[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Mautkast met melding (Geen Dienst) Update OBU-software voor MAUT (Duitsland)


Gast peterp

Recommended Posts

Ter Info,

Opeens had ik een melding in de display van de Mautkast (Geen Dienst) ik denk wat is dat dan normaal staat er toll vrij en zie je een bedrag staan

Nu niet meer er is dus een update geweest van de software nu krijg je als je buiten Duitsland bent de tekst geen dienst in het scherm.

Leuk dat ze dit even melden op hun website ofzo

na wat zoek werk vond ik deze website met wat info er over http://blomdsw.nl/nieuws/overzicht/update-obu-software-voor-maut-duitsland

Groeten PeterP ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja leuk he maar als je het menu in gaat kun je het bedrag terug halen

:confused: vandaag ook door het menu gegaan en het lukt me echt niet

Vertel eens hoe ik dat zou moeten doen om toch het bedrach uit te kunnen lezen?

Groeten PeterP En bedankt alvast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik me niet vergis kun je het ook uitlezen als je je contact aanzet.Komt in display te staan:aantal assen,ritnummer,nieuwe rit.Als je dan bij nieuwe rit JA intoetst komt HEEEEEEL even het mautbedrag van de laatst gereden rit in beeld en springt hij daarna op 0.00.Je moet wel goed kijken want eenmaal op ja gedrukt is het mautbedrag verdwenen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Als ik me niet vergis kun je het ook uitlezen als je je contact aanzet.Komt in display te staan:aantal assen,ritnummer,nieuwe rit.Als je dan bij nieuwe rit JA intoetst komt HEEEEEEL even het mautbedrag van de laatst gereden rit in beeld en springt hij daarna op 0.00.Je moet wel goed kijken want eenmaal op ja gedrukt is het mautbedrag verdwenen

Bedankt voor de :ok: reactie maar ik denk dat mijn Mautkast gewoon te snel is (of mijn ogen te sloom:confused:)ik zie echt niets van een bedrag staan.

Pas als ik weer Duitsland in rij zie ik het staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn werkgever heeft ook graag dat we de maut bijhouden.

Van adres tot adres.

Hij had ervan dat ze dit weer gaan terugdraaien in de toekomst, zodat het ook weer

leesbaar is als je buiten Duitsland rijdt.

Ik vermoed dat het was, omdat de mautkast je niet meer volgt buiten Dld. Maar hoe

weet dat ding dan dat je weer binnen Dld rijdt?

In het verleden keken ze via het ding (volgens mij) om een voorselectie te doen

voor een controle. Misschien heeft er iemand via de rechter geeist dat dit (privecie(<- gek woord))

niet meer mag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vermoed dat het was, omdat de mautkast je niet meer volgt buiten Dld. Maar hoe

weet dat ding dan dat je weer binnen Dld rijdt?

Als je in de buurt van de Duitse grens komt, krijgt het apparaat een sms binnen, waardoor hij als het ware geactiveerd wordt.

Kastje bij mij geeft nu wel vaker in het buitenland (anders dan Duitsland) opeens een GPS-storing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is vooral handig als je het bedrag op moet schrijven voor de opdrachtgever. Vrijdag vergeten te kijken net voor ik Duitsland uit kwam, welke hersenloze dit weer heeft bedacht.........................................:stom::hamer:

wat je kunt doen is als je de route weet en je hebt wat tijd, naar een mautpaal gaan en je typt de route in en voordat je moet betalen staat het bedrag op die mautkast.

ja bij mij staat er ook geen dienst in, maar wij hoeven niet elke rit te specificeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je werkgever kan gewoon beschikken over een complete uitdraai waar alles op staat.



http://www.toll-collect.de/frontend/HomepageVP.do;jsessionid=A40098A700389361C890DB6BD8B91630.app02

Bekomme ich von Toll Collect eine Abrechnung?



Registrierte Nutzer erhalten die so genannte Mautaufstellungim Regelfall einmal im Monat per Post oder per E-Mailals PDF-Datei. Die Mautaufstellung enthält den Gesamtbetragder Mautgebühren, der einzeln nach Fahrzeugen, dengenutzten Tarifen sowie dem gewählten Einbuchungsverfahrenausgewiesen wird. Auf Wunsch erhält der Nutzerebenfalls monatlich einen Einzelfahrtennachweis per Postoder E-Mail (als PDF- oder csv-Datei). Jede einzelne Fahrt wird nach dem genutzten Fahrzeug, der gefahrenen Strecke,der Zeit und weiteren mautrelevanten Daten ausgewiesen.Die Mautaufstellung dient den registrierten Nutzernals Beleg für ihre Buchhaltungsunterlagen. Nicht registrierteNutzer verwenden für ihre Buchhaltung den Zahlungsbeleg, den sie an den Mautstellen-Terminals erhalten haben.

ja klopt per maand is dat geen probleem maar ik moet dat per week opschrijven.

het vreemde is de ene mautkast geeft aan tolvrij en de andere geen dienst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja klopt per maand is dat geen probleem maar ik moet dat per week opschrijven.

het vreemde is de ene mautkast geeft aan tolvrij en de andere geen dienst.

Er is mij verteld dat je pas een update krijg als je echt in Duitsland ben.

Dat zou dus mischien iets kunnen verklaren van de een wel en de ander niet.

Groet PeterP

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er zijn de laatste weken een paar update's geweest, ik had 2 weken achtereen "geen dienst" in het scherm, de eerste keer heb ik vanuit Italie met de dealer gebeld en kreeg te horen dat het in de buurt van Duitsland wel goed zou komen. Vlak voor de Zwiters/Duitse grens gelost en bij het instappen was de kast weer in functie.

Na het weekend thuis had ik weer "geen dienst" in het scherm en een kilometer voor de grens op de N35 veranderde het weer in "Mautfrei"

Geen paniek dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

De Toll-Collect heeft de update gegeven omdat het de bedoeling was dat ook andere landen met de Obu (tolkastje) kunnen gaan afrekenen. En inderdaad, vanaf 1 september kun je nu in Oostenrijk ook met de duitse tolkast betalen. Dan moet je kenteken wel aangemeld zijn bij de oostenrijkse tolmaatschappij en je kunt dan je go-box inleveren. Dat scheelt weer een kastje achter de ruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je werkgever kan gewoon beschikken over een complete uitdraai waar alles op staat.



http://www.toll-collect.de/frontend/HomepageVP.do;jsessionid=A40098A700389361C890DB6BD8B91630.app02

Bekomme ich von Toll Collect eine Abrechnung?



Registrierte Nutzer erhalten die so genannte Mautaufstellungim Regelfall einmal im Monat per Post oder per E-Mailals PDF-Datei. Die Mautaufstellung enthält den Gesamtbetragder Mautgebühren, der einzeln nach Fahrzeugen, dengenutzten Tarifen sowie dem gewählten Einbuchungsverfahrenausgewiesen wird. Auf Wunsch erhält der Nutzerebenfalls monatlich einen Einzelfahrtennachweis per Postoder E-Mail (als PDF- oder csv-Datei). Jede einzelne Fahrt wird nach dem genutzten Fahrzeug, der gefahrenen Strecke,der Zeit und weiteren mautrelevanten Daten ausgewiesen.Die Mautaufstellung dient den registrierten Nutzernals Beleg für ihre Buchhaltungsunterlagen. Nicht registrierteNutzer verwenden für ihre Buchhaltung den Zahlungsbeleg, den sie an den Mautstellen-Terminals erhalten haben.

dat is een wassen neus.

als je het per rit moet cq wilt bijhouden is dit in de pratijk niet opvraagbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er zijn de laatste weken een paar update's geweest, ik had 2 weken achtereen "geen dienst" in het scherm, de eerste keer heb ik vanuit Italie met de dealer gebeld en kreeg te horen dat het in de buurt van Duitsland wel goed zou komen. Vlak voor de Zwiters/Duitse grens gelost en bij het instappen was de kast weer in functie.

Na het weekend thuis had ik weer "geen dienst" in het scherm en een kilometer voor de grens op de N35 veranderde het weer in "Mautfrei"

Geen paniek dus.

De Toll-Collect heeft de update gegeven omdat het de bedoeling was dat ook andere landen met de Obu (tolkastje) kunnen gaan afrekenen. En inderdaad, vanaf 1 september kun je nu in Oostenrijk ook met de duitse tolkast betalen. Dan moet je kenteken wel aangemeld zijn bij de oostenrijkse tolmaatschappij en je kunt dan je go-box inleveren. Dat scheelt weer een kastje achter de ruit.

Wat het nu precies is weet ik ook niet, bij het verlaten van de Heimat is het al vlot "geen dienst" , bij het naderen verschijnt al vlot het Autobahn nr en het bedrag.

Vroeger konden de beamten precies vertelen in welke landen je was geweest, kan dat tegenwoordig niet meer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden