[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoe toeslagen te berekenen?


RS197768

Vraag

  • Forumlid

Mocht de vraag al eerder gesteld zijn dan alvast sorry en een slot erop. Maar ik kwam geen eenduidig antwoord tegen en misschien is het wel makkelijk om eens op een rij te krijgen hoe de verschillende toeslagen bij verschillende bedrijven worden toegepast.

Zoals ik wellicht al gemeld heb ben ik inmiddels via het VTL traject aan het instromen voor een chauffeurs baan. Volgende week heb ik hiervoor een sollicitatie. Bij een bedrijf dat ik tegenkwam in een van de topics hier en die dus mensen zoekt in de tak die mij leuk lijkt.

Ik ben inmiddels in het bezit van een heel moi TLN-CAO document met de CAO 2007/2008. Mijn basisloon inclusief overuren kan ik berekenen aan de hand van de gestelde uren die binnen het contract gaan vallen. Nu heb ik alleen nog de vraag hoe gaat men normaal gesproken om met de toeslagen/verblijfskosten/wachturen en hoe worden die bepaald. Ik begrijp dat dit voor elk bedrijf anders geregeld kan zijn want elk bedrijf zal zijn visie daarop hebben en de CAO daarop interpreteren. Graag zie ik dan ook wat voorbeelden.

Concreet zou ik willen weten hoe bijvoorbeeld de verblijfskosten berekening is. Stel ik zit straks 5 dagen op de weg (55 urig contract), hoe zit het dan met de verblijfskosten?

Concreet zou ik willen weten hoe om te gaan met wachturen? Wat moet ik me er precies bij voorstellen en is er verschil tussen het door bijvoorbeeld te laat komen door file en moeten wachten op lossen of door uitloop bij klant wachten op lossen. Of denk ik nu heel verkeerd bij wachturen?

Alvast bedankt voor de antwoorden cq voorbeelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dokus, ik heb zelf t liefst een lijst met de uren van 00.00 tot 24.00 met achter elk uur van vertrek het bedrag en elk uur van thuiskomst het eindbedrag. En daartussen gewoon het dagbedrag. Heb dat altijd bij me omdat ik dit zelf invul. Sinds de laatste (giga)verhoging heb ik dit niet aangepast. Zou je misschien........?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb in excel een rekenblad gemaakt waarin je na het invoeren van je begintijd, eindtijd, pauzes en eventueel overnachtingen direct in beeld krijgt op hoeveel uren en CAO vergoeding je recht hebt.

Dit rekenblad werkt met 13periodes van 4 weken, zoals bij vrijwel alle transportbedrijven werken.

Wie belangstelling (alleen chauffeurs, geen bedrijven)

Ik heb wel belangstelling in dat rekenblad, mijn email is dabbert68@hotmail.com

groetjes douwe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
@ dokus

Hallo Dokus.

IK las in deze topic dat je een proggie had om de uren nauwkeurig uit te rekenen.

Nu werk ik ook bij een werkgever waar ik vermoed dat hij uren zit te snijden.

zou je mij ook AUB ook deze proggie kunnen sturen?

mijn email is mummble_danst@hotmail.com

alvast bedankt.

In dit topic te vinden..

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?24446-Uren-en-onkostenberekning-versie-3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb in excel een rekenblad gemaakt waarin je na het invoeren van je begintijd, eindtijd, pauzes en eventueel overnachtingen direct in beeld krijgt op hoeveel uren en CAO vergoeding je recht hebt.

Dit rekenblad werkt met 13periodes van 4 weken, zoals bij vrijwel alle transportbedrijven werken.

Wie belangstelling (alleen chauffeurs, geen bedrijven) heeft kan van mij krijgen.

is het mogelijk dat je mij ook dat programma stuurt per mail. ik ben geen chauffeur maar een moeder die probeert de loonstroken voor haar zoon te controleren.

en ik vind het een gedoe:confused:

alvast bedankt. mailadres; g.a.huibregtse@kpnplanet.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
is het mogelijk dat je mij ook dat programma stuurt per mail. ik ben geen chauffeur maar een moeder die probeert de loonstroken voor haar zoon te controleren.

en ik vind het een gedoe:confused:

alvast bedankt. mailadres; g.a.huibregtse@kpnplanet.nl

Hier staat het bestandje http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?24446-Uren-en-onkostenberekning-versie-3&p=236828&viewfull=1#post236828 downloaden en openen met excel.

Dan gaat het helemaal goed komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden