[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Display melding


zoetwatermatroos

Recommended Posts

  • Forumlid

Waarschijnlijk heb je een luchtlekkage, het systeem moet te veel lucht pompen.

Als dat niet zo is is denk je luchtdroger stuk of de bedrading ervan.

Kijk ook je ketels na op water, als de compressor echt te veel pompt elke keer dan dan heeft de luchdroger niet de tijd om te regenereren en dan kan het zijn dat er veel vocht in de ketels terecht komt. Of je luchtdroger cassette is niet optijd vervangen of niet gereset bij het vervangen ervan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Waarschijnlijk heb je een luchtlekkage, het systeem moet te veel lucht pompen.

Als dat niet zo is is denk je luchtdroger stuk of de bedrading ervan.

Kijk ook je ketels na op water, als de compressor echt te veel pompt elke keer dan dan heeft de luchdroger niet de tijd om te regenereren en dan kan het zijn dat er veel vocht in de ketels terecht komt. Of je luchtdroger cassette is niet optijd vervangen of niet gereset bij het vervangen ervan.

Klopt helemaal. Enige juiste antwoord.:ok:

Heb zelf al meer dan vier jaar een FH en heb die melding ook al eens gehad. Was toen een lekkende balg op de oplegger.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Dan verliest ie meer lucht dan hij kan bijpompen.

Dus je hebt dan een serieuze luchtlekkage.

Of een sensorstoring, wat waarschijnlijker is. :ja::ja::ja:

Dit is de enige juiste antwoord.

Mocht je een hoog frequent geluid geluid horen buiten de auto,dan kan het je voorremboosters zijn.

Heb ze beiden al moeten vervangen bij 250.000 km.

Ook kan het gebeuren,doordat je luchtvering grote slagen moet maken(veel in een uit veren in korte tijd)

Wat hier ge oppert wordt,dat je het ook krijgt bij een kapotte luchtbalg ,klopt niet.

Althans dan mag je de melding niet krijgen ,als je tenminste je voertruig conform de APK regels is uitgerust.

Hoe?

Nou er moet namelijk een regelventiel tussen je hoofdluchtleiding en de luchtvering zitten,zodat er altijd lucht overblijft om te remmen.

Remmen is belangrijker , dan veren.

Dit noemt men een "overdrukventiel".

Deze gaat pas open als de luchtdruk hoger wordt dan circa 4,5 bar.

Klapt er nu een balg,dan moet dat ventiel dichtgaan,omdat de druk aan die kant van dat ventiel wegvalt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit is de enige juiste antwoord.

Wat hier ge oppert wordt,dat je het ook krijgt bij een kapotte luchtbalg ,klopt niet.

Althans dan mag je de melding niet krijgen ,als je tenminste je voertruig conform de APK regels is uitgerust.

Hoe?

Nou er moet namelijk een regelventiel tussen je hoofdluchtleiding en de luchtvering zitten,zodat er altijd lucht overblijft om te remmen.

Remmen is belangrijker , dan veren.

Dit noemt men een "overdrukventiel".

Deze gaat pas open als de luchtdruk hoger wordt dan circa 4,5 bar.

Klapt er nu een balg,dan moet dat ventiel dichtgaan,omdat de druk aan die kant van dat ventiel wegvalt

Klopt wel.

Als je een lekke balg op de oplegger krijgt dan krijg je dit symbooltje gewoon in je display.

Daar doen de ventielen op de trekker helemaal niks aan en je lucht loopt gewoon weg.

Ik spreek helaas uit ervaring.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ook nog kan is dat je compressor naar de sodemieter is:bey:

Hoe ik dat weet....., vandaag ff langs de garage geweest omdat de melding nu onder tussen vaker wel dan niet op het display stond. Dus ik dacht niew luchtdrogerfilter erop en gaan... maar da ging bijna niet door. Filter zat vol olie en dat kan maar van een plaats komen en das de compressor.

Omdat er onderhoudscontract op de auto zit mocht ik in eerste instantie niet verder rijden maar aangezien m`n collega net op deze vrij drukke dag vrij moest/wilde zijn kreeg ik er met enige gratie een nieuw filter op en mocht ik verder.

Maandag nieuwe compressor er op:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[ATTACH=CONFIG]28068[/ATTACH]

Hallo, Weet iemand wat bovenstaande melding betekend??

Gr Sebastiaan

dat je met de fietspomp de lucht ketels moet bij vullen hahaha hohoho .

instructie boekje lezen wik ook wel eens helpen.:banaan::banaan::banaan::banaan::banaan:biertjebiertjebiertjebiertjebiertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, er zijn er toch die echt niet weten waar ze mee rond rijden....

Stond eens in de garage naast een andere chauffeur beetje ouwehoeren, je kent het wel. Hij had ook iets kapot aan het lucht systeem. Reparatie was klaar en met de slang zetten ze het systeem weer op druk ipv de motor te laten draaien. Zegt ie met een stalen gezicht: "goh, da`s nou de eerste keer dat ik eens nieuwe lucht in me vrachtauto krijg.....:stom::stom::stom:

Wist ik ff niets meer te zeggen:zegtniets::zegtniets::zegtniets::zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, er zijn er toch die echt niet weten waar ze mee rond rijden....

Stond eens in de garage naast een andere chauffeur beetje ouwehoeren, je kent het wel. Hij had ook iets kapot aan het lucht systeem. Reparatie was klaar en met de slang zetten ze het systeem weer op druk ipv de motor te laten draaien. Zegt ie met een stalen gezicht: "goh, da`s nou de eerste keer dat ik eens nieuwe lucht in me vrachtauto krijg.....:stom::stom::stom:

Wist ik ff niets meer te zeggen:zegtniets::zegtniets::zegtniets::zegtniets:

haha zat er nog garantie op de oude lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 years later...

Verklaring van de symbolen staat in de handleiding die bij het voertuig hoort.

 

Je gaat toch niet alles wat er aan je vrachtwagen(Volvo) stuk kan gaan in een boekje zetten?  LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden