[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Actie FNV om 'uitbuiting' truckers


Wilbert

Recommended Posts

  • Reacties 362
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik zat net nog even over dit topic natedenken.

Laten we ervanuit gaan dat de actie's een succes worden, en dat de oostblokker volgens de CAO betaald moet gaan worden. Dan is de meerwaarde (minderwaard :p) van hun weg. En zullen bedrijven weer met nederlanders gaan werken.

:ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok::ok: Zullen de meeste dan denken.

Die Oostblokkers komen dan werkeloos thuis tezitten, en zonder uitkering.

Het zijn net als wij mensen, en die gaan daar een oplossing voor zoeken, en vinden.

Die mensen hebben we leren "fietsen" en zullen dan zelf bedrijf(jes) opgaan richten, om vervolgens weer precies hetzelfde tekomen doen. (Via een uitzendburo constructie zullen ze planners vanuit nederland inhuren, om die tegen een vorstelijk loon (beter als een nederlands loon) gewoon in NL laten werken, om daarmee de korte lijn tebehouden tot de opdrachtgevers.)

het gevolg zal zijn, dat er dan in het Oostblok belasting betaald gaat worden, het zijn immers echte Oostblokse firma's. Geld wat West Europa gaat missen.

Ook de inkoop van auto's en onderhoud, en banden zullen in het Oostblok gekocht gaan worden. West Europa gaat daarmee veel meer banen kwijt raken.

Op dit moment leven we met een situatie die anders is als "vroeger." Dat is een feit.

Terug kunnen we niet, dus moeten we het doen met de situatie waarin we nu leven. En dan zal alles zijn balans wel weer vinden. Iets van de wet van Murphy of zo.

Nu wil men een nieuwe situatie gaan creeren, en ik denk dat er dan gebeurt zoals ik hier boven beschreef.

Ik denk dat je daarom maar niet zo blij met die actie's, want er gaat dan nog veel meer verloren als dat er nu al is.

"We" hebben een aap leren klimmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik hoor steeds reacties van werkgevers en TLN dat de Nederlandse chauffeur gewoon te duur is!maar das lariekoek!!!wij zijn allemaal duurder dan een Oost Europeaan sterker nog op kantoorpersoneel of hogere kaderleden valt nog veel meer te verdienen dan op een chauffeurs salaris.maar NEE dat is dan anders....natuurlijk is het anders dan zou de werksfeer namelijk heel snel kapot gaan! Als ze de hele dag door, met mekaar op 1 kantoor zouden moeten werken en wetende dat de ééne (pool)de helft verdient als jij zelf...en dus de angst waneer jij wordt ingeruild wel heel dicht bij komt.nee dan lever een chauffeur die onderweg is liever ver van mijn bed dan onder mijn neus!dat is de Ware rede!!!Maar ik hoor U nu al denken DE KWALIFICATIE EN OPLEIDINGEN EN MENTALITEIT van buitenlandse coléga's is zo veel lager dat DAT de rede is waarom géén kantoorpersoneel of kaderleden worden in geruild!?maar het nivo van een Poolse chauffeur is ook beduidend lager dan dat van een NL chauffeur dus dat kan het ook niet zijn!kijk chauffeurs zijn alleengangers en de snelweg is anoniem en de baan is druk en stressig en een chauffeur loopt toch altijd te zeuren dus valt het niet op!maar als we nou een voorbeeld als Reining gebruiken waar 10 jaar geleden een paar honderd Nederlandse chauffeurs werkten en de helft charters die een normale boterham verdienden en bijna ieder wkd thuis waren bij vrouw en kind.en NU:450 Hongaarse chauffeurs werken en nog maar een handje vol Nederlandse chauffeurs.waar de Hongaarse chauffeur 225 euro salaris pm krijgt plus 35 euro onkosten vergoeding per dag en een km vergoeding van 0.04 cent wat in de praktijk inhoud dat ze 4 tot 6 weken onderweg zijn.hun 24 en 48 uur rust niet thuis zijn maar op een industrie terrein of parking ergens onderweg!dit is toch gewoon moderne slavernij!Laten wij niet de andere kant op kijken maar deze vorm van onrecht een halt toe roepen!Wand TLN en werkgevers kunnen wel zeggen dat ze naar het land waar ze vandaan komen normaal betaald worden.....maar ze werken in NL of van uit NL naar het buitenland en weer terug naar NL.een ritje naar Hongarije hebben ze 1 a 2 keer per jaar en voor de rest rijden ze met busjes en vliegtuig op en neer.ze doen dus gewoon het werk wat voor heen een NL chauffeur deed,moeten hier boodschappen doen,naar wc gaan,douchen,eten,leven.....en dat dat zwaar is met dat honger loontje hoef ik niemand uit te leggen toch?

Laten we met zijn allen SAMEN weer zorgen dat de transport sector weer gezond word!!!

Kijk dus niet de andere kant op maar DENK MEE en help zoeken naar een oplossing zodat de chauffeur van de toekomst gewoon recht heeft op gezinsleven en dit ook kan bekostigen ongeacht waar hij van daan komt!mvg.YELLOWBIKER

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

@ yellowbiker: een groter lettertype scheelt mij alweer een bril opzetten.

Ik vraag mij af of de Hongaarse FNV ook zo zijn best doet voor die enkele west europeesche vrachtwagenchauffeur die een weekend op een parking moet staan in Hongarije....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@ yellowbiker: een groter lettertype scheelt mij alweer een bril opzetten.

Ik vraag mij af of de Hongaarse FNV ook zo zijn best doet voor die enkele west europeesche vrachtwagenchauffeur die een weekend op een parking moet staan in Hongarije....:confused:

Daar zijn autohofen net als in Duitsland.Op een parking langs de autobaan moet je op passen kan van alles gebeuren

Het is net wat je wil Maar vleigheid gaat boven alles.

Dus betaald parkeren

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De socialistische vakbond voor transportwerknemers BTB gaat naar de rechter omdat heel wat transportbedrijven in België hun werknemers inschrijven in 'lagelonenlanden' en die vervolgens in België laten rijden. "Wat begon als een randverschijnsel is ondertussen uitgegroeid tot een tsunami: Oost- Europese chauffeurs worden massaal tegen dumpingtarieven ingezet op de Belgische transportmarkt", zegt de bond woensdag in de Belgische krant Het Belang van Limburg.

"Op zich is dat geen probleem, als deze chauffeurs tenminste net zoveel verdienen als de Belgische chauffeurs. Ze verdienen echter de gangbare lonen uit het land van oorsprong, veel minder dan de Belgische chauffeurs, die op die manier uit de markt geprijsd worden. Dit is regelrechte sociale dumping en dus moet het stoppen."

"Om de inzet van de Oost Europese chauffeurs mogelijk te maken worden vaak illegale constructies opgezet, zoals postbusfirma's of postbus interimkantoren die opereren vanuit het Oosten. Een BTB-bezoek aan Bratislava wees uit dat die bedrijven vaak niet meer dan een naamkaartje aan een deur of op een brievenbus zijn", gaat de bond verder.

BTB werkt samen met de Nederlandse collega's van FNV bondgenoten om de dossiers die in Nederland tot veroordeling door de rechtbank leidden voor te bereiden.

De belgen beginnen ook al ... nu de Fransen / Duitsers nog ...

De redactie van Transport Online wil graag weten wat chauffeurs en transportondernemers van de bedoelde campagne van FNV Bondgenoten vinden.

Reacties (niet anoniem) mogen naar: m.vd.voort@transport-online.nl

SPAMMEN DIE HANDEL :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

DRONTEN - FNV Bondgenoten is sinds kort weer in gesprek met de directie van transportbedrijf Butter in Dronten. De vakbond wil dat de zo’n 200 veelal Poolse chauffeurs hetzelfde salaris krijgen als hun Nederlandse collega’s.

Er zijn vakbondsacties voor nodig geweest om de partijen in overleg te krijgen. De advocaat van het transportbedrijf heeft dat contact geregeld.

"Wij zijn voor onze leden de gesprekspartner met de directie. Ze hebben ons buiten de deur gehouden en de contacten verliepen moeizaam", meldt Edwin Atema van FNV Bondgenoten / Stichting VNB.

"Wij hebben problemen met het te werk stellen van buitenlandse chauffeurs op de Nederlandse vervoersmarkt voor een Pools salaris."

"Van dit bedrijf willen wij horen of ze dader of slachtoffer zijn. Directies van transportbedrijven zeggen dat ze zo moeten werken. Wij willen van Butter weten of ze dat van hun zelf moeten of van hun opdrachtgever. Tot nu toe hebben ze ons nog niet geantwoord", klinkt het.

Nu FNV Bondgenoten en Butter weer met elkaar praten wil de vakbond dat eerst het vertrouwen herstelt. "Daarom hebben wij ze kleine opdrachten geven. Over de inhoud ervan wil ik niets zeggen. Dat zou niet eerlijk zijn tegenover Butter", meldt Atema.

Terug bij af

Als de uitkomsten komende week niet naar tevredenheid zijn, is alles weer terug bij af, waarschuwt Atema. Tijdens het gesprek met hem wordt duidelijk dat acties dan niet uitgesloten zijn.

Atema: "Ik verwacht dat ze bij Butter op een volwassen manier naar ons terugkoppelen waarom gevraagd is."

Het is langer duidelijk dat de vakbond wil dat bedrijven als Butter stoppen met het weinig betalen van de chauffeurs uit bijvoorbeeld Polen.

Atema: "Maar met zoveel Poolse medewerkers kunnen we niet verwachten dat het morgen is opgelost."

Butter heeft gemeld dat FNV Bondgenoten een hetze tegen ze voert. Atema: "Jammer. Als je geknipt en geschoren bent is dat niet leuk. Het is geen hetze tegen bedrijven, maar een campagne tegen constructies."

De redactie van Transport Online wil graag weten wat chauffeurs en transportondernemers van de bedoelde campagne van FNV Bondgenoten vinden.

Reacties (niet anoniem) mogen naar: m.vd.voort@transport-online.nl

©Transport Online / Marcel van der Voort

The story continues..........

Het doet me goed dat ze bij de grote bedrijven aankloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FileHandler.ashx?id=19084&width=250&height=0&entity=Article&icon=true

Printen

Share|

[h=2]ING: uitspraak over Poolse chauffeurs stimulans voor logistiek[/h]18 augustus 2011

|

316x gelezen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Dat de rechter in de zaak Mooij een Poolse chauffeursconstructie heeft afgewezen, kan een stimulans zijn voor hoogwaardige logistiek in Nederland.

Dat schrijven transporteconomen van ING in hun 'Alert Transport & Logistiek’.

Dat de kantonrechter heeft bepaald dat het Nederlandse bedrijf dat via een eigen Pools uitzendbureau Poolse chauffeurs inhuurt, die chauffeurs volgens de Nederlandse cao moet betalen, is volgens ING in eerste instantie nadelig voor de Nederlandse concurrentiepositie. Nederlands wegvervoer wordt in vergelijking met goedkopere buitenlandse concurrenten duurder en verliest daardoor marktaandeel, aldus de economen. “Het verschil in lonen loopt op tot ruim 30%, bij een aandeel van 45% in de kostprijs werkt dit hard door.”

Nederlandse bedrijven zullen op korte termijn op verschillende manieren op de uitspraak reageren, voorspelt ING. Het daadwerkelijk verplaatsen (geheel of gedeeltelijk) van bedrijven naar het buitenland zal volgens de economen vaker worden overwogen. “In dat geval kan het internationaal vervoer vanuit Nederland immers wel met lager betaalde chauffeurs worden verricht.”

Een andere mogelijkheid is om nog meer eigen rijders (ZZP-ers) te gaan inhuren, waarmee bedrijven de kosten zullen proberen te drukken.

Op de lange termijn ziet ING positieve gevolgen van de gerechtelijke uitspraak, omdat volgens de bank “profielversterking van bedrijven wordt gestimuleerd.” ING: “Toekomstige groei vraagt om meer focus op hoogwaardige logistiek en inzet op het vervullen van een logistieke regiefunctie. Toenemende loonkostenconcurrentie kan noodgedwongen aanleiding zijn om de focus, al dan niet in samenwerking met andere bedrijven, te verleggen.”

Dat de Nederlandse transportsector de komende jaren naar verwachting enkele tienduizenden chauffeurs nodig heeft, bekijkt ING eveneens positief. “Dit geeft bedrijven een extra aanleiding om zich te richten op diensten waarbij de kwaliteit van het personeel de doorslag geeft.”

De zaak Mooij schept in elk geval een voorlopig precedent voor andere bedrijven in de Nederlandse transportsector, aldus ING. “Hoewel het vervolg van de rechtsgang moet worden afgewacht, is de uitspraak een signaal voor de Nederlandse transportsector.”

En hoe ING over dit alles denkt.

Dus......

Stoppen met simpel blokvrachtenwerk, iets wat een vooruitstrevende bedrijven jaren geleden gedaan hebben.

Bron: Nieuwsblad transport

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het daadwerkelijk verplaatsen (geheel of gedeeltelijk) van bedrijven naar het buitenland zal volgens de economen vaker worden overwogen. “In dat geval kan het internationaal vervoer vanuit Nederland immers wel met lager betaalde chauffeurs worden verricht.”

Een soort verkapte schuldbekentenis, dat men niet meer ilegaal via postbussen in studentenflats het transport verziekt maar in de toekomst vanuit oost-europa het Nederlandse/Belgische transport om zeep helpt.

Voor de chauffeur dan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bron: http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8766

Te lage marges

Jan Sprenkeling van Sprenkeling Vervoer & Handelsonderneming B.V. in Egmond aan den Hoef: "Het één en ander ontstaat door de te lage marges in de transportsector. Het heeft te maken met het zogenaamde kip en het ei verhaal."

"Als onze opdrachtgevers voldoende voor onze dienstverlening betalen is dit waarschijnlijk niet nodig. Maar dat doen ze in het algemeen niet, zodat wij genoodzaakt zijn goedkoper te werken."

"Goedkoper personeel is dan een optie, maar als men goedkoper personeel heeft gaat men de concurrentie aan met de Oost-Europese transportbedrijven. Zo blijft men in een cirkel ronddraaien."

"Voordat men met buitenlandse werknemers ging werken was het echter al zo dat de verladers niet voldoende willen betalen en dit zal nooit veranderen."

"De verlader wil alleen de productieve uren betalen en dan nog moet je blij zijn met rond de 50,00 euro per uur. Aan- en afrijtijden en wachturen worden over het algemeen niet betaald. Alleen bij uitzonderingen."

"Misschien wordt het opgelost als men wettelijke minimum tarieven gaat toepassen, zoals ooit in Duitsland. Maar dat is waarschijnlijk een illusie."

"Alles wordt door de markt van vraag en aanbod bepaald en daar heeft FNV Bondgenoten ook geen invloed op."

"Dus laat de buitenlandse chauffeurs lekker hun gang gaan. Ze vinden blijkbaar zelf wel dat ze voldoende betaald krijgen. Anders gaan ze toch niet aan de slag?"

"Dus de keuze is aan het transportbedrijf dat zo wil werken en aan de buitenlandse chauffeur die vindt dat hij voldoende betaald krijgt. En aan de verlader die vindt dat hij teveel voor onze dienstverlening moet betalen."

"Ik hoop dat er een gigantisch tekort aan personeel en vrachtwagens ontstaat. Dan gaan de transportbedrijven en dan de verladers vanzelf meer betalen."

"Het wel vervelend dat onze branche op deze manier in de publiciteit komt."

Ik heb even een stukje uit het volledige artikel gehaald, als werkgevers deze standpunten vergoeielijken dan komt er zeker geen einde aan de malaise, en deze man leeft naar mijn mening in een andere wereld als wij.

Natuurlijk vinden buitenlandse chauffeurs dat ze hier voldoende verdienen, als je in je eigen land 3 euro per uur verdiend en hier 6 euro per uur dan vind ik ook wel dat ik voldoende verdien en zou ik een heleboel ( shit) accepteren om maar aan het werk te blijven, maar dit gaat maar mijn mening helemaal nergens over.

Vandaag wordt ook een artikel online gezet op deze site waar de mening van de chauffeur aan bod komt.

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Als onze opdrachtgevers voldoende voor onze dienstverlening betalen is dit waarschijnlijk niet nodig. Maar dat doen ze in het algemeen niet, zodat wij genoodzaakt zijn goedkoper te werken."

Wat een flauwekul! Vervoeders zijn er zelf mee gekomen om dumpprijzen te accepteren.

En dan nu de bal bij de verladers gaan leggen.

Men had nee moeten verkopen, zodat de verlader wel een gezonde prijs MOET betalen.

Maar nee, men doet liever moeilijk, gaat personeel van ver halen, en dat alleen om de verlader te plezieren.

Ik vind dat afschuiven wel zo makkelijk....

Transport is handel, en een handelaar zou een gezonde prijs voor zijn produkt moeten willen hebben, evenals een winkelier, of wat dan ook...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"Van dit bedrijf willen wij horen of ze dader of slachtoffer zijn. Directies van transportbedrijven zeggen dat ze zo moeten werken. Wij willen van Butter weten of ze dat van hun zelf moeten of van hun opdrachtgever. Tot nu toe hebben ze ons nog niet geantwoord", klinkt het.

Die gaan daar geen antwoord op geven! Dat gaat immers niemand iets aan...:(

En zo wel, dan weet ik het antwoord al!;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een flauwekul! Vervoeders zijn er zelf mee gekomen om dumpprijzen te accepteren.

En dan nu de bal bij de verladers gaan leggen.

Men had nee moeten verkopen, zodat de verlader wel een gezonde prijs MOET betalen.

Maar nee, men doet liever moeilijk, gaat personeel van ver halen, en dat alleen om de verlader te plezieren.

Ik vind dat afschuiven wel zo makkelijk....

Transport is handel, en een handelaar zou een gezonde prijs voor zijn produkt moeten willen hebben, evenals een winkelier, of wat dan ook...

Precies, als je deze prijzen blijft accepteren onder het mom van anders ga ik failliet dus ik moet wel, dan vind ik dat uitstel van executie ook voor deze lage prijzen kun je niet blijven rijden, want als er geld bij moet dan redt je het ook niet.

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat een flauwekul! Vervoeders zijn er zelf mee gekomen om dumpprijzen te accepteren.

En dan nu de bal bij de verladers gaan leggen.

Men had nee moeten verkopen, zodat de verlader wel een gezonde prijs MOET betalen.

Maar nee, men doet liever moeilijk, gaat personeel van ver halen, en dat alleen om de verlader te plezieren.

Ik vind dat afschuiven wel zo makkelijk....

Transport is handel, en een handelaar zou een gezonde prijs voor zijn produkt moeten willen hebben, evenals een winkelier, of wat dan ook...

Ben ik niet met jou eens Een verlader kijkt ook overal rond En wet ook wat cabotage vervoer is

En wie het rijd zegd hem niks Heb wel eens meer gezegd Een zak cement kan iedereen rijden

Zelf een vrachtwagen kan haast iedereen rijden

En jij weet net zo goed al ik Dat de handel in Europa vrij komt

Hier rijden al Oost blok chauffeurs eigen vervoer.Zelf op de gemeente auto

Jij weet ook tussen CAO en CAO betalen kan een groot verschil zijn.

En een boer die zijn aardappels weg wil hebben kijkt ook waar het goed koopst is

We weten ook Dat Nederland een duur land is.De lasten van de chauffeur moeten gewoon naar

beneden toe Maar ja daar wil de staat niet aan Want dan komt die in de problemen

Toen ik nog werkte ging er eidere maand meer dan 1000 euro van mijn loon af

Dat is toch niet normaal

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je lijkt wel werkgever Huub! Jij probeert recht te lullen wat krom is!

Nog even en je gaat zeggen dat men Chinezen moet aannemen om nog maar iets te verdienen.

Oja, gaan die Chinezen mijn pensioen en ww betalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben ik niet met jou eens Een verlader kijkt ook overal rond En wet ook wat cabotage vervoer is

En wie het rijd zegd hem niks Heb wel eens meer gezegd Een zak cement kan iedereen rijden

Zelf een vrachtwagen kan haast iedereen rijden

En jij weet net zo goed al ik Dat de handel in Europa vrij komt

Hier rijden al Oost blok chauffeurs eigen vervoer.Zelf op de gemeente auto

Jij weet ook tussen CAO en CAO betalen kan een groot verschil zijn.

En een boer die zijn aardappels weg wil hebben kijkt ook waar het goed koopst is

We weten ook Dat Nederland een duur land is.De lasten van de chauffeur moeten gewoon naar

beneden toe Maar ja daar wil de staat niet aan Want dan komt die in de problemen

Toen ik nog werkte ging er eidere maand meer dan 1000 euro van mijn loon af

Dat is toch niet normaal

Huub

Dit ben ik niet met je eens, een verlader wil voor de goedkoopste prijs zijn spullen kwijt en sommigen kijken niet verder dan hun neus lang is en interesseert het verder niet, als het maar de deur uit is, maar waar alles mee begonnen is dat men dacht over de rug van de verlader geld probeerde te verdienen door voor de zelfde prijs als een nederlandse chauffeur het werk te laten doen door een pool b.v. maar wat vergat men dat er natuurlijk wel even gebeld werd door de ontvanger die stond te stuntelen met de pool ( ich weiss nicht en ich verstehe nicht) voor het dok om zijn spullen te krijgen, dus de verlader belde de transporteur en vroeg wat ben jij aan het doen, mij de volle pond berekenen en het lekker goedkoop de deur uit doen, zo werkt dat niet, ik wil ook een graantje mee pikken en zo zijn we met zijn allen in deze ellende terecht gekomen, dit is niet de schuld van de opdrachtgever maar van de transporteur die dacht lekker slim te zijn.

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
een verlader wil voor de goedkoopste prijs zijn spullen kwijt en sommigen kijken niet verder dan hun neus lang is en interesseert het verder niet

Gr Peter

Daar doe we toch allemaal aan mee?

Als we een nieuwe tv zoeken gaan we eerst bij de mediamarkt kijken of het een leuk modelletje is en daarna het hele internet afspeuren waar hij het goedkoopst is,of niet?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

vergelijk je nu geen appels met peren, indien ik een tv toestel wil kopen ga ik echt niet onmiddelijk de goedkoopste der uit halen hoor, er is toch nog wel een verschil onderling en ik ga naar het voor mij beste produkt, maar dat hoeft echt niet de goedkoopste te zijn. Ik denk dat de meesten bij aankoop van wat dan ook toch eerst vergelijken en niet klakkeloos naar het goedkoopstre produkt hollen. Maar er is ook de andere kant, onderlinge concurentie van de grote winkelketens onder mekaar om de consument in zijn winkel binnen te halen zonder dat diezelfde consument er ook maar een woordje heeft kunnen meespreken. Men probeert gewoon klanten van mekaar af te snoepen en hoe doet men dat? juist lage prijzen en toch relatief goede kwaliteit, natuurlijk speelt de prijs van het vervoer een grote rol maar echt niet de enige. Lage loonlanden, kinderarbeid, geen werkvoorwaarden van welke aard dan ook, het monddood maken van arbeiders (voor jou 100 anderen), er zijn zovele faktoren die de prijs bepalen en voor de grote spelers is heel de wereld een magazijn. Indien zij morgen piepers uit argentinie invoeren en overmorgen kunnen zij een prijs bedingen die 1 cent lager ligt in mongolie hoeft men in argentinie echt niet meer te leveren. Of die prijs doorverrekend wordt weet ik ook niet maar het is wel weer een troef die uitgespeeld kan worden tegenover de concurentie.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vergelijk je nu geen appels met peren, indien ik een tv toestel wil kopen ga ik echt niet onmiddelijk de goedkoopste der uit halen hoor, er is toch nog wel een verschil onderling en ik ga naar het voor mij beste produkt, maar dat hoeft echt niet de goedkoopste te zijn. Ik denk dat de meesten bij aankoop van wat dan ook toch eerst vergelijken en niet klakkeloos naar het goedkoopstre produkt hollen.

Nee ik vergelijk geen appels met peren.

Ga is zitten en lees is rustig wat ik schrijf dan zie je het ook.:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden