[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tom Tom Truck 7000 of 7100?


Barry

Recommended Posts

  • Forumlid

Heb het device nu inmiddels twee weken kunnen testen. Tot nu toe ben ik zeer tevreden. Vergeleken met de verkochte 940 een hele stap verbeterd. De routes worden veel sneller berekend en herberekend, mocht je eens een keer een instructie gemist hebben. Helaas zitten er in de kaarten nog foutjes. Maar als je je verstand gebruikt hoeft dat geen probleem te zijn. Ook duurt het vrij lang voordat hij een nieuwe route berekend als je bijvoorbeeld richting Parijs aan het rijden bent, en niet zoals hij zegt via Brussel wilt. Hij blijft dan tot bijna st Niklaas vast houden aan de bestaande route. Dat krijgen ze op de een of andere manier maar niet opgelost, want dat is een al lang bestaand probleem. Wat mij verder opvalt,al kan dat ook toeval zijn, is dat wanneer je bijvoorbeeld een straat tegen komt waar je niet mag komen behalve als je bestemmingsverkeer bent, hij dat verbod negeert en je dus niet verteld dat je anders moet rijden. maar nogmaals dat kan ook toeval zijn, om dat zeker te weten moet ik hem wat langer gebruiken. Dan de LIVE service,s. wat een genot is dat! Perfecte verkeersinfo en flitspalen info. Wat minder is dat tomtom blijkbaar gestopt is met het gebruiken van Google search, maar een eigen dienst ontworpen heeft. Ik zeg, WAARDELOOS!!!!! Kon je met google search bijna alles vinden, met TomTom Places vind je dus helemaal niks NADA. Met mijn 940 had ik bijna dagelijks last van spontane herstarts doordat de TRUCK software eigenlijk niet voor een X40 model ontworpen is. dat is me met dit device nog niet een keer overkomen. Kortom ik ben er tot nu toe ondanks de kleine minpuntjes erg tevreden over..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wat mij verder opvalt,al kan dat ook toeval zijn, is dat wanneer je bijvoorbeeld een straat tegen komt waar je niet mag komen behalve als je bestemmingsverkeer bent, hij dat verbod negeert en je dus niet verteld dat je anders moet rijden. maar nogmaals dat kan ook toeval zijn, om dat zeker te weten moet ik hem wat langer gebruiken.

Ik ben nu twee a drie weken met Tomtom Truck bezig en wat jij hier schrijft is mij ook opgevallen.

Voor de goede orde; hij stuurt je die straat in, ook als je er niet moet zijn.

Dat de Tomtom lang blijft vasthouden aan een bestaande route (waar je vanaf bent geweken) is volgens mij iets van alle Tomtoms, niet specifiek de Truckversie.

Ik moet zeggen dat Tomtom trucks' wegen voor mij ondoorgrondelijk zijn.

Het is af en toe de weg echt helemaal kwijt en bovendien werkt het onder het motto ' waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan'

Veel binnendoor rijden en veel tijdverlies.

Ik vraag me af of de Tomtom van streek raakt als je in je route een viaduct die te laag is maar waar je boven overheen rijdt.

Dan heb je niets met dat lage viaduct te maken maar mogelijk leidt de Tomtom je toch om.

Ik kan nog geen logica vinden in de soms idiote routes van Tomtom truck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben nu twee a drie weken met Tomtom Truck bezig en wat jij hier schrijft is mij ook opgevallen.

Voor de goede orde; hij stuurt je die straat in, ook als je er niet moet zijn.

Dat de Tomtom lang blijft vasthouden aan een bestaande route (waar je vanaf bent geweken) is volgens mij iets van alle Tomtoms, niet specifiek de Truckversie.

Ik moet zeggen dat Tomtom trucks' wegen voor mij ondoorgrondelijk zijn.

Het is af en toe de weg echt helemaal kwijt en bovendien werkt het onder het motto ' waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan'

Veel binnendoor rijden en veel tijdverlies.

Ik vraag me af of de Tomtom van streek raakt als je in je route een viaduct die te laag is maar waar je boven overheen rijdt.

Dan heb je niets met dat lage viaduct te maken maar mogelijk leidt de Tomtom je toch om.

Ik kan nog geen logica vinden in de soms idiote routes van Tomtom truck.

Er zit wel verschil tussen de verschillende versies moet ok zeggen. De oudere navcore,s en kaarten deden het anders. Het zal nog wel een hele tijd duren voordat het echt foutloos zal worden. Maar ik blijf het ermee doen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zit altijd wel een optie op een Tomtom als 'snelwegen vermijden'.

Voor mij heeft dat geen nut (voor anderen kennelijk wel) en ik zou dan ook een optie willen 'snelwegen prefereren'.

Uiteindelijk is het ook maar een hulpmiddeltje.

Zou ik bij aanvang rit merken dat mijn Tomtom nog thuis ligt vind ik dat niet zo erg.

Zou ik merken dat kaart en stratenboek nog thuis liggen dan zou ik wel een paar niet-zo-gristelijke dingen zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

hallo

ik wil mij een tomtom pro 5150 truck live kopen maar ik heb een vraag.

een voorbeeld ik moet naar Frankrijk en wel naar het adres

Jus de Fruits d'Alsace (JFA)

ZI Rimsdorf

67260 Sarre-Union, France

geen enkel tomtom kan dit bedrijf vinden maar met googlemaps vind ik het direct

dus tomtom werk goed in duitsland belgie zo lang er een straatnaam is met een huisnr een postcode die niet voor een regio maar aan de straat en huisnr is verbonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hallo

ik wil mij een tomtom pro 5150 truck live kopen maar ik heb een vraag.

een voorbeeld ik moet naar Frankrijk en wel naar het adres

Jus de Fruits d'Alsace (JFA)

ZI Rimsdorf

67260 Sarre-Union, France

geen enkel tomtom kan dit bedrijf vinden maar met googlemaps vind ik het direct

dus tomtom werk goed in duitsland belgie zo lang er een straatnaam is met een huisnr een postcode die niet voor een regio maar aan de straat en huisnr is verbonden

ZI is ook industrieterrein en geen straat.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat is waar daarom navi ik tot de stads rand en ga over op googlemaps.

ps:ik heb nu een internet contract van vodafoon waar ik voor 24.20 euro permaand en ik kan door heel europa navi voor een vast bedrag ik heb een samsung galaxy tab 10.1 en nu heb ik geen probleem met navi meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit voor de oude en nieuwe generatie Tomtom zo?

Of blijft op de oude generatie X40 X50 GO etc. nog de 'oude' liveservice beschikbaar?

(Ik gebruik het overigens zelden of nooit, misschien toch eens gaan doen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dit voor de oude en nieuwe generatie Tomtom zo?

Of blijft op de oude generatie X40 X50 GO etc. nog de 'oude' liveservice beschikbaar?

(Ik gebruik het overigens zelden of nooit, misschien toch eens gaan doen)

Ook op de oude modellen werkt Google niet meer.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...
  • Forumlid

Heb nu zelf de Pro5150. Fijn ding.

Hiervoor had ik een tt 720 met truck-software.

Die kon ik instellen zodat er een kompas in het scherm stond.

Dat kan bij de 5150 niet. Jammer, dat ding mis ik wel.

Is dat eventueel nog te downloaden oid?

-

Functie is eruit heb ik inmiddels ontdekt. Alternatieven zijn er niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tomtom GO 940 LIVE! incl. NC: Truck 9.700 kaart: Europe_Truck_910-4958 Werkt heel best!:ok: Met een beetje kennis computers kom je een eind.. Weet jij of dit nu de laatste versie is Corne?

Navcore 9.701 is de meest revente software. De kaart is wel de laatste versie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden