[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nr zoveel op de E16


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

En na het kerstrecces komen ze weer...

Kastet ut av bilen og døde - bt.no

Deze maal was het een poolse collega op een Zweedse trekker die niet meer naar huis komt....

De man is ter plaatse dood verklaard, nadat de ambulancebroeders hem een tijd hebben gereanimeerd, dat dus niet meer mocht baten.

Over het materiaal waren vlgs de politie geen opmerkingen, evenmin over de rij en rusttijden.

Waarschijnlijk weer een gevalletje van pech kan je hebben, maar toch weer jammer dat er een dode bij moet vallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 119
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Administrators

Vanmorgen weer eentje op de E16.

Een duitse combi blijft niet recht en de aanhanger raakt een tegemoetkomende luxe wagen.

De duitse chauffeur kon ter plekke zijn rijbewijs inleveren. De banden waren NIET geschikt voor de noorse winter, volgens de politie.

De vrouw hebben ze uit de wagen moeten knippen en is per helikopter naar het Haugeland ziekenhuis in Bergen gevlogen. De ernst van de verwondingen is nog niet helemaal duidelijki, ze klaagde over pijn in de nek en een gebroken voet....

Ulykke på E 16 - bt.no

Wanneer ik dit lees vraag ik me steeds weer af wat het nut van winterbanden is........

De ambulance medewerker die bij mij is bij het Rode Kruis zegt dat ze (de overheid) een beetje moe worden van al die buitenlanders die hier rijden met totaal ongeschikte voertuigen en banden. Hoe veel moeten er nog verongelukken vraagt hij steeds?

En ik wordt er ook moe van want ik kan (als buitenlander) hier geen antwoord op geven. Een mensenleven is kennelijk goedkoper dan een extra set banden.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Omdat Noorwegen meent nagenoeg alles te moeten doen zoals de EU het heeft bedacht is een 100% controle niet toegestaan aan de grens..... Dat is iets wat hier al een tijdje ter discussie staat.

Daarnaast is de wetgeving mbt winterbanden nog steeds onduidelijk, het enige dat zwart op wit staat is dat je hier moet rijden op voor dat moment geschikte banden...... en dit begrip is dus te rekbaar. De transportclub en de noorse ANWB (NAF) wil dat er een duidelijker wet komt waarin gewoon staat dat er WINTERBANDEN (voldoen aan die en die richtlijn) verplicht zijn tussen dan en dan....

Wat de contrtole betreft, de binnenlandse controles worden wel meer en meer, dus de weegplekken van Statens Vegvesen worden meer gebruikt. Daarnaast, gaat het fout en je rijdt op de verkeerde banden, kan je je rijbewijs inleveren.... maar dat is eigenlijk meer mosterd na de maaltijd.

Maar dit alles doet niets af aan het feit dat er veel levens onnodig verwoest worden doordat er te gemakkelijk over banden wissel wordt gedacht indien je naar Noorwegen komt in de winter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een 100% controlle mag niet.

Noorwegen is dan wel geen lid van de EU, maar ze hebben wel de EU regels geaccepteert.

En stel dat ze controlle houden. Kom je aan Svinesund op een mooie zonnige dag met +10c, en je bestemming is Oslo.

Winterbanden heb je dan niet nodig.

Maar nagelost tehebben, moet je naar bv Bergen. En oeps, boven op de fjellet is het nog winter..

Had men dat bij een controlle aan de grens al moeten voorzien?

Of anders nemen we het voor of najaar. Terwijl het in het zuiden al bijna zomer is, ga je via Noorwegen naar het noorden.

Oeps, shit het is halverwegen April, en er komt nog een vracht sneeuw uit de lucht.

Had men dat aan Svinesund al moeten voorzien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zag een paar jaar terug in Clerveaux regelmatig een Noors transport bedrijf met kipper combi's (ben de naam ff kwijt) die eigenlijk het hele jaar kettingen bij zich hadden.

Heb me er wel eens over verbaasd, maar als je hier het één en ander leest wordt het een stuk duidelijker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Ja, we hebben verder weinig te mauwen hier, dus ALLES staat in de krant...

Vooral wanneer er een buitenlandse wagen bij betrokken is.....

Maar momenteel is er echt gerede kans op shit door de wisselende temperaturen..... We hebben nu ook een wegdek van puur ijs....

Het is momenteel 5 graden in de zon, de besneeuwde weg begint te dooien, maar dooit niet helemaal droog, dus na 17.00, als het weer kouder wordt gaat dat smeltwater bevriezen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, we hebben verder weinig te mauwen hier, dus ALLES staat in de krant...

Vooral wanneer er een buitenlandse wagen bij betrokken is.....

Maar momenteel is er echt gerede kans op shit door de wisselende temperaturen..... We hebben nu ook een wegdek van puur ijs....

Het is momenteel 5 graden in de zon, de besneeuwde weg begint te dooien, maar dooit niet helemaal droog, dus na 17.00, als het weer kouder wordt gaat dat smeltwater bevriezen......

Ik zeg: Wat een mooie tijd om restootje te zoeken en de dag door te nemen. Al valt dat eerste in Noorwegen niet mee;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

De politie blijft bij het verhaal dat er GEEN aanwijzingen zijn dat er sabotage in het spel is geweest.

Een van de opleggers die het nieuws (en de truck...) gepasseerd was had hetzelfde akkefietje diezelfde week 2x gehad.....

Ze blijven (voorlopig) vasthouden aan het menselijke aspekt van het geheel. Dus falende chauffeur ivm controle op koppeling....ijsvorming aan de klauw, het niet voldoende controleren van de koppeling en een foutje is zo gemaakt!

Edoch blijft de politie waakzaam op signalen dat er meer aan de hand geweest zou zijn. Er is voor wat betreft de losgeschoten oplegger, mijn weten, ook geen bekeuring voor DAT uitgeschreven.

Er heeft wel een tijdje een oproep op een forum gestaan dat "we" met alle middelen die golf buitenlanders maar moesten wegjagen (met bv sabotage) maar dit is verder niet als overtuigend boven komen drijven. Geloof zelfs dat diegene die het gepost had, er nogal van langsgekregen heeft op dat forum.... Heb het nog niet terug gevonden, vind ik het zet ik het op dit forum...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlanders kunnen ook veel zeggen zonder wat tezeggen.

Of zoals we het hier zeggen, de Nederlander lult de tijd vol, in de tijd dat die niks tezeggen heeft. :ja:

Misschien is er sabotage, maar misschien ook niet.

Je weet het niet, maar zeg maar wat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vanmorgen weer eentje op de E16.

Een duitse combi blijft niet recht en de aanhanger raakt een tegemoetkomende luxe wagen.

De duitse chauffeur kon ter plekke zijn rijbewijs inleveren. De banden waren NIET geschikt voor de noorse winter, volgens de politie.

De vrouw hebben ze uit de wagen moeten knippen en is per helikopter naar het Haugeland ziekenhuis in Bergen gevlogen. De ernst van de verwondingen is nog niet helemaal duidelijki, ze klaagde over pijn in de nek en een gebroken voet....

Ulykke på E 16 - bt.no

Wanneer ik dit lees vraag ik me steeds weer af wat het nut van winterbanden is........

De ambulance medewerker die bij mij is bij het Rode Kruis zegt dat ze (de overheid) een beetje moe worden van al die buitenlanders die hier rijden met totaal ongeschikte voertuigen en banden. Hoe veel moeten er nog verongelukken vraagt hij steeds?

En ik wordt er ook moe van want ik kan (als buitenlander) hier geen antwoord op geven. Een mensenleven is kennelijk goedkoper dan een extra set banden.....

Misschien een domme vraag, maar de Noren die hebben toch ook geen winterbanden op de trailer en aanhanger? Ok, op de trekas wel, dat snap ik, en eventueel op de stuuras.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden