[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dit is hettop punt van geluk


trucker johan

Recommended Posts

  • Forumlid

BERLIJN - Wat een prachtige motorreis naar Indonesië moest worden, eindigde afgelopen donderdag in een ware nachtmerrie voor het koppel Dirk Dijkstra en Jane Cohen. Het koppel, uit Leeuwarden, wilde met deze reis geld ophalen voor een nieuw te bouwen kindertehuis in Indonesië. Jane had haar baan opgezegd en Dirk, die als zzp-er werkzaam is, nam al een tijdje geen werk meer aan.

http://www.transport-online.nl/site/ongevallen-nieuws/index.php?news=2294

die het echt mazel gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
100 km staat er geschreven. is een oude Harley-D van ongeveer 1945.

Dat kan ik nergens lezen.

Wel dit: Op een nu rustige snelweg ruim 100 kilometer voor Berlijn, ..................

Eerder in het verhaal op hun weblog staat we het volgende:

"Verder rijdend richting Groningen met een snelheid van rond de 80 km per uur"..........

Dat ze "rustig" 80 reden betekend natuurlijk niet dat je er zomaar vol achterop moet tuffen, maar met enig afwijking van de km teller ingecalculeerd rij je dus hooguit max.75. Dan wordt het verschil met het overige verkeer wel al redelijk groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
klopt zie helemaal niet hoe snel ze reden.

Dat valt te berekenen.

Ik heb het één en ander uitgezet in een spreadsheet, er wat formules op losgelaten .. En voor de zekerheid nog met de hand nagerekend. Daarna nog eens de foto bekeken en ik denk dat ik nu een betrouwbare indicatie heb van de snelheid van de brommert ....

... NIET SNEL GENOEG !! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat ze "rustig" 80 reden betekend natuurlijk niet dat je er zomaar vol achterop moet tuffen, maar met enig afwijking van de km teller ingecalculeerd rij je dus hooguit max.75. Dan wordt het verschil met het overige verkeer wel al redelijk groot.

Ze schrijven het volgende op hun weblog: :mad:

Met een snelheid tussen de 70 en 75 kilometer per uur cruisen we over de Duitse snelweg. Jane voor, ik erachter. Samen gelukkig en samen zingend door de helmcommunicatie.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Was meer een beetje een ego trip denk ik. Alz ze ect een tehuis wilden bouwen in Indonesie hadden ze die twee ouwe bakken moeten verkopen en blijven werken...:ja:

Wie geeft er nou geld aan hun onderweg? Chinezen? dacht t niet...:D:D

En waarom bouwen ze daar niet zelf een tehuis, Indonesie heft zat geld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met een snelheid tussen de 70 en 75 kilometer per uur cruisen we over de Duitse snelweg. Jane voor, ik erachter.Daarachter rijden een stel vrachtwagen chauffeurs die zich zitten te verergeren aan ons, omdat er een inhaalverbod geldt. Samen gelukkig en samen zingend door de helmcommunicatie.

...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
"Het toppunt van geluk"???

Als je een ongeluk krijgt? Dat gaat er bij mij altijd wat moeilijk in.

Hoeveel geluk heb ik dan niet, dat ik al sinds jaar en dag zonder ongelukken rijd..???

Het slaat meer op het idee dat de motor recht op zijn wielen?? is blijven staan en de rijder goed zijn stuur recht heeft gehouden en na stil stand zo van je motor kunnen stappen, normaal lig je zo plat op 2 wielen en hadden ze hem met een plamuurmes van de weg kunnen schrapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden