[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Chauffeurs H&F Transport Rotterdam staan zonder geld vast in Spanje


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Geschreven door Marcel van der Voort op 09.06.2011, 16:39

ROTTERDAM / IRUN (Esp) – UPDATE 23.00 uur - "Sinds 19 mei staan de Poolse chauffeurs en broers Stanley en Sigmund vast op een parkeerplaats in het Spaanse Irun", meldt transportondernemer Erik van Anholt.

Zijn compagnon John trof de twee broers afgelopen woensdag. "Ze staan daar met een vrachtauto van H&F Transport uit Rotterdam. De jongens hebben een boete gekregen van 15.000 euro vanwege over belading", klinkt het.

En: "Dat kunnen ze niet betalen. Bij H&F Transport zouden ze hebben gereageerd met de woorden: Zoek het maar uit. Jullie staan daar goed!"

"Sigmund ziet het niet meer zitten. Zij zijn al meer dan 10 jaar in ons land en wonen beiden in Rotterdam. De broers hebben een Nederlands rijbewijs, maar een Pools paspoort", meldt Anholt.

Suikerziekte

"Samen rijden ze hoofdzakelijk vis van Scandinavië naar Spanje. Stanley en Sigmund rijden 3 maanden voor H&F Transporten en hebben ieder eenmalig een voorschot gehad van 1000,- euro. Hun vrachtwagen is een DAF XF105."

"Vorige week hebben ze 500,- euro gekregen, maar een chauffeur gebruikt medicijnen vanwege suikerziekte dus dat is zo op."

"Ze worden geholpen door chauffeurs die hun eigen spullen afstaan. Dat kan niet onbeperkt. Maar verder komen ze niet. Zelfs het Rode Kruis laat zich niet horen of zien."

"Mijn compagnon vergelijkt het met slavernij en uitbuiting. Ik heb begrepen dat ze hulp zoeken bij de ambassades. De Poolse ambassade stuurt ze weg omdat ze in Nederland werken en een Nederlandse rijbewijs gebruiken en de Nederlandse ambassade helpt evenmin, omdat de broers een Pools paspoort hebben", besluit Anholt.

Transport Online heeft donderdagmiddag contact gezocht met H&F Transport, aan de Titaniumstraat 41R. Daar neemt niemand de telefoon op.

Failliet?

De redactie van Transport Online is donderdagmiddag in gesprek gegaan met de gedupeerde chauffeur Stanley. Hoewel hij bezorgd en geëmotioneerd is reageert hij nog betrekkelijk helder in deze voor hem en zijn broer barre tijd: "Wij kunnen geen kant uit, want er zit een slot op het stuur. Inmiddels blijkt er geen contact meer te krijgen met H&F Transport. Niemand neemt de telefoon op en op de deur zit een ander slot. Volgens mij gaan ze failliet."

"De planner, Rob, vertelde mij dat. Hij heeft ons twee keer geld gegeven voor eten en ik hoop dat hij ons vrijdag weer gaat helpen. Van chauffeur John hebben wij woensdag 25 euro en brood gekregen. Heel aardig van hem. Wij doen erg zuinig met ons geld."

"Ik heb Nederlandse chauffeurs gevraagd of ik mee kan rijden naar Nederland. Daar beginnen ze niet aan om verschillende redenen. Mijn broer wil de vrachtwagen niet achterlaten omdat er veel van onze spullen in ligt. Ik ben al heel lang in Nederland, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt", verzucht hij.

Het is verschrikkelijk

"Het is niet mijn bedrijf, ik heb de planning gedaan", zegt planner Rob nadat Transport Online hem heeft opgespoord.

"De geldstroom is anders gegaan dan het zou moeten verlopen. Frits Bekker is de eigenaar van het bedrijf en hij beheert het geld. Hij heeft ook na aandringen van mij de eerdere voorschotten aan de jongens betaald."

"Ik zit hier verschrikkelijk mee in mijn maag. Bovendien is de trailer via een kennis van mij in Spanje en daarover maak ik mij eveneens zorgen. Ik heb de baas om die 15.000 euro gevraagd. Hij zegt dat dit geld er niet is."

"Ik slaap er al twee weken niet van. Als Stanley mij vrijdag weer belt om geld zal ik het hele traject weer gaan lopen en kijken of ik iets voor ze kan doen."

"Ik begrijp dat Sigmund bij de wagen wil blijven. Hij heeft geen huis en woont erin. Al zijn spullen zijn daar. Die wil hij niet achterlaten."

Er staat nog 135.000 euro uit van klanten die nog moeten betalen. Maar ik denk dat elk transportbedrijf hiermee te kampen heeft”, meldt Rob die Transport Online na een verzoek snel heeft teruggebeld en volledig aan een interview meewerkte.

FNV Bondgenoten: Asociaal

Bestuurder Reinier Stroo van FNV Bondgenoten reageert om 23.00 uur: "Wat deze jongens overkomt is verschrikkelijk. Dat een bedrijf mensen op deze manier aan hun lot overlaat is asociaal. Er is in onze sector een hoop discussie over Oost-Europese chauffeurs, maar als een paal boven water moet staan dat je elk mens normaal moet behandelen. Blijkbaar ziet dit bedrijf haar personeel als een soort wegwerpartikel."

"Vreemd dat geen enkele ambassade deze twee mensen wil helpen. Het lijkt me niet zo moeilijk elkaar op te zoeken en dan een plannetje te maken om deze mensen te helpen. Aangezien de twee in Rotterdam wonen, lijkt me dat ze moeten proberen, met hulp van de ambassade, terug te komen in Nederland en opnieuw te beginnen. Blijkbaar moet dat dan maar zonder die vrachtwagens. Hopelijk redden ze het tot die tijd met dat wat ze krijgen van collega-chauffeurs en andere voorbijgangers."

"Dat je het in drie maanden tijd moet doen met een voorschot van 1000 euro klopt van geen kanten. Ik zou elke chauffeur die iets dergelijks aan de hand heeft, adviseren dit niet te accepteren en aanraden zich onmiddellijk te melden", vindt Stroo.

Bron: http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8478

Hier een foto van een auto van hun: http://www.transportfotos.nl/viewtopic.php?f=11&t=12142

Het is toch g*dver bij de beesten af!!! :mad::mad::mad::hamer::hamer::hamer:

Het wordt allemaal steeds gekker! Een baas die mij zo'n kunstje zou flikken die is zijn leven echt niet meer zeker als ik terug kom in Nederland! :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 172
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Gelezen op hun site:

Doordat wij over een eigen vervoersbedrijf H & F Transport beschikken, kunnen wij uw container afleveren daar waar u er over wilt beschikken. Het vervoer door ons uitgevoerd is betrouwbaar, veilig en onze mensen zijn 24 uur per dag beschikbaar om u van dienst te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En: "Dat kunnen ze niet betalen. Bij H&F Transport zouden ze hebben gereageerd met de woorden: Zoek het maar uit. Jullie staan daar goed!"

laat ze er zelf gaan zitten dan kunnen de chauffeurs naar huis. wat een eikels daar:mad:

Ik was binnen drie dagen thuis geweest Had alles gewoon laten staan

En het baasje gewoon zelf uit laten zoeken.

Nu het in het nieuws wordt gebracht zal die wel alles vergoed krijgen

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik was binnen drie dagen thuis geweest Had alles gewoon laten staan

En het baasje gewoon zelf uit laten zoeken.

Ja zo zijn de westere chauffeurs(de chauffeurs die geld hebben om dit voor elkaar te krijgen), maar daar ontbreekt het vaak aan bij deze jongens, en zonder geld kom je moeilijk thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier

Ik praat dit niet goed, maar het is van alle tijden.

Wellicht weten jullie nog hoe het jaren geleden die chauffeur van Holtima-Nesotra verging in Wit-Rusland?

Die kreeg een aanrijding buiten zijn schuld om.

Aangezien een westerling aldaar 'geld' betekend, werd de schuld in zijn schoenen geschoven.

Gevolg, in beslagname van paspoort, en vastgezet in een cel tot er geld zou komen.

En zijn werkgever deed niets, en liet hem zo barsten in die Wit-Russische cel.

Het enige wat ondernomen werd, was het ophalen van die wagen en daarmee klaar.

Het is dat zijn vrouw samen met de ambassade werk ondernam, waarna hij na verloop van tijd weer vrij is gekomen.

Toendertijd een een schandaal wat breed uit opgenomen werd in de media!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
"Het is niet mijn bedrijf, ik heb de planning gedaan", zegt planner Rob nadat Transport Online hem heeft opgespoord.

"De geldstroom is anders gegaan dan het zou moeten verlopen. Frits Bekker is de eigenaar van het bedrijf en hij beheert het geld. Hij heeft ook na aandringen van mij de eerdere voorschotten aan de jongens betaald."

Toch vreemd.

Misschien is de genoemde Frits Bekker wel de "F" van H&F, maar volgens KvK is hij zeker niet de eigenaar. Deze naam komt helemaal niet voor ..

Volgens KvK is H&F Transport een zogenaamde Ltd (Limited) met als directeur (bestuurder) H&F Holding ook weer een Ltd.

Getrapt via de Holding is dan de directeur volgens KvK dhr. Hans de Winter (geb. 13-06-1962 te Rotterdam). Een gokje, maar misschien dan volgens de logica de "H" van H&F, indien dat zou staan voor Hans en Frits. Maar dat is puur een gok van mijn kant, ik ken het bedrijf niet.

Transportbedrijf volgens KvK:

Dossiernummer: 24414811 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel

Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor

Rotterdam

____________________________________________________________________________

Rechtspersoon:

Rechtsvorm :Buitenlandse vennootschap: Private limited

company (UK)

Naam :H&F Transport Limited

Ingeschreven in :Companies House Registration Office te Cardiff,

Wales, Verenigd Koninkrijk onder Company No.

6221892

----------------------------------------------------------------------------

Onderneming:

Handelsna(a)m(en) :H&F Transport Limited

Adres :Titaniumstraat 41 R, 3067GD Rotterdam

Telefoonnummer(s) :0104200250 / 06-53214782

Faxnummer :0102280408

Datum vestiging :14-05-2007

Bedrijfsomschrijving :Internationaal transportbedrijf.

Werkzame personen :2

----------------------------------------------------------------------------

Bestuurder(s):

Naam :H&F Holding Limited

Adres :Titaniumstraat 41 R, 3067GD Rotterdam

Inschrijving handelsregister

onder dossiernummer :24403243

Infunctietreding :14-05-2007

Titel: Director

Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd

____________________________________________________________________________

Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

10-06-2011 Blad 00002 volgt.

Dossiernummer: 24414811 Blad 00002

____________________________________________________________________________

Woerden, 10-06-2011

De Holding volgens KvK:

Dossiernummer: 24403243 Blad 00001

Uittreksel uit het handelsregister van de Kamers van Koophandel

Deze inschrijving valt onder het beheer van de Kamer van Koophandel voor

Rotterdam

____________________________________________________________________________

Rechtspersoon:

Rechtsvorm :Buitenlandse vennootschap: Private limited

company (UK)

Naam :H&F Holding Limited

Ingeschreven in :Companies House Registration Office te Cardiff,

Wales, Verenigd Koninkrijk onder Company No.

5965362

----------------------------------------------------------------------------

Onderneming:

Handelsna(a)m(en) :H&F Holding Limited

Adres :Titaniumstraat 41 R, 3067GD Rotterdam

Telefoonnummer(s) :0104200250 / 06-53214782

Faxnummer :0102280408

Domeinnaam :www.hnf-holding.com

E-mailadres :info@hnf-holding.com

Datum vestiging :23-10-2006

Bedrijfsomschrijving :Holdingactiviteiten.

Vervoer van containers door eigen chauffeur.

Werkzame personen :1

----------------------------------------------------------------------------

Bestuurder(s):

Naam :de Winter, Hans

Geboortedatum en -plaats :13-06-1962, Rotterdam

Infunctietreding :12-10-2006

Titel: Director

Bevoegdheid :Alleen/zelfstandig bevoegd

____________________________________________________________________________

Alleen geldig indien door de kamer voorzien van een ondertekening.

10-06-2011 Blad 00002 volgt.

Dossiernummer: 24403243 Blad 00002

____________________________________________________________________________

Woerden, 10-06-2011

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar toch snap ik het hele verhaal nog niet helemaal hoor.

Die twee (Poolse) jongens zouden daar dus vast staan vanwege een boete. Voor (o.a.) overbelading. Met mijn domme verstand concludeer ik dan maar even dat er dus lading in die auto zit. Vervolgens vraag ik me dan dringend af: waarom meldt zich dan geen ladingbelanghebbende?

Ik stel me zo voor dat die lading toch een bepaalde waarde vertegenwoordigd(e). Ik kan me dan niet voorstellen dat er niet ergens iemand om z'n lading gaat roepen en desnoods die boete rechtstreeks overmaakt zodat hij in ieder geval over de lading kan beschikken.

De (financiële) afwikkeling is dan van een latere zorg.

Er zullen dus zeker (nog) meerdere haken en ogen aan zitten dan wij nu weten op basis van het artikel van Transport Online.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar toch snap ik het hele verhaal nog niet helemaal hoor.

Die twee (Poolse) jongens zouden daar dus vast staan vanwege een boete. Voor (o.a.) overbelading. Met mijn domme verstand concludeer ik dan maar even dat er dus lading in die auto zit. Vervolgens vraag ik me dan dringend af: waarom meldt zich dan geen ladingbelanghebbende?

Ik stel me zo voor dat die lading toch een bepaalde waarde vertegenwoordigd(e). Ik kan me dan niet voorstellen dat er niet ergens iemand om z'n lading gaat roepen en desnoods die boete rechtstreeks overmaakt zodat hij in ieder geval over de lading kan beschikken.

De (financiële) afwikkeling is dan van een latere zorg.

Er zullen dus zeker (nog) meerdere haken en ogen aan zitten dan wij nu weten op basis van het artikel van Transport Online.

Is die financiele afwikkeling wel van latere zorg ?

Moet die niet eerst betaald zijn voordat de chauffeurs kunnen vertrekken ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is die financiele afwikkeling wel van latere zorg ?

Moet die niet eerst betaald zijn voordat de chauffeurs kunnen vertrekken ?

Die boete bedoelt U?

Jazeker, dat schrijf ik ook. Dat die ladingbelanghebbende de boete betaalt om toch over z'n lading te kunnen beschikken.

Meestal valt er best hier of daar nog wel wat te verrekenen door zo'n ladingbelanghebbende (via via of rechtstreeks "opdrachtgever").

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het hele verhaal vat ik ook niet helemaal lijkt mij dat het bedrijf ook geen geld krijgt als er niks word afgeleverd no cure no pay of het is no pay no cure dan is het een ander verhaal, maar de lading word in ieder geval verwacht??.

Precies!!

Het enige type lading waarmee je donders goed op je tellen moet passen dat is bijvoorbeeld "afval(-produkten)". Daar zit meestal niemand op te wachten om z'n vingertje op te moeten steken als "lading-eigenaar". Want dat kost juist geld om het op de voorgeschreven manier te "verwerken" of af te voeren. Vandaar dat dat ook extra goed geregeld is (behoort te zijn) door middel van begeleidende papieren, opdat een "eigenaar" altijd te traceren is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja zo zijn de westere chauffeurs(de chauffeurs die geld hebben om dit voor elkaar te krijgen), maar daar ontbreekt het vaak aan bij deze jongens, en zonder geld kom je moeilijk thuis.

Waarom dat dan Weet zeker dat ik ook zonder geld thuis kom

Er is ligt iemand die je mee neemt.

En wat eten is overal te krijgen Of te pakken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom dat dan Weet zeker dat ik ook zonder geld thuis kom

Helemaal mee eens! Al moest ik liftend richting Nederland komen. Thuis komen zou ik..!

Maar een deel van de verklaring is misschien te vinden in het artikel:

"Ik begrijp dat Sigmund bij de wagen wil blijven. Hij heeft geen huis en woont erin. Al zijn spullen zijn daar. Die wil hij niet achterlaten."

Maar dan nog ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Helemaal mee eens! Al moest ik liftend richting Nederland komen. Thuis komen zou ik..!

Maar een deel van de verklaring is misschien te vinden in het artikel:

Maar dan nog ...

Ja En nu krijgt Sigmund de aandacht die hij zo graag heeft.

En zijn baas zal nu wel voor niks weg komen Die heeft hij toch mooi weer die boete verdient.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Precies!!

Het enige type lading waarmee je donders goed op je tellen moet passen dat is bijvoorbeeld "afval(-produkten)". Daar zit meestal niemand op te wachten om z'n vingertje op te moeten steken als "lading-eigenaar". Want dat kost juist geld om het op de voorgeschreven manier te "verwerken" of af te voeren. Vandaar dat dat ook extra goed geregeld is (behoort te zijn) door middel van begeleidende papieren, opdat een "eigenaar" altijd te traceren is.

ben ik met je eens Karel het zou hier gaan om vis begreep ik , dus dit zal ook wel geclaimd worden bij de verzekering .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom dat dan Weet zeker dat ik ook zonder geld thuis kom

Er is ligt iemand die je mee neemt.

En wat eten is overal te krijgen Of te pakken

Huub

?

Weet je dat zeker?

In het artikel staat dat niemand ze wilde meenemen (ze zijn met z'n tweeen) om verschillende redenen! oa wie mag nog een passagier meenemen?

Eten is overal te krijgen?

Zoals ik het lees staan ze op de parking bij IRUN.

Ik ben daar niet vaak geweest ... maar of je iedere dag voldoende voedsel bijelkaar kunt krijgen? Zeker voor die chauffeur met suikerziekte zal dat erg penibel zijn.

Vreemd vind ik dat hij zijn medicijnen zelf moet betalen ... kennelijk heeft hij dus geen zorgverzekering???

ALS de vakbond dit dan te ver lijkt gaan ... dan moet de vakbond tussen beide komen.

OOK indien (in dit geval) de chauffeurs geen vakbondsleden zijn.

Ze hebben immers nu richting T.O. gezegd dat ze het vreselijk vinden en dan vind ik ook dat ze moeten handelen.

Ambassades doen vreselijk weining in de praktijk ... hooguit een bezoekje en that is that.

Die andere chauffeur die in NL woont .... heeft hij geen familie die behulpzaam kan zijn?

Vrienden ... ex-collega's?

En daarbij als je al 3 maanden met geringe voorschotten ' werkt ' maak dat je wegkomt!!!

15.000 boete op overbelading ..... hoeveel overbelading?

Ik bedoel ... je weet toch wat je laadvermogen is ... wist de opdrachtgever en de werkgever van te voren van die overbelading af? Een goede planner weet toch wat er geladen kan en gaat worden op basis van zijn gegevens (laadvermogen) en wat de verlader wenst te laten vervoeren????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

## vervolg ...

Op de website zie ik dat ze aan zeecontainers doen.

Maar dan ook had de planner m.i. het kunnen weten ..... ik bedoel die zien die papieren toch (hopenlijk) ook? Of zouden in ieder geval ook de gegevens moeten hebben over de lading .... zo'n container is toch geen blackbox?

Ik bedoel je hebt toch ook de douane papieren waarop staat wat er in de container zit, hoeveel stuks .... als ook de massa (gewicht)? Ik kan mijn zo'n document nu even niet erg helder voor ogen maken maar op basis van deze gegevens schrijf je toch ook je CMR.

Indien ze elders hebben geladen (geen zeecontainer vanaf overzee's dus) dan krijg je toch ook papieren .... waarop oa ook het gewicht van de lading staat.

Indien losgestort dan heb je op de weegbrug gestaan ... dan heb je een voor en naweging en weet je dus ook hoeveel je geladen hebt. Sterker nog je weet hoeveel je MAG laden .....

Ik gis maar wat ... dat klopt ... maar wie heeft het risico genomen?

Wie wist dat de auto overbeladen was?

Iedereen is toch een goed opgeleid chauffeur en dient deze regels en wetten toch te weten?

Hoe hadden we gereageerd als er een geboren hollander had gestaan?

Andere chauffeurs krijgen ook hoge boetes ... waarvan sommigen zelf betaald moeten worden. De werkgever vind dat dat de chauffeur willens en wetens heeft gehandels zoals bijvoorbeeld met een ADRwagen door een woonwijk rijden ... (gassen) Nu zijn ze eraf gekomen met een sterke waarschuwing en heeft het bedrijf het betaald ... maar de volgende keer = iedereen is nu gewaarschuwd!

Zo ook met overbelading!

Hadden ze het kunnen weten? JA, op basis van de documenten.

Indien die documenten niet kloppen .... of de werkgever opdracht heeft gegeven om toch te gaan rijden dan zou de werkgever voor de bekeuring moeten opdraaien.

HOE zit het dus met dit ' verhaal ' ?

Stel je voor dat een werkgever iedere boete zou moeten betalen ... ook al besluiten chauffeurs bijvoorbeeld keer op keer met ADR door die woonwijk te rijden en worden keer op keer gepakt === boete 25.000 euro .... of ligt dat dan opeens anders?

Hoe zit het dan in dit geval met die overbelading .... ?

Hadden de chauffeurs het op basis van hun documenten kunnen weten??? Moeten weten ... hebben ze het geweten?

Wist de planning = het transportbedrijf ervan?

En ja, het is *** voor die twee broers (chauffeurs) maar met alleen zielig doen kom je er dus niet. Of ze zorgen er zelf voor dat ze in NL komen .... en ik neem aan als Broer 1 in Rotterdam woont zijn broer bij hem inwoont al staat hij dan niet ingeschreven bij de Gemeente (waarom niet eigenlijk?)

Of de vakbond gaat achter die werkgever aan !!!

Je kunt niet doelloos blijven staan en hopen dat ze af en toe wat geld en/of voedsel krijgt toegeworpen toch?

En natuurlijk is dit via T.O. een oproep tot hulp.

### Laat T.O. ook eens met wat meer info komen .... waar hebben de ze lading opgepikt welke gewichten staan er op het laaddocument etc etc etc.

Hebben beide chauffeurs een arbeidscontract en is dit CAO technisch in orde???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
## vervolg ...

Op de website zie ik dat ze aan zeecontainers doen.

Maar dan ook had de planner m.i. het kunnen weten ..... ik bedoel die zien die papieren toch (hopenlijk) ook? Of zouden in ieder geval ook de gegevens moeten hebben over de lading .... zo'n container is toch geen blackbox?

Ik bedoel je hebt toch ook de douane papieren waarop staat wat er in de container zit, hoeveel stuks .... als ook de massa (gewicht)? Ik kan mijn zo'n document nu even niet erg helder voor ogen maken maar op basis van deze gegevens schrijf je toch ook je CMR.

Indien ze elders hebben geladen (geen zeecontainer vanaf overzee's dus) dan krijg je toch ook papieren .... waarop oa ook het gewicht van de lading staat.

Indien losgestort dan heb je op de weegbrug gestaan ... dan heb je een voor en naweging en weet je dus ook hoeveel je geladen hebt. Sterker nog je weet hoeveel je MAG laden .....

Ik gis maar wat ... dat klopt ... maar wie heeft het risico genomen?

Wie wist dat de auto overbeladen was?

Iedereen is toch een goed opgeleid chauffeur en dient deze regels en wetten toch te weten?

Hoe hadden we gereageerd als er een geboren hollander had gestaan?

Andere chauffeurs krijgen ook hoge boetes ... waarvan sommigen zelf betaald moeten worden. De werkgever vind dat dat de chauffeur willens en wetens heeft gehandels zoals bijvoorbeeld met een ADRwagen door een woonwijk rijden ... (gassen) Nu zijn ze eraf gekomen met een sterke waarschuwing en heeft het bedrijf het betaald ... maar de volgende keer = iedereen is nu gewaarschuwd!

Zo ook met overbelading!

Hadden ze het kunnen weten? JA, op basis van de documenten.

Indien die documenten niet kloppen .... of de werkgever opdracht heeft gegeven om toch te gaan rijden dan zou de werkgever voor de bekeuring moeten opdraaien.

HOE zit het dus met dit ' verhaal ' ?

Stel je voor dat een werkgever iedere boete zou moeten betalen ... ook al besluiten chauffeurs bijvoorbeeld keer op keer met ADR door die woonwijk te rijden en worden keer op keer gepakt === boete 25.000 euro .... of ligt dat dan opeens anders?

Hoe zit het dan in dit geval met die overbelading .... ?

Hadden de chauffeurs het op basis van hun documenten kunnen weten??? Moeten weten ... hebben ze het geweten?

Wist de planning = het transportbedrijf ervan?

En ja, het is *** voor die twee broers (chauffeurs) maar met alleen zielig doen kom je er dus niet. Of ze zorgen er zelf voor dat ze in NL komen .... en ik neem aan als Broer 1 in Rotterdam woont zijn broer bij hem inwoont al staat hij dan niet ingeschreven bij de Gemeente (waarom niet eigenlijk?)

Of de vakbond gaat achter die werkgever aan !!!

Je kunt niet doelloos blijven staan en hopen dat ze af en toe wat geld en/of voedsel krijgt toegeworpen toch?

En natuurlijk is dit via T.O. een oproep tot hulp.

### Laat T.O. ook eens met wat meer info komen .... waar hebben de ze lading opgepikt welke gewichten staan er op het laaddocument etc etc etc.

Hebben beide chauffeurs een arbeidscontract en is dit CAO technisch in orde???

Hoe erg is de zuikerziekt Als die moet spuiten kun je alles vergeten

Maar gebruik je pillen kan het veel hebben.ik denk dat er hier chauffeurs zijn die er meer over kunnen vertellen

Ja en over laden Hoef in Spanje niet zo veel te zijn Maar er zal wel meer aan de hand zijn.

En om zonder geld thuis te komen is zo,n probleem niet

Heb het vroeger vaak genoeg gedaan Zelfs van zuid Italie af En ik zocht echt geen vrachtwagen op.

Vergeet niet de krant moet er ook een mooi verhaal van maken Alleen al voor de verkoop

Ik zou zeggen laat de eigenaar het uitzoeken.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden