[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bekeuring in Zwitserland


Gast Dennis

Recommended Posts

Een chauffeur van ons heeft vandaag een boete gehad in Zwitserland (grote parking Erstfeld), wat een******:stom:

Deze chauffeur heeft 3 weken terug een ritje naar Noorwegen en Zweden gemaakt!

Op de terugweg moest hij de boot halen en toen bleek dat er veranderingen in de haven aangebracht waren, de chauffeur had dit te laat door.

Hij is hierdoor 18 minuten over zijn rijtijd heen gegaan! Hij heeft keurig een printje gemaakt van die bewuste dag en daar achterop geschreven dat hij op grond van ARTIKEL 12 de rijtijdenwet noodgedwongen had overtreden!

ZE HEBBEN DEZE ENKELE OVERTREDING OP TWEE MANIEREN BEKEURD!!!!:kill:

ZE HEBBEN NAMELIJK EEN BOETE UITGESCHREVEN OMDAT DE CHAUFFEUR 18 MINUTEN OVER ZIJN RIJTIJD ZAT, MAAR OOK OMDAT HIJ NAAR 4 UUR EN 33 MINUTEN 5 MINUTEN STIL HEEFT GESTAAN OM DE WEG TE VRAGEN!!!! ZIJ ZIEN DIT ALS EEN PAUZE VAN 5 MINUTEN!!!???LOL

Artikel 12 geeft de bestuurder het recht om INCIDENTIEEL af te wijken van de rijtijdenwet, als dit nodig is om zowel de lading als de chauffeur van een veilige parkeerplaats te voorzien, maar kan ook gebruikt worden bij File's, aanrijdingen, pechgevallen enz enz. INCIDENTIELE CALAMITEITEN dus!

Mijn chauffeur moest evengoed € 410,00 afrekenen bij de ***********!:hamer: Wat een stelletje zielige stumpers daar in dat land!

Iedereen zou er eens 1 weekje omheen moeten rijden i.p.v. er dwars doorheen, dan piepen ze wel anders! Dan gaat dat land volledig naar de klote!:bey:

Bij dit soort zaken is het van belang om lid te zijn van TRANSPORT IN NOOD! Kijk maar ens op de website www.transportinnood.nl

Deze mensen komen echt op voor het belang van de transport sector in het algemeen en gaan in beroep tegen alle boete's die worden uitgeschreven! Goede zaak!!:banaan::ok:

Ben ik de enigste die dit soort maffe situatie's meemaakt?

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Denk er wel aan Zwitserland heeft andere regels

En heeft niks met de E.U. landen te doen

hoeveel rust had je toen je Zwitserland in ging

En waar je Artikel 12 gebruikt hebt Heb je dat door een politie laten ondertekenen.

Dit zijn allemaal dingen waar je het jou zelf moeilijk maakt

hoop dat jou baas het betaald Anders heb je een week voor niks gewerkt

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het willen halen van een boot is geen artikel 12 denk ik. Dus of je nog verhaal kunt halen??

het dubbel bekeuren snap ik niet helemaal, zat hij 18 minuten over de 4:30 heen of 18 minuten over de dagelijkse rijtijd?

@Huub: Dennis is de werkgever, 1 van z'n chauffeurs heeft de bekeuring gekregen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je probeert een boot te halen, en je komt net uit met je 4,5 rijuur, dan weet je dat je onderweg mischien nog oponthoud krijgt, al dan niet in de haven, door een omleiding o.i.d.

dus dien je daar rekening mee te houden, dus had de chauffeur eerder de auto aan de kant moeten zetten, om pauze te maken, dan maar geen boot halen, daar heeft de lange arm van de wet geen boodschap aan.

Daar doe je nu niks meer aan, tuurlijk het is krom, maar zo zijn de regels nu eenmaal.

ga nu niet discuserren hoe kloten dat is, dat weten we nu allemaal wel dat het soms niet werkt.

maar je doet er niks meer aan, je had ter plekke bezwaar moeten maken, en niet betalen, en gelijk de nederlandse ambassade bellen de volgende keer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je probeert een boot te halen, en je komt net uit met je 4,5 rijuur, dan weet je dat je onderweg mischien nog oponthoud krijgt, al dan niet in de haven, door een omleiding o.i.d.

dus dien je daar rekening mee te houden, dus had de chauffeur eerder de auto aan de kant moeten zetten, om pauze te maken, dan maar geen boot halen, daar heeft de lange arm van de wet geen boodschap aan.

Daar doe je nu niks meer aan, tuurlijk het is krom, maar zo zijn de regels nu eenmaal.

ga nu niet discuserren hoe kloten dat is, dat weten we nu allemaal wel dat het soms niet werkt.

maar je doet er niks meer aan, je had ter plekke bezwaar moeten maken, en niet betalen, en gelijk de nederlandse ambassade bellen de volgende keer

Toch had zijn chauffeur het anders kunnen doen, namelijk de digi op wachten boot zetten.

Die 5 min stilstand (weg vragen) had men in zwiterland kunnen zien als "halen ticket"

En de 'overschreden rijtijd kan dan gezien worden als "naar de boot rijden"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een mogelijkheid die hij had kunnen benutten, maar hij was toen al over zijn rijtijd

Uit de openingspost van Dennis.

Op de terugweg moest hij de boot halen en toen bleek dat er veranderingen in de haven aangebracht waren, de chauffeur had dit te laat door.

Hij is hierdoor 18 minuten over zijn rijtijd heen gegaan!

Vraag ik me eigen af welke haven dat was. Er is daar dan flink veel verandert, want 18 min over je rijtijd!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot
4:33 is al een overtreding, maar ze zijn wel erg flauw bezig daar in CH

Ch is zo flauw,om te lossen kwam ik er graag..Maar qua rijtijd en rust enz...Naar volk..Heb daar wat discussies gehad,en kunnen aftikken... Omdat mn knopje van mn tacho niet goed stond,kassa...Het eerste wat ze zeggen is we zitten niet bij de eu,we hebben onze eigen wetten...Dus kassa..:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen zou er eens 1 weekje omheen moeten rijden i.p.v. er dwars doorheen, dan piepen ze wel anders! Dan gaat dat land volledig naar de klote!:bey:

Daar vergis jij je ,die Helvetieërs zitten helemaal niet op het EEG vrachtverkeer te wachten,dat het daar naar 40 ton gegaan is was op uitdrukkelijke wens van de EEG.

dat gehele bouwwerk van de Gottard basis tunnel word toch door de EEG betaald,die wilden dat.

Je kunt daar door maar dan houd je je aan hun regels is de stelling.

In het verleden,toen de limiet nog 28 ton was namen wij ook wel eens wat meer mee,tot een ton of 31 gingen we via Zwitserland,als je dan gewogen werd kreeg je een boete van iets rond de 400 CHF,en dat was dan net effe wat minder als wat omrijden via de Mt Blanc of de Brenner kostte,en dat wisten die Zwitsers donders goed.

En we werden niet elke reis gepakt dus t baasje verdiende ook nog wat,kwestie van calculeren.

Ik heb er ook nooit niks aan gevonden,maar t baasje besliste anders.

En t spreekwoord is toch: Geen geld,Geen Zwitsers.:D

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze chauffeur heeft 3 weken terug een ritje naar Noorwegen en Zweden gemaakt!

deze regel maakt van ons criminele.

in bedrijftak word je als werknemer beboet omdat je drie weken terug iets hebt gedaan wat niet mocht.

ik noem dit pikken en dan nog die overtreding is hellemaal niet in zwitserland gemaakt.

ik was en ben dit nog steeds van mening dat dit nu het resultaat is van 28 dagen gegevens bij je moeten hebben.

volgens mij was die 28 dagen toch bedoeld om te contoleren of je de weeklijkse rustijd wel hebt gehad.

dat de controle niet is veranderd dat het nog steeds is de schijven en of digi van de werkweek en de laatste dag van voorgaande week is.

en niet van 28 dagen.

je zult maar op vakantie zijn geweest je begint na drie weken weer te werken en dan bingo als je net voor de vakantie een foutje hebt gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Zwitserland wil alleen cashen,zo ken ik ze niet anders.. Aan de grens documentje niet naar hun zin,ga maar naar een expediteur..Kassa.. We reden vaak vloeibaar plastic of granulaten van een dure klasse,stond je op wheil,en kon de declarant niet garant staan voor de waarde van de vracht..Na een uur of wat wachten,ja ga maar naar St louis naar die en die declarant...Was je weer een paar uur verder...Lengte auto,geilen ze ook erg op.. Aslasten,met kentekens erbij..Op de weegbrug..Vind het een mooi land en ook de klanten waar ik kwam,niks om over te zeiken..Maar dat ambtenarenvolk mogen ze van mij afschieten daar...:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

Heb het gehad Herman stond ff voor Basel pauze te maken,loop terug naar mn auto bakkie koffie in de hand(wel duur daar :D) Politie bij mn auto..Moest alles laten zien schijven,documenten...Alles oke ja de pleuris erin dus de mannen met een meetlint de lengte opnemen...Ja jammer joh ook goed...Ze konden niks vinden en dropen zwaar teleurgesteld af..Had ook nog weleens mazzel toen hoor..:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb het gehad Herman stond ff voor Basel pauze te maken,loop terug naar mn auto bakkie koffie in de hand(wel duur daar :D) Politie bij mn auto..Moest alles laten zien schijven,documenten...Alles oke ja de pleuris erin dus de mannen met een meetlint de lengte opnemen...Ja jammer joh ook goed...Ze konden niks vinden en dropen zwaar teleurgesteld af..Had ook nog weleens mazzel toen hoor..:D

Ik ken het Arjan, een paar weken geleden ook op Chiasso komt de Douane uit z'n hok met een meetlint, hij meten en komt op 5.05 mtr van hart assenstel aanhanger tot eind van de lading. Dat mocht 5 mtr zijn dus de boel iets in elkaar schuiven en klaar. Totale lengte combi keek hij niet naar.

Afgelopen week was me dat echt niet gelukt, 1,5 meter inschuiven is wel erg veel. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast schrootmalloot

ja ik weet het,heb het gehad dat ik op bad sackingen werd geweigerd hanger te zwaar bladieblabla..Nu hadden we daar een klant zitten dus de zooi weer overgeladen en toen weer terug..Toen wel oke.. Maar ook gehad daar te zwaar ja wat nu,dus gezegd joh moet lossen in een straal van 20/30 km rond bazel..Beetje bluffen soms helpt het..Had er toen eentje halverwege ri Chiasso..:D Dus je rijd niet echt lekker maar de baas weer blij....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast johannes70

Nou heb het even doorgelezen, en ik weet dat het op Erstfeld echte mierenneukers zijn. Maar ik zat laatst ook wel wat fout in Zwitserland toen ze me net voor Zurich van de weg plukten.

Maar er werd niks gezegd over de boot en ik heb zulke dingen ook wel eens want bij ons gaat ook echt alles op het laatste moment.

Bij mij vielen ze meer over 2 keer beginnen in 24 uur en in 24 uur geen 9 uur rust en dat gezanik, terwijl je rust genoeg gehad hebt, meer dan wettelijk zelfs.

Ik kreeg een keurige uitdraai mee met alle foutjes en kon gaan zonder te betalen.

Het is maar net wie je aanhoudt en of ze uit zijn of geld, en uiteraard hoe jij je als chauffeur opsteld.

Ik heb geluk gehad misschien , of niet ik weet het niet.

2 jaar terug hielden ze me op dezelfde plek staande en moest ik wel aftikken en wel 1000 francen, dat moest voor de rechter en op het postkantoor kwam er nog een keer een envelop (na een week of 7) met 1000 francen gevraagd of 8 dagen hechtenis.

Tsja 2 verschillende verhalen....

bewerkt door johannes70
vergeet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden