[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meer gebruik maken van de 3 uur en 9 uur rust.


groteboer

Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds ik internationaal rijd doe ik het altijd zo; Begin v/d week de 11 urige nachtrust maken en de 9 rijuren...

de 9 uur nacht en 2x 10 rij-uren bewaar ik het liefst voor het eind v/d week.

Meestal is het de do.-vrijdag vrij druk&hectisch en kom je zo niet in de knel met je rij-uren of weekendrust.

Maar voor het gemak splits ik voor mezelf liever die tijden niet op,want dan moet ik weer ergens'n charmante secretaresse vandaan toveren:D

;) Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan....

grs Wijnand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb dan wel antwoord maar nog blijf ik met een vraag zitten, ik denk dat het antwoord in punt 3 staat maar een dagelijkse rust is 11 uur dus kan ik vrijdag maar 13 uur maken :confused: ik wordt helemaal gek van die regels, heb het stuk al 3 gelezen en heb eigelijk nog geen antwoord.

Zo lees ik het ook.

"....een dagelijkse rusttijd dat verlengd wordt tot normale wekelijkse rusttijd of een verkorte wekelijkse rusttijd."

Die normale dagelijkse (niet verkorte) rusttijd bedraagt dan 11 uur, dus maximaal 13 uur diensttijd op vrijdag.

Maar eigenlijk is jouw laatste zin "ik stel....." wordt eigenlijk geen antwoord gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laat ik voorop stellen dat ik het al heel wat vind dat u beiden al een reactie per mail hebt ontvangen waar überhaupt IETS concreets in staat.

Iemand die zo'n antwoord verstuurt moet er natuurlijk altijd op bedacht zijn dat het antwoord mogelijk nog eens tegen "de dienst" kan worden gebruikt in een specifiek geval. Daarmee wil ik niets goedpraten van de ambtelijke molens. Maar veelal moet men volstaan met een telefoontje, zonder dat iets uitdrukkelijk aan "het papier" is toevertrouwd. Of men krijgt een afschrift van de regelgeving toegestuurd met een verklaring die er feitelijk op neer komt: "Zoek het zelf maar uit ..., u merkt vanzelf een keer als we vinden dat u het fout heeft geïnterpreteerd".

Dat is tenminste de opstelling zoals ik die vooral van ambtenaren en controlerende instanties ken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

zouden ze niet willen snappen wat wij bedoelen of blijven ze maar aan hun regeltjes vasthouden en verschuilen ze zich achter hun zwart-wit verhaaltjes.

maar feit blijft dat er toch geschreven staat dat je binnen de 24 uur je dagelijkse rust moet hebben en ik blijf gewoon ervan uit gaan dat je als je thuiskomt, ook al gaat het dagelijkse rustgedeelte dan over in een wekelijkse rust je toch aan die 11 uur moet komen als je de 9 uurs rusten al hebt gehad.

dan kan het in iig nooit fout gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sindaco

ja dat denk ik ook

en als ik al 3x 9 uur gehad heb ga ik er vanuit dat ik de laatste dag ook binnen de 24 uur na aanvang mijn 11 uur moet hebben en dus maar 13 uur ter beschikking heb.

is toch eigenlijk zo simpel als 1+1.

maar wij zijn maar chauffeurs........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

dit had je 10 jaar geleden eens moeten zeggen aan een stamtafel over hoe de toekomst er uit zou zien.:confused:

ja je moet voordat je aan je dag begint eerst kijken of je een 11 of 9 uur moet maken en daar je diensttijd op afstemmen.

en moet je over de diensttijd heen vanuit de planning dan is het hun pakkie an.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
  • Forumlid

Morgenmiddag weer naar Frankrijk om 13.00 uur pasje erin aanmelden en enkele minuten rond rijden op het terrein

vertrekken om circa 16.00 uur ,doorrijden tot middernacht dan 9 uur rust.

Ik hoef dan deze week geen 11 uur rust meer te maken,wanneer ik vrijdagavond thuis ben.

Jan Groteboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Morgenmiddag weer naar Frankrijk om 13.00 uur pasje erin aanmelden en enkele minuten rond rijden op het terrein

vertrekken om circa 16.00 uur ,doorrijden tot middernacht dan 9 uur rust.

Ik hoef dan deze week geen 11 uur rust meer te maken,wanneer ik vrijdagavond thuis ben.

Jan Groteboer.

Vind je dat een straf dan?11 uur rust maken.

Als je gewoon om 16.00 uur begint,i.p.v.13.00 u, ben je 3 uur langer thuis in t weekend,en ook een uur eerder thuis op vrijdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was vrijdagavond thuis wel meer dan 13 uur Ger .

Eerst maandag rondrijden vijf minuten en dan 3 uur gemaakt,doorgereden tot Amiens tot net enkele minuten

voor middernacht, negen uur gemaakt eerste nachtrust 11 uur.

Woensdag bij een klant gestaan in de buurt van Karlsruhe ook hier ruim 2 .45 uur staan lossen deze afgerond even

blijven staan tot ruim 3 uur plus 9 uur.

En deze week had ik zo toch twee keer mijn 11 uur voor elkaar.

mvg Jan Groteboer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Word 4 weken met samengeknepen billetjes rond rijden dan. :ja:

Snap alleen niet waarom je die 5min (op de zaak) heb rond gereden, en vervolgens 3 uur heb stil gestaan.

Dat had je wel anders kunnen oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is daar mis mee dan?

Als dhr Groteboer 4 overnachtingen heeft afgelopen week, waarvan slechts 2x een verkorte rust (de andere 2x was een gesplitste rust van 3 + 9 uur) dan heeft hij op vrijdag toch niets met die 13 uur te doen?

Wat zou ik of dhr Groteboer over het hoofd zien volgens u?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was vrijdagavond thuis wel meer dan 13 uur Ger .

Eerst maandag rondrijden vijf minuten en dan 3 uur gemaakt,doorgereden tot Amiens tot net enkele minuten

voor middernacht, negen uur gemaakt eerste nachtrust 11 uur.

Woensdag bij een klant gestaan in de buurt van Karlsruhe ook hier ruim 2 .45 uur staan lossen deze afgerond even

blijven staan tot ruim 3 uur plus 9 uur.

En deze week had ik zo toch twee keer mijn 11 uur voor elkaar.

mvg Jan Groteboer.

Maandag 3+9 uur.

Dinsdag 11uur(?)

Woensdag 3+9 uur.

Donderdag 11uur(?)

Vrijdag meer als 13 uur, en daardoor een verkorte rust van 9uur. Maar ik lees niet of er ook 3uur rust is.

Of zie ik nu iets verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Kalakuski

Maandag 3+9 uur. ( = 11 uur)

Dinsdag 9 uur

Woensdag 3+9 uur. ( = 11 uur)

Donderdag 9 uur

Vrijdag 15 uur, en daardoor een verkorte rust van 9uur.

2x 11 (gesplitste rust telt ook als 11 uur !! ) en 3x 9 uur is de regel.

Niks mis mee toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ohh is dat zo. Moet 9uurtjes rust niet in combinatie zijn met 3 uurtjes rust?

Nee. Dat hoeft niet. Zonder die 3 uur geldt het als een verkorte rust, waar je er 3 van mag hebben in een week.

Een dagelijks rust is 11 uur, of een gesplitste rust van 3 + 9 uur (beiden gelden voor een "gewone" dagelijkse rust).

En dan mag u 3x per week een verkorte rust nemen van 9 uur.

Dan zijn we er toch?

Dat bedoelde dhr Groteboer vorig jaar al, toen hij dit topic begon. Dat is het nut van die 5 minuten rijden, vervolgens meteen alvast 3 uur rust erop zetten en dan vertrekken. Als er dan nog een rust van 9 uur gepakt wordt, dan heeft de chauffeur de eerste "gewone" dagelijkse rust van die week al "binnen". Die geldt dan hetzelfde als een rust van 11 uur aaneengesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus kan je elke dag gewoon 9uurtjes rust maken, en dan in de week maar even kijken waar het het beste past om er ook maar even 3uurtjes rust bij tepakken. Vooraf aan de opvolgende 9uurtjes rust

?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden