[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nr zoveel op de E16


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Han-har-hatt-flaks-s-det-holder-2560671.html

Deze man kwam er vanaf met vrij lichte verwondingen, maar de wagen......

Er komt nu zelfs vanaf Oslo geluid. De E16 tussen Voss en Bergen is zowat nr 1 met dodelijke ongevallen. Wekelijks wel raak.

Links ligt het dorp Dale, hier 25 km de binnenlanden in en je komt mijn huis tegen.

Gelukkig rij ik niet vaak de E16, als ik al een bus rij op die weg is het tussen Dale en Bergen, meestal enkel tussen Dale en huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Han-har-hatt-flaks-s-det-holder-2560671.html

Deze man kwam er vanaf met vrij lichte verwondingen, maar de wagen......

Er komt nu zelfs vanaf Oslo geluid. De E16 tussen Voss en Bergen is zowat nr 1 met dodelijke ongevallen. Wekelijks wel raak.

Links ligt het dorp Dale, hier 25 km de binnenlanden in en je komt mijn huis tegen.

Gelukkig rij ik niet vaak de E16, als ik al een bus rij op die weg is het tussen Dale en Bergen, meestal enkel tussen Dale en huis.

Had die de tunnel net gemist?

Leuke reclame trouwens onderin, regenpakken en regen laarzen. Regent het momenteel Murphy?

Op de foto is de weg nat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Meneer Dag Lerskallen van het bedrijf Transpohans....? Zal wel weer wat wezen

De chauffeur heeft op deze slingerende weg een bocht "vergeten". Gebeurt wel vaker op deze weg, of over de streep rijden waardoor je frontaal op een ander knalt...... Het trace van de E16 heeft al geleid tot meerdere ongevallen, deze weg is in de 60'ger jaren aangelegd en sindsdien niets meer mee gedaan. De tunnels zijn te donker, te smal de weg is te bochtig voor de snelheden van tegenwoordig en mag m.i. ook wel een meter breder zijn.

Corydon..... Het regent hier 350 dagen van het jaar, als het niet sneeuwt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben jij dat Willem:D

Nee nee, ikke lief zijn. :ja:

@rechtvanantwoord, Ook een goede avond. alleen vind ik je "binnenkomer" niet erg tactvol. geloof me ik spreek uit ervaring. :ja:

Bijna alle wegen in Noorwegen zijn een drama. Maar er is hoop, rond oslo zijn ze al bezig met het aanleggen van snelweg.

Nog maar een jaartje of 1000 geduld. LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee nee, ikke lief zijn. :ja:

@rechtvanantwoord, Ook een goede avond. alleen vind ik je "binnenkomer" niet erg tactvol. geloof me ik spreek uit ervaring. :ja:

Bijna alle wegen in Noorwegen zijn een drama. Maar er is hoop, rond oslo zijn ze al bezig met het aanleggen van snelweg.

Nog maar een jaartje of 1000 geduld. LOL

Valt me mee dat je dat word kunt typen....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik vind het erg dat er sommige mensen zijn die zo reageren op het ongeluk van een collega chauffeur, vooral als ze niet het volledige verhaal kennen. die chauffeur zou beginne slippen zijn op een olieplek in de tunnel. deze info heb ik van een noorse trucker die achter hem reed.

zo zie je nog maar eens dat in de kranten niet altijd alle info wordt verschaft en krijgen wij truckers nog maar eens een deuk in ons imago als chauffeur......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
ik vind het erg dat er sommige mensen zijn die zo reageren op het ongeluk van een collega chauffeur, vooral als ze niet het volledige verhaal kennen. die chauffeur zou beginne slippen zijn op een olieplek in de tunnel. deze info heb ik van een noorse trucker die achter hem reed.

zo zie je nog maar eens dat in de kranten niet altijd alle info wordt verschaft en krijgen wij truckers nog maar eens een deuk in ons imago als chauffeur......

Olievlek.......

Zou ik ook gezegd hebben!

Ongeluk is ron 03.30u gebeurd. IEDEREEN die regelmatig 's nachts rijdt weet dat dit een van de gevaarlijkste tijden is.... Zoals de politie al vermoed (...) was dit een gevalletje van "ik zat ff niet op te letten". Waneer je deze weg zou kennen, weet je dat een fractie er niet bij zijn voldoende is om dit ongeluk te krijgen.

Ik zeg bewust ongeluk, dit KAN iedereen overkomen. In 2010 heb ik een bus in de bergwand gezet, enige dat mijn baas zei was dat die dingen gebeuren hier op die fantastische wegen! Martin en Willen zullen dit ook beamen, er wordt zelfs gefluisterd dat de gemiddelde noorse chauffeur minstens 2 wagens op zijn kant legt in zijn-haar loopbaan..... (oef, heb ik er nog 1 te gaan).

Hoe dan ook, ben blij dat de belgische collega er met relatief lichte verwondingen af is gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De wegen, tunnels zijn juist goed anders is het hier helemaal een invasie van idioten,Noorwegen is alleen voor de beste chauffeurs en de rest kan beter op het kontinent wat de "chauffeur gaan uithangen".

Zeg heren admins. Waarom krijgen we dat bericht iedere keer als iemand een link plaatst dat we geen toegang hebben tot die link?

Is dat 18+ ofzo?:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
er wordt zelfs gefluisterd dat de gemiddelde noorse chauffeur minstens 2 wagens op zijn kant legt in zijn-haar loopbaan..... (oef, heb ik er nog 1 te gaan).

Hoe dan ook, ben blij dat de belgische collega er met relatief lichte verwondingen af is gekomen.

Of proberen niet gemiddelt te zijn.:ja:

Zijn die tunnels dan zo oud en gemaakt voor een andere maat vrachtauto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik vind het erg dat er sommige mensen zijn die zo reageren op het ongeluk van een collega chauffeur, vooral als ze niet het volledige verhaal kennen. die chauffeur zou beginne slippen zijn op een olieplek in de tunnel. deze info heb ik van een noorse trucker die achter hem reed.

zo zie je nog maar eens dat in de kranten niet altijd alle info wordt verschaft en krijgen wij truckers nog maar eens een deuk in ons imago als chauffeur......

Dit lijken mij toch Noorwegen-specialisten, als ik de website zo bekijk:

www.transpohans.be

http://www.transpohans.be/wpimages/wp7ca13eb6.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik vind het erg dat er sommige mensen zijn die zo reageren op het ongeluk van een collega chauffeur, vooral als ze niet het volledige verhaal kennen. die chauffeur zou beginne slippen zijn op een olieplek in de tunnel. deze info heb ik van een noorse trucker die achter hem reed.

zo zie je nog maar eens dat in de kranten niet altijd alle info wordt verschaft en krijgen wij truckers nog maar eens een deuk in ons imago als chauffeur......

Volgens de website zijn deze mensen serieus met hun vak bezig:

http://www.transpohans.be/Norway.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of proberen niet gemiddelt te zijn.:ja:

Zijn die tunnels dan zo oud en gemaakt voor een andere maat vrachtauto?

Nee. maar Noorwegen kent geen hoogte beperking.

De meeste tunnels zijn uitgehakt in rots, en verder niet afgewerkt. Er steken dus overal 'punten' rots uit.

De noren noemen het de E16, en die weg kan je wel vergelijken met een B weg in NL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Zeg heren admins. Waarom krijgen we dat bericht iedere keer als iemand een link plaatst dat we geen toegang hebben tot die link?

Is dat 18+ ofzo?:angel:

Waar zie jij die link staan dan?:D

Er staat wel een link in het bericht van Murphy: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Han-har-hatt-flaks-s-det-holder-2560671.html, en die is gewoon te openen. Moet je wel Noors kunnen lezen!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Plaatjes kijken en mijn verhaal lezen....

Ik heb vanavond met een brandweerman gesproken die daar ter plekke was. Er is een en ander onduidelijk om de stand van de assen van de trekker. Zoals op de foto is te zien staan de voorwielen naar rechts terwijl de voorloper naar links staat. Of door de klap of er was een technisch defect aan de wagen, getuigen spreken er inderdaad over dat vlak voor het ongeluk de wagen is beginnen te zwieberen..... De olievlek waar een ander over sprak KAN veroorzaakt zijn door het gat in de diesel tank dat EVENTUEEL door een losgeraakte spoorstang is ontstaan...

Heb verder nog niets van een technisch onderzoek gehoord, maar dat kan wel ff gaan duren want de trailer was geladen met ....brandewijn en Noren en alcohol.....:bey:

De weg is oud, vol met bochten en relatief smalle tunnels. Verder is door de stand der techniek de gemiddelde snelheid in de loop der jaren omhoog gegaan waardoor deze weg, zeker op dit traject, niet bepaald veilig is met "normale" snelheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar zie jij die link staan dan?:D

Er staat wel een link in het bericht van Murphy: http://www.bt.no/nyheter/lokalt/--Han-har-hatt-flaks-s-det-holder-2560671.html, en die is gewoon te openen. Moet je wel Noors kunnen lezen!

Maarten

Lees net zo goed Noors als alle andere niet Nooren...

Maar het was deze

jpg.gifE16+Hyvingstunnelen+spritbil+1l.jpg‎ (49,3 KB, 7x gelezen)

Dan krijg ik het bericht dat ik geen toestemming heb om dat te zien.

Censuur, dat is de tweede keer in 1 dag....:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb die weg de laatste maanden zelf ook gereden met dezelfde vracht, het is inderdaad op sommige plaatsen vrij smal in de tunnels.

toch kan ik zeggen dat er al zeker geen diesel uit de tank rechts onder is gelopen daar die tankwand aan de binnenzijde uit vrij dik staalplaat gemaakt is. en als die stuurstang los gekomen zou zijn kan ze enkel de ad-blue tank geraakt hebben die uit plastiek bestaat. de hoofdtank met diesel stond boven op de chassis achter de cabine. die vind ik op de foto's niet meer terug, ook niet aan de ergens op de grond na het ongeval.... ik weet ook dat die chauffeur een rustig chauffeur is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

OP die link die de laastse 2 posters hebben gequote (?) krijg ik ook de melding dat ik niet voldoende rechten heb....

Terwijl ik topic starter ben!

Dus wie dat artikel wil lezen zal gewoon aan het begin van dit topic mijn link aan moeten klikken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is een en ander onduidelijk om de stand van de assen van de trekker. Zoals op de foto is te zien staan de voorwielen naar rechts terwijl de voorloper naar links staat. Of door de klap of er was een technisch defect aan de wagen, getuigen spreken er inderdaad over dat vlak voor het ongeluk de wagen is beginnen te zwieberen..... De olievlek waar een ander over sprak KAN veroorzaakt zijn door het gat in de diesel tank dat EVENTUEEL door een losgeraakte spoorstang is ontstaan...

Ik rijd met dezelfde type trekker en inderdaad, die voorloopas staat de andere kant op en is waarschijnlijk losgebroken, die as staat bijna haaks op het chassis en dat is vrijwel onmogelijk. Normaal stuurt de voorloopas minder dan de stuuras. Hij draait minder ver uit dan de stuuras.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden