[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

130 km


cees53

Recommended Posts

  • Forumlid

Vorige week op de A16 zie ik bij Breda borden staan max 130km.

Kom vervolgens bij de Moerdijk en daar houd het op maar dan zetten die mensen van rijkswaterstaat dus gewoon borden

einde 130 ofwel einde max snelheid terwijl ik dan verwacht een bord max 120km.

Dus rijkswaterstaat gebeld en die zeggen dat moet je dan maar weten dat bij einde max 130 je maar 120 mag ook voor

buitenlanders want aan de grens staan borden dat je max 120 mag. :confused:

Weer een soort gedoog beleid zeker.

Zet er dan bij dat het om een proef gaat.

gr.Cees

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar staat aan de Duitse grens dan dat je met een vrachtauto maar 60 mag op de bundesstrasse? Dat je op een budesstrasse die 4 baans is en gescheiden is door een middenberm dan wel weer 80 mag? Dit moet je toch ook allemaal maar net weten als buitenlander.

Gr Freddy

Is in België ook zo, je moet het maar ruiken dat je bij borden van 70, met de camion maar 60 mag....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vorige week op de A16 zie ik bij Breda borden staan max 130km.

Kom vervolgens bij de Moerdijk en daar houd het op maar dan zetten die mensen van rijkswaterstaat dus gewoon borden

einde 130 ofwel einde max snelheid terwijl ik dan verwacht een bord max 120km.

Dus rijkswaterstaat gebeld en die zeggen dat moet je dan maar weten dat bij einde max 130 je maar 120 mag ook voor

buitenlanders want aan de grens staan borden dat je max 120 mag. :confused:

Weer een soort gedoog beleid zeker.

Zet er dan bij dat het om een proef gaat.

gr.Cees

Waar staat aan de Duitse grens dan dat je met een vrachtauto maar 60 mag op de bundesstrasse? Dat je op een budesstrasse die 4 baans is en gescheiden is door een middenberm dan wel weer 80 mag? Dit moet je toch ook allemaal maar net weten als buitenlander.

Gr Freddy

Tijdens je rijopleiding voor de PERSONEN auto heb je al geleerd wat de maximum snelheden in Nederland zijn. De latere grote wijzigingen zijn in het nieuws geweest en alle wijzigingen worden gepubliceerd in de staatscourant (iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen.)

Voor wat betreft de wet en regelgeving in het buitenland waar wij als BEROEPS chauffeurs mee te maken hebben heb je een deel geleerd tijdens je opleiding voor chauffeur. De rest van de regelgeving kun je bij de baas navragen, die het dan eventueel verder uit moet zoeken.

Het is niet zo dat als het je niet verteld is je het ook niet hoeft te weten. Al jaar en dag is er het gezegde "Bij twijfel niet inhalen" dit kan je ook toepassen in het VAK waar wij in werken: "Bij twijfel VRAGEN"

Als je naar een voor jou onbekende bestemming moet kun/moet je bij de baas/collega's vragen of er speciale/afwijkende zaken zijn tov Nederland.

Gr. Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ongeacht het land waar je naar toe moet, is het misschien verstandig om tevoren jezelf (proberen) te verdiepen in wet- en verkeersregelgeving en niet zoals sommigen doen op de bonnefooi de grens over gaan.

Het kan en zal je een hoop ellende achteraf besparen.

Je bent beroepsmatig bezig. Dan mag je op zijn minst verwachten dat je bepaalde dingen uitzoekt of navraagt, lijkt mij....

:ja::ja::ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vorige week op de A16 zie ik bij Breda borden staan max 130km.

Kom vervolgens bij de Moerdijk en daar houd het op maar dan zetten die mensen van rijkswaterstaat dus gewoon borden

einde 130 ofwel einde max snelheid terwijl ik dan verwacht een bord max 120km.

Dus rijkswaterstaat gebeld en die zeggen dat moet je dan maar weten dat bij einde max 130 je maar 120 mag ook voor

buitenlanders want aan de grens staan borden dat je max 120 mag. :confused:

Weer een soort gedoog beleid zeker.

Zet er dan bij dat het om een proef gaat.

gr.Cees

Ik moet je gelijk geven dat het een raar gezicht is bordje einde 130 en het verwarrend is als je niet beter weet.

Maar ja er zal wel een commissie zijn die het moet evalueren en daarna opdracht geven om de borden te veranderen. Zo hebben die mannen ook weer wat werk he :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden