[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaringen van beginnende chauffeurs


mdt85

Vraag

  • Forumlid

Ik zou hier graag ervaringen willen lezen van beginnende chauffeurs.

Hoe heb jij de eerste 1-6 maanden ervaren , waar moet je nog aan wennen waar kijk je nog tegen op etc..

Ik heb gezocht op het forum maar kon geen ervaringen vinden van beginnende chauffeurs , mochten deze er wel zijn post dan aub de link.

Thx!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Administrators
Zeker Peter.... Jij bent meer dan oud genoeg om de betaalde telefoon te herrinneren...:zegtniets:

Moet ik verder gaan???????:D

Was in Italie wel aardig verdienen met die "creditkaarten" voor de telefoon. Was blij dat we van die muntjes af waren.

Tankwagen spoelen ergens achterop de fabriek en een bonnetje schrijven voor de baas, duur, heel duur water.....:angel:

Zwart de heftruck chauffeur betalen en 's avonds alsnog laden/lossen kunnen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zeker Peter.... Jij bent meer dan oud genoeg om de betaalde telefoon te herrinneren...:zegtniets:

Moet ik verder gaan???????:D

Dat was niet de kluit belazeren Ibo,in ieder cafe hing een bord boven de bar:gebruik van de telefoon exclusief voor klanten. ik moest daar dus eerst klant worden,nuttigde daar een paar glazen,en vroeger,toen een gesprek in frankrijk of italie nog aangevraagd moest worden,nuttigde ik ook wel eens een maaltijd tijdens het wachten,en de kosten gingen op de rekening van de telefoon.

natuurlijk,want de baas wilde toch dat ik m bel,dan moet hij ook de aanloop kosten voor zijn rekening nemen.:D:D:D:D

wij belden ook wel eens "nummero verde"en toch een bonneke maken,maar dan ging je dat weer biechten bij meneer pastoor en dan was t ook weer geregeld.LOL

Was in Italie wel aardig verdienen met die "creditkaarten" voor de telefoon. Was blij dat we van die muntjes af waren.

Tankwagen spoelen ergens achterop de fabriek en een bonnetje schrijven voor de baas, duur, heel duur water.....:angel:

Zwart de heftruck chauffeur betalen en 's avonds alsnog laden/lossen kunnen....

Ja,bij de telefooncellen overal die lege kaartjes oprapen,:D:D ook met de koeler was er wel eens wat te regelen met spoelbonnen,maar als je een heftruckchauffeur wat toestopt is dat ook voor de baas mooi meegenomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurtjenuenen

mij eerste half jaar pffffff.

ik moest beginnen op zaterdag bij toen nog salvesen.

ik kreeg de middag rit amsterdam.

leuk nog geen meter gereden behalve met lessen dan.

daar werkte het heel simpel hier heb je de papieren daar staat de auto en sucses ermee.

das was ff 3 dagen flink zweten.

maar daarnaar wist ik niet beter.

in amsterdam leer je idd aso rijden.

mijn ervaring met colega chauffeurs is goed.

mijn personlijke ervaring is dat distributie een goede leerschool is voor de beginnende chauffeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
mij eerste half jaar pffffff.

ik moest beginnen op zaterdag bij toen nog salvesen.

ik kreeg de middag rit amsterdam.

leuk nog geen meter gereden behalve met lessen dan.

daar werkte het heel simpel hier heb je de papieren daar staat de auto en sucses ermee.

das was ff 3 dagen flink zweten.

maar daarnaar wist ik niet beter.

in amsterdam leer je idd aso rijden.

mijn ervaring met colega chauffeurs is goed.

mijn personlijke ervaring is dat distributie een goede leerschool is voor de beginnende chauffeur

3 dagen voor een middag ritje .

kon je blijven :D:D

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik ben begonnen bij xenos/ van mierlo toen de tijd nog te rijden en was als de dood om te laat te komen en of ik overal wel op tijd zou staan.

naar mijn gevoel deed ik te lang over de ritten terwijl ik ruim binnen de geplande tijd terug was voor de tweede rit.

ps dat amsterdam rijden en asociaal rijden ligt aan jezelf, ik heb er bijna 5 jaar elke dag gereden en heb er wel wat stunts uitgehaald maar om te zeggen asociaal, nee.

dat ligt aan je eigen instelling want iedereen denkt maar, OOOOO Amsterdam daar kan en mag alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ps dat amsterdam rijden en asociaal rijden ligt aan jezelf, ik heb er bijna 5 jaar elke dag gereden en heb er wel wat stunts uitgehaald maar om te zeggen asociaal, nee.

dat ligt aan je eigen instelling want iedereen denkt maar, OOOOO Amsterdam daar kan en mag alles.

Vanaf Volendam of "Noord" naar de A2, via de IJtunnel of Schellingwoudebrug .....

Fietsers en trams waren wel altijd een aandachtspunt ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die trams was de eerste keer idd wel ff slikken:D:D:D:D

Die krengen gaan niet op zij als je ze tegenkomt:zegtniets::zegtniets::zegtniets::zegtniets:

Maar ze willen toch wel stoppen als je diagonaal over de rails gaat staan om ergens in een parkje te komen. Blij zijn ze niet, ze beginnen gelijk te tieren en zwaaien.

Vooral als je dan doet zo als mijn collega. Zette de wagen op de handrem en liep naar de tram toe, om die coureur te vragen wat er loos was. Die reactie was onbetaalbaar. :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zelf wil als het allemaal even meezit over een tijdje mijn C-rijbewijs gaan halen, om naast mijn studie op de zaterdagen en vakanties te gaan rijden en zo mijn jongensdroom om als chauffeur te werken ook waar te maken:ja: Is er eigenlijk veel werk voor mensen met een C-rijbewijs op de zaterdag? Ik ken wel een paar bedrijven die met kippers op zaterdag rijden en een paar diervoederfabrieken. Ook zit er in Doetinchem een bakkerij en een horeca groothandel, maar of die op zaterdag rijden durf ik niet te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Als je op zaterdag of gewoon het hele weekend op een kipper wilt rijden moet je eens opletten wie er met asfalt rijden.

Dat zijn vaak weekend klussen. Dus ga eens rond kijken bij een asfaltmolen in de buurt en let op welke bedrijven er met een bakwagen komen laden/lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ja, en verder zijn hier ook een paar kipper bedrijven die volgens mij ook met ander spul dan asfalt rijden op zaterdag. En volgens mij wordt er door een paar ook wel met beton gereden. Maar wat zijn verder nog sectoren waarin je kans zou maken? Horeca, bakkerijen? Hier in de Achterhoek is het natuurlijk wat minder allemaal dan in de randstad bijvoorbeeld, maar volgens mij is er binnen een straal van 25 km nog wel behoorlijk wat bedrijvigheid op zaterdag.

Het hele weekend zal niet gaan Jan, zit na de zomervakantie op kamers dus moet dan zondag s'middags alweer vertrekken uit de Achterhoek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Peggel

horeca, tja... iemand moet het doen, maar het is overal stervens druk, + vaten bier in een krappe kelder zien te krijgen?

ik heb met de bakwagen in de distributie er een tik aan overgehouden, mij zie je niet eens meer zomaar door een drukke stad met de personen wagen maar, wat ik al zei... die mensen zijn onmisbaar;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
horeca, tja... iemand moet het doen, maar het is overal stervens druk, + vaten bier in een krappe kelder zien te krijgen?

ik heb met de bakwagen in de distributie er een tik aan overgehouden, mij zie je niet eens meer zomaar door een drukke stad met de personen wagen maar, wat ik al zei... die mensen zijn onmisbaar;)

Hoe doe je dat dan op de terminal...., kan soms ook een drukke bedoening zijn met stackers, carriërs e.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Peggel

daar heb ik weinig met automobilisten te maken, als ik naar Rotterdam ga om een keer te winkelen ofzo ga ik met openbaar vervoer, ook goedkoper dan parkeren daar haha.

nee, ik rij er wel doorheen hoor, het is niet een soort van straatvrees, maar de keuze om containers te gaan rijden was mede zodat je niet zo gauw de binnenstad in kom;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoe doe je dat dan op de terminal...., kan soms ook een drukke bedoening zijn met stackers, carriërs e.d.

gewoon rustig aan, achteraan de rij aansluiten. je krijgt betaalt toch ;):p

tja en haal je het niet meer naar je laad of los adres qua tijd, geef je het gewoon ff door aan je planner...

een ding is zeker: hoe vroeg je ook vertrekt, de container terminals zijn altijd een verrassing hoe het verloopt..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden