[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

uitzenburo's afschaffen


peter81

Recommended Posts

  • Forumlid

Hier wil toch jullie mening over willen horen. Ik zelf een hele lange tijd voor uitzendburo's gereden, ik vind eigenlijk dat je ze moet verbieden, want je hebt geen vastigheid je kunt er elk moment uitvliegen, en slechte arbeidsvoorwaarden, en waardelooze beloftes. daarom vind ik dat je ze moet verbieden en dan worden er ook minder oostblokkers deze kant opgehaald.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Is deze mening niet een beetje gekleurd door eigen ervaringen? Ik heb zelf nooit zo gewerkt, maar wel diverse uitzendkrachten gesproken die nooit meer anders willen werken dan op uitzendbasis.

Ook een vast contract is niet meer voor het leven, kijk naar TNT en het leger bijvoorbeeld. Bovendien worden de mogelijkheden om 'vaste' mensen aan de dijk te zetten i.v.m. slechte verwachtingen binnenkort vergroot. Met andere woorden: vastigheid bestaat al niet meer...

Voor een bedrijf met tijdelijke pieken in het werk, of langzaam aantrekkend werk is een uitzendburo een uitkomst: men hoeft niet meteen zelf personeel aan te nemen. Andersom kan een tijdelijke kracht zo goed bevallen dat de werkgever die overneemt! En als uitzendkracht kun je op deze manier uitproberen wat voor werk je ligt.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik werk momenteel ook via een uitzendbureau, maar ik moet zeggen dat het me absoluut niet tegenvalt. Krijg netjes m'n uren betaald, en ze hebben tot nu toe iedere keer voor langere periode werk voor me bij een opdrachtgever. Intussen mag ik via hun ook m'n ADR halen, en hebben ze het zelfs al over een vast contract bij hun. :ok: Dus ik ben benieuwd naar wat ervan gaat komen. Er zijn ook genoeg bedrijven die je gouden bergen beloven, maar je vervolgens als stront behandelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het met beide uitspraken wel eens, alleen verbieden is wel wat overdreven.

ze zijn als ze goed hun werk doen, toch goed voor het krijgen van werk en dergelijke.

En zoals ook aangegeven wordt, niets is zeker tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben het met beide uitspraken wel eens, alleen verbieden is wel wat overdreven.

ze zijn als ze goed hun werk doen, toch goed voor het krijgen van werk en dergelijke.

En zoals ook aangegeven wordt, niets is zeker tegenwoordig.

Inderdaad vrossi, Dan kun je 40 jaar bij SK & Bok werken "met een vast contract" maar morgen sta je gewoon op straat, en moet je maar hopen dat je nog wat geld krijgt. :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben ook via het uitzendbureau bij de huidige werkgever gekomen, onderhand op vast contract. Is eigenlijk standaard bij ons: eerst via het uitzendbureau, dan een tijdelijk contract en dan vaste aanstelling.

Het uitzendbureau houdt zelf de pool bij, mocht een chauffeur de (vooral) nachtelijke uren niet meer trekken. En de lijntjes met het hoofd planning zijn kort, naar beide kanten toe. Één van de rendenen dat je eerst op uitzendbasis werkt: je kunt je wel even goed houden maar weet uit ervaring dat meer dan de helft van de nieuwelingen na een half jaar het niet meer trekt en weer afhaakt.

Wij van WC-eend adviseren Timing :ja::D:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn ervaringen met uzb's zijn divers. Je hebt er goede tussen zitten, maar ook slechte. Dat je op een vacature reageert, je op gesprek mag bij het betreffende uzb en dan blijkt dat ze je gewoon inschrijven en heel vaag doen over die vacature. Weer een dode mus dus. Maar er zijn ook uzb's die regelmatig bellen hoe het gaat en of er al werk is en dat ze het in de gaten houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ligt volgens mij aan het UZB waarvoor je werkt.

Wat ik wel merk is dat er steeds meer bedrijven eerst mensen inhuren via een UZB en na verloop van tijd een tijdelijk- cq vast contract aanbieden.

Logisch ook want zo wordt inderdaad het kaf van het koren onderscheiden.

Zelf heb ik het ook op deze manier meegemaakt en kan alleen maar positief over het UZB (Tempo-Team) in dit geval praten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zoals Duco zegt, ligt aan welk uitzendbureau. Polen uitzendbureau's als Otto gaan schoftelijk met hun mensen om. Zo laten ze de mensen vermogens betalen voor onderdak waar je je hond niet eens in zou zetten en moeten ze dagen maken waar je niet goed van word. Aan de andere kant zijn er ook uitzendbureau's die het beste met je voor hebben en je beter willen maken en je zo aan een vaste baan willen helpen. Volgens mij is Randstad hier een goed voorbeeld van, ken ook een jongen die via Randstad als beginnend chauffeur is begonnen en nu een mooie vaste baan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

"Vroegâh" had je maar 1 uitzendbureau voor chauffeurs: GPdW (G... PersoneelsDienst voor het Wegvervoer) Dus geen concurrentie /prijsdumping.

Zij verzorgden ook opleidingen voor aankomend-chauffeurs. Via hun heb ik ook mijn papieren gehaald en vervolgens 3 maanden gewerkt. Niks mis mee, alleen uiteindelijk hommeles bij de werkgever. Maar goed, ik was eerder die week al bij een ander wezen praten. Ik moest wel nog 2 jaar, minus die 3 maanden, een kopie van mijn loonstrook opsturen; zodat na 2 jaar de studieschuld weg was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nou zijn er niet te veel uitzendburo`s ook hier zie je door de bomen het bos niet meer

iedere mafkees kan een uitzendburo beginnen

Artikel 9

Uitzendkrachten

Bij de inleen van uitzendkrachten van in Nederland gevestigde uitzendbureaus, mag alleen

gebruik worden gemaakt van NEN gecertificeerde uitzendbureaus.

Negen maanden na de totstandkoming van een vergelijkbare certificeringsregeling voor

buitenlandse uitzendbureaus, zal deze afspraak ook gelden met betrekking tot deze

buitenlandse uitzendbureaus.

Bron:http://www.salaris-informatie.nl/images/stories/CAO/beroepsgoederenvervoer/CAO_beroepsgoederenvervoer_2010-2011.pdf

Niet iedere mafkees hoor:D:D

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast dennis32

Zelf ben ik ook via een uzb bij mijn huidige werkgever terecht gekomen, Ik werkte voor uzb 24/7 uit den Den Bosch. voor ik daar begon had ik mijn vaste baan opgezegd, waar ik tot nu toe zeker nog geen spijt van heb gehad. Bij het uzb waar ik zat kan ik alleen maar met lof over spreken, loon klopte altijd was altijd op tijd, als ik vragen of problemen had was het bellen of mailen, en had je zin in ff gezellige klets dan ging je daar ff een bakkie doen.

ik heb aan dat uzb een heel fijn gevoel overgehouden en zoals al eerder vermeld totaal geen spijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ervaring met UZB, zowel als werkgever als werknemer. Ik denk dat als jij je regelmatig meld bij een UZB, ze veel harder voor je lopen, dan wanneer jij je alleen inschrijft en niks meer van je laat horen....

Ook heeft TS het over slechte betaling? Volgens mij gaat het gewoon via CAO!! En geef je idd aan dat je bereid bent om dagjeswerk te doen, dan heb je niet altijd wat en kan je er zo uitvliegen....

Succes met zoeken naar een baan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

da's in belske ook zo, netjes volgens cao betalen. Voor uzb werken heeft voor mij alleen maar voordelen, ik werk wanneer ik zin heb en wil ik een tijdje niet werken geen probleem, papieren liggen zo klaar, alles netjes volgens cao.

Echter niet vergeten dat de banken wel moeilijk doen indien je aan het begin van je carriere staat, het is heel moeilijk om iets op te bouwen zonder vast inkomen en dat is zo volgens de banken met een uzb contract, maar voor mij werkt het prima. (Huis is betaald en de vrouw doet ook haar duit in het zakje).;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
"Vroegâh" had je maar 1 uitzendbureau voor chauffeurs: GPdW (G... PersoneelsDienst voor het Wegvervoer) Dus geen concurrentie /prijsdumping.

Zij verzorgden ook opleidingen voor aankomend-chauffeurs. Via hun heb ik ook mijn papieren gehaald en vervolgens 3 maanden gewerkt. Niks mis mee, alleen uiteindelijk hommeles bij de werkgever. Maar goed, ik was eerder die week al bij een ander wezen praten. Ik moest wel nog 2 jaar, minus die 3 maanden, een kopie van mijn loonstrook opsturen; zodat na 2 jaar de studieschuld weg was

hier heb ik zelf ook mijn opleiding gedaan echt super geregeld nooit geen problemen gehad

Artikel 9

Uitzendkrachten

Bij de inleen van uitzendkrachten van in Nederland gevestigde uitzendbureaus, mag alleen

gebruik worden gemaakt van NEN gecertificeerde uitzendbureaus.

Negen maanden na de totstandkoming van een vergelijkbare certificeringsregeling voor

buitenlandse uitzendbureaus, zal deze afspraak ook gelden met betrekking tot deze

buitenlandse uitzendbureaus.

Bron:http://www.salaris-informatie.nl/images/stories/CAO/beroepsgoederenvervoer/CAO_beroepsgoederenvervoer_2010-2011.pdf

Niet iedere mafkees hoor:D:D

Groeten Peter.

nou sorry maar op een paar goede uzb`s na heb ik na inschrijving niets meer gehoord

en de meeste die zitten er volgens mij puur uit eigenbelang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

uiteraard zitten uitzendbureaus er uit eigenbelang. Werkgevers betalen die bureaus om mensen te leveren. Dus werkgevers bepalen hoe of wat. Je kunt schijnbaar wel redelijke contracten afspreken met een uzb. Bijvoorbeeld een half jaar contract fulltime. Dan bepaalt het uzb naar welke bedrijven ze je heen en weer schuiven maar heb je wel stabiel werk en inkomen.

In het "losse dagen of weken" verhaal zou ik niet passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ook ik heb geen problemen met uzb. Op het moment werk ik voor een groot landelijk uzb. Het is allemaal fijn en goed geregeld, het salaris klopt iedere week weer. Zijn er vragen opmerking wordt het naar tevredenheid opgelost.

In aanvang stond ik ook altijd wat scepties tegenover uzb, maar dat is zeker in mijn geval ongegrond gebleken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden