[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nr zoveel op de E16


Murphy

Recommended Posts

  • Forumlid
Normaal stuurt de voorloopas minder dan de stuuras. Hij draait minder ver uit dan de stuuras.

Klopt helemaal. Volgens het Ackerman principe (http://www.bloggen.be/wiel_geometrie/) gaat de lijn haaks op het wiel van alle wielen door 1 punt. Wielen dichter bij de vaste as hebben minder uitslag dan wielen op de vooras, wielen in de binnenbocht hebben meer uitslag dan die in de buitenbocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
Klopt helemaal. Volgens het Ackerman principe (http://www.bloggen.be/wiel_geometrie/) gaat de lijn haaks op het wiel van alle wielen door 1 punt. Wielen dichter bij de vaste as hebben minder uitslag dan wielen op de vooras, wielen in de binnenbocht hebben meer uitslag dan die in de buitenbocht.

"uitslag" was het woord wat ik zocht. Of eigenlijk heb jij het gezocht. Niet ik.

Het zou goed kunnen dat de truck onbestuurbaar is geworden door een technisch mankement.

Hopelijk komt er snel meer nieuws uit noorwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zoals overal is het nieuws inmiddels afgezwakt, zijn er weer andere zaken die de voorpagina's halen.

Zal indien ik hem tegenkom eens aan de sherrif vragen of er al wat meer bekend is....

ben eigenlijk wel eens benieuwd wat er nog uit de bus zal komen hieromtrend.

die trailer ziet er nog te redden uit volgens wat ik aan die foto's kan zien maar ik heb gehoord dat ook de trailer total loss is.

wat is jullie gedacht hiervan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trekvogel 1
Als de voorloopas plots anders gaat sturen lijkt het net of je op olie of ijs weg glijd, zal dat een vreemd gevoel zijn geweest alleen nu wil het niet bij gestuurd worden terwijl als de boel in de slip zit dit nog een beetje mogelijk is.
ik

Bij is het ook gebeurt een jaar of vijftien geleden met een daf 95 .ikging de bocht door en hij ging recht door je doet er niets tegen want je verwacht het niet.

Daf er bij toen ik ze belde eerste wat ze zeiden kon niet het liep goed af .,Maar de verhaalen die je dan op de bak hoort of ze er bij zijn geweest .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit ongeval, of welk ander dan ook. Het blijft Noorwegen.

Zoals wij het hier zeggen. Ooh het hoort erbij. Autotje meer of minder kort gereden, men kan er niet zo wakker van liggen. (Bij wijze van spreken he)

Ik heb het wel eens vaker geschreven, maar mijn indruk was dat het dan niet altijd "goed" overkomt, een geschreven woord blijft immers altijd moeilijk. Maar per jaar verlies ik gemiddelt wel 1-2 collega's. Dodelijk verongelukt. Het hoort er een beetje bij zeg maar. En auto's die kort gereden worden.... pff ik zou het aantal niet eens meer weten. Auto's waar binnen een jaar de 2de of 3de cabine opstaat..... ik kijk nergens meer van op.

Nu ik dit eigelijk schrijft, komen mijn herineringen weer boven aan collega's die me voor gingen.

Ik heb echter wel geleert het een plaats tegeven, en er verder maar niet teveel over natedenken.

Maar Noorwegen blijft Noorwegen.

De winter start binnenkort weer. De "lange, harde, moeilijke winter"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dit nu de achtste of de tiende keer dat je dit schrijft? :(

Uhh, waarschijnlijk al de honderste keer Herman. :p

Ga zo weer even verder lezen op het forum. Waarschijnlijk ga ik dan van jou wel weer ergens lezen hoe klote die EU wel niet is. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Uhh, waarschijnlijk al de honderste keer Herman. :p

Ga zo weer even verder lezen op het forum. Waarschijnlijk ga ik dan van jou wel weer ergens lezen hoe klote die EU wel niet is. :ja:

Dat is tenminste waarheid, die winter komt nog lang niet. Eerst krijgen we nog zomer hier......... :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
ben eigenlijk wel eens benieuwd wat er nog uit de bus zal komen hieromtrend.

die trailer ziet er nog te redden uit volgens wat ik aan die foto's kan zien maar ik heb gehoord dat ook de trailer total loss is.

wat is jullie gedacht hiervan?

Heb vandaag samen met de brandweerman (die ter pleke was) op de ambulanse gezeten, hij weet verder niets ( of laat verder niets los) over bovengenoemd ongeluk. Er zijn zoals beschreven diverse oorzaken te noemen, de juiste zit er ongetwijfeld tussen. Maar feit blijft dat de E16 hoog staat op de lijst met ( dodelijke) ongevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Administrators

En weer raak op de E16....

http://www.avisa-hordaland.no/Trafikk/article5749850.ece

Buitenlandse vrachtwagen (trekker-oplegger) blijft niet op juiste weghelft, tegemoetkomende luxe wagen geplet.

1 dode (luxe wagen) en de halve dag de weg gesloten.....

Volgens de politie was de weg een klein beetje glad door neerslag.

Inside info: vrachtwagen reed op zomerbanden.... (nu nog niet strafbaar, maar wel ongewenst in dit jaar getijde).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
ben eigenlijk wel eens benieuwd wat er nog uit de bus zal komen hieromtrend.

Inmiddels is het nagenoeg zeker dat dit ongeluk veroorzaakt is door een glad wegdek. Hoewel er borden staan dat het bij regen glad kan zijn wordt er gewoon doorgereden op de zelfde snelheid.

Het recente ongeluk, van maandag 26 september is ook te wijten aan een gladde rijbaan, als gevolg van regen.

De buitenlandse chauffeur van de vrachtwagen heeft tegenover de politie verklaard dat het spul begon te waggelen en heeft dit geprobeerd te stoppen. Resultaat is te zien. Helaas is de chauffeur van de bestelwagen ter plekke overleden.

Een beetje O.T. maar wil het ook nog vertellen: Vanmorgen een Rus staande gehouden voor een kleine controle. Hierop heeft de man een rijverbod gekregen omdat de oplegger nagenoeg niet remde. Hij moest dit ter plekke laten verhelpen. Toen de mannen van Statens Vegvesen een uur later weer langs reden was de vogel gevlogen, ZONDER reparatie. Dit gebeurde net achter Bergen. Thv Voss is de man alsnog door de politie staande gehouden en zijn de sleutels in beslag genomen. Naast dat de opdrachtgever een andere wagen moet regelen (de lading is verse vis) blijft de wagen aan de ketting totdat de remmen gemaakt zijn. De chauffeur kan reken op een zeer zware boete, negeren rijverbod en rijden met ondeugelijk spul.

Wat ik er mee wil zeggen: De E16 ( en eigenlijk alle wegen in Noorwegen) kan je niet zonder gevaar rijden. Ga je dan ook nog eens met ondeugdelijk materiaal rijden, is het de goden verzoeken. Dit wordt meer en meer duidelijk en de politie en Statens Vegvesen zal hier ook meer en meer op gaan letten. Daarnaast is de regel mbt winterbanden binnenkort weer actueel en wordt er al gezegd dat de EU regel mbt profiel diepte NIET toereikend is op de noorse wegen.

U bent gewaarschuwd. Als chauffeur dien je altijd de zaak voor elkaar te hebben, maar in dit geval check en dubbel check!

We hebben zaterdag avond in samenwerking met een helikopter 1 verdwaalde Nederlandse toerist uit de bergen gehaald, hij dacht dat het nog zomer was en liep in zomerse kleren samen met een groep. Nadat de groep hem kwijt was geraakt (?) is het Rode kruis gaan zoeken. Ook deze mensen hebben de omstandigheden in Noorwegen onderschat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • Administrators

En zijn het niet auto's die de weg versperren......

http://www.avisa-hordaland.no/lokalnytt/voss/article5844399.ece

http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Ras-p-E16-i-natt-2624721.html (mooie foto)

Vanmorgen rond 5 uur is er een slordige 40-50 kubiek van de bergwand losgekomen.....

De weg is afgesloten geweest en is weer gedeeltelijk opengesteld.

De stemmen die pleiten voor een geheel nieuwe E16 roepen steeds luider!

bewerkt door Murphy
extra link ingevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En zijn het niet auto's die de weg versperren......

http://www.avisa-hordaland.no/lokalnytt/voss/article5844399.ece

Ras på E16 i natt - bt.no (mooie foto)

Vanmorgen rond 5 uur is er een slordige 40-50 kubiek van de bergwand losgekomen.....

De weg is afgesloten geweest en is weer gedeeltelijk opengesteld.

De stemmen die pleiten voor een geheel nieuwe E16 roepen steeds luider!

Zeg Murphy, als ik dat bt.no linkje aanklik dan staat iets verder onderaan die pagina iets met 19 vogntog sperret vei, klopt dat daar staat dat deze pool met zwaar versleten banden en zonder kettingen op pad was?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja, heb ik ook al in een ander topic aangehaald. Die pool had geen kettingen gelegd en bij controle had hij er te weinig bij zich. Die man heeft vrienden gemaakt! Is een redelijk drukke weg met forrensen....

Het is momenteel wel heel erg raak en in de media worden natuurlijk de " buitenlanders" het hardst aangepakt. " tis schokkend dat dit soort wagens over onze wegen rijden" en " onze kinderen lopen gevaar op straat met dit soort lieden" hoor je geregeld. Maar het zijn ook Zweden, Denen Nederlanders en dergelijke die hier op de muil gaan. En hier en daar ligt ook een verdwaalde Noor in de berm.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Komen de zweden en de denen ook met versleten banden of zijn die vaak te overmoedig misschien? van de nederlander weet ik wel een beetje hoe t werkt, die kijken heel vaak niet eens of ze wel de goede kettingen hebben, als ze maar 7 kunnen tonen in een controle dan is het volgens menig baas gauw goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet op de E16, maar op de E6.

Aflopen zondag ging deze van de weg af.

Sjåførene overnattet i bilvraket - NRK

Combinatie van zomer en winterbanden, en slecht weer.

Dan stuur je een andere auto, en laad de vracht over.

Deze staat dan ook op zomerbanden, maar wel met kettingen er op. Dat dan weer wel.

Reserve-bilen havnet også i grøfta - Hedmark og Oppland - NRK Nyheter

En dan parkeer je die toch ook gewoon in een greppel.

Nog maar 4 maanden winter tegaan. :banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan rustig door.

Polsk vogntog stengjer E16 Filefjell - NRK Sogn og Fjordane - NRK Nyhende

Internet vertaling.

Poolse oplegger stengjer E16 Filefjell

Verschillende Poolse oplegger probleem op E16 geweest over Filefjell. Één stengjer geenszins in de buurt van Tyinkrysset. Er kunnen vele uren wachten voor de vele vervoer toga die op elke pagina in de wachtrij staan.

Het is vele, vele, vele wagon treinen. Ik torer niet talfeste, maar we zijn vele, een 3D matrix vakthavande door Road traffic center, Jan Erikstad winnen.

Een Poolse aanhangwagen moet het probleem op de weg tegen Tyinkrysset hebben verkregen. Eerst stond hij voor een lange tijd. Maar omdat het was ten minste een doorgang voor andere trafikantar. Toen hij ontdekte dat hij zou keren down weer was er weinig goeds.

Rygga zelf tol snel

Rygga zelf – hij gewoon in de rand, en er het zegt hij mist. Sleepwagen op de weg van Lærdal, maar het kan duren, dit hier, win Erikstad.

Vangsida van Filefjell geweest chaotische omstandigheden tysdag vanavond. Meer aanhangwagen heeft kwestie, die heeft geleid tot een lange køar gehad. Deze zijn nu op de sørsida van en op de E16.

- En waar zijn ze genoeg portret, Erikstad, niet win torer te voorspellen hoe lang berginga kunnen nemen.

Moet stogga zijn

Stuurprogramma Ole Kristian Espeland ook en was Transferd naar Bergen. Geen behoefte te zijn gelukkig dat alleen krijgt hij te Lærdal slapen.

"Dit gebeurt telkens als er moeten worden genomen in de sneeuw. Ik wil een auto, noch een stogga deze wegen voordat ze vervoer toga berg bereikt. Het is steeds elke enige gong, Espeland winnen.

Hij vertelt over Nice sleden op de berg, maar dat het helpt weinig wanneer men niet bereid is voor føret lell. In Valdres Espeland kwam een andere Poolse aanhangwagen die føret was voorbereid, en die de wachtrij gemaakt.

cIVa16kQ1qnjOlrZmqqe8Ab104FzA6hQnhSXqRc5O3hw.jpg Op de rand: ook deze Poolse trailer zelfs op de rand en veroorzaakt verkeer onzin.

Foto: Ole Kristian Espeland/NRK

Goede køyreforhold

"Het is zeer goede køyreforhold. Dat is alles wat die ik wil zeggen, Espeland winnen.

Volgens een getuige bij de Poolse stad als zachte wagon train voor lage føret.

– En dus ze vaak alle mindere bakarst op tralla. Je hebt niet veel te gevaar, overwinning Espeland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet op de E16, maar op de E6.

Aflopen zondag ging deze van de weg af.

Sjåførene overnattet i bilvraket - NRK

Combinatie van zomer en winterbanden, en slecht weer.

Dan stuur je een andere auto, en laad de vracht over.

Deze staat dan ook op zomerbanden, maar wel met kettingen er op. Dat dan weer wel.

Reserve-bilen havnet også i grøfta - Hedmark og Oppland - NRK Nyheter

En dan parkeer je die toch ook gewoon in een greppel.

Nog maar 4 maanden winter tegaan. :banaan:

Reserve-bilen havnet også i grøfta - Hedmark og Oppland - NRK Nyheter

Op deze link is er nu ook een filmpje bij geplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden