[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meer gebruik maken van de 3 uur en 9 uur rust.


groteboer

Recommended Posts

Klopt, een Europa en een en dezelfde prijzen en kosten. Dat is een Europa, oftewel een Eutopia.

Om ook daarop in tehaken. Dan maken we het kleiner.

Een chauffeur die in centrum Amsterdam woont heeft meer kosten, als een chauffeur die in de kop van Groningen woont.

En toch hebben ze de zelfde beloning. Ook krom he?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jou reisje gezien tehebbende weet ik niet of jij volgend weekend thuis ben. Ik zou het wel zijn, maar dat terzijde.

.

Je hebt echt humor Willem. Je kan maandagmorgen laden in Wierden (ca 3 uur), een paar lossen in Nederland en Belgie en dan de rest van de rit afwerken. Ik denk dat ik maandag Roosendaal niet eens los, moet daar voor 16.00 binnen zijn....

Vanaf dinsdagmorgen 4750 km wegtrappen lukt jou dan wel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanaf Dinsdagmorgen ga ik er geen 4750 meer weg trappen nee. 1500, en dan 45uur maken. :p

Forumlid JvL woont in Amsterdam, dat is dan wel een eigen rijder, dus misschien zit daar het verschil.

Maar mijn punt is, degene die in Amsterdam woont weet niet anders, en klaagt dat het duur is.

Doet de gene in de kop van Groningen ook.

Tot die Amsterdammer in de kop van Groninen gaan wonen, en denk pfff, dan scheelt een berg.

En als die Groniger naar Amsterdam gaat is die rap terug, omdat die het niet kan betalen.

Ik had mijn huis in NL gekocht in de GLD tijd. Was toen al een flink bedrag.

Ik zou vandaag de dag niet op nieuw in die situatie willen zitten.

Voor mij lijk het onbetaalbaar.

Maar aan de andere kant, de jeugd weet niet beter. Die vinden 2ton in Euro's een ''goedkope'' starterswoning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Om ook daarop in tehaken. Dan maken we het kleiner.

Een chauffeur die in centrum Amsterdam woont heeft meer kosten, als een chauffeur die in de kop van Groningen woont.

En toch hebben ze de zelfde beloning. Ook krom he?

Erger wordt het nog.............. Een chauffeur die naar nu blijkt ''scheef'' te huren mag zijn onkostenvergoeding en overurengeld (wat géén vast inkomen is!!) in de huurverhoging stoppen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Vanmiddag is het weer zover,ik ga weer naar Frankrijk net boven Parijs.

Afgelopen week van af dinsdag vrij geweest nu weekend rust genoeg geen problemen met negentig rijuren.

Ga straks rond 12.30 uur naar mijn truck inpakken pasje erin even rondrijden en 3 uur rust maken (even naar huis)

Rond 16.00 uur vertrekken tegen 21.30-21.45 uur Franse grens over om 21.30 rijd iedereen al.

En voor 24.00 uur sta ik al op het losadres 9.00 rust maken.

En morgenochtend om negen uur zit mijn eerste lange nachtrust er al op.

Jan Groteboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
En heb je er maandag morgen je eerste dienst er al op zitten, dan mag je er nog 5 dus moet je vrijdag thuis zijn !!!!!

:mad:

Er mogen 6 diensten van 24 uur gemaakt worden.............................dus zaterdagmiddag moet je klaar zijn

Voor mij is dus zondag middag weg werken tot zaterdagmiddag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is juist Jan ,de diensten van 24 uur maak ik niet bv vandaag van af 12.30 tot vannacht 24.00 uur,morgenochtend om 09.00 uur beginnen tweede dienst.

Als ik maar zorg dat ik niet meer wat jij heb omschreven niet meer dan zes diensten maakt.

Daarom is het ook zo wanneer je op zondagavond vertrekt dit ook zin moet hebben met een langere dienst of rijtijd bij mij vandaag van rond de zeven rijuren wel degelijk nut heeft.

Jan Groteboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En heb je er maandag morgen je eerste dienst er al op zitten, dan mag je er nog 5 dus moet je vrijdag thuis zijn !!!!!

Volgens EU 561/2006,die je zelf geplaatst hebt hier;

http://www.chauffeursforum.nl/rij-en-rusttijden/28122-rij-en-rusttijdenwet.html

Staat in art 8.6:

Een wekelijkse rusttijd mag niet later beginnen dan aan het einde van zes perioden van 24 uur te rekenen vanaf het einde van de vorige wekelijkse rusttijd.

Als Jan dus,op zondag, om 12.30 begint(einde wekelijkse rusttijd) mag hij tot uiterlijk zaterdag 12.30 werken(begin volgende wekelijkse rusttijd).

Overigens geeft jan wel erg laat bij zijn planner aan tot wanneer en hoe laat hij mag werken,die man moet ook wel de gelegenheid hebben om evt nog wat te draaien,en dan vind ik "eind van de week"wel erg krap,maar ja,dat is mijn mening hoor.

Verder is Jan blijkbaar in de gelegenheid om,op zondag,dit zo te doen,niet iedereen kan zijn auto al ophalen,thuis parkeren en dan na 3 uur vertrekken.

Als je wat verder van huis woont en niet langs huis komt,houdt t op.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

Deze week Dinsdag gelost in de buurt van Blois France aangekomen bij Klant om 10.15 uur aanmelden en naar losplaats

11.00 uur op losplaats analise maken van produkt 13.00 gereed en begonnen met lossen.

Lossen tot 15.00 uur vier uur stilgestaan ruim mijn drie uur rust overdag en nacht rust negen uur en de 11.00 is weer gereed.

Vandaag gelost in de buurt van Oldenburg van 07.00 uur tot 11.00 uur plus vannacht negen uur rust en op deze manier deze week twee keer de elf uur rust ingebouwd.

Werkt fantastisch als je er de mogelijkheid voor kunt creeren wat niet voor iedereen mogelijk is.

Jan Groteboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Even terugkomen op de 13 diensturen op vrijdag.

Een paar weken geleden samen met een collega controle gehad in austria.

Mijn collega had in de voorgaande week 1x 11 uur gemaakt.

Op vrijdag 13 uur en 10 MINUTEN diensttijd.

En jawel hoor volgens onze oostenrijkse schnitzel was dit niet goed, omdat mijn collega die week maar 1x 11u had gemaakt, moest hij van vrijdag op zaterdag (dus in zijn weekendrust) nog eens 11u maken, binnen 24u gerekend vanaf begindiensttijd vrijdag.

Na uitleg van mijn collega dat hij 10min teveel had i.v.m. koppelen en tanken op de zaak bleef het gelukkig bij een waarschuwing.

Dat klopt niet,hij mag zijn dagelijkse rusttijd (11 uur) over laten gaan in de wekelijkse rusttijd van 45 uur( of 24 uur)

Die agent had gelijk w.b. die 11 uur binnen de 24 uur,en kan daar voor bekeuren, maar je hoeft geen 11 uur extra aan die wekelijkse rust te plakken.

Art 8.3 van 561/2006:

Artikel 8

1. Een bestuurder moet dagelijkse en wekelijkse rusttijden nemen.

2. Binnen elke periode van 24 uur na het einde van de voorafgaande dagelijkse of wekelijkse rusttijd moet een bestuurder een nieuwe dagelijkse rusttijd genomen hebben.

Indien het gedeelte van de dagelijkse rusttijd dat binnen die periode van 24 uur valt ten minste negen doch niet meer dan elf uur bedraagt, wordt deze dagelijkse rusttijd als een verkorte dagelijkse rusttijd aangemerkt.

3. Een dagelijkse rusttijd mag worden verlengd tot een normale wekelijkse rusttijd of een verkorte wekelijkse rusttijd.

4. Een bestuurder mag tussen twee wekelijkse rusttijden ten hoogste drie keer een verkorte dagelijkse rusttijd hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Het is al een tijd geleden dat ik weer op chauffeursforum  kon komen, maar nu weer ingelogd.

Nu nog steeds blijf ik regelmatig wanneer het kan en nodig is gebruik maken  van 3+9 uur rust.

 

Mijn verhaal van afgelopen week

Maandag      normale werkdag   + 13 uur diensttijd       en    9 uur nachtrust.

Dinsdag        normale werkdag   + 13 uur diensttijd       en    9 uur nachtrust

Woensdag    normale werkdag    - 13 uur diensttijd       en     meer dan  11 uur rust  ( 1e nacht van meer dan 11 uur) ook ivm Hemelvaartsdag vrije dag.

Donderdag      avond moeten vertrekken na de middag   om circa 13.00 uur op de fiets naar de truck pasje erin  aangemeld 5 minuten rondrijden en weer naar  

                     huis ruim 3 uur later vertrokken naar mijn  los adres voor vrijdag morgen ( wat circa  4 uur rijden was).

                     rond 20.30 stond ik stil en weer 9 uur rust gemaakt.

                      Mijn 2e nachtrust  van 3+ 9 9 wat geld voor 11 uur rust.

Vrijdag           Een strakke dag van net binnen de 15 uur  diensttijd  weer bij de laatste   klant  buiten de poort.

Zaterdag        Normaal maar even uitslapen maar toch maar weer strak 9 uur rust gemaakt.

                       Weer om  6 uur vertrokken  3 uur rijden naar huis om 9 uur thuis dit   alleen voor mijn 45  uur weekend rust gezien  ik maandagmorgen

                       om 6 uur weer moet vertrekken( wat dan ook weer in orde is).

 

Het is eigenlijk abnormaal dat je constant de hele week zit te rekenen om alles in rechte banen te lijden en voor dat

je thuis komt alweer rekent wanneer je weer weg kunt.

 

Jan Groteboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wat je zegt Jan, het gaat toch nergens meer over met die wetgeving zo?? 

Om alles terecht te houden ("om de chauffeur zijn/haar rust te gunnen") ben je al verplicht om op je vrije (in dit geval Hemelvaarts)dag in je eigen tijd naar je werk te gaan, daar vijf minuten over het terrein te rijden om zo de ambtenaren tevreden te houden! Hoezo rust? Dat soort burocratie moeten we van af met z'n allen, dan hebben we echt rust!!

 

Een zelfde soort voorbeeld van mij als binnenlandchauffeur: op maandag beginnen wij vaak laat (8 uur soms zelfs nog later...), omdat er veel ritten in de buurt zijn. 's Avonds nog even laden of een koppeltje hier of daar en de 12 diensturen zijn zo vol. De dinsdag echter, dan komen de verre ritten waarvoor 5 uur de beste vertrektijd is. En daar ga je: de eerste verkorte nachtrust binnen de 24 uur heb je al te pakken, eigenlijk dankzij een 'lang' weekend met een relaxt begin van de werkweek... Hoe krom kan het zijn?

Maarten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden