[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Belangrijke info mbt het naderen van een file!


Gast mhkamp

Recommended Posts

Bron RTL.de

Volledige tekst is daar ook te lezen. Ik haal alleen deze alinea aan:

Wer auf das Stauende zurollt, sollte den nachfolgenden Verkehr sofort mit dem Warnblinker warnen. Autofahrer, die dies missachten, riskieren bei einem Auffahrunfall eine Teilschuld von 25 Prozent, so ein aktuelles Urteil.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sowieso wel verstandig om te doen die alarmlichten.

Maar om nu mensen deels verantwoordelijk te stellen voor het feit dat een ander zit te slapen?

Precies mijn idee. Vooral als je achter je nog auto's met hoge snelheid ziet aankomen is het wel goed om de knipperlichtjes aan te doen. Maar volgens de algemeen gangbare verkeersregels is iemand die achterop rijdt schuldig aan een aanrijding. Snap niet waarom duitsland hiervan af moet wijken. En wat is de volgende stap? Als je niet toetert "ter afwending van mogelijk gevaar" ben je dan ineens schuldig aan het ongeval?

De verpliching zou moeten gelden "bij het naderen van een file". Hebben ze in de Duitse verkeersregels een strakke definitie van het begrip file??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij mijn luxe wagens zijn de (acht) richtingaanwijzers aan de achterkant tevens de remlichten.

Dus als ik rem met ingeschakelde alarmlichten, dan knipperen ze niet meer.

Bij links of rechts afslaan knippert de kant waar ik naartoe wil, de andere rem/richtingaanwijzers (4 aan elke kant) functioneren dan als remlicht.

(Amerikaans systeem met alleen rode lampen)

Benieuwd hoe de Duitse politie daar op zal reageren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij mijn luxe wagens zijn de (acht) richtingaanwijzers aan de achterkant tevens de remlichten.

Dus als ik rem met ingeschakelde alarmlichten, dan knipperen ze niet meer.

Bij links of rechts afslaan knippert de kant waar ik naartoe wil, de andere rem/richtingaanwijzers (4 aan elke kant) functioneren dan als remlicht.

(Amerikaans systeem met alleen rode lampen)

Benieuwd hoe de Duitse politie daar op zal reageren :D

Als jouw auto een Nederlandse type goedkeuring heeft met deze lampen zal de Duitser dit gewoon accepteren.

Ditzelfde systeem hadden wij ook op onze auto's toen ik bij Wetram reed,in een heel grijs verleden(1969-1973) en heb daar in die tijd nooit aanmerkingen over gehad.

Greetz Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, maar voordat ze er überhaupt (om maar een beetje Duitse sferen te blijven) achter zijn dat het is toegestaan, ben je alweer een paar uur verder.

Na de invoer van de GAIK kentekenplaat (met NL aanduiding) ook grote problemen gehad in dat land gehad, want op een 18:2 plaat (klein Amerikaans model) staat de NL vermelding niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Volgens mij gaan de alarmlichten tegenwoordig automatisch knipperen bij sterk afremmen.

Tenminste bij de wat duurdere modellen.

Bij mijn Citroen C3 geeft de auto een paar knippertjes op het moment dat ook de centrale vergrendeling wordt uitgeschakeld.

Maar dat is alleen bij sterk remmen icm met een zijdelingse beweging. Nog maar 2 keer gehad, waarvan de 2e keer als test:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden