[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Specifieke voor en/of nadelen van daf XF 105??


Gast Dennis

Recommended Posts

  • Forumlid
LOLLOLLOL500 pk bij een daf is ja 380pk bij volvo dus dan klopt dat wel JWZ ;)

Jaja, overdrijven is ook een vak apart hoor. Het enige goede van de DAF is de cabine. Dus als werknemer zal het je worst zijn wat voor onkosten aan de auto komen, als je maar een goede cabine hebt. En dat is bij DAF uitermate goed.

Voor de eigenaar spelen andere zaken een rol. :D

Ptr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met 500 pk en 42 ton kan je best naar Zuid-Frankrijk hoor. Als dat niet voldoende is, weet ik het niet meer.

'Vroegah' reed je die kant op met 380..

-

380 PK's?? Mijn eerste auto was een Neckermann met maar liefst 260 pk's. 6-bak met voorschakel. Naar zuid-Italië. Dat waren nog eens tijden ........ NOT! :wijn:

Ptr

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Martijn73,

Onze wagens zijn inderdaad te licht bevonden voor het werk wat we er mee doen. Met 42 ton totaalgewicht naar Zuid-Frankrijk is niet normaal. Dan moet je feitelijk niet aan een DAF 105-510 beginnen. [ATTACH=CONFIG]62735[/ATTACH]

Ptr

Wouw wat een pracht...nog een chauffeur nodig?? ik kan me voorstellen dat het koste plaatje voor de werkgever ook meespeeld. Waar ik werkte hadden mijn collega's ook schijt aan de onkosten voor "hun" auto. Het ding moest rijden en als ie 1 op een emmer liep boeide ze geen r........! Ben ik dan zo'n meedenkende chauffeur die ook de kosten laag probeerd te houden voor de werkgever?

Bij een ander heb ik 3.5 jaar op een Mercedes acrtos 1841 uit 2005 gereden, dat was een combi. Nu ga ik "misschien" allemaal tegenstrijdige berichten krijgen maar ik vond die actros een ge-wel-dige auto, hij had maar 410 pk maar trok als een 500.. liep erg zuinig, zat perfect en t bovenbed had een latten bodem wat zeer goed lag. Toen ik weg ging bij dat bedrijf heb ik wel een traan moeten laten om die auto hoor. Had hem nieuw gekregen en was echt mijn maatje. Goed ik had met deze actros 1x een probleem gehad met de schakel module maar nadat dat verholpen was heb ik er nooit meer problemen mee gehad. (auto rijd nog steeds trouwens).

Ik zelf ben DAF gek, vind ze heerlijk rijden en ik zelf heb er nog nooit problemen mee gehad. Een actros mega space maak je mij ook blij mee hoor, ook die rijden heerlijk. (vind alleen het aller nieuwste model niet zo mooi van bijde auto's)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Met 500 pk en 42 ton kan je best naar Zuid-Frankrijk hoor. Als dat niet voldoende is, weet ik het niet meer.

'Vroegah' reed je die kant op met 380..

-

ik nog met 320 pk...... (wat een mooie tijd was dat zeg pfff)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
maakte je wel meer uren:p

klopt, op je losplaats lag meestal een fax (ja een fax:eek:) met je nieuwe laad gegevens, en dan zagen ze je vanzelf wel weer een keer thuis.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...
Gast butlerbob

Ik heb een vraag aan de DAFXF105 rijders/gebruikers etc. of zij ooit een probleem hebben ondervonden met de pomp die van de bijtank (400 ltr) automatisch ging overpompen naar de hoofdtank als het niveau in de hoofdtank te laag werd, jullie snappen hopelijk wel wat ik hiermee bedoel.

Ik reed (begin 2011) met een DAFXF105 SC 410 pk bouwjaar november 2010, heb hier herhaaldelijk problemen mee ondervonden, dealer had van alles gedaan maar na een maandje begon het euvel weer op te treden, op gegeven moment een dealer in Duitsland erbij gehaald via iss en die heeft toen met een handpomp de diesel over staan te hevelen, hij kon de pomp niet aan de praat krijgen vandaar.

Zijn er chauffeurs/eigenaren die hier ook last van hebben ondervonden?

Heb toen de wagen maar ingeleverd en met een Volvo FH gaan werken en dat beviel stukken beter, had ik eigenlijk gelijk moeten doen:D

Hieronder de bewuste DAFXF105 SC:

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Nee nooit geen last van gehad, bij ons hebben of hadden alle 105s dubbele tanks.

Misschien bij de één wel en de ander weer niet zoals gewoonlijk bij DAF, maar heb er toen meerdere over horen klagen maar ben deze berichten kwijt vandaar dat ik hier nog maar eens de vraag stel.

Grt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Misschien gewoon algen in de leiding. Heb ik bij m'n vorige auto gehad. Is gevolg van bio diesel.

Niets met de auto te maken, maar je hebt er wel last van. Ongeacht merk.

-

Nee absoluut niet want ik tankte geen Bio Diesel, volgens de ingewijden (in 2011) was het een probleem bij DAF en specifiek op die modellen die in 2010 waren gemaakt, DAF heeft dit eerst ontkend maar later wel toegegeven maar "herkenden" zich er niet in, ook weer "Haagsche" uitspraak.:D

Maar zoals ik vertelde ik ben alle e-mails etc, zeg maar correspondentie kwijt en heb deze nodig in een "zaak'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

weet je zeker dat er een pomp tussen de twee tanks zit. bij een volvo zuigt hij diesel op 2 tanks en omdat door het aanzuigen van de diesel een soort van vacuum onstaat kan hij je kleine tank niet goed leeg zuigen te veel weerstand. want de ontluchting zit op het tank element waar je tankmeter op zit. nu heb ik op de kleine tank ook een ontluchting gemaakt met een kraantje en een filter er tussen . het kraantje zet ik voor de helft open en werkt het weer goed.is je kleine tank nu te snel leeg dan zet je de kraan verder dicht of helemaal dicht en blijft hij te vol staan zet je hem helemaal open . de bestse oplossing is om hem nog steeds onder door te verbinden maar ik denk dat dat niet meer mag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
weet je zeker dat er een pomp tussen de twee tanks zit. bij een volvo zuigt hij diesel op 2 tanks en omdat door het aanzuigen van de diesel een soort van vacuum onstaat kan hij je kleine tank niet goed leeg zuigen te veel weerstand. want de ontluchting zit op het tank element waar je tankmeter op zit. nu heb ik op de kleine tank ook een ontluchting gemaakt met een kraantje en een filter er tussen . het kraantje zet ik voor de helft open en werkt het weer goed.is je kleine tank nu te snel leeg dan zet je de kraan verder dicht of helemaal dicht en blijft hij te vol staan zet je hem helemaal open . de beste oplossing is om hem nog steeds onder door te verbinden maar ik denk dat dat niet meer mag

Ja dat weet ik zeker omdat DAF hier zelf een productiefout of constructiefout heeft gemaakt en met die modellen die allemaal gemaakt zijn in de periode vanaf augustus t/m december 2010 hebben deze ergerlijke fout, alleen DAF heeft dit altijd onder de pet gehouden en gaf de schuld dan maar aan de chauffeur, de makkelijkste weg om je eigen fouten te maskeren.

Volvo heeft een totaal ander systeem en ik heb ook jarenlang met Volvo gereden en nooit geen problemen gekend met "overpompen" van diesel automatisch van de ene naar de andere tank.

Ik probeer nu om mensen te bereiken die toen in die tijd ook met dit probleem te maken hadden en die waren er wel alleen zoals ik al aangaf ik ben de antwoorden van deze personen/chauffeurs kwijt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee absoluut niet want ik tankte geen Bio Diesel, volgens de ingewijden (in 2011) was het een probleem bij DAF en specifiek op die modellen die in 2010 waren gemaakt, DAF heeft dit eerst ontkend maar later wel toegegeven maar "herkenden" zich er niet in, ook weer "Haagsche" uitspraak.:D

Maar zoals ik vertelde ik ben alle e-mails etc, zeg maar correspondentie kwijt en heb deze nodig in een "zaak'.

Het kan een andere oorzaak hebben.

Maar we tanken allemaal bio diesel. Domweg omdat het al jaren verplicht bij wet wordt bijgemengd met de gewone diesel.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Neu allen maar algen in de tank, maar als het goed is doen ze bij de dealer als de auto voor een beurt komt een of andere vloeistof in de tank. Dan heb je er in principe geen last van.

Mocht je onverhoopt stil komen te staan hiermee, auto trekt dan niet meer, niet tanken, alle diesel word weggegooid en de brandstof leidingen moeten worden gereinigd. Is een halve dag werk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast butlerbob
Het kan een andere oorzaak hebben.

Maar we tanken allemaal bio diesel. Domweg omdat het al jaren verplicht bij wet wordt bijgemengd met de gewone diesel.

-

Enige wat ik er van wist dat je bij bepaalde tankstations alleen Bio kon tanken en bij de andere stond gewoon Diesel en dat was meestal wel het station waar ik geregeld tankte, vandaar dat ik er vanuit gaat dat ik daar toen geen Bio tankte.

Maar ok ik kan het hier mis hebben want heb ook wel getankt bij diverse anderen, wat mij dan toch bezig houd is waarom DAF het niet gewoon toegeeft dat er eventueel algengroei in zo'n pomp kan zitten terwijl je dat toch zeker 1x per week meemaakte dat de pomp moest gaan werken om de hoofdtank weer op niveau te brengen.

Ik heb toen in die tijd toen dit euvel herhaaldelijk optrad aan vele anderen chauffeurs gevraagd die met o.a. Mercedes, Volvo, Scania etc. reden of die daar ook last van hadden, nu ze hadden er nog nooit last van gehad het werkte altijd onopgemerkt en zo hoort het ook natuurlijk, dus toch een typisch DAF gevalletje?

O DAF zelf is niet zo scheutig om iets toe te geven trouwens.

Dealer vertelde mij zelfs dat ik maar ergens moest gaan tanken om die hoofdtank weer vol te krijgen, ja lekker dan zijn jullie even van het probleem af want ze hebben er achteraf niets aan gedaan.

Ik kwam daar en de pomp werkte feilloos, het was mijn schuld dat die pomp het niet deed, fijn hè DAF dealers de schuld afschuiven op de chauffeur terwijl ze donders goed wisten dat het een probleem was bij deze types van 2010, dus voor mij nooit geen DAF meer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Neu allen maar algen in de tank, maar als het goed is doen ze bij de dealer als de auto voor een beurt komt een of andere vloeistof in de tank. Dan heb je er in principe geen last van.

Mocht je onverhoopt stil komen te staan hiermee, auto trekt dan niet meer, niet tanken, alle diesel word weggegooid en de brandstof leidingen moeten worden gereinigd. Is een halve dag werk.

Oohw oke, wel is gehad met een 4 tonner die dee helemaal niks meer xD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden