[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Meer gebruik maken van de 3 uur en 9 uur rust.


groteboer

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja ...., dat weet ik zeker. :ja:

[h=2]Lengte van de dagelijkse rust[/h]In principe moet de dagelijkse rust minimaal 11 uur achter elkaar zijn. Maar tussen twee wekelijkse rusttijden mag 3 maal de dagelijkse rust verkort worden tot 9 uur. Deze verkorting hoeft niet gecompenseerd te worden. Daarnaast kan de dagelijkse rust ook in twee delen genomen worden: Het eerste deel moet dan tenminste 3 uur zijn en het tweede deel moet tenminste 9 uur zijn. Andersom (eerst 9 uur en dan 3 uur) mag niet. Deze dagelijkse rust in twee delen telt mee als een normale dagelijkse rust.

Bijvoorbeeld: Inspectie Leefomgeving en Transport - Dagelijkse rust

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou niet alleen in Finland hoor.

Neem Herman maar, die schreef ook al dat die zovaak mogelijk probeert 11 uur temaken. En die 11uur is dus niet nodig.

Ik heb ook vaak genoeg 11uurtjes gemaakt.

Maar ik zal het eerst nog wel even navragen als ik ergens controle ziet, maar anders gaat deze jongen elke dag 9uurtjes maken, en die 3 uurtjes rommel ik er ergens wel tussen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruikte jou als voorbeeld Herman, omdat jij geschreven had om zovaak mogelijk 11 uur temaken.

We staan denk allemaal niet vaak ergens 3uur stil, maar zoals Grooteboer schreef, sta je dan ergens 2.45, kan je er net zo goed 3uurtjes van maken.

Maar we zijn natuurlijk allemaal heren chauffeurs, en lossen en laden naturlijk ook nooit in onze 3kwartier rust. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar we zijn natuurlijk allemaal heren chauffeurs, en lossen en laden naturlijk ook nooit in onze 3kwartier rust. :angel:

Ik zou het niet durven. :angel:

Maar ik probeer wel die 12 uur per dag die ik bezig ben zo efficient mogelijk te benutten. Om nou de halve wagen te gaan lossen om bij de versnellingsbak te kunnen komen is niet mijn ding..!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Scania-1001,

Tja nogal wiedes. U zit mij te PB-en wat ik hier neer moet typen. "Schrijf jij het nou nog eens op Karel. Ik ben ten einde raad. Mij geloven ze toch niet, lijkt het wel. Jan Groteboer geloven ze niet. Misschien nemen ze het van jou wel aan. En misschien steekt zelfs Willem er nog iets van op".

Zoiets ..... :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herman, je doel op de magneet. Tijd voor scholing, want de magneet is wel zoooo 2009.

Volvo rij je toch? 2 stukjes draad van 10cm? Kan je gewoon achter het stuur blijven zitten. :p

Ger dat het voor was wist ik wel. :ja:

Maar uhh, die tacho hoef helemaal niet op rust testaan. Als er op me kaart maar 3uur komt. :D

Karel, ik heb vandaag zeker wel wat geleert. Want ik eerst nog wel even ga dubbel checken, maar daarna kan ik weer helemaal los. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agh Ger, anders kan je altijd nog trots zijn op de tulpen en molens. :D

En ja, ik laat het wel weten of de Noor, Zweed, of Deen het er ook mee eens is.

Want de Fin er van vind intreseert me niet zoveel. Woon er alleen maar. ;)

Off topic. Wij krijgen idd een kaartje voor de scholing, en het rijbewijs is nog steeds zonder vernieuwing geldig tot je 65ste in Finland.

Kaartje word tot zover ik nu weet kostenloos verstrekt.

Dan weet je dat ook maar. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Herman, je doel op de magneet. Tijd voor scholing, want de magneet is wel zoooo 2009.

Volvo rij je toch? 2 stukjes draad van 10cm? Kan je gewoon achter het stuur blijven zitten. :p

Ach, na 12 uurtjes per dag bezig te zijn geweest vindt ik het wel geschoten eigenlijk, doordeweek dan een uurtje of 55 en op zaterdag nog wat lossen en laden aan de zaak.

Helemaal goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regelgeving is veel veel gevallen wel gelijk, alleen de invulling daarvan verschilt het.

In NL is het rijbewijs ook geldig tot je 65ste. Alleen moet je hem daar elke 10jaar vernieuwen. Nu met code 95 dus om de 5 jaar.

Maar het rijbewijs blijft nog steeds geldig. Ook zonder code 95.

Die 35uur scholing is Europees, hoe en met wat je dat invult mag elk land zelf weer invullen.

Oneerlijk? Moet Brussel dat dan nog verder opdragen? Of tewel, ga je zelf om meer regeltjes van Brussel vragen?

Als je het met de regelgeving wat betreft die 35uur niet eens ben, moet je bij je eigen regering gaan klagen.

Terug on topic, toen die rijtijdenwet werd gemaakt zaten daar transporteurs (en bonden) bij. Die hebben Brussel geinformeert.

En daaruit is de rijtijdenwet onstaan. Brussel zijn schuld? Of heeft onze eigen brance ze verkeerd ingeligt, of teveel regeltjes gewilt?

Wat is er bv mis met elke dag 10uur rust + de 3 kwartiertjes, en 14uur dienstijd. En 24uur weekendrust. Zonder uitzonderingen.

Heel simpel. Maar nee, bla bla bla. En de gevolgen weten we he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, na 12 uurtjes per dag bezig te zijn geweest vindt ik het wel geschoten eigenlijk, doordeweek dan een uurtje of 55 en op zaterdag nog wat lossen en laden aan de zaak.

Helemaal goed.

Dat vind JIJ.

Ik deel die mening zeker niet.

Kijk en daar hebben we al een ''probleem''

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Terug on topic, toen die rijtijdenwet werd gemaakt zaten daar transporteurs (en bonden) bij. Die hebben Brussel geinformeert.

En daaruit is de rijtijdenwet onstaan. Brussel zijn schuld? Of heeft onze eigen brance ze verkeerd ingeligt, of teveel regeltjes gewilt?

Wat is er bv mis met elke dag 10uur rust + de 3 kwartiertjes, en 14uur dienstijd. En 24uur weekendrust. Zonder uitzonderingen.

Heel simpel. Maar nee, bla bla bla. En de gevolgen weten we he.

Inderdaad Willem, de spijker op z'n kop. Wie o wie legt mij het nut van dit ingewikkelde gedoe uit. Terwijl het zo gemakkelijk kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat vind JIJ.

Ik deel die mening zeker niet.

Kijk en daar hebben we al een ''probleem''

Tja, veel meer mag je volgens de vrindjes uit Brussel niet werken, dus waarom gek doen? Komt bij dat veel garages en bergers van 8 tot 17/18 uur open zijn, in het zuiden tussen de middag ook nog eens 2 uur gesloten zijn.

Vandaar mijn instelling om er het maximale uit te halen in die uren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Regelgeving is veel veel gevallen wel gelijk, alleen de invulling daarvan verschilt het.

Die 35uur scholing is Europees, hoe en met wat je dat invult mag elk land zelf weer invullen.

Oneerlijk? Moet Brussel dat dan nog verder opdragen? Of tewel, ga je zelf om meer regeltjes van Brussel vragen?

.

Nee, niet meer regels aub, wel eerlijker regels.

Waarom in het ene land toestaan de code95 weggeven bij een pak koffie en in het andere land 5000 Euro laten betalen(door de chauffeur)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel simpel M.

Zet Herman en mij aan een tafel, en laat ons de nieuwe rijtijdenwet maken.

Ik zeg dan, 7 dagen in de week rijden geen probleem. Herman komt dan met, ja maar ik wil de weekende thuis zijn.

Dan moeten we een middenweg vinden. 2wekende per mand zou de gulden middenweg zijn.

Maar nee, want 2 weekenden van 24uur is dan weer niet genoeg. Minimaal een lang weekend.

Okey okey, maar een kort weekend moet toch ook kunnen? Herman dan bv, ja okeym dat kan wel, maar dan moet het weekend daarop wel een lang weekend zijn hoor.

Nachtrust. Ik zeg elke dag 8uurtjes, Herman NEEEE, 12, dat klinkt beter. Okey dan gaan we in overleg.

Herman, kan 1 x per week 9uurtjes wel? NOuja, als dat echt nodig is, maar dan wel daarop een rust van 12 uur. Nou Okey.

Dit zomaar als voorbeeldje he. Het is geven en nemen, en daardoor is het juist zo'n bende.

En brussel word geinformeert.

Door wie? Nou door bv mij, en door Herman. En Brussel moet dan maar een middenweg zien tevinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, veel meer mag je volgens de vrindjes uit Brussel niet werken, dus waarom gek doen? Komt bij dat veel garages en bergers van 8 tot 17/18 uur open zijn, in het zuiden tussen de middag ook nog eens 2 uur gesloten zijn.

Vandaar mijn instelling om er het maximale uit te halen in die uren.

Daar gaan we dus al.

Ik kom bij veel andere klantjes. Groente klantes beginnen vanaf 04.00, en visboeren beginnen om 16.00. En ze willen het alle 2 zo snel mogelijk hebben.

In het zuiden heb je temaken met 2 uur etenstijd, naar het Noorden met boten.

De meeste tijd dat jij aan het werk ben, lig ik op 1 oor.

En toch hebben we temaken met dezelfde rijtijdenwet.

Moeilijk dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens mij lees je wat je wil lezen Willem. Waarom ik ongeveer elke nacht 11 a 12 uur maak sla je over voor het gemak. Denk je trouwens dat ik volgend weekend thuis ben?

Ik heb een gezin, jij niet. Denk je dat ik veel thuis ben? Volgens mij weet je niet helemaal wat ik doe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, niet meer regels aub, wel eerlijker regels.

Waarom in het ene land toestaan de code95 weggeven bij een pak koffie en in het andere land 5000 Euro laten betalen(door de chauffeur)

De regel is toch eerlijk?

Hij was on eerlijk omdat NL wel een chauffuersdiploma had, en andere landen niet.

Nu moeten we allemaal aan de scholing.

Brussel heeft toch de kosten niet bepaald?

En ook niet hoe het ingevult word?

Brussel heeft ook niet bepaald wie er voor die kosten opdraait.

Wat dat betreft moet je in het land zelf zijn.

Off topic, maar ook zoiets. De LZV. In Zweden en Finland rijden ze al jaren. Zonder extra scholing. Noorwegen kent ze nu ook, zonder extra scholing. Denemarken heeft ze nu ook, maar daarvan weet ik niet wat de eisen zijn. Ik denk niks.

Nederland heeft ook LZV's, en Thada, met regels.

Je moet niet alles afgeven op Brussel. Ik heb het al eerder geschreven, de Nederlandse regering is niet transport vriendelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij lees je wat je wil lezen Willem. Waarom ik ongeveer elke nacht 11 a 12 uur maak sla je over voor het gemak. Denk je trouwens dat ik volgend weekend thuis ben?

Ik heb een gezin, jij niet. Denk je dat ik veel thuis ben? Volgens mij weet je niet helemaal wat ik doe.

Herman, ik ga niet elke posting tot op de letter terug lezen.

Dus sorry ik heb gemist waarom je elke nacht 11-12 uur maakt. Voor de rijtijdenwet hoeft het iig niet heb ik vandaag geleert.

(Jou 'kennede' weet ik wel waarom je dat doet.;))

Als je die uren overdag moest maken, vraag ik me af of je dan nog steeds zo 'graag' 11-12 uur zou willen maken.

Jou reisje gezien tehebbende weet ik niet of jij volgend weekend thuis ben. Ik zou het wel zijn, maar dat terzijde.

En jij heb een gezin, en ik niet. Klopt. Daarom wil ik niet elk weekend thuis zijn. Zal me een worst wezen.

Ik heb een idee wat je doet, net zoals jij een idee van mij heb.

Maar het gaat niet om het persoonlijke, het gaat er meer om hoe moeilijk dingen zijn om ze gelijk aftestemmen. En jij en ik verschillen daarin nogal, daarom vond ik het voorbeeld goed gekozen. Niks meer en minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden