[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Maud, wie verantwoordelijk?


Mogguh

Recommended Posts

  • Forumlid

Onlangs 2 stuks aangetekende post ontvangen van BAG met 2 bekeuringen voor het niet hebben betaald van maud. Mijn ex-werkgever heeft mijn gegevens blijkbaar doorgegeven en zodoende kreeg ik ze. Helaas moet ik van hem nog een flink bedrag aan loon krijgen en heb ik hiervoor inmiddels rechtsbijstand lopen. Mooie grap dus, geen loon betalen en ook nog eens de bekeuringen naar mij doorsturen.

Toen ik nog voor hem reed was het al ellende, iedere week sprong de kast weer op rood omdat ie weer geen geld had gestort. Op een gegeven moment was ik er flauw van om steeds kaartjes te moeten kopen, omdat ik dat geld ook maar moeilijk terugkreeg (en ik toen ook al steeds te weinig loon kreeg)

Vraag is dus, wie zijn verantwoordelijkheid is dit nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Onlangs 2 stuks aangetekende post ontvangen van BAG met 2 bekeuringen voor het niet hebben betaald van maud. Mijn ex-werkgever heeft mijn gegevens blijkbaar doorgegeven en zodoende kreeg ik ze. Helaas moet ik van hem nog een flink bedrag aan loon krijgen en heb ik hiervoor inmiddels rechtsbijstand lopen. Mooie grap dus, geen loon betalen en ook nog eens de bekeuringen naar mij doorsturen.

Toen ik nog voor hem reed was het al ellende, iedere week sprong de kast weer op rood omdat ie weer geen geld had gestort. Op een gegeven moment was ik er flauw van om steeds kaartjes te moeten kopen, omdat ik dat geld ook maar moeilijk terugkreeg (en ik toen ook al steeds te weinig loon kreeg)

Vraag is dus, wie zijn verantwoordelijkheid is dit nu?

Jij bent altijd verantwoordelijk voor Want jij bent de bestuurder van het voertuig.

Ik weet niet wat voor afspraken jij gemaakt hebt met je werkgever

Ik neem aan dat je ook een werkgevers verklaring hebt En toen je uit dienst ging

Dat die door hem ook ondertekent is. En ik hoop dat je die nog hebt.

Dan heb je nog iets waar je wat aan hebt Als het hoog op loopt.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat betwijfel ik. Je kunt altijd aangeven dat je werkgever je verteld heeft dat hij het digitaal betaald had. Dat is voor jou niet te controleren volgens mij.

Nee dat kun jij niet En als die geen geld heeft.Wat je nog kunt doen is Naar koln gaan De BAG

En vragen hoe het zit Want die achten jou verantwoordelijk.Want jij bent de bestuurder van het voertuig

En als er niet betaald is Krijg jij de rekening.Via Via

En wat de werkgever gezegd heeft Heb ik niks aan Want het staat niet op papier

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik snap, vanuit BAG gezien, dat ik verantwoordelijk ben. Staat ook in de brief dat de bestuurder verantwoordelijk is. Maar het gaat mij ff om de ex-werkgever in deze. Hij is toch verantwoordelijk voor het storten van het geld op de kast. De eigenaar van de vrachtwagen betaalt toch de tol (zou wat wezen als iedere chauffeur zelf de tol moet betalen)

Ik ga wel zelf de boetes betalen, ze staan nu op mijn naam en ik heb geen zin in nl politie aan de deur. Maar is het terecht als we dit geld ook meenemen in de vordering die we al hebben op ex-werkgever?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik snap, vanuit BAG gezien, dat ik verantwoordelijk ben. Staat ook in de brief dat de bestuurder verantwoordelijk is. Maar het gaat mij ff om de ex-werkgever in deze. Hij is toch verantwoordelijk voor het storten van het geld op de kast. De eigenaar van de vrachtwagen betaalt toch de tol (zou wat wezen als iedere chauffeur zelf de tol moet betalen)

Ik ga wel zelf de boetes betalen, ze staan nu op mijn naam en ik heb geen zin in nl politie aan de deur. Maar is het terecht als we dit geld ook meenemen in de vordering die we al hebben op ex-werkgever?

Persoonlijk kun je het beste(zoals al een paar hier hebben gezegd) gewoon contact opnemen met de BAG. Ik denk dat niemand hier nog zo´n geval heeft meegemaakt, en wij kunnen wel zeggen wat jij nu wel of niet moet doen, maar de BAG zelf weet dit natuurlijk het beste, zo heb je hier geen trammelant over, wel zou ik, als jij verantwoordelijk bent dit wel aangeven bij de ex-werkgever en dit meenemen in de vordering..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt voor je antwoord, het is me duidelijk.. We staan dus in ons recht dat we deze maud als vordering meenemen en daar ging het me ff om. BAG bellen vraag ik me af of dat zin heeft.. Ze zijn er natuurlijk wel een keer klaar mee dat die boete steeds wordt afgeschoven, dat heeft mijn ex-werkgever immers al gedaan en dan zou ik hem weer terugschuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
de houder van het voertuig is verantwoordelijk, die krijgt de boete.

vervolgens kan hij proberen die boete te verhalen op de chauffeur die op dat moment met de wagen reed.

het kan volgens mij alleen maar op deze manier gedaan woren, als de bestuurder de wagen huurde, maar daar is geen sprake van in dit geval.

en verder zit er maar een ding op, als je lid bent de bond erop zetten, of je rechtsbijstandverzekering als je die hebt.

Rechtsbijstand loopt al tegen hem, dus daar kan dit dan gewoon bij..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
feitelijk zijn dit situaties waa rniemand op zit te wachten maar ze gebeuren.

even de feiten.

mautkast werkt niet, reden maakt niet uit --> bestuurder moet handmatig een kaartje halen bij een terminal.

zo zijn de regels!

'maar nu komt het, de chauffeur moet zelf de maut kontant betalen, de werkgever kan dat op een of andere manier niet

en nu kom je op een gevaarlijk vlak, je moet als chauffeur je baas geld lenen door de maut voor te schieten.

maar zoals de ts al zegt, het salaris word ook niet betaald.

grote vraag is dan, betaald de werkgever dan wel de maut terug?

dan heb je ter plekke twee mogelijkheden, of je schiet het voor, of je weigert nog langer de mautplichtige autobahn te volgen.

je was er flauw van, heel begrijpelijk, maar je moet je aan de regels houden.

nu is het zo dat de eigenaar van het voertuig verantwoordelijk is voor de afdracht van de maut, tenzij de eigenaar de wagen verhuurt en de huurder in het huurcontract verplicht is om de maut en andere zaken zelf te verzorgen.

je was in loondienst dus je huurde de wagen niet, dan is de kentekenhouder verantwoordelijk voor de maut.

de werkgever zou feitelijk jou aansprakelijk moeten stellen voor die boete's, maar hij geeft zichzelf weinig kans, vandaar dat hij jouw naam doorgeeft aan de bag.

Klopt wat jij zegd Freddie.De juristen zeggen altijd De chauffeur is verantwoordelijk.

Daar komt de chauffeur niet onder uit Maar wat zijn de afspraken die gemaakt zijn.

De wekgever zal als in het werk stellen om er onder uit te komen.

Als er een afspraak gemaakt is niet over de autobaan.Dan wordt het anders.Maar dan nog moet de werkgever betalen.Kijk maar naar de werkgevers verklaring Die is altijd verantwoordelijk.

Hoop dat hij die nog heeft

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die moet jij bij je hebben met controlle onderweg.Dat wil zeggen dat jij in dienst bent van jou werkgever

En jou werkgever is verplicht om die aan jou te geven.

huub

Volgens mij alleen in nederland. In het buitenland ben ik daar echt nog nooit om gevraagd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden