[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waberer's wil doorgroeien tot top-3 van Europese transporteurs


Gast

Recommended Posts

Waberer's wil doorgroeien tot top-3 van Europese transporteurs

16 mei 2011

De Hongaarse wegvervoerder Waberer's wil op "middellange termijn" doorgroeien tot de top-3 van Europse vrachtvervoerders. Met de inbreng van 12 miljoen euro vers kapitaal wordt op overnames gemikt.

Nu al is Waberer's in "Centraal" Oost-Europa met een vloot van ongeveer 2.500 voertuigen de belangrijkste wegtransporteur en in het totale Europese plaatje is de groep goed voor een zesde plaats. Maar Waberer's wil meer en heeft zijn oog laten vallen op een plaatsje bij de eerste drie, aldus ceo Geörgy Wabererd: "Met het extra kapitaal van 12 miljoen euro dat het investeringsfonds 'Mid Europa Partners Hungary' inbrengt, is het mogelijk om deze groei te realiseren op middellange termijn."

In eerste instantie blijft Waberer's zijn geografische roots trouw en wordt gemikt op een versterking van zijn positie in Centraal Europa. "In eerste instantie richten wij ons met de kapitaalsinjectie op overnames van firma's in de ons omliggende landen met een vlootgrootte van tussen de 200 tot 1000 voertuigen. Tegelijkertijd zullen wij ook de eigen vloot aanpakken. Zo zullen wij investeren in 300 tot 400 nieuwe voertuigen, deels om de vloot uit te breiden, deels om afgeschreven en oudere voertuigen die niet meer beantwoorden aan de nieuwe milieunormen te vervangen", zo stelt Waberer.

bron vt.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Wirtjo

als waberer met 2500 auto's op de 6de plaats staat, dan ben ik wel nieuwschierig wie er nog voor waberer staat en hoeveel auto's die dan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als waberer met 2500 auto's op de 6de plaats staat, dan ben ik wel nieuwschierig wie er nog voor waberer staat en hoeveel auto's die dan heeft.

Gokje..

DB Schenker,

DHL Freight

Gefco,

Kuhne + Nagel

Dit is trouwens ook wel een leuk lijstje, de top 50 LDV: http://www.logistiek.nl/download/Poster%20Top%2050%202011%20versie%20130411.pdf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gokje..

DB Schenker,

DHL Freight

Gefco,

Kuhne + Nagel

Dit is trouwens ook wel een leuk lijstje, de top 50 LDV: http://www.logistiek.nl/download/Poster%20Top%2050%202011%20versie%20130411.pdf

Wat dacht u bijvoorbeeld van Norbert Detressangle ( 6.900 trekkende eenheden) ?

http://www.norbert-dentressangle.nl/chiffres-clefs.6.0.0.0.nl.html

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Om even op het onderwerp terug te komen: je kan idd. je hoofd niet omdraaien, of je komt wel een wagen van Waberer tegen.

Gelukkig hoeft Waberer zich om personeel geen zorgen te maken, want ze zijn van Hongarije uit aardig aan het uitvlaggen naar Roemenië!:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je kan idd. je hoofd niet omdraaien,

we kunnen in 2011 heelveel, maar je hoofd omdraaien kan idd nog steeds niet. :p

naar aanleiding van dat bericht, had ik even op de site van VOS gekeken, en die heeft nog "maar" 1100 trekkende eenheden.

grappig iets. een van onze oudste auto's (bijna 4jaar) heeft lease maatschappij vlootnummer 32641. mijn nieuwe auto van januari dit jaar heeft lease maatschappij nummer 59791. daar zitten 27150 auto's tussen. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we kunnen in 2011 heelveel, maar je hoofd omdraaien kan idd nog steeds niet. :p

naar aanleiding van dat bericht, had ik even op de site van VOS gekeken, en die heeft nog "maar" 1100 trekkende eenheden.

grappig iets. een van onze oudste auto's (bijna 4jaar) heeft lease maatschappij vlootnummer 32641. mijn nieuwe auto van januari dit jaar heeft lease maatschappij nummer 59791. daar zitten 27150 auto's tussen. :stom:

Dat is om het groot te maken. Groter dan het is. Dat is hetzelfde met kleine transportbedrijfjes waar je nog nooit van hebt gehoord, en dan staat er op hun oplegger: oplegger 87 of 128. Terwijl ze net 5 opleggers hebben ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gokje..

DB Schenker,

DHL Freight

Gefco,

Kuhne + Nagel

Dit is trouwens ook wel een leuk lijstje, de top 50 LDV: http://www.logistiek.nl/download/Poster%20Top%2050%202011%20versie%20130411.pdf

Die jij noemt hebben voornamelijk bakwagentjes. De trekkende eenheden zijn heel vaak ondervervoerders, wel of niet in hun kleur. Heel de Roemeense DHL wordt bijvoorbeeld door die lichtgevendgele auto's van Aquila getrokken.

Denk dat Norbert Dentressangle wel de grootste is van Europa.

Maar wie dan nummer 2 is? Willy Betz? Die zit ook in landen waar Nederlanders normaal niet komen.

Waberer vlagt inderdaad veel uit naar Roemenie.

Zag vandeweek een auto van Viator & Vektor, die Sloveen. Die had ook al een vestiging in Roemenie. Roemeens kenteken, en Viator & Vektor RO stond op de trailer. Als de Sloveen zelfs uitvlagt naar Roemenie, dan moet het er toch wel heel goedkoop zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Subsidie op materiaal vanuit Brussel in Roemenie?

Ja Roemenen en Slovenen worden in dit geval weer beter van het geld uit Brussel.

Wat geweldig dat we bij de EU zitten.

Snelwegen in Tsjechie, Slowakije, Slovenie. Ik ga niet zeggen aangelegd met het geld van de EU. Maar wel per km tol betalen, zoals in het westen. En Polen voert dit jaar ook km tol in. Hongarije zal ook kwestie van tijd worden. Voor 2004 hadden ze amper fatsoenlijke wegen. En in Polen toch ook met de boetes met de controles. Beter goedkoop jatten dan duur zelf bedenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat Polen al jaren zat te loeren op geld vanuit Brussel was wel duidelijk.

Maar on topic, ik zie de laatste weken veel Waberers rijden met teksten achterop in het Hongaars dat ze chauffeurs zoeken.

Ja maar dat hebben ze al heel lang. Net als die T-Mobile reclame aan de zijkant. Bij sommige bedrijven zie je ook achterop welk "track&trace systeem" ze hebben. "driven by Qualcomm" bijvoorbeeld, zoiets.

Weet niet wat de gemiddelde Hongaarse chauffeur kost. Zeker wel duurder dan de Roemeen. Maar de hoofdprijs zal het ook nog steeds niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vos staat op de 46e plaats met 450 medewerkers?, ik neem aan dat het dan gaat om medewerkers puur alleen in Nederland!

Even van onze eigen website geplukt!

Met een netwerk van 30 eigen vestigingen is Vos Logistics een van de grootste Europese wegvervoerders op het gebied van bulk- en volumetransport. De onderneming exploiteert met 2.074 medewerkers 1.100 voertuigen (Euro 4 en 5), 3.000 laadeenheden en >200.000 m2 opslagcapaciteit.

Heb het al gezien, foutje van me, het is inderdaad medewerkers NL

Pak het buitenland er is bij Krijg je wel wat anders te zien.Want in Nederland is die niet zo groot.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden