[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

tankwagen onderlosser


agata1965

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik ken een bedrijf die korrels rijd met een onderlosser, gewoon om de reden dat er bij de klant niet met een gewone bulk gelost kan worden, komen ook altijd leeg weer terug die auto's, een erg dure manier maar ja de klant is koning :D Klant zit bij Frankfurt en is mooi een uurtje of 4 van de laadplaats, zitten in 2 ploegen en rijden dag en nacht.

plastic korrels?

krijg je er dan wel genoeg in? lijkt me voor t lossen geen probleem maar qua volume?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Je zult bij alle bedrijven wel even wegwijs gemaakt worden over het laden/lossen hiervan.

van korrels? (tenzij veevoeder) in een onderlosser heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.

ik rij zelf op n onderlosser.

zie link hieronder voor wat (oude) fotos

http://hardcore-robbiej.hyves.nl/album/31587936/onderweg/WxnFDi3S/

Cement, Meel, Veevoer, Zout, Zand, Zaagsel, Graan, Plastickorrels...... alles kan in een onderlosser. Als het ook in een bulkkieper kan kan het ook in een onderlosser.

En er komt heel wat bij kijken en het is heel moeilijk en vereist een stevige opleiding:ok:

Hoop dat ik het een beetje exlusief kan houden op deze manier anders wil iedereen bulkchauffeur worden:ja:.

Maar even serieus: er kan van alles fout gaan en dan moet je wel weten wat je aan het doen bent.

Voorbeeld: ik stond laatst bij een chauffeur die een kieper stond te lossen maar hij had een vastloper.......Toen zou hij wel even de slang loskoppelen!!!!!!!!!!!!!! Ja echt! De beste man reed al 3 maanden en had nog nooit zoiets meegemaakt en dat hadden ze hem ook niet goed bijgebracht........ ben blij dat ik hem er van kon weerhouden en hem even uitgelegd hoe dit veilig op te lossen. ook ''lieden'' die tijdens het lossen de deksel nog wel even aan willen draaien..........:hamer:

Als je je werkt serieus neemt is het een prachtjob......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Cement, Meel, Veevoer, Zout, Zand, Zaagsel, Graan, Plastickorrels...... alles kan in een onderlosser. Als het ook in een bulkkieper kan kan het ook in een onderlosser.

En er komt heel wat bij kijken en het is heel moeilijk en vereist een stevige opleiding:ok:

Hoop dat ik het een beetje exlusief kan houden op deze manier anders wil iedereen bulkchauffeur worden:ja:.

Maar even serieus: er kan van alles fout gaan en dan moet je wel weten wat je aan het doen bent.

Voorbeeld: ik stond laatst bij een chauffeur die een kieper stond te lossen maar hij had een vastloper.......Toen zou hij wel even de slang loskoppelen!!!!!!!!!!!!!! Ja echt! De beste man reed al 3 maanden en had nog nooit zoiets meegemaakt en dat hadden ze hem ook niet goed bijgebracht........ ben blij dat ik hem er van kon weerhouden en hem even uitgelegd hoe dit veilig op te lossen. ook ''lieden'' die tijdens het lossen de deksel nog wel even aan willen draaien..........:hamer:

Als je je werkt serieus neemt is het een prachtjob......

dat doe je ook maar een keer:D

maarja hoevaak krijg je zo'n vastloper? heb t tot nu toe 2keer zelf gehad beide keren met kalksteenmeel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Afstand verkeerd inschatten en dan te weinig ''bijlucht''........

Slechte ontluchting van de silo icm te weinig bijlucht......

enzi

mwa kheb er tot nu toe weinig last van eigenlijk, en doe t nu ruim 4 jaar.

hou m gewoon op 2 bar, als ie oploopt meer lucht als ie terug loopt minder lucht.

alleen met kalk maar die is af en toe heel erg vochtig en dan over een heel eind begint het op te stropen en blaast hij 'erover heen' met als gevolg een vastloper.

ben je nog steeds niet tegen gekomen:(

je rijd toch nog met n highline? welk vlootnummer heb je?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat doe je ook maar een keer:D

maarja hoevaak krijg je zo'n vastloper? heb t tot nu toe 2keer zelf gehad beide keren met kalksteenmeel...

Overmoed met de loskraan. Als je de silo niet kan zien staan, en/of er zit een paar meter 'vlak' blazen bij. Nooit de kraan meteen helemaal openen, ookal geef je max bijlucht.

Pas als je vake bij die klant hebt gelost weet je hoever je product kunt geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ken een bedrijf die korrels rijd met een onderlosser, gewoon om de reden dat er bij de klant niet met een gewone bulk gelost kan worden, komen ook altijd leeg weer terug die auto's, een erg dure manier maar ja de klant is koning :D Klant zit bij Frankfurt en is mooi een uurtje of 4 van de laadplaats, zitten in 2 ploegen en rijden dag en nacht.

Hoezo is dat duurder dan? In feite zou het toch goedkoper moeten zijn omdat er geen hydrauliek nodig is?

Bij de DSM in Beek staan ze van Vos toch altijd te laden met die mega onderlossers..de chauffeur zei dat dat kwam omdat het product zo licht was en de onderlosser vaak veel meer capaciteit heeft dan de gangbare 60000 liter..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dedicated rijden is altijd duurder. Spaart wel spoelkosten, tenzij uit een andere batch geladen wordt. (Je mag vaak maar tig x dezelfde lading rijden voor bepaalde klanten zonder spoelen)

Die grote bulks van Vos, zijn toch kiepers

bewerkt door Spitzer
typo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mwa kheb er tot nu toe weinig last van eigenlijk, en doe t nu ruim 4 jaar.

hou m gewoon op 2 bar, als ie oploopt meer lucht als ie terug loopt minder lucht.

alleen met kalk maar die is af en toe heel erg vochtig en dan over een heel eind begint het op te stropen en blaast hij 'erover heen' met als gevolg een vastloper.

ben je nog steeds niet tegen gekomen:(

je rijd toch nog met n highline? welk vlootnummer heb je?

747:ok:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gangbaar is bij ons 63 m3 oftewel 63000 liter, en ik denk dat jij niet weet wat een onderlosser is, jij verwisseld hem met die groot volume bulk van VSL (niet verwarren met Vos), en die kiept echt wel hoor, het produkt wat hij laad is UH plastic wat inderdaad erg licht is, dit wordt weer opgezakt (in zakken gedaan) bij VSL in Nuth.

Onderlosser zijn toch die dingen die meestal cement/veevoer rijden...Witte enzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat klopt, maar die zijn aanzienlijk kleiner als een "normale" bulk. CHV, UTD, Enci (Cetra)etc. rijden met onderlossers.

Mooi voorbeeld van een onderlosser:

images?q=tbn:ANd9GcR0I2yX8J9-zmameB076ZsP5wCq5lx1mba3ab9s66tUzBlQzsA14g

Dat kleiner is toch alleen maar omdat hun meestal cement (zwaar product) of iets vergelijkbaars rijden? Heb je ook een foto van die high volume van Vos?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee een onderlosser heeft nooit dat volume van een gewone bulk, kan ook niet omdat hij voor elke kamer een schuine toet moet hebben om te kunnen lossen.

Foto heb ik niet van die groot volume bulk heb ik niet, zal er eens achteraan gaan omdat het ook binnen in een bijzonder ding is, zit een heel stangenstelsel in tegen voor de stevigheid.

Ik kwam wel wat anders tegen wat ik nog nooit gezien heb:

[ATTACH=CONFIG]27370[/ATTACH] Fotoshop?

Ah zo ja.. ja rijden nooit met die dingen dus geen idee.

Dat is wel een interessante ja..daar zou die groot volume bulk wel mooi achter hangen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee een onderlosser heeft nooit dat volume van een gewone bulk, kan ook niet omdat hij voor elke kamer een schuine toet moet hebben om te kunnen lossen.

Foto heb ik niet van die groot volume bulk heb ik niet, zal er eens achteraan gaan omdat het ook binnen in een bijzonder ding is, zit een heel stangenstelsel in tegen voor de stevigheid.

Ik kwam wel wat anders tegen wat ik nog nooit gezien heb:

[ATTACH=CONFIG]27370[/ATTACH] Fotoshop?

Als ik het goed heb Rijdt die trekker in Rusland met een grote bulk er achter.

Die is drie a vier weken onder weg

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe is het eigenlijk met de vacatures bij Vos? Recruteren ze nog voor international bulkchauffeurs? En zoja.. hoe ver gaat dat internationaal? Ik bedoel...bij Limpens zoeken ze iemand die Benelux, Frankrijk en Spanje gaat rijden... dat zal toch gauw saai worden naar mijn mening. Hoe zit dat bij Vos?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij ons zoeken ze geen buk chauffeur, en waarom wordt Benelux, Frankrijk en Spanje snel saai ? ik zit tegenwoordig ca 500 km enkele uitzonderingen daargelaten, maar het wordt nix saai hoor, wat een onzin.:zegtniets:

Beste Scaan,

Ik heb er duidelijk ' naar mijn mening' bijgezet, juist om jouw laatste opmerking te voorkomen. Voor mij persoonlijk is een iets groter werkgebied een stuk leuker en uitdagender.. Dat kun je toch geen onzin noemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huub wat vertel je me nou :confused::confused::confused::confused: Jij als ex Vos chauffeur moet toch echt wel weten dat achter een 08 nooit een bulk hangd :hamer::hamer::hamer::hamer::hamer::hamer: het is in het verre verleden wel eens voorgekomen dat ze er eentje meenamen naar Lyon omdat mega zelf niets te doen had, maar ze kunnen niet kiepen en niet blazen dus leg eens uit.

Van Lyon uit dat klopt Want daar komen meer geladen bulk,s binnen Er zijn bedrijven die de lege bulk,s mee nemen naar Holland toe. Omdat ze anders niks hebben.

Ik was voor twee weken terug in Oss En daar vertelde ze mij dat er nog steeds bulk,s gaan naar Rusland en zelfs ver Rusland in gaan Maar dat gaat allemaal van Polen uit.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste Scaan,

Ik heb er duidelijk ' naar mijn mening' bijgezet, juist om jouw laatste opmerking te voorkomen. Voor mij persoonlijk is een iets groter werkgebied een stuk leuker en uitdagender.. Dat kun je toch geen onzin noemen?

Zelfs in NL hoeft het nooit saai te worden als je creatieve planners hebt (en een chauffeur die een beetje ''meegaand'' is:ok:)............. Ik rijdt heel afwisselend door heel Nederland en soms Belgie (lixhe/Antoing) en Duitsland (Wilhelmshaven). Geen dag is hetzelfde als de vorige.............. dus afwisseling en rijuren genoeg:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden