[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nr zoveel op de E16


Murphy

Recommended Posts

Misschien een domme vraag, maar de Noren die hebben toch ook geen winterbanden op de trailer en aanhanger? Ok, op de trekas wel, dat snap ik, en eventueel op de stuuras.

Winterbanden zijn verplicht. Voor elke band dus.

Goede vraag wat dan een winterband is. Dat is een band waar M+S opstaat.

Wij staan rondom op winterbanden. Dus ook de trailers.

En dan bedoel ik wel winter winterbanden.

Ik persoonlijk vind stuurasbanden belangrijker als trekasbanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Winterbanden zijn verplicht. Voor elke band dus.

Goede vraag wat dan een winterband is. Dat is een band waar M+S opstaat.

Wij staan rondom op winterbanden. Dus ook de trailers.

En dan bedoel ik wel winter winterbanden.

Ik persoonlijk vind stuurasbanden belangrijker als trekasbanden.

Leer ik ook weer wat. Maar ga je mij vertellen dat die grote Noorse bedrijven, die veel omkoppelen bij de boot, hun trailers die naar Noorwegen gaan, op winterbanden zetten? Heb er eigenlijk nooit zo op gelet. Als er maar profiel op zit.

Persoonlijk vind ik winterbanden op de trekas belangrijker dan op de stuuras. Maar ik rij ook niet op een sleepasser dus ik kan geen extra druk 'maken'. En waar ik heen rijd, ben ik toch al éénoog in het land der blinden;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als aanvulling.

In het najaar mocht ik een Europatrailer aankoppelen. Bestemming Oslo. (Nou ben ik geen fan van Europatrailers, maar omdat het najaar was....)

Ik liep een rondje rond de trailer, en belde de planner. Die trailer neem ik niet mee.

Hij staat die rondom op M+S? Ik: Ja. Maar daar rij ik niet mee. Zal best M+S wezen, maar daarmee ga ik niet naar Noorwegen. Oslo is 1, maar na Olso moet ik verder.

Er ging even gebeld worden, en er werd overgeladen.

Nu het winter is, koppel ik niet eens een Europatrailer aan.

Sommige collaga's doen dat wel. Nam nog niet zolang een auto van een collega over. Met Europatrailer.

Dit was gelijk de laatste keer. Planning gebeld. De volgende keer ga ik net zo hard weer naar huis.

Ik rij niet met Europatrailers in de winter.

Ik wil me eigen niet dood rijden. Dat een ander dat wel doet, moeten hun weten. Ze weten vaak het verschil niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leer ik ook weer wat. Maar ga je mij vertellen dat die grote Noorse bedrijven, die veel omkoppelen bij de boot, hun trailers die naar Noorwegen gaan, op winterbanden zetten? Heb er eigenlijk nooit zo op gelet. Als er maar profiel op zit.

Persoonlijk vind ik winterbanden op de trekas belangrijker dan op de stuuras. Maar ik rij ook niet op een sleepasser dus ik kan geen extra druk 'maken'. En waar ik heen rijd, ben ik toch al éénoog in het land der blinden;).

Lees wat ik schreef. M+S is een winterband. Bijna elke band is een M+S band.

Dus ja, ook die grote bedrijven hebben hun trailers op ''winterbanden''staan. Jaarrond.

En die sleepasser heeft er niks mee temaken. Ik wil liever kunnen sturen, als dat ik grip op de trekas heb. (Als ik moest kiezen he.)

Je komt meer bochten tegen als klimmetjes. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als aanvulling.

In het najaar mocht ik een Europatrailer aankoppelen. Bestemming Oslo. (Nou ben ik geen fan van Europatrailers, maar omdat het najaar was....)

Ik liep een rondje rond de trailer, en belde de planner. Die trailer neem ik niet mee.

Hij staat die rondom op M+S? Ik: Ja. Maar daar rij ik niet mee. Zal best M+S wezen, maar daarmee ga ik niet naar Noorwegen. Oslo is 1, maar na Olso moet ik verder.

Er ging even gebeld worden, en er werd overgeladen.

Nu het winter is, koppel ik niet eens een Europatrailer aan.

Sommige collaga's doen dat wel. Nam nog niet zolang een auto van een collega over. Met Europatrailer.

Dit was gelijk de laatste keer. Planning gebeld. De volgende keer ga ik net zo hard weer naar huis.

Ik rij niet met Europatrailers in de winter.

Ik wil me eigen niet dood rijden. Dat een ander dat wel doet, moeten hun weten. Ze weten vaak het verschil niet.

Ga jij ons dat nou ff uitleggen...

Ok, dat kan ik ook zien, de assen zitten een stuk naar achteren zodat je meer trekasdruk kan 'maken' en dus meer grip heb. Maar wat zitten er precies voor banden onder die Noorwegen-trailers? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Zijn dat ook zachte covers:confused:?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga jij ons dat nou ff uitleggen...

Ok, dat kan ik ook zien, de assen zitten een stuk naar achteren zodat je meer trekasdruk kan 'maken' en dus meer grip heb. Maar wat zitten er precies voor banden onder die Noorwegen-trailers? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Zijn dat ook zachte covers:confused:?

Weet je wat ik bedoel met een Europa trailer? Nee dus.

Net de assen, maar de steunpoten.

Nogmaals, onder die ''Noorse'' trailers zitten M+S banden. Jij zal ze denk ook onder je trailer hebben.

Winterbanden zijn er net zoveel als zomerbanden. Of terrein banden.

Maar de ene band is de andere niet.

En daarin moet je keuze's maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ikke niet hoor:p. Klote land dat Noorwegen.

Ik zet bij Brest het stuur vast en net voor de Moskouse ring maak ik het weer los:D.

Ja dat begrijp ik van jou baas ook niet.

Had jou allang vervangen voor een Oostblokker.

Maar misschien heeft ze dat allang gedaan. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja dat begrijp ik van jou baas ook niet.

Had jou allang vervangen voor een Oostblokker.

Maar misschien heeft ze dat allang gedaan. :D

Nee ze zegt van niet... hahaha maar ook jij kan te ver gaan.

We gaan off-topic nu, dit wordt meer een E-30 discussie.

Bytheway steunpoten zijn het kenmerk van een 'Noorse' trailer??? Die zitten toch omhoog als je rijdt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bytheway steunpoten zijn het kenmerk van een 'Noorse' trailer??? Die zitten toch omhoog als je rijdt?

Om meer grip te krijgen draaien ze die dingen ook vaak naar beneden JP. Waarom denk je dat ze vroeger die wieltjes er onder geprutst hadden? Daar hoefden geen sneeuwkettingen onder trouwens. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja, wachttijden tot wel 8 uur. lekker hoor.

Mijn vrouw is de hele week ook al thuis. Weg naar het werk afgesloten ivm lawinegevaar.....

Maar ze beginnen hem te knijpen op die werkplek, maandag gaat ze met de helikopter naar het werk en blijft intern tot donderdag....

Party at my home!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, wachttijden tot wel 8 uur. lekker hoor.

Mijn vrouw is de hele week ook al thuis. Weg naar het werk afgesloten ivm lawinegevaar.....

Maar ze beginnen hem te knijpen op die werkplek, maandag gaat ze met de helikopter naar het werk en blijft intern tot donderdag....

Party at my home!!!

Helaas Murphy ik kan niet komen naar je feestje ;) Ik krijg geen vakantie van de baas. Was anders graag een biertje of twee komen drinken. Die had ik nog wel voor je mee genomen uit holland ook.

grtz marco

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Daaaaarrrr gaaaaaatttt zeeeeeee!!!!

P2270002.JPG

Als je dan de lawine ziet....of tenminste wat er van de weg over is, begrijp je ook waarom er een helikopter gaat vliegen....

(let eens op de hoogte van deze lawine, t.o.v. persoon op de weg)

Modalen%2Bras.jpg

Hier zie je de meute die samen met mijn vrouw gaat vliegen....

De helikopter heeft er in totaal 5 toertjes aan moeten wagen om alles, incl. spullen en eten en drinken over te krijgen...

P2270003.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden