[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Snelheid Bundesstrassen


KevinV8

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraag over de snelheid met betrekking tot de Bundesstrassen (de soort provinciale wegen buiten de bebouwde kom).

Qua maximum snelheid op de Autobahn/snelweg (80), en binnen de bebouwde kom (50) is het in Nederland en Duitsland gelijk. Echter vraag ik me af hoe het zit op die bewuste bundesstrassen. Op een Duitse website (www.lkwrecht.de) kon ik vaag achterhalen dat je 80 mag op bundesstrassen met meerdere rijstroken per rijrichting, en maar 60 op bundesstrassen met met een enkele rijstrook per rijrichting. Is dit waar? aangezien mijn vader zegt dat toen hij nog reed alle bundesstrassen 60 waren. Ik hoop wat van jullie te horen. groetjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

die vraag had ik een tijdje terug ook en heb het toen eens aan de BAG gevraagd en kreeg als antwoord, overal is het 60 en zolang je onder de 70 rijd is er geen haan die er naar kraait, op de stresspiloten achter je na dan:D, dus ik ga nu voortaan met de cruisecontrol op 66 over die fijne wegen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En als je 70 rijd komt er een Adolf je voorbij en gaat dan 60 rijden. zeldzaam achtelijk volk, behalve Noudi natuurlijk.

Hier rijde ik ooit eens in de buurt van de Grand Canyon, en er was een mof op zijn BMW, die reed ook 60 km. Iedere truck vloog hem voorbij, de max is 100+:rolleyes:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een mooi voorbeeld is het verlengde van de A37 in duitsland, de B204, zwartemeer richting meppen.

de B204 heeft tot de aansluiting met de duitse A31 2x2 rijstroken met een midenberm inclusief vangrail.

hij ziet er dan ook uit als een snelweg, en daar mag je dus met de vrachtwagen 80 km/u rijden.

terwijl de B204 er uitziet als een autobahn, is het in werkelijkheid een bundesstrasse.

hetzelfde vierkante blauwe bord dat hier in nl aangeeft dat het een autoweg is, is daar geplaatst om aan te geven dat het absoluut geen autobahn, oftewel snelweg is!.

zodra je de A31 voorbij bent, word het een normale weg met 2 rijstroken zonder middenberm of vangrail in het midden.

de maximumsnelheid is daar dan ook 60km/u

de hollanders vliegen daar met 90 overheen,ikke zelf ook als kan

en de duitsers rijden netjes 60

mag er toevallig morgen vroeg weer na toe :ok:

en dan ff ontbijten/ lunchen bij hotel meppen denk :confused:

ps is er laatste druk met conrtole door bag op de parking aan 2 kanten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
valt wel mee de duitsers rijden over het algemeen ook wel harder dan 60 daar.

alleen die mannen van aral rijden streep 60 omdat het hun bij een controle hun baan kost, ja de aral is streng!

en dan die frisdrankpiloten van essman, ook altijd streepje 60, behalve op vrijdag als ze op tijd thuis willen zijn :hamer::hamer:

als ik er rij zit ik meestal tussen de hout,fruit/groente,container rijders in dus dan ist......:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
neen, ook een enkele rijstrook gescheiden van de andere rijstrook door middel van een vangrail of middenberm is 80 km/u.

er moet sprake zijn van gescheiden rijstroken!

Oké, maar moet er dan ook nog een blauw bord met witte auto (nederlandse autosnelwegbord) staan, of is enkel een middenberm of vangrail voldoende?;)

Dus die 3baans b54 mag je legaal 80?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En de N-wegen buiten de bebouwde kom in Frankrijk & België, hoe zit dat precies, ook aparte wetgeving als rijstroken gescheiden zijn?

Voor Frankrijk staat hier het een en ander:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Vitesse_maximale_autoris%C3%A9e_par_type_de_v%C3%A9hicule_en_France

In het kort komt het hier op neer dat men met een voertuig van meer dan 3.5 ton de maximum snelheid 90 km/uur is op autosnelwegen

Op alle ander wegen,ook de twee baans met gescheiden middenberm is de snelheid beperkt tot 80 km/uur

Binnen de bebouwde kom is de snelheid beperkt tot 50 km/uur,behalve op de ring van parijs(Bld peripherique)daar is 80 km/uur toegestaan.

Voor voertuigen die ADR vervoeren is en een gewicht hebben van+3,5 ton maar niet meer dan 12 ton is de max snelheid op autosnelwegen 90 km/uur en op andere wegen 80km/uur.

Voertuigen met ADR ,zwaarder dan 12 ton is 80km/uur op autosnelwegen, 70km/uur op snelwegen met gescheiden rijbanen en voorzien van retarder en 60 km/uur op overige wegen.

BELGIE:

http://www.wegcode.be/wetteksten/selectie/wegcode/170-art11

Voor voertuigen van +3,5 ton :

op autosnelwegen: 90 km/uur

Buiten de bebouwde kom,op wegen met 2x2 rijbanen,gescheiden door een vangrail of andere afscheiding:90 km/uur.

Buiten de bebouwde kom,Op wegen met 2x2 rijbanen,afgescheiden met alleen een middenstreep:60 km/uur.

Buiten de bebouwde kom,op alle andere wegen: 60 km/uur

Binnen de bebouwde kom: 50km/uur.

Greetz peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hallo Allemaal,

Ik heb even een vraag over de snelheid met betrekking tot de Bundesstrassen (de soort provinciale wegen buiten de bebouwde kom).

Qua maximum snelheid op de Autobahn/snelweg (80), en binnen de bebouwde kom (50) is het in Nederland en Duitsland gelijk. Echter vraag ik me af hoe het zit op die bewuste bundesstrassen. Op een Duitse website (www.lkwrecht.de) kon ik vaag achterhalen dat je 80 mag op bundesstrassen met meerdere rijstroken per rijrichting, en maar 60 op bundesstrassen met met een enkele rijstrook per rijrichting. Is dit waar? aangezien mijn vader zegt dat toen hij nog reed alle bundesstrassen 60 waren. Ik hoop wat van jullie te horen. groetjes.

Het klopt wat er op de Website die jij noemde staat.

ALLEEN Wat een Bundesstrasse is moet je toch noch ff nakijken :D want jouw omschrijving is om het eenvoudig te noemen, totaal verkeerd.

Opnieuw je huiswerk maken, of een pbtje sturen :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden