Spring naar bijdragen
Gast Dennis

Bekeuring in Zwitserland

Recommended Posts

Gast Dennis

Een chauffeur van ons heeft vandaag een boete gehad in Zwitserland (grote parking Erstfeld), wat een******:stom:

Deze chauffeur heeft 3 weken terug een ritje naar Noorwegen en Zweden gemaakt!

Op de terugweg moest hij de boot halen en toen bleek dat er veranderingen in de haven aangebracht waren, de chauffeur had dit te laat door.

Hij is hierdoor 18 minuten over zijn rijtijd heen gegaan! Hij heeft keurig een printje gemaakt van die bewuste dag en daar achterop geschreven dat hij op grond van ARTIKEL 12 de rijtijdenwet noodgedwongen had overtreden!

ZE HEBBEN DEZE ENKELE OVERTREDING OP TWEE MANIEREN BEKEURD!!!!:kill:

ZE HEBBEN NAMELIJK EEN BOETE UITGESCHREVEN OMDAT DE CHAUFFEUR 18 MINUTEN OVER ZIJN RIJTIJD ZAT, MAAR OOK OMDAT HIJ NAAR 4 UUR EN 33 MINUTEN 5 MINUTEN STIL HEEFT GESTAAN OM DE WEG TE VRAGEN!!!! ZIJ ZIEN DIT ALS EEN PAUZE VAN 5 MINUTEN!!!???LOL

Artikel 12 geeft de bestuurder het recht om INCIDENTIEEL af te wijken van de rijtijdenwet, als dit nodig is om zowel de lading als de chauffeur van een veilige parkeerplaats te voorzien, maar kan ook gebruikt worden bij File's, aanrijdingen, pechgevallen enz enz. INCIDENTIELE CALAMITEITEN dus!

Mijn chauffeur moest evengoed € 410,00 afrekenen bij de ***********!:hamer: Wat een stelletje zielige stumpers daar in dat land!

Iedereen zou er eens 1 weekje omheen moeten rijden i.p.v. er dwars doorheen, dan piepen ze wel anders! Dan gaat dat land volledig naar de klote!:bey:

Bij dit soort zaken is het van belang om lid te zijn van TRANSPORT IN NOOD! Kijk maar ens op de website www.transportinnood.nl

Deze mensen komen echt op voor het belang van de transport sector in het algemeen en gaan in beroep tegen alle boete's die worden uitgeschreven! Goede zaak!!:banaan::ok:

Ben ik de enigste die dit soort maffe situatie's meemaakt?

Dennis

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Denk er wel aan Zwitserland heeft andere regels

En heeft niks met de E.U. landen te doen

hoeveel rust had je toen je Zwitserland in ging

En waar je Artikel 12 gebruikt hebt Heb je dat door een politie laten ondertekenen.

Dit zijn allemaal dingen waar je het jou zelf moeilijk maakt

hoop dat jou baas het betaald Anders heb je een week voor niks gewerkt

huub

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Het willen halen van een boot is geen artikel 12 denk ik. Dus of je nog verhaal kunt halen??

het dubbel bekeuren snap ik niet helemaal, zat hij 18 minuten over de 4:30 heen of 18 minuten over de dagelijkse rijtijd?

@Huub: Dennis is de werkgever, 1 van z'n chauffeurs heeft de bekeuring gekregen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

als je probeert een boot te halen, en je komt net uit met je 4,5 rijuur, dan weet je dat je onderweg mischien nog oponthoud krijgt, al dan niet in de haven, door een omleiding o.i.d.

dus dien je daar rekening mee te houden, dus had de chauffeur eerder de auto aan de kant moeten zetten, om pauze te maken, dan maar geen boot halen, daar heeft de lange arm van de wet geen boodschap aan.

Daar doe je nu niks meer aan, tuurlijk het is krom, maar zo zijn de regels nu eenmaal.

ga nu niet discuserren hoe kloten dat is, dat weten we nu allemaal wel dat het soms niet werkt.

maar je doet er niks meer aan, je had ter plekke bezwaar moeten maken, en niet betalen, en gelijk de nederlandse ambassade bellen de volgende keer

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Dennis.

Mooie accomodatie daar in Erstfeld, of niet?

Gewoon een extra tolpunt is dat. Ze zijn er helemaal op ingericht. Net een bank, ff pinnen meneertje? Of liever DKV? En zodra het geld of de bevestiging binnen is, mag je de reis weer vervolgen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Denk er wel aan Zwitserland heeft andere regels

En heeft niks met de E.U. landen te doen

hoeveel rust had je toen je Zwitserland in ging

En waar je Artikel 12 gebruikt hebt Heb je dat door een politie laten ondertekenen.

Dit zijn allemaal dingen waar je het jou zelf moeilijk maakt

hoop dat jou baas het betaald Anders heb je een week voor niks gewerkt

huub

Zwitserland heeft het AETR akkoord ondertekend. Dit betekent dat de rij- en rusttijden in Zwitserland dezelfde zijn als in de E.U., aangezien de bepalingen in Verordening 3820/85 en het AETR akkoord identiek zijn.

Door internationale afspraken die in 2007 in Europees verband zijn gemaakt zijn de verschillen tussen de EU-wetgeving (EU/561-2006 verordening) en die AETR-regeling sinds eind 2010 niet langer meer van kracht

Bron: http://www.rijschoolservice.nl/AanvGoederenVV_CCV_C2011.pdf

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
als je probeert een boot te halen, en je komt net uit met je 4,5 rijuur, dan weet je dat je onderweg mischien nog oponthoud krijgt, al dan niet in de haven, door een omleiding o.i.d.

dus dien je daar rekening mee te houden, dus had de chauffeur eerder de auto aan de kant moeten zetten, om pauze te maken, dan maar geen boot halen, daar heeft de lange arm van de wet geen boodschap aan.

Daar doe je nu niks meer aan, tuurlijk het is krom, maar zo zijn de regels nu eenmaal.

ga nu niet discuserren hoe kloten dat is, dat weten we nu allemaal wel dat het soms niet werkt.

maar je doet er niks meer aan, je had ter plekke bezwaar moeten maken, en niet betalen, en gelijk de nederlandse ambassade bellen de volgende keer

Toch had zijn chauffeur het anders kunnen doen, namelijk de digi op wachten boot zetten.

Die 5 min stilstand (weg vragen) had men in zwiterland kunnen zien als "halen ticket"

En de 'overschreden rijtijd kan dan gezien worden als "naar de boot rijden"

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Art. 12

Dit artikel verleent een bestuurder niet het recht om inbreuk te maken

op de verordening voor redenen die reeds bekend waren vóór het begin van de rit. Het is bestemd voor

gevallen waarin het voor een bestuurder tijdens de rit onverwacht onmogelijk wordt om aan de

verordening te voldoen

Bron richtsnoer 1 : http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?28122-Rij-en-rusttijdenwet

Vertrektijd van een boot is een vaststaand tijdstip, je hebt dus rekening te houden met de planning, wel zou een onverwachte omleiding reden kunnen zijn, maar hij heeft daar 5 minuten stilgestaan dus had daar ook zijn pauze moeten maken.:confused:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Toch had zijn chauffeur het anders kunnen doen, namelijk de digi op wachten boot zetten.

Die 5 min stilstand (weg vragen) had men in zwiterland kunnen zien als "halen ticket"

En de 'overschreden rijtijd kan dan gezien worden als "naar de boot rijden"

Dat is een mogelijkheid die hij had kunnen benutten, maar hij was toen al over zijn rijtijd

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is een mogelijkheid die hij had kunnen benutten, maar hij was toen al over zijn rijtijd

Uit de openingspost van Dennis.

Op de terugweg moest hij de boot halen en toen bleek dat er veranderingen in de haven aangebracht waren, de chauffeur had dit te laat door.

Hij is hierdoor 18 minuten over zijn rijtijd heen gegaan!

Vraag ik me eigen af welke haven dat was. Er is daar dan flink veel verandert, want 18 min over je rijtijd!!!

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
MAAR OOK OMDAT HIJ NAAR 4 UUR EN 33 MINUTEN 5 MINUTEN STIL HEEFT GESTAAN OM DE WEG TE VRAGEN!!!! ZIJ ZIEN DIT ALS EEN PAUZE VAN 5 MINUTEN!!!???LOL

4:33 is al een overtreding, maar ze zijn wel erg flauw bezig daar in CH

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast schrootmalloot
4:33 is al een overtreding, maar ze zijn wel erg flauw bezig daar in CH

Ch is zo flauw,om te lossen kwam ik er graag..Maar qua rijtijd en rust enz...Naar volk..Heb daar wat discussies gehad,en kunnen aftikken... Omdat mn knopje van mn tacho niet goed stond,kassa...Het eerste wat ze zeggen is we zitten niet bij de eu,we hebben onze eigen wetten...Dus kassa..:zegtniets:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Toch had zijn chauffeur het anders kunnen doen, namelijk de digi op wachten boot zetten.

Die 5 min stilstand (weg vragen) had men in zwiterland kunnen zien als "halen ticket"

En de 'overschreden rijtijd kan dan gezien worden als "naar de boot rijden"

willem dat had gekunt, want het is altijd stervensdruk bij die boten ;)

maar dan moet je wel je ticket bij je hebben en hopen dat ze daar geen tijd van afhaling op gezet hebben.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Ch is zo flauw,om te lossen kwam ik er graag..Maar qua rijtijd en rust enz...Naar volk..Heb daar wat discussies gehad,en kunnen aftikken... Omdat mn knopje van mn tacho niet goed stond,kassa...Het eerste wat ze zeggen is we zitten niet bij de eu,we hebben onze eigen wetten...Dus kassa..:zegtniets:

Ik ben er niet zo heel vaak geweest, vroeger waren we met de bulkauto veel te zwaar om over CH te rijden. Ik ben er in mijn leven 2x aangehouden 1 keer betaald omdat ik met 105 km/h van de berg viel (wel leeg) :rolleyes:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Iedereen zou er eens 1 weekje omheen moeten rijden i.p.v. er dwars doorheen, dan piepen ze wel anders! Dan gaat dat land volledig naar de klote!:bey:

Daar vergis jij je ,die Helvetieërs zitten helemaal niet op het EEG vrachtverkeer te wachten,dat het daar naar 40 ton gegaan is was op uitdrukkelijke wens van de EEG.

dat gehele bouwwerk van de Gottard basis tunnel word toch door de EEG betaald,die wilden dat.

Je kunt daar door maar dan houd je je aan hun regels is de stelling.

In het verleden,toen de limiet nog 28 ton was namen wij ook wel eens wat meer mee,tot een ton of 31 gingen we via Zwitserland,als je dan gewogen werd kreeg je een boete van iets rond de 400 CHF,en dat was dan net effe wat minder als wat omrijden via de Mt Blanc of de Brenner kostte,en dat wisten die Zwitsers donders goed.

En we werden niet elke reis gepakt dus t baasje verdiende ook nog wat,kwestie van calculeren.

Ik heb er ook nooit niks aan gevonden,maar t baasje besliste anders.

En t spreekwoord is toch: Geen geld,Geen Zwitsers.:D

Groeten Peter.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rik bos

Deze chauffeur heeft 3 weken terug een ritje naar Noorwegen en Zweden gemaakt!

deze regel maakt van ons criminele.

in bedrijftak word je als werknemer beboet omdat je drie weken terug iets hebt gedaan wat niet mocht.

ik noem dit pikken en dan nog die overtreding is hellemaal niet in zwitserland gemaakt.

ik was en ben dit nog steeds van mening dat dit nu het resultaat is van 28 dagen gegevens bij je moeten hebben.

volgens mij was die 28 dagen toch bedoeld om te contoleren of je de weeklijkse rustijd wel hebt gehad.

dat de controle niet is veranderd dat het nog steeds is de schijven en of digi van de werkweek en de laatste dag van voorgaande week is.

en niet van 28 dagen.

je zult maar op vakantie zijn geweest je begint na drie weken weer te werken en dan bingo als je net voor de vakantie een foutje hebt gemaakt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Deze chauffeur heeft 3 weken terug een ritje naar Noorwegen en Zweden gemaakt!

deze regel maakt van ons criminele.

in bedrijftak word je als werknemer beboet omdat je drie weken terug iets hebt gedaan wat niet mocht.

ik noem dit pikken en dan nog die overtreding is hellemaal niet in zwitserland gemaakt.

ik was en ben dit nog steeds van mening dat dit nu het resultaat is van 28 dagen gegevens bij je moeten hebben.

volgens mij was die 28 dagen toch bedoeld om te contoleren of je de weeklijkse rustijd wel hebt gehad.

dat de controle niet is veranderd dat het nog steeds is de schijven en of digi van de werkweek en de laatste dag van voorgaande week is.

en niet van 28 dagen.

je zult maar op vakantie zijn geweest je begint na drie weken weer te werken en dan bingo als je net voor de vakantie een foutje hebt gemaakt.

Teneinde een doeltreffende handhaving te kunnen garanderen is het van essentieel belang dat, na een overgangsperiode, de bevoegde instanties bij wegcontroles kunnen nagaan of de rij- en rusttijden naar behoren zijn nageleefd op de dag van de controle en tijdens de voorafgaande 28 dagen.

bron: http://www.chauffeursforum.nl/attachment.php?attachmentid=23157&d=1285424509

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast schrootmalloot

Zwitserland wil alleen cashen,zo ken ik ze niet anders.. Aan de grens documentje niet naar hun zin,ga maar naar een expediteur..Kassa.. We reden vaak vloeibaar plastic of granulaten van een dure klasse,stond je op wheil,en kon de declarant niet garant staan voor de waarde van de vracht..Na een uur of wat wachten,ja ga maar naar St louis naar die en die declarant...Was je weer een paar uur verder...Lengte auto,geilen ze ook erg op.. Aslasten,met kentekens erbij..Op de weegbrug..Vind het een mooi land en ook de klanten waar ik kwam,niks om over te zeiken..Maar dat ambtenarenvolk mogen ze van mij afschieten daar...:mad:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Lengte auto,geilen ze ook erg op....

Dinsdagmiddag op Chiasso m'n ticket getrokken en gezwaaid naar de dames Douane. Ik kon zo door! :ja:

De auto niks te kort natuurlijk! :cool:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast schrootmalloot

Heb het gehad Herman stond ff voor Basel pauze te maken,loop terug naar mn auto bakkie koffie in de hand(wel duur daar :D) Politie bij mn auto..Moest alles laten zien schijven,documenten...Alles oke ja de pleuris erin dus de mannen met een meetlint de lengte opnemen...Ja jammer joh ook goed...Ze konden niks vinden en dropen zwaar teleurgesteld af..Had ook nog weleens mazzel toen hoor..:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Heb het gehad Herman stond ff voor Basel pauze te maken,loop terug naar mn auto bakkie koffie in de hand(wel duur daar :D) Politie bij mn auto..Moest alles laten zien schijven,documenten...Alles oke ja de pleuris erin dus de mannen met een meetlint de lengte opnemen...Ja jammer joh ook goed...Ze konden niks vinden en dropen zwaar teleurgesteld af..Had ook nog weleens mazzel toen hoor..:D

Ik ken het Arjan, een paar weken geleden ook op Chiasso komt de Douane uit z'n hok met een meetlint, hij meten en komt op 5.05 mtr van hart assenstel aanhanger tot eind van de lading. Dat mocht 5 mtr zijn dus de boel iets in elkaar schuiven en klaar. Totale lengte combi keek hij niet naar.

Afgelopen week was me dat echt niet gelukt, 1,5 meter inschuiven is wel erg veel. :ja:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast schrootmalloot

ja ik weet het,heb het gehad dat ik op bad sackingen werd geweigerd hanger te zwaar bladieblabla..Nu hadden we daar een klant zitten dus de zooi weer overgeladen en toen weer terug..Toen wel oke.. Maar ook gehad daar te zwaar ja wat nu,dus gezegd joh moet lossen in een straal van 20/30 km rond bazel..Beetje bluffen soms helpt het..Had er toen eentje halverwege ri Chiasso..:D Dus je rijd niet echt lekker maar de baas weer blij....;)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...