Spring naar bijdragen

Help mij mijn gestolen trailer terug te vinden; ontvreemd te Enschede


Gast nico/gery

Recommended Posts

Tussen vrijdag 19-08-2011 16.00 uur en zaterdag 20-08-2011 02.00 uur is onze oplegger gestolen van de parallelweg aan de Gronausesestraat te Enschede. Deze was geladen met accu's en, voorzien van een kingpin -slot, afgekoppeld tegenover het winkelcentrum Eschmarke en Bruggerbosch.

Het betreft een Van Hool oplegger, kleur zilvergrijs met voor op de hoeken 4 rode strepen.

Achterop de oplegger ook 4 rode strepen die doorlopen op de deuren, alsmede de naam DORRO TRANS & TRADING in schaduw-effect.

De oplegger is voorzien van een palletbak, die op de randen een ander soort grijs hebben; tevens aan iedere zijde 1 rvs-gereedschapskist.

Achterbumper is voorzien van LED-lampen en 2 achteruitrij-lampen; deze zitten tevens ter hoogte van de steunpoten.

Op de bumper zit links een tüv lading-zekering sticker en ook nog een 60 km/h sticker.

Bovenbalk boven de deuren is voorzien van 5 rode led-lampen en 2 oranje knipperlichten; balk is uitgevoerd in 2 kleuren zwart.

Heeft U informatie over onze oplegger en/of de bijbehorende lading, verzoeken wij U contact op te nemen met de politie Twente, telf. nr.: 0900-8844

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tussen vrijdag 19-08-2011 16.00 uur en zaterdag 20-08-2011 02.00 uur is onze oplegger gestolen van de parallelweg aan de Gronausesestraat te Enschede. Deze was geladen met accu's en, voorzien van een kingpin -slot, afgekoppeld tegenover het winkelcentrum Eschmarke en Bruggerbosch.

Het betreft een Van Hool oplegger, kleur zilvergrijs met voor op de hoeken 4 rode strepen.

Achterop de oplegger ook 4 rode strepen die doorlopen op de deuren, alsmede de naam DORRO TRANS & TRADING in schaduw-effect.

De oplegger is voorzien van een palletbak, die op de randen een ander soort grijs hebben; tevens aan iedere zijde 1 rvs-gereedschapskist.

Achterbumper is voorzien van LED-lampen en 2 achteruitrij-lampen; deze zitten tevens ter hoogte van de steunpoten.

Op de bumper zit links een tüv lading-zekering sticker en ook nog een 60 km/h sticker.

Bovenbalk boven de deuren is voorzien van 5 rode led-lampen en 2 oranje knipperlichten; balk is uitgevoerd in 2 kleuren zwart.

Heeft U informatie over onze oplegger en/of de bijbehorende lading, verzoeken wij U contact op te nemen met de politie Twente, telf. nr.: 0900-8844

Dan ben je rap door Bad (kn)Oeyenhousen gekomen, ik zat achter je vrijdag. Ik zal mijn ogen openhouden voor je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Sjonge jonge, zelfs opleggers zijn niet veilig in dit land. Hoop dat ie snel wordt teruggevonden en dat jullie in de tussentijd gewoon goed het werk kan blijven doen. Echter vrees ik dat ie in het oostblok rondrijd of is gedumpt na het lossen van de inhoud. Accu's zijn best gewild.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Accu's zijn best gewild.[/quote

Vertel eens Kevin....

Denk dat niewe accu's allerlei stickers met een code hebben, en gebruikte, die zijn niet echt veel waard.

Denk dat iemand de oplegger nodig had, voor onderdelen, of inderdaad rijd ie momenteel al in vaste dienst een paar duizend km buiten NL.

Maar hoop voor de TS dat ze hem vinden en de daders in een soort vreemd ongeluk allerlei ledematen zijn kwijt geraakt.:ja::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Accu's zijn best gewild.[/quote

Vertel eens Kevin....

Denk dat niewe accu's allerlei stickers met een code hebben, en gebruikte, die zijn niet echt veel waard.

Denk dat iemand de oplegger nodig had, voor onderdelen, of inderdaad rijd ie momenteel al in vaste dienst een paar duizend km buiten NL.

Maar hoop voor de TS dat ze hem vinden en de daders in een soort vreemd ongeluk allerlei ledematen zijn kwijt geraakt.:ja::D

Ik neem aan dat er gloednieuwe accu's in die trailer hebben gestaan, en wat bedoel je met stickers en codes? een accu is een accu, doet het altijd:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik neem aan dat er gloednieuwe accu's in die trailer hebben gestaan, en wat bedoel je met stickers en codes? een accu is een accu, doet het altijd:D

Als er idd nieuwe accu's inzaten van een gangbaar type (voor personenauto's) dan weet ik wel zeker dat het ging om de lading. Die oplegger wordt over een week wel teruggevonden.....

Een lege tautliner kun je wel achterover drukken zonder problemen met king-pin sloten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bron met foto's: http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8774

ENSCHEDE - Tussen vrijdag 19 augustus 16:00 uur en zaterdag 20 augustus 2:00 uur is een geladen trailer met accu's van de parallelweg aan de Gronaustraat in Enschede gestolen. De trailer is eigendom van Dorro Trans&Trading.

Het gaat om een van Hool Tautliner met het kenteken OK-78-XG. De kleur van de trailer is zilvergrijs met voor op de hoeken vier rode strepen en achterop de trailer ook vier rode strepen, deze lopen helemaal door tot op de deuren. Achterop de deuren staat het logo van Dorro Trans&Trading met schaduweffect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
na dit gelezen te hebben en wetende dat de bekende accufabrikant varta gevestigd is in hannover, durf ik best de conclusie te trekken dat het om splinternieuwe accu's gaat.

en die kun je overal wel verkopen, want ik heb nog nooit gezien dat de accuboer de accu die je koopt scant, of nummers van die accu opschrijft of wat dan ook.

inpakken en wegwezen :ja::ja:

Het waren inderdaad nieuw auto accu's van de firma BOSCH. Dus als iemand iets weet help ons deze geoderen en trailer terug te bezorgen.

Ronald Eigenaar DORRO TRANS & TRADING

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Accu's zijn best gewild.[/quote

Vertel eens Kevin....

Denk dat niewe accu's allerlei stickers met een code hebben, en gebruikte, die zijn niet echt veel waard.

Denk dat iemand de oplegger nodig had, voor onderdelen, of inderdaad rijd ie momenteel al in vaste dienst een paar duizend km buiten NL.

Maar hoop voor de TS dat ze hem vinden en de daders in een soort vreemd ongeluk allerlei ledematen zijn kwijt geraakt.:ja::D

Vergis je niet wat een oplegger met afgedankte accu's (25 ton) opbrengt.

Opbrengst gaat mooi richting van een oplegger met koper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Heb vorige week in de krant uit Bergen gelezen dat de afvalinzamelaar aangifte van diefstal gaat doen van........ oude accu's!

Zelfde periode vorig jaar xxx ton aan oude accu's bij inzamelpunten opgehaald, zelfde periode dit jaar .... 0,0 kg......? Vermoed wordt dat er "lieden" de inzamelpunten 's nachts ontdoen van de accu's.

Moet niet gekker gaan worden dat ze nu al afval stelen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Is de oplegger intussen alweer terecht Nico? Of staat ie waarschijnlijk al in Timboektoe?

Nee, Barry, helaas pindakaas. er is wel een vermoeden waar de lading is gebleven maar dat is ook het enigste. er is nog stille hoop dat de trailer vandaag of morgen ergens langs de kant van de weg, op een parkeerplaats of op een industrie-terrein wordt gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ikm denk dat er een pool een leuk handeltje van heeft gemaakt in polen en van de opl een kippenhok:bey:

ik ben bang dat jij NOOIT MEER mag raden wim; het zal mij niet verbazen dat ie door een oostblokker "geleend" is met de bedoeling er een tijdje mee rond te rijden, voor de lading is er altijd wel een markt en per slot heeft men er een goeie trailer aan; waarom zou je hem dan terugbrengen zolang je nog niet bij een controle naar je papieren wordt gevraagd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi klote! Maar ik denk ook dat je hem nooit meer terug ziet. :mad: Ik kan dat echt niet hebben, ze moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven! Maar ik snap zowieso niet dat ze hem ondanks het kingpinslot mee hebben gekregen?! Maarja... Sommige gasten krijgen álles voor elkaar?! :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi klote! Maar ik denk ook dat je hem nooit meer terug ziet. :mad: Ik kan dat echt niet hebben, ze moeten gewoon met hun poten van andermans spullen afblijven! Maar ik snap zowieso niet dat ze hem ondanks het kingpinslot mee hebben gekregen?! Maarja... Sommige gasten krijgen álles voor elkaar?! :zegtniets:

Ik(en misschien meerderen met mij) vraag me af wat de dwingende reden geweest kan zijn om een oplegger met dit soort lading hier af te koppelen en onbewaakt achter te laten.

Ik heb met onze wagenpark beheerder een praatje gehad en die heeft ook eens een kingpinslot moeten laten doorslijpen,maar dat was nogal een karwei,er kwam een grote slijptol aan te pas en een hoop herrie en rookontwikkeling,omdat dit slot in een rubbermantel zit.

je sloopt zo n ding niet ein-zwei-drei eraf.

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is gewoon erg dat mensen niet met de poten van andermans spullen kunnen afblijven.

Waar als je de laatste weken het nieuws leest wordt het steeds erg. Het begint hier steeds meer op Amerika te lijken.

Chauffeur vergast om een trailer met maandverband te stelen.

Chauffeur overvallen om zijn complete auto mee te nemen.

Chauffeur in elkaar geslagen om diesel te stelen.

Chauffeur met vuurwapen bedreigt om geld te stelen.

En gaan zo maar door. Als je transport on-line leest zal je als chauffeur bijna s'nachts niet meer van huis durven!

En wat doet de politie er aan helemaal niet is mijn ervaring!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En wat doet de politie er aan helemaal niets is mijn ervaring!

Klopt!

Zolang er geen lichamelijk geweld aan te pas komt heeft het geen enkele prioriteit bij de politie. En aangezien het dievengilde daarvan op de hoogte is, waant men zich zo vrij als een god in Frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is gewoon erg dat mensen niet met de poten van andermans spullen kunnen afblijven.

Waar als je de laatste weken het nieuws leest wordt het steeds erg. Het begint hier steeds meer op Amerika te lijken.

!

Oh, vertel eens, wat gebeurt er in de VS dan zoal?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden