[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tom Tom Truck 7000 of 7100?


Barry

Recommended Posts

Ik denk inderdaad dat hij denkt dat je met Maspshare ook nieuwe wegen op je kaart erbij krijgt. Dat is helaas niet het geval. Zouden ze dat wel doen dan verkochten ze nooit een kaart meer. Voor nieuwe wegen zul je toch echt een nieuwe kaart moeten kopen. Is trouwens bij andere merken net zo.

OK. Wist niet dat er verschil zat tussen downloaden en updaten.

Downloaden is dan een nieuwe kaart erop zetten?

Maar wat is updaten dan? Zou ik zeggen: dat is de oude kaart door de nieuwe vervangen.

Die A74 bij Schwanenhaus grens bedoel ik hè. Die zal er toch al geen 2 kaartversies opstaan? Die is pas een maand ofzo open die weg?

Maar over nieuwe kaarten kopen: eigenlijk vind ik dat toch niet zo goed. Ik heb toch al een TomTom gekocht (of welk ander merk dan ook). Waarom moet ik dan betalen voor een nieuwere kaart? Wat kost dat downloaden van een nieuwe kaart om en nabij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Als je even op de link klikt die ik een paar berichten eerder geplaatst heb, dan zie je meteen de kosten voor jouw 700. En ja dat nieuwe stuk snelweg A74 naar de A61 in Duitsland staat al twee kaart versies op de kaart. Alleen nog niet vrij geschakeld. Dat kun je via kaartcorrecties zelf doen, of misschien word dat ondertussen al door mapshare gedaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je even op de link klikt die ik een paar berichten eerder geplaatst heb, dan zie je meteen de kosten voor jouw 700. En ja dat nieuwe stuk snelweg A74 naar de A61 in Duitsland staat al twee kaart versies op de kaart. Alleen nog niet vrij geschakeld. Dat kun je via kaartcorrecties zelf doen, of misschien word dat ondertussen al door mapshare gedaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk

OK. Zal zo op je link kijken.

Maar dat vrijschakelen dat moet ik niet hebben. Da's te moeilijk. Ik moet gewoon plaats en straat in kunnen voeren en er naartoe. En verder niet te veel moeilijke dingen. Een "via" invoegen is wel makkelijk, en heb liever dat ik veel adressen kan bewaren die ik vaak gebruik (ook als tussenstation). In de TomTom 700 kun je dacht ik 18 adressen bewaren, daarna overschrijft hij. Da's eigenlijk te weinig. En die adressen die ik bewaar, zou ik graag zelf een naam kunnen geven. Dus bijvoorbeeld niet: nederland, de lutte, rosmolen 59, maar gewoon air.nl. Dat ik dat zie (air.nl), dan weet ik dat ik die moet hebben.

Maar het wordt na 6 jaar toch eerder tijd om een nieuwe navigatie te kopen dan om op een 6 jaar oude een nieuwe kaart te downloaden? Of denk jij van niet? Dat beeldschermpje wat ik heb is nog kleiner dan een pakje sigaretten...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK. Wist niet dat er verschil zat tussen downloaden en updaten.

Downloaden is dan een nieuwe kaart erop zetten?

Maar wat is updaten dan? Zou ik zeggen: dat is de oude kaart door de nieuwe vervangen.

Die A74 bij Schwanenhaus grens bedoel ik hè. Die zal er toch al geen 2 kaartversies opstaan? Die is pas een maand ofzo open die weg?

Maar over nieuwe kaarten kopen: eigenlijk vind ik dat toch niet zo goed. Ik heb toch al een TomTom gekocht (of welk ander merk dan ook). Waarom moet ik dan betalen voor een nieuwere kaart? Wat kost dat downloaden van een nieuwe kaart om en nabij?

Updaten is het herstellen van foutjes in een bestaande kaart.

Denk hierbij aan een straat die éénrichtingsverkeer blijkt te zijn bijvoorbeeld.

Wanneer je de meest recente kaart download krijg je de nieuwe wegen wel.

Waarom je zo af en toe de meest recente kaart mag downloaden is simpelweg omdat daarop verdient wordt.

Waarom krijg je niet steeds gratis inkt als je een printer hebt gekocht?

Waarom krijg je niet steeds gratis diesel als je een auto hebt gekocht?

Omdat men bang is dat het geld bij de consument over de muren gaat klotsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook zo,n actie hebben ze al gehad. wat meer op de site van TT kijken zou ik zeggen........

OK. Zou 70 euro kosten....

Effe wat anders: jij hebt het over 7000 en 7100. Maar daar zie ik niks van in de shop van TomTom staan. Kun je die daar niet bestellen?

Er staat wel een 1000 en een 1005. Is dat wat?

En wat is het verschil tussen TomTom Live en TomTom IQ? Live zie je 1 jaar lang flistpalen en berekend andere routes als er file op je route staan, klopt? Maar wat is TomTom IQ dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

OK. Zou 70 euro kosten....

Effe wat anders: jij hebt het over 7000 en 7100. Maar daar zie ik niks van in de shop van TomTom staan. Kun je die daar niet bestellen?

Er staat wel een 1000 en een 1005. Is dat wat?

En wat is het verschil tussen TomTom Live en TomTom IQ? Live zie je 1 jaar lang flistpalen en berekend andere routes als er file op je route staan, klopt? Maar wat is TomTom IQ dan?

Tomtom IQ rekent met statistische gegevens en Live met real-time informatie.

Aan de hand van gegevens verzamelt over langere tijd "weet" het IQ-systeem zo'n beetje waar en wanneer het druk is op de weg.

De dagelijkse "normale" drukte dus.

Wanneer je bestemming invoert op maandag om 8 uur 's ochtends kun je een andere route krijgen dan zondagmiddag 15:00.

Het Live-systeem bevat o.a. flitserinformatie en file-info ( genaamd HD-info)

HD kijkt hoe de verkeerssituatie is op dat moment, ongeacht plaats of tijd.

Dus als er door een ongeluk een file is ontstaan heeft HD dat ook in de gaten, IQ-routes niet want kijkt alleen hoe de situatie in het verleden was op die plaats, tijd en dag van de week.

IQ-routes is gratis maar Live is een abonnement wat je moet/mag verlengen.

HD- is een onderdeel van Live-service.

Tomtom truck staat bij Work of zo iets.

Sowieso niet bij Tomtom zelf kopen, veel te duur.

Ik heb je een PB gestuurd om je een klein beetje op weg te helpen met het navigatiegedoe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tomtom IQ rekent met statistische gegevens en Live met real-time informatie.

Aan de hand van gegevens verzamelt over langere tijd "weet" het IQ-systeem zo'n beetje waar en wanneer het druk is op de weg.

De dagelijkse "normale" drukte dus.

Wanneer je bestemming invoert op maandag om 8 uur 's ochtends kun je een andere route krijgen dan zondagmiddag 15:00.

Het Live-systeem bevat o.a. flitserinformatie en file-info ( genaamd HD-info)

HD kijkt hoe de verkeerssituatie is op dat moment, ongeacht plaats of tijd.

Dus als er door een ongeluk een file is ontstaan heeft HD dat ook in de gaten, IQ-routes niet want kijkt alleen hoe de situatie in het verleden was op die plaats, tijd en dag van de week.

IQ-routes is gratis maar Live is een abonnement wat je moet/mag verlengen.

HD- is een onderdeel van Live-service.

Tomtom truck staat bij Work of zo iets.

Sowieso niet bij Tomtom zelf kopen, veel te duur.

Ik heb je een PB gestuurd om je een klein beetje op weg te helpen met het navigatiegedoe.

OK Debian, duidelijk. Ik lees zo de PB, ben benieuwd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier even kijken naar de TRUCK navigatrie device,s van TT.

Alle trouwens zonder LIVE of je moet geld uit willen geven aan een webfleet abbo. Als eigen rijden zou je misschien die keuze wel kunnen maken maar naar mijn mening zijn ze daar veel te duur mee.

Producten van TomTom Business Solutions

OK Corné. Ik heb ook gekeken bij 7100truck, 7150truck en 9150 truck.

Maar wat is nu het verschil in die 3? Scherm is alle drie 5 inch, 45 landen, en 22 landen toegangsbeperking.

Wat is dan het verschil?

Als jij nu het beste model van TomTom aan moest smeren voor de vrachtwagen, welke is dat dan volgens jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
OK Corné. Ik heb ook gekeken bij 7100truck, 7150truck en 9150 truck.

Maar wat is nu het verschil in die 3? Scherm is alle drie 5 inch, 45 landen, en 22 landen toegangsbeperking.

Wat is dan het verschil?

Als jij nu het beste model van TomTom aan moest smeren voor de vrachtwagen, welke is dat dan volgens jou?

Niet alle drie hebben een 5 inch scherm. de 7100 namelijk niet, die heeft een 4.3 inch scherm.

Ikzelf gebruik een 940 LIVE met de truck software naast de 7150 pro truck. Dat is naar mijn mening de betere oplossing omdat ik daar ook LIVE heb. Volgens TomTom is het echter niet mogelijk om op een X40 model de TRUCK software te draaien. Ik zou persoonlijk voor een 7150 pro truck gaan als je niet de kennis hebt om zelf software aan te passen. Ook TT doet het trouwens niet geheel foutlloos, maar andere merken hebben meer fouten. Ik heb meerdere merken mogen testen en mijn voorkeur blijft uitgaan naar een TT.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet alle drie hebben een 5 inch scherm. de 7100 namelijk niet, die heeft een 4.3 inch scherm.

Ikzelf gebruik een 940 LIVE met de truck software naast de 7150 pro truck. Dat is naar mijn mening de betere oplossing omdat ik daar ook LIVE heb. Volgens TomTom is het echter niet mogelijk om op een X40 model de TRUCK software te draaien. Ik zou persoonlijk voor een 7150 pro truck gaan als je niet de kennis hebt om zelf software aan te passen. Ook TT doet het trouwens niet geheel foutlloos, maar andere merken hebben meer fouten. Ik heb meerdere merken mogen testen en mijn voorkeur blijft uitgaan naar een TT.

Hoi Corné. Nee je moet mij niet software en zo laten aanpassen. Daar ben ik te simpel voor. Gewoon stekker erin en hij moet het doen.

Ik ben met deze oude TomTom best tevreden. Alleen het is een beetje antiek inmiddels. Hiervoor had ik Becker radio met navi erin. Daarvoor dacht ik Blaupunkt met navi. Vergeleken met die dingen was TomTom super snel. Nadeel is dat in de bergen enzo hij geen bereik heeft, dat hadden die radio's wel altijd.

Webfleet heb ik niet nodig. Heb maar één auto hè. En doe nu alles per mail. Dat gaat geweldig. Heb wel track&trace in de auto en in de oplegger, maar dat is gewoon een soort GPS-dingetje. Internet en dat track&trace vervangt eigenlijk Webfleet. Dacht dat Webfleet iets van 35 euro per maand kostte. Nog altijd goedkoper dan Carrierweb, maar ben nu op zich goedkoper uit.

Ik zal dan voor die 7150 pro truck gaan. Denk dat ik er dan weer een jaar of 6 mee vooruit kan. Zal hem dan iets vaker uploaden.

Als kenner, geef me eens een tip waar ik hem het beste kan kopen. Wel met factuur :-)... De BTW krijg ik terug.

Tip kan ook via PB natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet alleen niet bij elke vracht je gewicht aan te passen!

Wij hebben in alle wagens zo'n truck navie, zowel de 7000 als de 7100, werkt prima als je de boel maar steeds opniew instelt!

Regelmatig kijk in naar de instellingen als ik een wagen tegen kom en dan blijkt ie standaard op 40 ton gezet te worden en dat wordt niet meer aangepast.

Ook zie ik dat veel chauffeurs h'm op 4 meter hoogte hebben staan, dat kost je een hoop omrijden!

Het gewicht pas ik bij iedere vracht opnieuw aan, verder staat hij op 3,95 hoogte, 16,30 lengte en dan gaat het prima! :ja:

Kortom, als je h'm goed gebruikt heb je enorm veel plezier van dat TomTom.

Kijk je er niet naar om, dan gaat hij je veel problemen opleveren doordat hij je onnodig veel extra km's laat rijden.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vergeet alleen niet bij elke vracht je gewicht aan te passen!

Wij hebben in alle wagens zo'n truck navie, zowel de 7000 als de 7100, werkt prima als je de boel maar steeds opniew instelt!

Regelmatig kijk in naar de instellingen als ik een wagen tegen kom en dan blijkt ie standaard op 40 ton gezet te worden en dat wordt niet meer aangepast.

Ook zie ik dat veel chauffeurs h'm op 4 meter hoogte hebben staan, dat kost je een hoop omrijden!

Het gewicht pas ik bij iedere vracht opnieuw aan, verder staat hij op 3,95 hoogte, 16,30 lengte en dan gaat het prima! :ja:

Kortom, als je h'm goed gebruikt heb je enorm veel plezier van dat TomTom.

Kijk je er niet naar om, dan gaat hij je veel problemen opleveren doordat hij je onnodig veel extra km's laat rijden.

Dennis

Een heel herkenbaar probleem. Ik krijg heel vaak klachten over een van de 150 7150,s die ze bij ons hebben. Als ik dan vraag of de instellingen uberhaupt wel goed staan blijkt dat heel vaak niet zo te zijn. Bij elke bestemming die je invoert krijg je een scherm waarin heel overzichtelijk je instellingen van dat moment staan. Goed nakijken dus. Ze willen nog wel eens automatisch naar fabrieksinstellingen gaan na een spontane reset of als de accu leeg geweest is. Maar dat is dus gewoon kwestie van kijken wat je doet.

Hij is op de volgende links te kopen.

TomTom PRO 7150 TRUCK - GPSshop.nl

TomTom PRO 7150 Truck navigatie systeem | BESLIST.nl | v.a. € 386,50

Zoals je ziet is even zoeken de moeite waard wat prijzen aangaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal dan voor die 7150 pro truck gaan. Denk dat ik er dan weer een jaar of 6 mee vooruit kan. Zal hem dan iets vaker uploaden.

Als je die dan hebt maak dan een groep Nuttige Plaatsen (NP) voor je veelgebruikte adressen.

Dan kun je er veel meer bewaren dan 18 (waar je eerder over schreef)

Je kunt de afzonderlijke adressen zelf een naam geven.

Het aanmaken van die NP is kinderlijk eenvoudig dus je hoeft geen software aan te passen of zo.

(Misschien dat het op je huidige Tomtom ook al kan trouwens)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan tomtom die "nuttige plaatsen" ook alfabetisch sorteren?

Met een beetje hulp van jou wel.

Als ik het voorbeeld van Frans neem en voor het voorbeeld neem dat zijn adres "air.nl" in een groep staat met de naam "losadressen".

1 Navigeer naar

2 Nuttige plaats dichtbij

3 Losadressen

4 Zoeken

5 a

Dan geeft hij air.nl aan.

Het lijkt veel gedoe als ik het zo uitschrijf maar het is om te doen bijna geen moeite.

Heb je een losadres wat met een "m" begint dan type je dat in bij zoeken en dan geeft de Tomtom alles aan wat begint met een "m".

Type je er dan nog een "a" bij geeft hij alles aan wat begint met "ma" en zo kun je steeds een letter toevoegen mocht je heel veel adressen in één groep hebben.

Aanvulling:

Bij 2 staat weliswaar "dichtbij" maar in werkelijkheid staan daar alle NP's, ook die niet dichtbij zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel herkenbaar probleem. Ik krijg heel vaak klachten over een van de 150 7150,s die ze bij ons hebben. Als ik dan vraag of de instellingen uberhaupt wel goed staan blijkt dat heel vaak niet zo te zijn. Bij elke bestemming die je invoert krijg je een scherm waarin heel overzichtelijk je instellingen van dat moment staan. Goed nakijken dus. Ze willen nog wel eens automatisch naar fabrieksinstellingen gaan na een spontane reset of als de accu leeg geweest is. Maar dat is dus gewoon kwestie van kijken wat je doet.

Hij is op de volgende links te kopen.

TomTom PRO 7150 TRUCK - GPSshop.nl

TomTom PRO 7150 Truck navigatie systeem | BESLIST.nl | v.a. € 386,50

Zoals je ziet is even zoeken de moeite waard wat prijzen aangaat.

OK, dank u. Heb jij die van jou ook op 3,95 hoogte en 16,30 lengte staan? Dat gaat dan altijd goed? (behalve bij die Velsertunnel, dat weten we nu).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
OK, dank u. Heb jij die van jou ook op 3,95 hoogte en 16,30 lengte staan? Dat gaat dan altijd goed? (behalve bij die Velsertunnel, dat weten we nu).

Nee , de mijne staat gewoon op 4mtr hoogte en 18.65 mtr lengte. Ik heb dan ook een combi.Ik heb hem op hoogte en lengte nog niet een keer op een fout kunnen betrappen. Maar nogmaals geheel foutloos is zelfs een TomTom niet. Wat ik zelf een erg groot probleem vind is dat de 7150 veel langer aan de oorspronkelijk berekende route vast houdt dan de 940. Voorbeeld: Van Tilburg naar Parijs berekenen ze beide de route via Antwerpen en dan de A12 via Boom naar Brussel. Dat is als er geen verkeerslicht tegen zit ook de meest snelle route. Maar die route neem ik uiteraard niet omdat via Lille in mijn ogen de betere keuze is. Als ik dan via de Kennedytunnel ga dan heeft de 940 na twee afslagen al een nieuwe route berekend, maar wil de 7150 me de volgende twee afslagen nog terug laten draaien naar de originele route. Ik moet wel zeggen dat er voor de 7150 al 3 maal een software update is uitgebracht en dat dat probleem minder geworden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zit net te bedenken dat ik hem wel een keer op een fout mbt hoogte heb kunnen betrappen. Op de peripherique van parijs zitten in een paar tunnels tankstations met een hoogte beperking van 3.8 mtr. Bij die tunnels wil hij mij er steeds vanaf hebben om vervolgens parallel eraan voorbij te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
......(behalve bij die Velsertunnel, dat weten we nu).

Inderdaad Frans, die tunnel is goed k... Raar dat ze er ook niks aan doen eigenlijk. Frees gewoon wat asfalt weg. Scheelt al gauw 10 cm. Maar okay.

Ik kom regelmatig bij Tata en dan zit die tunnel me goed in de weg op de heenweg. Terug - van noord naar zuid - ga ik er wel doorheen.

Bij m'n oude wagen was de schotel zo laag, dat het beide richtingen kon. Bij de huidige auto is de schotel 2 cm hoger. Veel fijner, meer ruimte tussen trailer en trekker, maar alleen bij de Velsertunnel is het waardeloos. Dus ik rij om, want ik neem geen risico.

BOT:

Een webfleetabo kan je in verschillende soorten en maten krijgen. Van heel basic tot zeer uitgebreid.

De lokale DAF garage hier is dealer en daar heb ik deze prijzenlijst van gekregen.

Met m'n gsm een foto gemaakt van de prijzenlijst. Vrij groot bestand ivm hoge resolutie. Krijg je een indruk.

Het beste is dan de truck 9150 te nemen, want die heeft een ingebouwde sim-kaart. Anders moet je die box met dat link systeem er ook bij kopen.

post-4802-1394785876,7529_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad Frans, die tunnel is goed k... Raar dat ze er ook niks aan doen eigenlijk. Frees gewoon wat asfalt weg. Scheelt al gauw 10 cm. Maar okay.

Ik kom regelmatig bij Tata en dan zit die tunnel me goed in de weg op de heenweg. Terug - van noord naar zuid - ga ik er wel doorheen.

Bij m'n oude wagen was de schotel zo laag, dat het beide richtingen kon. Bij de huidige auto is de schotel 2 cm hoger. Veel fijner, meer ruimte tussen trailer en trekker, maar alleen bij de Velsertunnel is het waardeloos. Dus ik rij om, want ik neem geen risico.

BOT:

Een webfleetabo kan je in verschillende soorten en maten krijgen. Van heel basic tot zeer uitgebreid.

De lokale DAF garage hier is dealer en daar heb ik deze prijzenlijst van gekregen.

Met m'n gsm een foto gemaakt van de prijzenlijst. Vrij groot bestand ivm hoge resolutie. Krijg je een indruk.

Het beste is dan de truck 9150 te nemen, want die heeft een ingebouwde sim-kaart. Anders moet je die box met dat link systeem er ook bij kopen.

[ATTACH=CONFIG]40562[/ATTACH]

Kun je met een normaal span niet terug door die Velsertunnel dan? Heb geen idee wat de schotelhoogte bij mij is. Dacht dat ik qua totale hoogte op 398 cm uitkwam, rolmaat van bovenkant trailer naar onderkant trailer en dan van onderkant trailer naar de grond.

Doet de planning bij jou dan berichten sturen via de TomTom? Jaren terug was er ooit zo'n vertegenwoordiger bij me van TomTom, kon je wel berichten sturen naar chauffeur, maar chauffeur kon toen alleen paar standaard berichten terug sturen zoals: ik ben leeg, ik ben geladen. Maar niet een specifieke vraag (dus zelf iets intypen). Gaat dat nu wel?

Met abonnement (voor EU), wat is dan weer het verschil tussen EU-LINK, EU-NAV en EU-LIVE? (als ik zo kijk zo EU-LINK afvallen want die maakt geen verbinding met 7 serie en niet geschikt voor 9 serie, dus dat is te mager. En enige verschil wat ik zie tussen NAV en LIVE zijn de Liveservices.) Heb jij die Liveservices erop?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb het niet hoor Frans, heb alleen die info toen ingewonnen.

Heb zelf een TT720 met truck kaart en tmc. Recent weer een nwe kaart plus updates voor een jaar gekocht. Officieel, online bij TT. Want dat geprutst met de software, daar heb ik de tijd niet voor. En het ontbreekt me aan de zin om me erin te verdiepen.

Opnieuw voor 149 euri's. (maar die nwe weg naar de boot van Hoek van Holland kent ie nog steeds niet.....)

Heb er wél serieus over gedacht, maar voor het komende jaar gaat dat feest dus niet door. Daarna zie ik wel weer.

Zelf ben ik eigenlijk alleen geïnteresseerd in HD, maar TT verrekt 't dat 'los' te leveren op truck systemen.

Heel stom, want veel chauffeurs kopen privé een domdom. Ook veel eigen rijders hebben niks met zo'n web gebaseerd systeem, veel te uitgebreid en duur. Is alleen interessant voor bedrijven met grotere vloten. (hallo oost europa)

Dus zit je in de idiote situatie dat de eerste de beste kantoor klojo die alleen 's morgens en 's avonds rijdt betere verkeersinfo krijgt dan wij (ik).

Het schijnt dat er vanuit de overheid gewerkt wordt aan verkeersinfo systemen die voor iedereen toegankelijk zullen zijn en die net zo snel en gedetailleerd zijn als HD.

Wachten we daar gewoon op.

-

TT zou er op in kunnen spelen met bv eigen rijder pakketten. Ofzo.

Maarre uh: ik ga de marketing voor die dummies doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb het niet hoor Frans, heb alleen die info toen ingewonnen.

Heb zelf een TT720 met truck kaart en tmc. Recent weer een nwe kaart plus updates voor een jaar gekocht. Officieel, online bij TT. Want dat geprutst met de software, daar heb ik de tijd niet voor. En het ontbreekt me aan de zin om me erin te verdiepen.

Opnieuw voor 149 euri's. (maar die nwe weg naar de boot van Hoek van Holland kent ie nog steeds niet.....)

Heb er wél serieus over gedacht, maar voor het komende jaar gaat dat feest dus niet door. Daarna zie ik wel weer.

Zelf ben ik eigenlijk alleen geïnteresseerd in HD, maar TT verrekt 't dat 'los' te leveren op truck systemen.

Heel stom, want veel chauffeurs kopen privé een domdom. Ook veel eigen rijders hebben niks met zo'n web gebaseerd systeem, veel te uitgebreid en duur. Is alleen interessant voor bedrijven met grotere vloten. (hallo oost europa)

Dus zit je in de idiote situatie dat de eerste de beste kantoor klojo die alleen 's morgens en 's avonds rijdt betere verkeersinfo krijgt dan wij (ik).

Het schijnt dat er vanuit de overheid gewerkt wordt aan verkeersinfo systemen die voor iedereen toegankelijk zullen zijn en die net zo snel en gedetailleerd zijn als HD.

Wachten we daar gewoon op.

-

TT zou er op in kunnen spelen met bv eigen rijder pakketten. Ofzo.

Maarre uh: ik ga de marketing voor die dummies doen.

Dan vraag ik me af welke kaart versie ze je verkocht hebben. Op mijn huidige kaart en op de vorige kaart staat die weg namelijk al op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het niet hoor Frans, heb alleen die info toen ingewonnen.

Heb zelf een TT720 met truck kaart en tmc. Recent weer een nwe kaart plus updates voor een jaar gekocht. Officieel, online bij TT. Want dat geprutst met de software, daar heb ik de tijd niet voor. En het ontbreekt me aan de zin om me erin te verdiepen.

Opnieuw voor 149 euri's. (maar die nwe weg naar de boot van Hoek van Holland kent ie nog steeds niet.....)

Heb er wél serieus over gedacht, maar voor het komende jaar gaat dat feest dus niet door. Daarna zie ik wel weer.

Zelf ben ik eigenlijk alleen geïnteresseerd in HD, maar TT verrekt 't dat 'los' te leveren op truck systemen.

Heel stom, want veel chauffeurs kopen privé een domdom. Ook veel eigen rijders hebben niks met zo'n web gebaseerd systeem, veel te uitgebreid en duur. Is alleen interessant voor bedrijven met grotere vloten. (hallo oost europa)

Dus zit je in de idiote situatie dat de eerste de beste kantoor klojo die alleen 's morgens en 's avonds rijdt betere verkeersinfo krijgt dan wij (ik).

Het schijnt dat er vanuit de overheid gewerkt wordt aan verkeersinfo systemen die voor iedereen toegankelijk zullen zijn en die net zo snel en gedetailleerd zijn als HD.

Wachten we daar gewoon op.

-

TT zou er op in kunnen spelen met bv eigen rijder pakketten. Ofzo.

Maarre uh: ik ga de marketing voor die dummies doen.

OK.

Ja die nieuwe weg naar Hoek van Holland kon ik ook niet. Maar zag dat laatst dat er zo reden. Weer wat geleerd.

Inderdaad, marketing is niet onze zaak. Maar denk dat ze daar best goed aan zouden doen. Vele kleintjes maken ook één grote.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden