Spring naar bijdragen
Gast mhkamp

Websites van mhkamp.

Recommended Posts

Gast mhkamp

Ook ik zal hier wat uit de doeken doen van mijn homepage.

Al sinds mij 8e verzamel ik kentekenplaten, maar omdat ik er mee speel (geen benul van verzamelen) belanden ze in de kliko. Na gelang ik ouder wordt, des te meer ik het idee krijg van verzamelen. In 1995 bouwen mijn vader en buurman (die in '96 is overleden) voor de hobby aanhangers. Op de schroot kochten ze metaal in, en ik jatte er kentekenplaten. En ja, de oud ijzerboer vond het niet zo leuk maar heeft de politie gelukkig niet gebeld. Vanaf dat moment ben ik gaan verzamelen. Doordat ik geen ruimte had, bewaarde ik het in kratten, maar nadat ik op mijzelf ben gaan wonen in 2000 kon ik ze ophangen. In 2006 heb ik mij verlegt tot Europa. Via E-bay en Marktplaats probeer ik mijn verzameling compleet te krijgen.

Met bijna 650 kentekenplaten inclusief dubbele toch aardig wat opgebouwd:

http://www.eldecibel.nl

Vanwege dat ik ook bezoekers krijg uit het buitenland is de site grotendeels Engels geschreven. Voor mij is dat de main-site. Hieraan besteed ik aandacht en schoonheidsfoutjes worden vrijwel direct weggewerkt.

--

Mijn tweede hobby, is het fotograferen van verkeersborden (bewegwijzeringsborden) en zo genoemde roadmovies maken. Camera op het dashboard en filmen maar. Voornamelijk de Duitse Autobahn interesseert mij waarvan ik foto's online heb van voornamelijk de noordwestelijke helft van Duitsland.

http://autobahn.nl.ae/

Nederlands.

Op/aanmerkingen over beide sites zijn welkom.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ieder zijn hobby, maar jij heb een aparte. :ja::ok:

Op je autobahnsite heb je nieuws staan, met daaronder het nieuws, en klik snel.

Dan zou het wel handig zijn als dat dan ook een link was.

Over je andere site, je heb nog geen zweedse en noorse zag ik.

Wil je alles zelf "stelen" :p of kan je wel wat hulp gebruiken bij het "stelen"? :angel:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mhkamp
Ieder zijn hobby, maar jij heb een aparte. :ja::ok:

Dank, maar dan ben ik ook een aparte vogel.... :D

Op je autobahnsite heb je nieuws staan, met daaronder het nieuws, en klik snel.

Dan zou het wel handig zijn als dat dan ook een link was.

Kan, maar doe ik niet: Je kan zelf ook even klikken.

Over je andere site, je heb nog geen zweedse en noorse zag ik.

Klopt, maar dat komt nog wel hoor.

Wil je alles zelf "stelen" :p of kan je wel wat hulp gebruiken bij het "stelen"? :angel:

Ja, ik zoek nog personeel. Ga je ook voor mij zitten dan? :D:D

EDIT: Een beetje reclame helpt: Binnen een uur 5 bezoekers. Een record! LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@MHKamp,

Interessante sites en twee bijzondere hobbies.

Over die witte platen schrijft u HIER ( << klik !! < ) : "vehikels they are coming from a factory e.g. and they must go to the RDW for the official plates and paperwork". Maar waarschijnlijk bent u er wel mee bekend dat we daar voorheen gewoon een aantal weken (of 2 maanden) mee rondreden op de vrachtwagens. Die witte platen stonden dan voor een volwaardig (doch voorlopig) kenteken en daar kon gewoon mee worden gewerkt/gereden.

Succes met uw hobby.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mhkamp

^^ Dat wist ik dus niet. Ik zal het meenemen.

Naar mijn mening (in informatie op het Internet) dacht ik dat deze platen puur tijdelijk waren voor het definitieve kenteken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ MHKamp,

Dit vond ik bijvoorbeeld zo even snel via Googe op DEZE willekeurige site ( << klik !! < )

post-11632-1394784090,5772_thumb.jpg

In maart 1971 kwam bij de Z.H.E. een nieuwe Ford D800 voorlopig kenteken L-22-49

post-11632-1394784090,6925_thumb.jpg

Dezelfde Ford dan met orgineel kenteken BF-74-29

Ik zal eens kijken of ik er nog wat meer van kan terugvinden. Volgens mij zat er namelijk ook nog een bepaalde logica achter de gebruikte letters ( L , S , P ). Voor de provincie of het rayon van de RDW keuringsdienst waar het voertuig de toelatingskeuring kreeg daarbij het voorlig kenteken met witte platen zodat er in afwachting van het definitieve kenteken toch gewoon gereden kon worden. Maar hoe dat precies zat met die letters dat weet ik niet meer precies. Deze procedure liep in ieder geval door tot in de 90-er jaren (1994/1995 zeker), voor zover ik me kan herinneren.

Dus met die platen reed je gewoon een tijdje in de rondte, ook internationaal.

Als ik er nog wat meer over te melden heb dan schrijf ik het wel in dit tropic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vond nog een kentekenbewijs wat bij die witte platen (4 cijfers + 1 letter) hoort. Het komt uit 1997.

VOORLOPIG KENTEKENBEWIJS - Certificat d'immatriculation - NL

OPMERKINGEN: De afgifte van dit voorlopig kentekenbewijs houdt NIET in, dat

tot de afgifte van een definitief kentekenbewijs zal worden overgegaan en

evenmin, dat op het definitieve bewijs dezelfde gegevens zullen worden vermeld.

BIJZONDERHEDEN: De geldigheid van dit bewijs vervalt twaalf weken na

onderstaande datum.

En die onderstaande datum dat was dan de datum van registratie/keuring van het voertuig en daarmee de afgiftedatum van het voorlopig kenteken.

En nu schiet het hele "drama" me weer te binnen. Verzekeren (groene kaart) op voorlopigkenteken, na uiterlijk 12 weken of eerder alles weer omzetten naar het definitieve kenteken, Eurovignet toen dat er eenmaal kwam ( wat ging je gokken voor termijn 1x een maandvignet, 2x een maandvignet op het voorlopige kenteken ?? ), want als het definitieve kenteken(-bewijs) binnen kwam was dat vanaf DAT moment het enig geldige kenteken. Tankpasjes, tolpasjes, etc, etc .. Altijd "vechten" naderhand met de buitenlandse douane/belastingdienst bij het terugvragen van buitenlandse BTW ( op diesel) omdat het kenteken van een auto was "gewijzigd" enkele weken na ingebruikname.

En dan nog maar er niet aan denken dat er bij de RDW iets "fout" ging, of zoek raakte. Of dat de RDW nog (aanvullende) gegevens nodig hadden van een importeur, of erger ... de fabriek zelf .. Of tekeningen en berekeningen van een carrosseriebouwer voor een bumper of iets dergelijks. Een certificaat bij een (onderbouw-) trekbalk en/of een vangmuilkoppeling, etc.

Na die 12 weken verviel immers de geldigheid van het voorlopige kenteken en diende je "officieel" de wagen weer aan de kant zetten in afwachting van op het definitieve wat toch echt vandaag of morgen door de brievenbus op de mat zou moeten rollen ..... Maar ja .., dat deed natuurlijk niemand .. Alhoewel de buitenlandse politieagenten aardig van die 12 weken op de hoogte waren.

Wat dat betreft is er heel wat verbeterd tegenwoordig. Kunt u nagaan hoe snel zoiets weer "gewoon" is, ik had er heel niet meer aan gedacht tot vanavond. De overheid is op veel fronten inderdaad een stuk "klantvriendelijker" geworden en vele malen sneller in veel zaken. :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die letter was inderdaad provincie gebonden. Ik weet nog dat ik rond 1990 een Renault kreeg bij van Achteren ook met witte platen. Heb daar mee toch wel iets meer dan 12 weken mee gereden en moest op verzoek van oom agent de letters weer zwart maken want ze waren niet meer leesbaar :O.

Volgens mij was het in Groningen een E, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha Aparte hobby heb je :ja:

Ik moet nog ergens zo'n witte plaat hebben liggen.Die zat ooit op mijn Daf toen die geleverd werdt.Toen we de gele platen kregen heb ik de witte mee naar huis genomen.Als ik hem gevonden heb mag je hem wel hebben van mij als je er intresse in heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb ook nog een foto's gevonden van auto's met witte plaat waar ik zelf op heb gereden.

Dit eerste moet vermoedelijk begin 1979 zijn geweest en de tweede 1986

Als ik het goed heb moet ik en de platen en het kentekenbewijs nog ergens hebben.

T zou dus Noord Brabant moeten zijn.

post-6124-1394784091,2061_thumb.jpg

Gr. Harrie

post-6124-1394784091,1091_thumb.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Karel, jou plaatsjes zijn hier sinds vanmorgen gewoon zichtbaar hoor. :ok:

Die van elzen106 nog niet, wacht nog op toestemming.

Ik heb ze er gewoon als bijlage opgezet en weet niet hoe het anders te doen.

Misschien dat een admin. het kan verhelpen.

gr. Harrie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had al de vraag aan de technische dienst (Wilbert :D)gesteld, maar nog geen antwoord gekregen, Harrie.

Ook heb ik zelf even geprobeerd om ze er nog een keer op te krijgen, maar dat lukt ook niet.

Als ik op de foto naam klik dan komen ze wel in beeld.

Vreemd...........Nu lukt het wel

[ATTACH=CONFIG]28542[/ATTACH]

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mhkamp
@ MHKamp,

Ik zal eens kijken of ik er nog wat meer van kan terugvinden. Volgens mij zat er namelijk ook nog een bepaalde logica achter de gebruikte letters ( L , S , P ). Voor de provincie of het rayon van de RDW keuringsdienst waar het voertuig de toelatingskeuring kreeg daarbij het voorlig kenteken met witte platen zodat er in afwachting van het definitieve kenteken toch gewoon gereden kon worden. Maar hoe dat precies zat met die letters dat weet ik niet meer precies. Deze procedure liep in ieder geval door tot in de 90-er jaren (1994/1995 zeker), voor zover ik me kan herinneren.

Dus met die platen reed je gewoon een tijdje in de rondte, ook internationaal.

Als ik er nog wat meer over te melden heb dan schrijf ik het wel in dit tropic.

Dank, dank, maar dat hoeft niet. Op Nummerplaat.com (klik op Onderzoek & weging) staat de exacte info.

Ik moet nog ergens zo'n witte plaat hebben liggen.Die zat ooit op mijn Daf toen die geleverd werdt.Toen we de gele platen kregen heb ik de witte mee naar huis genomen.Als ik hem gevonden heb mag je hem wel hebben van mij als je er intresse in heb.

Dank voor het aanbod. Bezit er genoeg.

Van de Nederlanders bezit ik genoeg, alleen het Koninklijk Huis ontbreekt nog (AA-xx kenteken) Dus als de heren wat vinden houd ik me aanbevolen.... :D

Ik ben vooral bezig op Europees gebied.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Die letter was inderdaad provincie gebonden. Ik weet nog dat ik rond 1990 een Renault kreeg bij van Achteren ook met witte platen. Heb daar mee toch wel iets meer dan 12 weken mee gereden en moest op verzoek van oom agent de letters weer zwart maken want ze waren niet meer leesbaar :O.

Volgens mij was het in Groningen een E, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet meer.

Ja, in Groningen was het een " E ", had zelf in die tijd ook een nieuwe met E nummer.Nog een leuk stukje mee gemaakt, word ik in de bieten tijd aangehouden en moest mee naar Hoogkerk, ik stop daar en er duikt gelijk ééntje van de TD op een karretje bij de achter bumper onder de wagen, onderweg naar voren mompeld hij wat onverstaanbaars en komt dan met zijn hoofd bij de voorbumper weer onder de wagen uit.Nou zegt de goede man dat ziet er niet slecht uit!Waarop ik zei, Kijk eens naar boven,toen ontwaarde hij het E nummer......hij sprong van het karretje pakte hem onder zijn arm en heb hem niet meer gezien!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mhkamp
Nog een voorbeeld uit september 1991 (staat erbij):

[ATTACH=CONFIG]28534[/ATTACH]

Ik dacht dat deze kentekens niet meer uitgegeven werden, zie ik er een vanmorgen op de A7 bij Foxhol. :ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mhkamp

Voor de mensen die mijn site in de favorieten hebben staan:

De links www.eldecibel.nl danwel members.home.nl/mhkamp vervallen per 1 november aanstaande.

De nieuwe link is www.nummerplaten.info.

Verander dat even in jullie favorieten.

De reden is dat ik eldecibel nietszeggend vond (in vind) in de hobby die ik uitvoer: Het verzamelen van kentekenplaten binnen de EU. Daar de belangrijkste links al geclaimd / bezet waren kwam ik hier op uit. Ik heb dus een nieuwe link met serverruimte: Alles onder één dak.

--------

Daarnaast ben ik vanaf aanstaande vrijdag vanaf 19.00h te beluisteren op Radio DKS (De Kleine Schaapsherder). www.radio-dks.nl

bewerkt door mhkamp
Link verbeterd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast mhkamp

laat maar...

bewerkt door mhkamp
Dacht dat ik mijn link nog moest veranderen... had ik dat al gedaan...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites