[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe kan een scania hoger op de poten worden gezet zonder de vering aan te passen?


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid
Ik denk dat er geen garantie op zit Laura , ze hebben die auto over genomen van een ander bedreif.

Ik denk ook dat ze niet de halve auto gaan verbouwen.

Denk dat je het beste voor grotere banden of blokken moet gaan:ja:

Als ze maar van mijn voorbanden afblijft, zijn net een slagje groter als op haar kipje:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik denk dat er geen garantie op zit Laura , ze hebben die auto over genomen van een ander bedreif.

Ik denk ook dat ze niet de halve auto gaan verbouwen.

Denk dat je het beste voor grotere banden of blokken moet gaan:ja:

Ja dat denk ik ook hoor, dat ze niet de halve auto gaan verbouwen. Maar ik was wel benieuwd naar alle ideeën en opties. Ik ga in ieder geval de blokken en de banden voorleggen. Uiteindelijk is het niet mijn beslissing, maar een beetje meedenken is volgens mij niet verkeerd ;)

Als ze maar van mijn voorbanden afblijft, zijn net een slagje groter als op haar kipje:ja:

Hmmm ik weet wel waar die staat :D:D Goed idee :angel::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als ze die accubak en luchtketel verder naar achter plaatsen, dan kan de uitlaat dus wel een stuk hoger? Want als ik naar de foto kijk zit er verderop achter de fietsenvanger nog voldoende ruimte.

En wat Karel zegt, een keer meten hoeveel last er op de vooras komt beladen. Kan me haast niet voorstellen dat er meer dan 8 ton op staat, bij een bakwagen zal eerder de achteras overbelast raken, maar je weet nooit...

Als je al ketels en een accubak moet gaan verhangen wordt het alweer een ingrijpende operatie...

En zet maar eens 4 blokpalletjes van 1000kilo op de kop, wedden dat ie te zwaar is op de vooras:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je al ketels en een accubak moet gaan verhangen wordt het alweer een ingrijpende operatie...

En zet maar eens 4 blokpalletjes van 1000kilo op de kop, wedden dat ie te zwaar is op de vooras:ja:

Ik heb wel n's bij Laura in de laadbak gekeken, en een totale vracht zal best genoeg wegen, maar dan redelijk verdeeld over de vloer;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Dat scheelt een centimetertje, meer niet. En je kunt harder rijden dan de teller aangeeft, da's wel makkelijk;)

Hebbie dan aandrijving op de vooras....?

De snelheidsmeting vindt bij mijn weten plaats op/aan/in de versnellingsbak die bij mijn weten de achteras aandrijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebbie dan aandrijving op de vooras....?

De snelheidsmeting vindt bij mijn weten plaats op/aan/in de versnellingsbak die bij mijn weten de achteras aandrijft.

Misschien dat het met bakkarren anders is, maar denk het niet.

Bij scania (en volvo) geeft een grotere maat banden op de trekas, toch echt een hogere snelheid.

Zoals ik in posting 14 al melden. =Praktijk ervaring. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je de bandenmaat veranderd zal er ook een nieuw ijkingsrapport gemaakt moeten worden aangezien je tacho met een andere bandenmaat is geijkt en dit geregistreerd staat is mij verteld door een vrachtwagenmonteur

Het gaat dan inderdaad om de bandenmaat op de trekas.

Meestal zit er een stickertje met de bandenmaat tijdens de ijking daarop in de (linker-)deurstijl. Er wordt ook regelmatig op gecontroleerd onderweg. In binnen- en buitenland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Er zijn maandag 2 extra veerbladen onder gekomen (iedere kant 1 dus ;) )

Hij is wel wat stugger geworden maar hij staat wel een heel stuk hoger. Op zich vind ik het meevallen qua stugheid, ik stuiter er niet uit ofzo :) Ik had verwacht dat het veel meer zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb geen idee wat zoiets mag kosten, gaat mij ook weinig aan denk ik zo :)

Als ik het niet vergeet zal ik eerdaags even wat foto's van voor en na online zetten.

Kan toeval zijn als je een prijs hoort (denk wel niet) maar een bladveer zal ook niet niks kosten maar altijd goed koper dan met regelmaat schade aan de truck plus dat je wat vlotter kunt door tuffen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden