Spring naar bijdragen

Help mij mijn gestolen trailer terug te vinden; ontvreemd te Enschede


Gast nico/gery

Recommended Posts

Dacht dat dat wat meer in het Oostblok gebeurde en in Frankrijk ook wel een voor kwam.

T'is inderaad triest dat de vrachtwagen / vrachtwagenchauffeur zo vaak doelwit is van criminelen en controlerende instanties.

Je kan amper nog ergens veilig staan. Stond in januari bij Hazeldonk daar waar de McDonalds zit. Oud papier geladen. Deur achter open gezet,

en de volgende dag nog het zeil kapot gesneden.

We hebben vroeger eens voor een opdrachtgever uit Geldermalsen gereden. Dakpannen geladen

in Frankrijk voor NL. Bij Gent gestaan, 1 deur open, maar het had geregend en de dakpannen werden nat. Meteen kwam er een claim uit Geldermalsen.

Dakpannen mochten niet nat worden zolang ze niet op het dak lagen was hun argument. Dacht dat dakpannen wel nat mochten worden.

Dus deuren dicht = zeil kapot, deuren open = mogelijke claim opdrachtgever.

Afgelopen vrijdag de oude grens bij Lille overgereden. Bizar veel controle op de grens, beide kanten op, 's-ochtends rond 10:00 uur.

Wat is er nu makkelijker dan geld aftroggelen van een chauffeur bij een controle? Chauffeur doet niks terug.

Maar 's-nachts surveilleren en zeilensnijders oppakken... Tsja, dat is gevaarlijk he. Dus dan maar gewoon de chauffeur controleren.

Wij mogen trouwens sowieso never en nooit afkoppelen. Kingpinslot boeit niet. Een afgekoppele trailer op openbare weg, is altijd gezeik

met verzekering als er wat gebeurd. Met of zonder slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hedenmorgen, donderdag 15 september, werd onze oplegger teruggevonden in de buurt van Gronau, net over de grens bij Enschede. de oplegger is helaas, wat wel te verwachten was natuurlijk, leeg.

Wij danken jullie als collega's voor het uitkijken naar onze oplegger. :ok:

bewerkt door nico/gery
plaatsbepaling vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 Februari??:confused:

maar is de trailer zelf wel heel?

dan heb je nog heel veel mazzel zeg, die lading was te verwachten dat je die niet meer zou zien.

maar een trailer is ook duur genoeg als je die opnieuw aan moet schaffen:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hedenmorgen, donderdag 15 februari, werd onze oplegger teruggevonden in de buurt van Gronau, net over de grens bij Enschede. de oplegger is helaas, wat wel te verwachten was natuurlijk, leeg.

Wij danken jullie als collega's voor het uitkijken naar onze oplegger. :ok:

Nou begin ik benieuwd te worden, de trailer werd toch zeker wel zonder kingpinslot gevonden? Zou wel een stunt zijn om het ding inclusief kingpinslot mee te slepen:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je ziet hoe die mannen dat doen van een pechservice (Bas truck, ebag oid) dan verbaasd je dat hoe snel zo`n kingpinslot er onder vandaan ligt..Als je die oude gietijzeren heb (met die vervelende pen die je echt vast moet klemmen met de hand) zou je denk nog wel zo los krijgen met een paar stevige klappen. Die grotere ovalen gevallen lijkt me lastiger..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben blij dat je hem terug hebt.

Toch ben ik zeer verbaast over dit forum :

vorige week werd er een Renault gestolen en ook teruggevonden (http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?33287-Gestolen-Renault-Magnum).

Ik wilde nog vragen over het hoe en wat, maar het topic werd door admin Hendrik op slot gesmeten.

Waarom wordt de ene wel en de andere niet op slot gezet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 Februari??:confused:

maar is de trailer zelf wel heel?

dan heb je nog heel veel mazzel zeg, die lading was te verwachten dat je die niet meer zou zien.

maar een trailer is ook duur genoeg als je die opnieuw aan moet schaffen:bey:

Sorry, typfoutje (ben ook maar mens)

zijn nog niet wezen kijken, maar volgens berichten van de politie en de berger ziet ie er goed uit; spanbanden lagen zelfs nog op de vloer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik wilde nog vragen over het hoe en wat, maar het topic werd door admin Hendrik op slot gesmeten.

Waarom wordt de ene wel en de andere niet op slot gezet?

Dennis zal vast je PB wel beantwoorden ;)

Voor zover ik het weet is dat de regel als iets terug is gevonden gaat er een slotje op. Maar die admin's zijn niet altijd even snel :zegtniets::cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Morgen gaan we de trailer ophalen bij het bergingbedrijf in Ochtrup.

Dan kijken wat we verder nog missen en hoe groot eventuwele schade is.

Iedereen ook namens mijn en mijn vrouw bedankt voor het uit kijken naar onze trailer.

Met vriendelijke groet,

Ronald en Dorota eigenaren van DORRO TRANS & TRADING

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden