[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Historisch fotomateriaal


Hansio

Recommended Posts

  • Forumlid

Voordat ik ruim twintig jaar hofleverancier werd van Truckstar Magazine heb ik nog drie jaar een eigen kleine toko gehad en dat heette toen Truck in Action. Vrachtwagens in actie langs 's Heere wegen. Achtduizend opnames maakte ik toen in Nederland, maar ook twee keer een periode aan de Brennerpas. Het speelde zich allemaal af in de jaren 1981 tot 1983 en doordat ik toen voor Truckstar aan de slag ging zijn er veel van deze opnames nooit afgedrukt. De laatste maanden ben ik druk doende om stukje bij beetje de boel 'zichtbaar' te maken en omdat ik van veel kanten vragen kreeg of deze foto's ook te koop zijn heb ik het werk ondergebracht bij een Nederlands fotobedrijfje. Zelf woon en werk ik sinds vier jaar in Hongarije en kan dus niets doen met de afwerking van die fotoverzoeken, maar wie wil weten of zijn truck er tussen zit, kan eens rondneuzen op de volgende link: http://www.oypo.nl/hansio Misschien dat dit niet de manier is om aandacht te vragen voor deze foto's, maar ik zie even geen andere mogelijkheid hier vanuit Hongarije.

Ik hoop dat het zien van de foto's veel oude sentimenten oproept aan betere tijden die de chauffeur toen had? Je moest toen misschien langer wachten aan de grenzen, je had toen misschien minder luxe trucks en misschien was het soms zwaar buffelen, maar je had wel meer vrijheid....... althans, dat is wat ik tegenwoordig steeds hoor.

Veel kijkplezier en nog even dit. Er staan nu 'pas' meer dan tweeduizend foto's op, maar in de komende maanden hoop ik er telkens enige duizenden bij te plaatsen, dus ga regelmatig een kijken daar.

Hans Molenkamp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

onder mersedes staat nog een foto van fricotrans uit apeldoorn .

dit was niet mijn vaste wagen maar heb er wel ritten mee gedaan .

de twee b s staan voor bussink en voor van de broek

mooie tijd naar italie toen .reden veel voor ekro apeldoorn .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb nu meer dan tweeduizend platen online staan en er volgen er binnenkort nog meer, maar vraag me af hoe ik meer (ex)chauffeurs kan bereiken. iemand een idee? Valt trouwens op dat de foto's van de Brennerpas het meest worden bekeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooie foto,s:ok: mischien eens een belletje wagen naar de bedrijven die u zoekt mischien kunnen hun je helpen

Gr Dick

Hoeveel bestaan er nog? Heb zelf ook ff zitten kijken of intraMast en Heynen ertussen stonden; en jawel. Maar beide bestaan niet meer en zo zullen er meer zijn.

Waar zijn de foto's van de A15, A20 enzo gebleven, Hans. De eerste keer, dat ik keek stonden ze er wel, maar nu niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

En Beers winkel nog in het Groen reed..Ook nieuw voor mij,maar wel mooi om te zien...

Helaas geen foto's van Hogenhout, 1 van mn ex bazen op Italie...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
En Beers winkel nog in het Groen reed..Ook nieuw voor mij,maar wel mooi om te zien...

Helaas geen foto's van Hogenhout, 1 van mn ex bazen op Italie...

Reden toen ook voor west friesland transport..Dat was wel voor mn tijd..Heb daar ook een foto van voorbij zien komen..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
Reden toen ook voor west friesland transport..Dat was wel voor mn tijd..Heb daar ook een foto van voorbij zien komen..:D

Herstel heb er 1 gevonden,met scania 141 met tip trailer....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

zijn allemaal schitterende fotos alleen jammer dat ze zo duur zijn anders had ik de meeste wel gewild als verzamelaar zijnde.

en dan de vraag van hans hoe hij die chauffeurs bereikt het komt al uit de 80er jaren en die mensen zijn nu al velen met pensioen en hebben niet eens een pc.

groeten math

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Tja, duur stelt iemand. Wat zou je denken van ongeveer twintig minuten per opname voordat deze op die site kan worden gezet? En dan te denken dat ik daar dan ongeveer 1,60 van krijg? Dus war heet duur.

Dan de opmerking over die gepensioneerde chauffeurs en dat die geen PC zouden hebben. Maar let wel, ze hebben wel kinderen en andere familieleden die heel blij zouden zijn met de foto's van waar ome of opa op heeft gereden. Kortom, belangrijkste is dat het bekend wordt dat die foto's bestaan en dus online staan....

Voor de rest een kwestie van op blijven letten en regelmatig kijken daar, want er zullen nog vele platen volgen. Ergste misser? Ergens rond of in dit pand bevind zich nóg een doos met materiaal en die is na de emigratie niet meer boven water gekomen..... dus... shit happens. Voor alle anderen die nog wel actief zijn in het vak.... hou 'm tussen de lintjes.

Hansio

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Bedankt voor alle complimenten..... was wel even doorwerken, want minimaal 15 minuten per opname is soms 16 uur per dag tijd kwijt.....

Heb nu toch ook nog een serie van de Brenner gevonden en ook hele mooie Nederlandse platen die de moeite waard zijn om bij weg te dromen.

Kortom...... hoort, zegt het voort.....

Nogmaals dank voor de goede ontvangst.

www.oypo.nl/hansio

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Ja Hansio was een erg aangenaam intervieuw,je kan lekker vertellen..Vind dat heerlijk om naar te luisteren..Ook je verhaal over de parijs dakar daf repo..:D

Maar ook gewoon dat je naar die mijn bent gereden,helemaal goud...

Enne die foto's van de brenner,kwam er 1 tegen van mn oude baas met een scania voor west friesland,ja dat was wel een mooi gezicht...

Groetjes Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
zijn allemaal schitterende fotos alleen jammer dat ze zo duur zijn anders had ik de meeste wel gewild als verzamelaar zijnde.

en dan de vraag van hans hoe hij die chauffeurs bereikt het komt al uit de 80er jaren en die mensen zijn nu al velen met pensioen en hebben niet eens een pc.

groeten math

maar ik heb er nu toch een 35 fotos van in huis maar is ook jammer dat je op dat kleine plaatje niet zien kunt of hij wel duidelijk is dan bedoel kenteken te lezen en als er dan 4 minder zijn is dan toch 10 euro wat je weggooit.

voor de rest schitterende fotos hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden