[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rechter geeft Fnv gelijk in zaak Nico Mooij


the duke

Recommended Posts

  • Forumlid

FNV doet me altijd aan wim kok denken. toen die nog lid was van de regering tegen alles was, en toen die eenmaal bij de FNV zat, tegen alles van de regering was.

en waar die nu gebleven is? geen idee. ook niet belangrijk denk.

Was trouwens andersom Kalakuski.

Meestal gaat dat ook zo. Warmlopen bij het FNV, dan een baantje in de Politiek. Vervolgens nog een mooie, verzorgde oude dag in de vele baantjes die gelieerd zijn aan de politieke, bestuurlijke tentakels van de "gegoede klasse".

Wim Kok eindigde onder andere in een paar commissariaten bij de KLM, TPG-Post, Shell en de ING-groep. Voor de laatste ging hij akkoord met een inhaalslag bij managers voor hogere bonussen. Hetgeen hij later verdedigde tijdens een Parlementaire Onderzoekscommissie naar de uit de hand gelopen bonuscultuur bij (met name) financiële instellingen en banken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 266
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Was trouwens andersom Kalakuski.

ja hallo, denk je nou dat ik dronken ben, of dronk je dat ik denken.

je moet op elke slak geen zout leggen, je moet je tijd eens beter besteden. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wat mee lezen aan gaat Zelfs de bond leest mee Maar antwoordt durven ze niet te geven

Weetje wat ik zo mooi hier van vind Er was niemand lid van een bond.

Want de bond is er door de ambassada bij gehaalt.Het hadden is Nederlandse chauffeurs moeten zijn

Was de bond dan ook zp actief geweest.Ik weet dat er een bestuurder mee leest Laat hem hier is antwoordt op geven.Volgens mij is het een rechter geweest met S.P.Gedachten.

Nu nog iets anders Volgens mij heeft Nico Mooy Alleen maar een bevrachtings kantoor In Nederland

Want een Transport bedrijf heeft die niet Volgens mij is dat allemaal falilet Weet het niet zeker.

En met een postbus werken toch alle bedrijven Zowel in West als oost Europa

Maar de grote bedrijven hebben er weer winst bij.Met een UZB in hun B.V.

En het personeel wat er een jaar terug zat is allemaal weg.Heb ik horen vertellen.

Want hij werkt met verschilende bedrijven sammen.

Vroeger werkte verschilende Hollandse chauffuers bij hem En werd alles volgens C.A.O. betaald

En wat het F.N.V. aan gaat ze hebben maar een kleine vis gevangen.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hmmm .., toch denk ik daar persoonlijk iets anders over.

Maar dat had u wellicht wel verwacht. Ik probeer de diverse ondernemingen toch zo (objectief mogelijk) te bezien op hun toegevoegde waarde voor de BV Nederland. "Beter iets, dan niets", zeg maar. Er vanuitgaande dat vrijwel iedere onderneming haar werkzaamheden ook kan uitvoeren indien de "thuisbasis" buiten Nederland is gevestigd. Zeker waar het wegvervoerbedrijven betreft. Er zitten namelijk nog steeds wielen onder die wagens, ongeacht het kenteken op de voor- of achterbumper.

Kijk, toegevoegde waarde of niet, een uitzendburo dat slechts werkt voor 1 opdrechtgever dat is geen zuivere koffie. Dat is alleen bedoeld om verplichtingen in een normale arbeidsrelatie uit de weg te gaan. Dat nog afgezien van de kentekens en de nationaliteiten.

En mensen die zich bezighouden met zulke constructies mochten ze van mij met een raket de ruimte in schieten (cabaret:D).

Voor een zzp-er zijn er eisen dat hij meerdere opdrachtgevers heeft. Is er niet zoiets voor uitzendburo's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja en waar recht krom is, is krom recht.

op dit forum word al genoeg geklaagt dat de salarisen omlaag gaan. salarisen kunnen wettelijk niet omlaag.

dat kan alleen via schaal verlaging. en dat gebeurt "masaal" in NL

nederlanders die dus accord gaan met een lagere beloning.

maar wel afgeven op oostblok collega's :stom:

je hoef alleen maar telezen op het forum, en naar aanleiding van wat mensen schrijven kan je al opmaken of ze betaald worden naar nederlands recht, of zelf zo "stom" waren om voor minder accord tegaan.

hoe harder ze "kankeren" (sorry voor die woordkeuze) des te slechter ze zelf betaald worden.

vastgeld mag in nederland niet. volgens nederlands recht

het mag niet, maar mijn lijstje met nederlandse bedrijven die vast geld betalen aan nederlandse chauffeurs zou je nog wel eens kunnen verbazen.

en dan woon en werk ik niet eens in NL. ik kom er zelfs al jaren niet meer.

jullie zouden die lijst nog veel langer kunnen maken. :ja:

je moet al blij zijn met D5 is een vaak gehoorde uitspraak op dit forum.

waarom blij zijn? klopt dat D5 dan niet? :rolleyes:

Er zijn er genoeg die D.5 niet hebben.Ga er maar van uit dat er nog veel in C staan

Zijn veel bedrijven die hebben de mensen van de een op andere dag gewoon terug geschaald

Dat is voor jaren terug bij van de Bosch in Erp ook gebuurd en wat deet de bond Niks

ik vraag mij af Als het voor het E.U. gerecht komt Wat dan de uit spraak is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

MILSBEEK - Omdat de kantonrechter van Roermond maandag FNV Bondgenoten in het gelijk heeft gesteld in een zaak tegen Mooij Oost-Europa Services in Milsbeek gaat transportondernemer Nico Mooij zijn Poolse vrachtwagenchauffeurs ontslaan.

De rechter oordeelde dat het bedrijf op oneigenlijke grond de Poolse chauffeurs tegen Poolse arbeidsvoorwaarden te werk heeft gesteld.

Directeur Nico Mooij reageert vanaf zijn vakantieadres op verzoek van Transport Online: "De uitspraak op zich is voor mij geen verrassing. Daar had ik al rekening meegehouden."

En verduidelijkt: "Niet dat ik mij ervan bewust was dat deze constructie niet juist zou zijn. Ik heb mezelf in het verleden goed laten informeren wat de mogelijkheden waren en heb deze benut."

"Dat blijkt ook uit de uitspraak. Ik ben niet veroordeeld tot nabetaling, maar echter alleen voor de gedeelde kosten van het proces."

"Nu er door FNV Bondgenoten via dit proces andere regels en wetten naar voren worden gebracht, zal ik helaas deze uitspraak moeten respecteren zoals deze er nu ligt."

Betalen?

Gaat Mooij alle Poolse chauffeurs nu betalen volgens de hier geldende cao beroepsgoederenvervoer over de weg...? "Helaas zal ik van deze groep chauffeurs, waarvan enkele vele jaren voor mij gewerkt hebben, afscheid moeten nemen", stelt hij.

En vervolgt: "Voor deze mensen is het een fikse tegenvaller en ze zullen niet blij zijn met de mededeling dat er geen werk meer mogelijk is. Ik ga mijn best doen om deze mensen elders te plaatsen. Ook zij hebben er recht op dat hun financiële verplichten niet in gevaar komen."

Wat betekent de uitspraak voor zijn Nederlandse vestiging? Mooij: "Voor de Nederlandse vestiging heeft deze uitspraak geen betekenis. Ik ga gewoon door met expeditie, op- en overslag. Gelukkig maar, want anders hadden we voor de mensen in Milsbeek ook slecht nieuws."

Zelf geen hoger beroep

"Ikzelf heb geen interesse om in hoger beroep te gaan. FNV Bondgenoten heeft het doel bereikt over de rug van een kleine speler op de markt."

"Ook de publiciteit en stemmingmakerij is niet bevorderlijk om daarnaast ook nog de gewone zaken te regelen. Ik heb geprobeerd om iedereen te woord te staan en ook uitgelegd hoe het er werkelijk aan toe gaat in de transport."

Verkeerd beeld

"Maar door de vele faillissementen en vreemde manoeuvres die vele ondernemers in deze branche moeten maken om het hoofd boven water te houden, wordt er vaak een verkeerd beeld gevormd door de buitenwacht. Ik ben zeer benieuwd naar de grote gevolgen die deze uitspraak teweeg gaat brengen zoals bestuurder Henri Janssen van FNV Bondgenoten beweert."

Mooij sluit niet uit dat een andere partij namens hem in hoger beroep gaat. Zelf wil hij er geen energie meer insteken.

Hij benadrukt: "Ik kijk liever vooruit, dan nog een seconde naar het verleden. En zie dan ook de toekomst met vertrouwen tegemoet. Ondanks het feit dat ik een grote groep mensen moet ontslaan, ben ik ervan overtuigd dat de klanten er geen hinder van ondervinden. En dat ik zelfs daarna nog meer transportactiviteiten kan aanbieden", besluit Mooij.

©Transport Online | Marcel van der Voort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
MILSBEEK - Omdat de kantonrechter van Roermond maandag FNV Bondgenoten in het gelijk heeft gesteld in een zaak tegen Mooij Oost-Europa Services in Milsbeek gaat transportondernemer Nico Mooij zijn Poolse vrachtwagenchauffeurs ontslaan.

De rechter oordeelde dat het bedrijf op oneigenlijke grond de Poolse chauffeurs tegen Poolse arbeidsvoorwaarden te werk heeft gesteld.

Directeur Nico Mooij reageert vanaf zijn vakantieadres op verzoek van Transport Online: "De uitspraak op zich is voor mij geen verrassing. Daar had ik al rekening meegehouden."

En verduidelijkt: "Niet dat ik mij ervan bewust was dat deze constructie niet juist zou zijn. Ik heb mezelf in het verleden goed laten informeren wat de mogelijkheden waren en heb deze benut."

"Dat blijkt ook uit de uitspraak. Ik ben niet veroordeeld tot nabetaling, maar echter alleen voor de gedeelde kosten van het proces."

"Nu er door FNV Bondgenoten via dit proces andere regels en wetten naar voren worden gebracht, zal ik helaas deze uitspraak moeten respecteren zoals deze er nu ligt."

Betalen?

Gaat Mooij alle Poolse chauffeurs nu betalen volgens de hier geldende cao beroepsgoederenvervoer over de weg...? "Helaas zal ik van deze groep chauffeurs, waarvan enkele vele jaren voor mij gewerkt hebben, afscheid moeten nemen", stelt hij.

En vervolgt: "Voor deze mensen is het een fikse tegenvaller en ze zullen niet blij zijn met de mededeling dat er geen werk meer mogelijk is. Ik ga mijn best doen om deze mensen elders te plaatsen. Ook zij hebben er recht op dat hun financiële verplichten niet in gevaar komen."

Wat betekent de uitspraak voor zijn Nederlandse vestiging? Mooij: "Voor de Nederlandse vestiging heeft deze uitspraak geen betekenis. Ik ga gewoon door met expeditie, op- en overslag. Gelukkig maar, want anders hadden we voor de mensen in Milsbeek ook slecht nieuws."

Zelf geen hoger beroep

"Ikzelf heb geen interesse om in hoger beroep te gaan. FNV Bondgenoten heeft het doel bereikt over de rug van een kleine speler op de markt."

"Ook de publiciteit en stemmingmakerij is niet bevorderlijk om daarnaast ook nog de gewone zaken te regelen. Ik heb geprobeerd om iedereen te woord te staan en ook uitgelegd hoe het er werkelijk aan toe gaat in de transport."

Verkeerd beeld

"Maar door de vele faillissementen en vreemde manoeuvres die vele ondernemers in deze branche moeten maken om het hoofd boven water te houden, wordt er vaak een verkeerd beeld gevormd door de buitenwacht. Ik ben zeer benieuwd naar de grote gevolgen die deze uitspraak teweeg gaat brengen zoals bestuurder Henri Janssen van FNV Bondgenoten beweert."

Mooij sluit niet uit dat een andere partij namens hem in hoger beroep gaat. Zelf wil hij er geen energie meer insteken.

Hij benadrukt: "Ik kijk liever vooruit, dan nog een seconde naar het verleden. En zie dan ook de toekomst met vertrouwen tegemoet. Ondanks het feit dat ik een grote groep mensen moet ontslaan, ben ik ervan overtuigd dat de klanten er geen hinder van ondervinden. En dat ik zelfs daarna nog meer transportactiviteiten kan aanbieden", besluit Mooij.

©Transport Online | Marcel van der Voort

Wat voor voordelen heeft het nu voor de Nederlandse chauffeur.

Ik denk dat veel meer Hollandse bedrijven het werk gaan uit besteden.

Of ze gaan de grens over

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooie overwinning voor de FNV. Principes boven alles. Al lijkt het erop dat sommigen bereid zijn om alles maar te slikken zolang ze maar kunnen sturen.

Wees blij dat er nog een bond is die concreets iets doet, in tegenstelling tot al die andere chauffeursclubjes die niet verder komen dan oeverloos vergaderen.

Wat er met Nico Mooij gebeurt interesseert me geen bal.

Waar het om gaat is dat de Poolse chauffeur die voornamelijk in of vanuit Nederland werkt betaalt wordt volgens de CAO. Dat is beter voor hun en voor ons. U weet dat er nu nauwelijks Polen onder de CAO vallen. Werkgevers houden ze er collectief buiten. Polen willen ze op Pools loon en niet op Nederlands loon. Gaan er meedere bedrijven over tot aanname van Polen onder Nederlandse voorwaarden dan is het hek van de dam weten ze. Polen zullen dan zelf de Nederlandse CAO gaan eisen of weglopen naar bedrijven die dat wel doen. En gelijk hebben ze. Gevolg voor ons is dan dat oneigenlijke concurrentie vermindert en het chauffeurstekort ophoudt te bestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooie overwinning voor de FNV. Principes boven alles. Al lijkt het erop dat sommigen bereid zijn om alles maar te slikken zolang ze maar kunnen sturen.

Wees blij dat er nog een bond is die concreets iets doet, in tegenstelling tot al die andere chauffeursclubjes die niet verder komen dan oeverloos vergaderen.

Wat er met Nico Mooij gebeurt interesseert me geen bal.

Waar het om gaat is dat de Poolse chauffeur die voornamelijk in of vanuit Nederland werkt betaalt wordt volgens de CAO. Dat is beter voor hun en voor ons. U weet dat er nu nauwelijks Polen onder de CAO vallen. Werkgevers houden ze er collectief buiten. Polen willen ze op Pools loon en niet op Nederlands loon. Gaan er meedere bedrijven over tot aanname van Polen onder Nederlandse voorwaarden dan is het hek van de dam weten ze. Polen zullen dan zelf de Nederlandse CAO gaan eisen of weglopen naar bedrijven die dat wel doen. En gelijk hebben ze. Gevolg voor ons is dan dat oneigenlijke concurrentie vermindert en het chauffeurstekort ophoudt te bestaan.

Nu wordt alles ontslagen. En het gaat op een andere manier verder

Het zou mij niet verbazen als hij in hoger beroep gaat.

Dus het einde is nog niet in zicht.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooie overwinning voor de FNV. Principes boven alles.
Wat er met Nico Mooij gebeurt interesseert me geen bal.

En of iemand met deze uitspraak wat opschiet of niet, dat interesseert het FNV ook geen bal. Uit principe niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
MILSBEEK - Omdat de kantonrechter van Roermond maandag FNV Bondgenoten in het gelijk heeft gesteld in een zaak tegen Mooij Oost-Europa Services in Milsbeek gaat transportondernemer Nico Mooij zijn Poolse vrachtwagenchauffeurs ontslaan.

De rechter oordeelde dat het bedrijf op oneigenlijke grond de Poolse chauffeurs tegen Poolse arbeidsvoorwaarden te werk heeft gesteld.

Directeur Nico Mooij reageert vanaf zijn vakantieadres op verzoek van Transport Online: "De uitspraak op zich is voor mij geen verrassing. Daar had ik al rekening meegehouden."

En verduidelijkt: "Niet dat ik mij ervan bewust was dat deze constructie niet juist zou zijn. Ik heb mezelf in het verleden goed laten informeren wat de mogelijkheden waren en heb deze benut."

"Dat blijkt ook uit de uitspraak. Ik ben niet veroordeeld tot nabetaling, maar echter alleen voor de gedeelde kosten van het proces."

"Nu er door FNV Bondgenoten via dit proces andere regels en wetten naar voren worden gebracht, zal ik helaas deze uitspraak moeten respecteren zoals deze er nu ligt."

Betalen?

Gaat Mooij alle Poolse chauffeurs nu betalen volgens de hier geldende cao beroepsgoederenvervoer over de weg...? "Helaas zal ik van deze groep chauffeurs, waarvan enkele vele jaren voor mij gewerkt hebben, afscheid moeten nemen", stelt hij.

En vervolgt: "Voor deze mensen is het een fikse tegenvaller en ze zullen niet blij zijn met de mededeling dat er geen werk meer mogelijk is. Ik ga mijn best doen om deze mensen elders te plaatsen. Ook zij hebben er recht op dat hun financiële verplichten niet in gevaar komen."

Wat betekent de uitspraak voor zijn Nederlandse vestiging? Mooij: "Voor de Nederlandse vestiging heeft deze uitspraak geen betekenis. Ik ga gewoon door met expeditie, op- en overslag. Gelukkig maar, want anders hadden we voor de mensen in Milsbeek ook slecht nieuws."

Zelf geen hoger beroep

"Ikzelf heb geen interesse om in hoger beroep te gaan. FNV Bondgenoten heeft het doel bereikt over de rug van een kleine speler op de markt."

"Ook de publiciteit en stemmingmakerij is niet bevorderlijk om daarnaast ook nog de gewone zaken te regelen. Ik heb geprobeerd om iedereen te woord te staan en ook uitgelegd hoe het er werkelijk aan toe gaat in de transport."

Verkeerd beeld

"Maar door de vele faillissementen en vreemde manoeuvres die vele ondernemers in deze branche moeten maken om het hoofd boven water te houden, wordt er vaak een verkeerd beeld gevormd door de buitenwacht. Ik ben zeer benieuwd naar de grote gevolgen die deze uitspraak teweeg gaat brengen zoals bestuurder Henri Janssen van FNV Bondgenoten beweert."

Mooij sluit niet uit dat een andere partij namens hem in hoger beroep gaat. Zelf wil hij er geen energie meer insteken.

Hij benadrukt: "Ik kijk liever vooruit, dan nog een seconde naar het verleden. En zie dan ook de toekomst met vertrouwen tegemoet. Ondanks het feit dat ik een grote groep mensen moet ontslaan, ben ik ervan overtuigd dat de klanten er geen hinder van ondervinden. En dat ik zelfs daarna nog meer transportactiviteiten kan aanbieden", besluit Mooij.

©Transport Online | Marcel van der Voort

Dank je de koekoek :D. wil Nico Mooi het nu zo brengen dat een FNV er schuldig aan is dat zijn Polen hier niet meer kunnen werken????:eek::eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wil Nico Mooi het nu zo brengen dat een FNV er schuldig aan is dat zijn Polen hier niet meer kunnen werken????

Ik zie hem dat niet direct zeggen.

Maar ieder weldenkend mens kan dat wel concluderen, denk ik. Mooij legt zich bij de beslissing van de (kanton-)rechter in eerste aanleg neer. Op de manier zoals werd toegepast, wil hij het risico niet lopen nog meer gezeur aan z'n kop te hebben/krijgen. Dus kiest hij voor een andere manier, die wel toegestaan is. Dat zal dan wellicht zijn het inhuren van Poolse (of nog goedkopere chaufeurs) via een uitzendbureau in een ander EU-land waar Mooij zelf niet de directeur/eigenaar van is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het werk gaat wel verder. Maar niet door een Hollandse Chauffeur.

Inderdaad, zoveel mag wel duidelijk zijn.

Daarom vind ik het ook een pyrrusoverwinning, als we vinden dat de belangen van Nederland en Nederlandse werknemers/chauffeurs voorop zouden moeten staan.

Zoals het ernaar uitziet laat de (kanton-)rechter zich leiden door de nauwe banden tussen Mooij (Nederland) en het Poolse Uitzendbureau. De eerste optie is dan om gewoon via een ander uitzenbureau (desnoods) dezelfde Polen in te huren. Wellicht tegen een nog iets lager (Pools) salaris, omdat het externe ("officiële") Poolse uitzendbureau, met meerdere klanten, echt van het uitzendwerk moet leven en er winst op moet maken.

Tweede optie is dat het hele wagenpark wordt uitgevlagd naar een daadwerkelijke transportonderneming (met alle toegevoegde faciliteiten) in Polen. Dan staan de FNV-leden Jaap en Gerrit bij de Iveco- of Scania-dealer in Nederland geen versnellingsbak meer onder die wagen uit te trekken, maar voortaan de Poolse monteurs Jakub, Kacper, Szymon en Bartek bij de "thuis-dealer" in Polen.

Of we dat nu als overwinning moeten zien voor de FNV-achterban .. ?

Ik waag het te betwijfelen. Maar heel veel mensen denken vaak niet verder. Dit nog los van het feit of de uitspraak van de (kanton-)rechter overeind zou blijven als eventueel in beroep zou worden gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zal mij niet verbazen als tln uit naam van mooij verder procedeert.

TLN zal de handen hier niet aan vuil maken. Niet in het openbaar in ieder geval. Die hebben dit allang achter de schermen met het FNV afgekaart. En samen overlegd welke bedrijven wèl en nìet als "voorbeeld" zullen worden aangepakt.

Zoals Mooij zelf aangeeft: Hij was een makkelijke, relatief kleine prooi voor de vakbond. Iemand om proberen murw te beuken met rechtzaken en procedures. Die relatief snel zal opgeven omdat hij alle energie nodig heeft voor de dagelijkse gang van zaken in het bedrijfje. En daarbij geen hele afdeling inpandige juristen tot zijn beschikking heeft. Of iemand die zoveel werknemers heeft dat hij kan dreigen zijn lidmaatschap op te zeggen van TLN of KNV en op die manier de hele CAO "omver" te trekken. Zulke bedrijven laten ze echt wel met rust, tot op bepaalde hoogte.

Niet om dit bedrijf nu af te doen als "zielig" ofzo. Verre van dat. Maar wel de gangbare realiteit waarop FNV haar "slachtoffers" zorgvuldig selecteert.

Persoonlijk zou ik het jammer vinden als er geen juridisch vervolg kwam op deze uitspraak. Al is het alleen maar omdat ik heel benieuwd ben of een Nederlandse (kanton-)rechter het zich mag veroorloven om door een Nederlandse "bril" een Pools uitzendbureau te bekijken en daarmee een buitenlands bedrijf kan opleggen om een Nederlandse CAO toe te passen op haar werknemers. En in hoeverre dat dan zou moeten gelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En of iemand met deze uitspraak wat opschiet of niet, dat interesseert het FNV ook geen bal. Uit principe niet.

Ik denk dat uit principe de FNV zeer geinteresseerd is wie daar iets mee opschiet. Namelijk de Nederlandse en Poolse chauffeur. Op termijn, dat dan weer wel.

Maar bestaat er onder werkgevers geen stilzwijgende afspraak geen Poolse chauffeurs op de Nederlandse loonlijst te plaatsen? Uit principe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat hoger beroep komt er wel, tot aan de hoge raad zelfs :ja:

als mooij dat niet zelf doet, dan zijn er wel genoeg anderen die het wel wilen doen voor hem.

want deze uitspraak heef grote gevolgen voor meerdere bedrijven in nederland.

zal mij niet verbazen als tln uit naam van mooij verder procedeert.

TLN wast zijn handen in onschuld. Zij zullen zich verre houden van deze zaak, omdat ze weten dat ze fout zitten. Als de zaak doorgaat zullen het collega malafide ondernemers zijn die de zaak voortzetten en financieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is een goeie volgende zaak voor de FNV advocaten. Aviko kan er natuurlijk ook zelf gewoon een einde aan maken.

ik denk niet dat aviko staat te springen om dat te doen .

want die staat toch los van waar de chauffeurs van butter vandaan komen .

die huurt het transport bedrijf in om de lading te gaan vervoeren .

die zal echt niet zeggen dat de chauffeurs naar nl cao beloond moeten worden .

drijven ze hun eigen prijs op ,zal niet gebeuren .

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik denk niet dat aviko staat te springen om dat te doen .

want die staat toch los van waar de chauffeurs van butter vandaan komen .

die huurt het transport bedrijf in om de lading te gaan vervoeren .

die zal echt niet zeggen dat de chauffeurs naar nl cao beloond moeten worden .

drijven ze hun eigen prijs op ,zal niet gebeuren .

gr piet

In mijn ogen allemaal uitvluchten. Het wordt tijd dat de grote jongens zoals AVIKO hun maatschappelijke verantwoordelijkheid gaan nemen. Ze willen geen kinderarbeid, maar wel Polenarbeid. Hypocriet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In mijn ogen allemaal uitvluchten. Het wordt tijd dat de grote jongens zoals AVIKO hun maatschappelijke verantwoordelijkheid gaan nemen. Ze willen geen kinderarbeid, maar wel Polenarbeid. Hypocriet.

ik denk niet dat dit hypocriet is .

denk eerder een kwestie van ,vraag en aanbod.

koop jij ook alleen maar nl producten die duur gemaakt worden

door de hoge loonkosten .of kijk je waar je goedkoper terecht kunt .

eerder keken ze in europa ook wie het goedkoopste kon vervoeren .

en dat waren de hollanders ,die kwam je overal tegen .

dat kwam echt niet omdat ze duur waren .gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden