[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Dodelijk ongeval met vrachtwagen op A 50


ELZEN106

Recommended Posts

  • Forumlid

Tsja, het is nooit veilig op de vluchtstrook... Maar stond die auto nou te ver naar links of de vluchtstrook, of heeft de vrachtauto iets over het lijntje gereden? En werd het lichaam van de vrouw nou met de ambulance meegenomen? ik dacht dat dat in Nederland niet mocht en dat er altijd een lijkwagen moet worden opgeroepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tsja, het is nooit veilig op de vluchtstrook... Maar stond die auto nou te ver naar links of de vluchtstrook, of heeft de vrachtauto iets over het lijntje gereden? En werd het lichaam van de vrouw nou met de ambulance meegenomen? ik dacht dat dat in Nederland niet mocht en dat er altijd een lijkwagen moet worden opgeroepen.

Officieel moet als het slachtoffer ter plekke is overleden er een lijkauto komen maar in de praktijk doen ze dat niet meestal word dan ook meestal gezegd dat het slachtoffer onder weg naar het zieken huis is overleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tsja, het is nooit veilig op de vluchtstrook... Maar stond die auto nou te ver naar links of de vluchtstrook, of heeft de vrachtauto iets over het lijntje gereden? En werd het lichaam van de vrouw nou met de ambulance meegenomen? ik dacht dat dat in Nederland niet mocht en dat er altijd een lijkwagen moet worden opgeroepen.

Ze stond stil op de snelweg, zegt het bericht....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Officieel moet als het slachtoffer ter plekke is overleden er een lijkauto komen maar in de praktijk doen ze dat niet meestal word dan ook meestal gezegd dat het slachtoffer onder weg naar het zieken huis is overleden.

dit ben ik niet met je eens daar zijn namelijk richtlijnen voor, en indien overleden op het plaats delict komt er toch een lijkenauto maar dan moet de arts een wel overlijdens akte opmaken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit ben ik niet met je eens daar zijn namelijk richtlijnen voor, en indien overleden op het plaats delict komt er toch een lijkenauto maar dan moet de arts een wel overlijdens akte opmaken .

@Herbie010 jij hebt het over een plaats delict in welke context bedoel jij dat ??

Indien een persoon ter plaatse overleden is bij een ongeluk dan wordt die wel eens met een ambulance meegenomen (Dan wordt er gezegt dat de persoon onderweg is overleden) dan dat er een lijkauto komt.

O.a om zo snel de weg vrij te maken.

Bron: neefje en kameraad die ambulancachauffeurs zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
@Herbie jij hebt het over een plaats delict in welke context bedoel jij dat ??

Indien een persoon ter plaatse overleden is bij een ongeluk dan wordt die wel eens met een ambulance meegenomen (Dan wordt er gezegt dat de persoon onderweg is overleden) dan dat er een lijkauto komt.

O.a om zo snel de weg vrij te maken.

Bron: neefje en kameraad die ambulancachauffeurs zijn.

plaats delict wordt verstaan omdat er altijd onderzoek wordt gedaan door de v.o.a (verkeers ongeval analisten)

dit heeft te maken met (schuld vraag)

oke dat de ambulance hem mee neemt kan, maar dat is niet volgens de richtlijn .

ik heb het zelf al meerdere malen op een lijkenwagen moeten wachten vanwegen de richtlijnen .

een ambu mag geen overlijdens bevesteging uitschrijven dus kunnen ze nooit beweren dat het slachtoffer onderweg is overleden (juridische geneuzel)

of op de plaats delict of ziekenhuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dit ben ik niet met je eens daar zijn namelijk richtlijnen voor, en indien overleden op het plaats delict komt er toch een lijkenauto maar dan moet de arts een wel overlijdens akte opmaken .

Zo als ik het in het bericht heb gezegd gebeurt het in de praktijk meestal al zijn de richtlijnen anders. (zo als zo veel )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

gister ochtend bij rotterdam bijna zo'n zelfde ongeluk gehad. schok me helemaal de pleuris toen ik die van brienenoord af kwam rijden richting de A20. Reed er een vent voor me met een toyota aigo. De borden stonden op 70km omdat de A20 richting gouda dicht was vanwege werkzaamheden. Die man moest richting gouda en zag dat de snelweg dicht zat. Gaat die debiel echt vol!!!!! in z'n ankers:mad: Ik had echt geluk want ik zag op de camera dat het miss 10 cm scheelde. Hij remde af naar zo'n 25 km per uur om vervolgens tussen de pillonen door de gaan door de wegwerkzaamheden:hamer::hamer::hamer: Ik ben normaal wel een rustig persoon achter het stuur maar als hij was gestopt had ik m echt op z'n bek geslagen. normaal doe ik zoiets echt niet maar je zal hem van achter aanrijden. krijg jij nog de schuld ook:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
gister ochtend bij rotterdam bijna zo'n zelfde ongeluk gehad. schok me helemaal de pleuris toen ik die van brienenoord af kwam rijden richting de A20....

Ja sommigen snap je echt niet! Over het ongeval op de A50 vraag ik me echt af hoeveel (alarm) verlichting de auto voerde. Als de auto geen alarmlicht aanhad, vraag je toch echt af of de man (bestuurder??) niet met opzet zo gehandeld heeft.

En met alarmverlichting had de chauffeur het toch moeten zien? Vreemd verhaal al met al!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
precies marnix, als ik in de nacht op de weg voor me alarmlichten zie, dan ga ik standaard al naar de linkerbaan, ja zelfs overdag als het rustig is en ik de ruimte heb.

waarom?

je weet nooit wat voor gekken er uit dat voertuig zijn gekomen.

het kan een collega chauffeur zijn die net aan de linkerkant zijn wiel zit te vervangen na een lekke band.

of een personenwagen vol mensen die bezopen de grootste onderbroekenlol hebben naast die wagen.

en ja de rechterbaan is maar 2 stappen verwijderd van de vluchtstrook.

maar vooral omdat het donker is, en je opeens geconfronteerd kunt worden met personen of iets anders , die je normaal bij daglicht wel ziet!

Ik ben precies hetzelfde gaan doen, vooral snacht's. Ik heb een paar keer meegemaakt dat ik alarmlichten zag en dat de vrachtauto voor me al ver van tevoren naar de linkerbaan ging, ik dacht waar slaat dat nou weer op? hij staat toch op de vluchtstrook.... Totdat het een keer gebeurde dat er een onverlaat zijn deur open had laten staat aan de kant van de weg, toen moest ik even uitwijken!:eek: Als er iemand voor me nu standaard naar links ga, ga ik er gelijk achteraan:p vooral snacht's want je weet echt niet wat er allemaal op je pad kan staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast chauffeurtjenuenen

ik was gister uitgechartert aan het betreffende bedrijf.

ik weet toevallig dat de vrachtwagen niet meer terug kom die is totaloss.

met de chauffeur gaat het redelijk. rijd die route alweer.

maar volgnes kantoor daar hadden de betreffende man en vrouw ruzie.

ik ben blij dat de chauffeur zo snel weer die route wil rijden want je blijft wel langs die plek komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik was gister uitgechartert aan het betreffende bedrijf.

ik weet toevallig dat de vrachtwagen niet meer terug kom die is totaloss.

met de chauffeur gaat het redelijk. rijd die route alweer.

maar volgnes kantoor daar hadden de betreffende man en vrouw ruzie.

ik ben blij dat de chauffeur zo snel weer die route wil rijden want je blijft wel langs die plek komen

Triest dat die ruzie dan zo af heeft moeten lopen... Die man heeft de rest van zijn leven een schuldgevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op de A50 in de richting van Nijmegen is vrijdagochtend rond 1.15 uur een 42-jarige vrachtwagenchauffeur uit Helmond achter op een op de snelweg stilstaande auto gebotst.

??? OP de snelweg stilstond???

Waarschijnlijk een onvolledig bericht ... want als je PARTNER al veilig in het gras zit / staat (achter de vangrail) dan ... lijkt het mij niet dat die luxewagen nog midden op de rijbaan zou hebben gestaan ....

# Waar was de GEVAREN DRIEHOEK .... ???

Die moet je immers achter je wagen zetten als je pech hebt, maar in de praktijk doen slechts WEINIG mensen dit ..... te lui om voor hun eigen veiligheid te zorgen.

# haar partner heeft zich in veiligheid gebracht === niet in de auto blijven zitten!!!

Hoe vaak is er niet gezegd BIJ PECH BLIJF NIET IN JE AUTO ZITTEN MAAR GA ACHTER DE VANGRAIL STAAN!!!!

Daar zijn toch de nodige campagnes voor gevoerd???

Verder uit onderzoek zal alles wel blijken hoe het is gebeurt en/of de luxewagen echt midden op de rijbaan stond zoals het artikel zegt.

Kan het me niet voorstellen ... zo'n luxewagen duw je toch gemakkelijk de vluchtstrook op ... ?

Da's toch niet zo moeilijk ...

Maar in je wagen blijven zitten is wel zo'n beetje het domste wat je kunt doen .... maar je ziet het nog te vaak!

Toch maar weer een voorlichtingscampagne voor 2011 starten dus.

En wellicht is het een GOED idee als die veiligheidsvestjes ook hier wettelijk verplicht worden!!!

+ een regenjas is in NL ook geen overbodige luxe ... beter nat worden dan aangereden dacht ik zo ...

Triest hoor ... had niet zo hoeven gebeuren === dodelijk slachtoffer het had alleen bij schade kunnen blijven.

bewerkt door AngeliqueBS
oeps ... blijkt een ruzie te zijn geweest .. heb een week niet geforumd dus nog niet alles gelezen ... te vroeg gereageerd d
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar volgens kantoor daar hadden de betreffende man en vrouw ruzie.

Poehee ... dan is het nog dommer dan ik al dacht (van die vrouw & partner)

Als hij was uitgestapt ... dan was ik mooi doorgereden .... helemaal doorgereden tot huis ... (oeps een lachende smiley zal wel niet op zijn plaats zijn)

F**k ..... zoiets verwacht je toch niet ........ kans 1 op 10 miljoen of zo!

Hoop dat de vrachtwagenchauffeur hier weer een beetje snel overheen kan komen ..... een schuldgevoel zal hij altijd wel blijven houden vrees ik.

# een kennis van mij is treinmachinist geweest .... (nu niet meer = andere functie) 13 dodelijke ongevallen in zijn carriëre .... springers / mensen die op een overgang komen vast te staan ... mensen die denken al fietsende nog voor de trein langs te kunnen gaan etc etc etc

Hij voelt zich altijd nog schuldig hoewel je met een trein natuurlijk niet kunt uitwijken .... en de remweg is al bijna een kilometer of zo.

Hij kan er werkelijk helemaal niets maar dan ook niets aan doen .... maar schuldig dat gevoel is er wel .... voor mijn gevoel niet verklaarbaar ... 'ts duidelijk dat hij niets anders had kunnen doen .... hem is absoluut niets te verwijten! Maar het gevoel van had ik iets kunnen ... had ik ... is er bij hem wel. Nog steeds .... ook is zijn huwelijk eraan kapot gegaan en zo ..... oke een heel verhaal dus.

MAW ik denk dat die chauffeur sowieso hulp moet gaan zoeken!!!

Je moet er over kunnen praten ... en dat kan lang niet altijd met collega's en/of familie .... niet voor de duur dat je het wellicht nodig zult hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

# haar partner heeft zich in veiligheid gebracht === niet in de auto blijven zitten!!!

Hoe vaak is er niet gezegd BIJ PECH BLIJF NIET IN JE AUTO ZITTEN MAAR GA ACHTER DE VANGRAIL STAAN!!!!

Daar zijn toch de nodige campagnes voor gevoerd???

Misschien hebben ze gewoon wel knallende ruzie gekregen onderweg een heeft de bijrijder (man) de sleutels omgedraaid en uit het contactslot getrokken en is uitgestapt.

Was vroeger een onbezonnen actie die vooral aan boze vriendinnen/vrouwen was voorbehouden. Pruttel .. pruttel .... KLIK (stuurslot) !! ... $(&^#$(_& ... :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden