[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bandenspanning meten


rubberduck

Recommended Posts

  • Forumlid

Zijn er hier collega's die ervaring hebben met bandenspannings meetapperatuur.

Hebben jullie er 1, zo ja wat is beter, digitaal, of gewoon de ouderwetse.

Wil er 1 aanschaffen, maar er is veel aanbod, dus zeg maar of jullie er ervaring mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ook kan is met een staaf ijzer van ongeveer 40 a 50 cm lang en 2.5 a 3 cm diameter een slag op de band geven deze gaat dan een bepaalde geluid afgeven, met een klein beetje training kun je dan ruwweg weten als de band op druk is.

ik maak er soms nog wel gebruik van al sla ik dan wel met een hamer (kan ook een staaf is makkelijker).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij ons hebben we allemaal het systeem van volvo (zowel op trekker als oplegger, wij koppelen vrijwel nooit)...

met dit systeem kun je digitaal via het dashboard de druk uitlezen en tevens geeft hij bij afwijkende spanning (zowel over als onderdruk) een waarschuwing...

klopt aardig, al kunnen de sensoren nog wel eens kapot gaan, maar dan is vervangen zoiets als ff bij de garage langsgaan, 2 wielbouten los, ventielaansluiting losdraaien, nieuwe erop en in de auto programmeren...

bij problemen of twijfel kunnen we op de zaak de boel controleren of op de juiste druk brengen, bij problemen onderweg hebben we uiteraard een contract met een europees dekkende bandenboer waar we zowel op de zaak langs kunnen komen, of ze komen ons langs de weg helpen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik zeg; stuur Rob er eentje op! ;)

Ik ken ze; heb er zelf ook 1. Geen idee hoe ik eraan kom.

Heb ook een slang die ik op de luchtketels kan draaien, metertje ertussen en hoppa; mijn mobiele bandenboer bij me aan boord! :)

Wat ook kan is met een staaf ijzer van ongeveer 40 a 50 cm lang en 2.5 a 3 cm diameter een slag op de band geven deze gaat dan een bepaalde geluid afgeven, met een klein beetje training kun je dan ruwweg weten als de band op druk is.

ik maak er soms nog wel gebruik van al sla ik dan wel met een hamer (kan ook een staaf is makkelijker).

Da's knap! Dus jij kan aan het geluid horen hoeveel druk er in een band zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt aan het geluid best wel horen of de spanning anders is als in een andere band.

Ja natuurlijk. Als er 1 tussen zit die leeg is, hoor je dat. (maar dat zie ik ook wel. ;) ) Maar ik wil het ook weten als de spanning 10% minder is en ik vind het knap als iemand dat kan horen door er met een hamer op te slaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja natuurlijk. Als er 1 tussen zit die leeg is, hoor je dat. (maar dat zie ik ook wel. ;) ) Maar ik wil het ook weten als de spanning 10% minder is en ik vind het knap als iemand dat kan horen door er met een hamer op te slaan!

Trekas, linkerband 9 bar, de rechterband 8 bar. Dat zie je en hoor je niet, is ook niet zo belangrijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mee eens,wij deden dat "vroeguhh"allemaal.:ja:

maar dan moest je alles op gevoel doen .

en horen wat de motor deed en zo meer .

alles ging op gevoel of op gehoor maar met de hulpmiddelen die ze tegenwoordig hebben hoeft dat niet meer .even bellen computer er op en hoppa gaat die weer .

zelfde als hoofdrekenen doen ze nu op hulpmiddelen.

de tijd veranderd he zit je achter de pc komt je kleinzoon van 12 jaar .

opa dat doe je niet goed dat moet je zo doen zo gaat dat nu .ha:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden