[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

hoe werkt het???


zeilstratransport

Recommended Posts

  • Forumlid

beste leden van dit forum,

ik ben nu sinds een jaar nationaal chauffeur maar moet aanstaande woensdag voor het eerst met een bakwagen zwaarder dan 12 ton naar duitsland toe. ik moet eerst in krefeld gaan lossen en meehelpen met monteren van een rolluik en daarna door naar een plaatsje 60 km verder. nu hebben wij bij ons bedrijf geen kastjes voor de maut in onze auto. maar hoe werkt het dan precies, ik weet dat je dan een kaartje moet kopen maar hoe precies???

alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Optie 1:

Net wat ze hier al zeggen: Gewoon binnedoor rijden

Optie 2 is om via internet te boeken:

www.toll-collect.de

Optie 3 is om bij een tankstation aan de grens(soms ook al wel eens een tankstation voor de grens) een kaartje te halen. Hiervoor moet je bij de pomp naar binnen lopen en de gegevens invullen(kenteken,aantal assen, emissie klasse, einbestemming,ed.)

Tot slot: Kijk even op de onderstaande site, hier staan de mogelijkheden en de voorwaarden.

http://www.toll-collect.de/pdf/einbuchungsarten/Einbuchungsarten_NL.pdf

De nadelen van zonder mautkast te rijden zijn wel dat je verplicht bent een vast traject af te leggen, ook als er een lange file is moet je achteraan aansluiten , want je mag alleen volgens de route op het kaartje rijden heb ik toen begrepen, heb hier zelf geen ervaring mee.

bewerkt door KEVINvB
Toevoeging onderste alinea
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ zijlstratransport: van te voren eerst bepalen waar je heen moet of wil en aan de hand van die gegevens je maut kaartjes kopen.

Ga dus eerst even met een kaart kijken aan welke afrit je er af wil en evt er weer op om verder duitsland in te gaan.

Tip: Als je niet weet hoe lang de werkzaamheden gaan duren koop dan elke keer als je weer gaat rijden een kaartje voor het volgende traject!

Die maut kaartjes gaan ook op tijd en niet alleen op afstand!

Doorgaans is de tijd die je er over mag doen ruim voldoende maar als jij ergens lang moet wachten of laden/lossen kan het wel voor komen dat de tijd is verlopen.

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja weet waar het ligt maar omdat ik daarna door moet dieper duitsland in leek het mij makkelijker over de snelweg te gaan dan binnendoor.

Wij gaan altijd binnendoor, tot Osnabrück aan toe. Laatste tijd zitten we heel veel in DLD. Als het echt niet anders kan gaan we via de snelweg en bellen we met de planning ca een half uur voor we de grens over gaan. Dan regelen zij dat. Als we gelost zijn bellen we weer en worden weer geboekt voor de terug weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

IK weet niet welke grens je overgaat,maar ik heb zelf enige jaren geleden een kaartje moeten kopen en ben toen in Venlo-schwanenhaus(A61) bij de Duitse douane naar binnen gegaan en ben daar perfect geholpen door mensen van Toll collect,die daar een kantoor hadden.

Of dat kantoor er nu nog is weet ik niet,dat is hier op t forum beter bekent,ook of er kantoren bij andere grenzen zijn.

Deze mautkasten staan bij elke grens of bij tankstations in de nabijheid(BP venlo-texaco Venlo-Shell bergh autobahn)het is even zoeken op die dingen maar erg ingewikkeld is het niet(zelfs oostblokkers kunnen het :D:D).

Het is een touch screen en je moet gewoon het hele vragenpad aflopen.

Je kunt ook de bundesstrasse nemen,maar daar word je in Duitsland ook niet vrolijk van,het tijdverlies en extra brandstof kost in de regel meer dan een mautkaartje.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden