[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

wat gaat dit wel niet kosten


stille Willie 57

Recommended Posts

  • Forumlid
Om een chauffeurskaart te kunnen aanvragen hoef je niet over een werkgeversverklaring te beschikken hoor,iedereen die een rijbewijs heeft om een tachograafplichtige (C-E of D-E ) auto te besturen kan zo n ding aanvragen.

Chauffeurs die werkzaam zijn in het "eigen vervoer" kennen het verschijnsel werkgevers verklaring niet maar moeten wel over een chauffeurskaart beschikken.

Groeten Peter.

:nee: :nee: :nee:

Rijbewijs B is voldoende om een chauffeurspas aan te vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Om een chauffeurskaart te kunnen aanvragen hoef je niet over een werkgeversverklaring te beschikken hoor,iedereen die een rijbewijs heeft om een tachograafplichtige (C-E of D-E ) auto te besturen kan zo n ding aanvragen.

Chauffeurs die werkzaam zijn in het "eigen vervoer" kennen het verschijnsel werkgevers verklaring niet maar moeten wel over een chauffeurskaart beschikken.

Groeten Peter.

Nee, ik bedoelde mochten die databases op een of andere manier met elkaar verbonden zijn ..... dat men dan nader onderzoek vanaf de computer zou kunnen doen. Dan weten ze immers op welke bedrijven ze hun fysieke controles onderweg kunnen richten ... gerichte controles dus.

Dan zou je immers kunnen controleren of meerdere chauffeurs bij zo'n bedrijf op een of andere manier meerdere kaarten op HUN naam hebben staan. Een vervangende kaart kun je m.i. alleen maar aanvragen als je een aangifte hebt gedaan van je 'gestolen/verloren' chauffeurspas OF dat ding stuk is geraakt = dan moet je hem tevens opsturen voor zover ik weet, want als het een technisch defect is kun je dan gratis een vervangende pas krijgen.

Zo bedoelde ik dat dus.

Je kunt dus wel in bezit zijn van meerdere passen op je eigen naam (zoals ik heb geïnterpreteerd uit het verhaal) indien je onterecht/valselijk aangifte hebt gedaan van vermissing/gestolenpas. En daar kan men je natuurlijk ECHT op pakken ... en het wordt ook tijd dat Justitie dat ook echt gaat doen in deze gevallen. Maar da's mijn eigenwijze mening hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Overigens valt een controle in Nederland zeer mee ;)

Verschillende kleine overtredingen .... oa een te korte nachtrust maar daarna 4 dagen vrij!

Maar te kort = die 9 uren moeten natuurlijk binnen die 24 uurs periode vallen.

Voor de letter van de wet is dit natuurlijk een overtreding .... de controleur maakt kennelijk echter zelf uit of hij je gaat beboeten of je een waarschuwing geeft. Heb dus een waarschuwing gekregen hier beter op te letten ...

Maar ja .. inderdaad wie blijft er nu op een uur van huis nog een extra nachtrust onderweg staan?

Wat dat betreft zou de wetgeving best nog wel een keer mogen worden herzien ...

# oa twee wekelijkse rijtijd van 90 uren is er ook zo een die wat mij betreft wel mag vervallen.

Laat men alles PER week bezien ... da's immers nu max 56 rij-uren

# ook dat al je werkuren hebt tussen 01.00 en 05.00 je eigenlijk maar een max diensttijd mag hebben van 10 uren .... is in deze tijd wat vreemd te noemen === stel je voor dat iedereen na 05.00 uur zou beginnen dan zouden de files vast en zeker nog langer zijn ....

# 3x 9 betekent dus als je op de 4e dag terugkomt (daarna vrij hebt) die laatste dag geen 15 uren kunt maken omdat je dan een dagelijkse rust zou moeten hebben van 11 uren ... en dus 13 uren (minus verplicht pauzes natuurlijk) kunt maken ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trouwens precies wat er is gebeurt volgens mij in dit verhaal over het drutense transportbedrijf. Dat 1 persoon 3 verschillende passen op zijn naam heeft klopt natuurlijk niet en geeft wel aan dat dit geval waarschijnlijk niet op zichzelf staat. Maar dat die chauffeurs even doorhalen om thuis te komen heeft m.i. niets met concurrentievervalsing te doen. Kom op zeg. Deden we dit vroeger allemaal niet? En vervloeken we die digi-pas er niet om dat we nu worden gedwongen om onderweg te blijven staan??

Als je altijd op dezelfde wagen rijdt heb je hieraan m.i. helemaal niets ..... de controleur steekt zijn pas in de digitale wagen en leest de digi zelf uit! Hij (ben donderdag zelf door het IVW van de weggehaald voor een ADR controle) leest dus de digitale tacho zelf uit .... zo kon ik ook zien dat mijn collega meerdere overtredingen had (meer dan ikke ;) ) maar daar keek hij op dat moment verder dus niet naar. Alleen mijn data was van belang.

Dus als je op meerdere passen rijdt die op je eigen naam staan ... komt dit in zo'n geval uit!!!

En de data die de digi zelf onthoudt zijn minimaal 365 dagen .... zou je nooit de vergissing maken twee (of meer) passen die op je eigen naam staan te gebruiken op die wagen?

Dat zou dus bij controle aan het licht komen...

100% zeker weten.

Jammer dat ik weinig tijd had ... anders had ik die man de oren van het hoofd gevraagd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit hele topic gaat over een horen zeggen verhaal. Er word hier misschien een bedrijf wel vals beschuldigt. Maar dat terzeide.

Wie zegt dat die chauffeurs donderdag om 19.00 niet aan der uren zaten, toen 11 uurtjes hebben gemaakt, en vrijdagmorgen om 06.00 weer zijn gaan rijden.

(De 2x 10rijuren al gebruikt hebben) en daardoor vrijdag om 16.00 uitgereden waren.

Als er een tweede pas in de auto ligt, ga ik ook die laatste 4,5uur naar huis toe hoor.

Om 20.30 bij moeder de vrouw thuis. Jij zal misschien eerst je uren nog een keer maken, en Zaterdag om 03.00 de auto aanslingeren, en om 07.30 thuis komen.

Een ander voorbeeld. Jij komt 15 min rijtijd tekort om thuis tekomen. Rij jij door, met het risico om de komeden 28dagen daarvoor bekeurt teworden? Of ga jij eerst nog een keer je uren maken?

Of zou je, als je die mogelijkheid heb, een andere pas gebruiken?

Ik heb een tweede pas, en schaam me eigen er niet voor om dat gewoon op internet teschrijven. Ik gebruik die pas ook wekelijks. Ik leen hem zelfs uit als iemand hem nodig heb.

Ik ben zelfs bezig met een derde pas. Want dan kan ik het nog veel beter goed liegen als dat ik nu al doet.

Met de auto die ik nu heb kan ik geen magneet meer gebruiken, teminste niet zomakelijk als het met me oude auto was. De klok kan ik nog wel uitkrijgen, maar een tweede pas werkt makelijker.

Jij zal me nu misschien een klootzak vinden. Dat mag je vinden. Maar ik heb al jaren geen bekeuring meer gehad. En mijn werkgever door mij ook niet.

En ik rij elke controle lachend in. De instantie's zien graag chauffeurs zoals mij. Ik hou me eigen teminste netjes aan de regels. Zo ziet het er iig uit.

Nou moet ik toegeven dat ik het helemaal met je eens ben.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

# ook dat al je werkuren hebt tussen 01.00 en 05.00 je eigenlijk maar een max diensttijd mag hebben van 10 uren .... i

Dit is al meer aan de orde geweest Angelique en dit klopt niet.

Je mag,als je tussen 01.00 en 05.00 uur begonnen bent maar 10 ARBEIDS uren maken,maar nog steeds 15 diensturen.

Staat hier te lezen,art 7 :

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?28145-Arbeidstijdenbesluit

Als je b.v 4 uur rijdt,2 uur sta te laden,2 uur rust neemt en vervolgens weer 4 uur rijdt,heb je 4+2+4=10 uur Arbeids tijd +2 uur rusttijd= 12 uur diensttijd en ben je perfect in orde.

Als je weer eens in een controle valt kaart dit maar eens aan bij de controleur.

Overigens als je na 05.00 uur begint mag je volgens het arbeids tijden besluit ook maar 12 uur maken en geen 15(diensturen)-1.5(2x45 min pauze)13 arbeids uren.

het begrip diensttijd kent de wet niet,de wet schrijft voor dat je,binnen een periode van 24 uur vanaf aanvang werkzaamheden, minstens een verkorte dagelijkse rust moet hebben genoten.

En 24-9= 15,en zo komen we aan onze diensttijd van 15 uur.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is al meer aan de orde geweest Angelique en dit klopt niet.

Je mag,als je tussen 01.00 en 05.00 uur begonnen bent maar 10 ARBEIDS uren maken,maar nog steeds 15 diensturen.

Staat hier te lezen,art 7 :

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?28145-Arbeidstijdenbesluit

Als je b.v 4 uur rijdt,2 uur sta te laden,2 uur rust neemt en vervolgens weer 4 uur rijdt,heb je 4+2+4=10 uur Arbeids tijd +2 uur rusttijd= 12 uur diensttijd en ben je perfect in orde.

Als je weer eens in een controle valt kaart dit maar eens aan bij de controleur.

Overigens als je na 05.00 uur begint mag je volgens het arbeids tijden besluit ook maar 12 uur maken en geen 15(diensturen)-1.5(2x45 min pauze)13 arbeids uren.

het begrip diensttijd kent de wet niet,de wet schrijft voor dat je,binnen een periode van 24 uur vanaf aanvang werkzaamheden, minstens een verkorte dagelijkse rust moet hebben genoten.

En 24-9= 15,en zo komen we aan onze diensttijd van 15 uur.

Gr Peter.

wie kontroleert daar op en wordt daar op gekontroleert onderweg?

want het rijtijdenbesluit en het arbeidstijdenbesluit komen daarover in conflict met elkaar.

en bij controle kijken ze naar de rijtijdenbesluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wie kontroleert daar op en wordt daar op gekontroleert onderweg?

want het rijtijdenbesluit en het arbeidstijdenbesluit komen daarover in conflict met elkaar.

en bij controle kijken ze naar de rijtijdenbesluit.

Onderweg word daar niet op gecontroleerd,dan zou het op t bedrijf moeten gebeuren.

Waarom zouden arbeids tijden besluit en rijtijden besluit in conflict komen ? men moet ze allebei respecteren.

Alleen gaat het rijtijden besluit soms iets verder;het arbeids tijden besluit schrijft voor dat je na 6 uur arbeid minstens een half uur pauze moet maken,het rijtijden besluit zegt dat je na 4,5 uur rijden 45 min pauze moet maken.

Zuiver theoretisch zou je dus na 6 uur werk,rijden,lossen,laden,tanken ,minstens een half uur pauze moeten maken,en niet de laad en lostijd wegschrijven als pauze.

Als er in het rijtijden besluit niet staat dat je maar 10 arbeids uren mag maken als je tussen 01.00 en 05.00 uur aangevangen bent,wil niet zeggen dat je je daar niet aan hoeft te houden,wij hebben n.l. met beide besluiten te maken.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Onderweg word daar niet op gecontroleerd,dan zou het op t bedrijf moeten gebeuren.

Waarom zouden arbeids tijden besluit en rijtijden besluit in conflict komen ? men moet ze allebei respecteren.

Alleen gaat het rijtijden besluit soms iets verder;het arbeids tijden besluit schrijft voor dat je na 6 uur arbeid minstens een half uur pauze moet maken,het rijtijden besluit zegt dat je na 4,5 uur rijden 45 min pauze moet maken.

Zuiver theoretisch zou je dus na 6 uur werk,rijden,lossen,laden,tanken ,minstens een half uur pauze moeten maken,en niet de laad en lostijd wegschrijven als pauze.

Als er in het rijtijden besluit niet staat dat je maar 10 arbeids uren mag maken als je tussen 01.00 en 05.00 uur aangevangen bent,wil niet zeggen dat je je daar niet aan hoeft te houden,wij hebben n.l. met beide besluiten te maken.

Gr Peter.

in mijn ogen komen die met elkaar in conflict omdat de een strenger is dan dan de ander,

denk dat het voor de distributie die toch meestal op tijd begint zeg tussen 3 en 5uur, echt geen einde oefening is tussen13.00 en 15.00 uur.

die komen dus duidelijk in conflict met de arbeidstijdenbesluit maar niet met de rijtijdenbesluit.

of zie ik dat nu verkeerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
in mijn ogen komen die met elkaar in conflict omdat de een strenger is dan dan de ander,in geval van van twijfel geldt de strengste regel.

denk dat het voor de distributie die toch meestal op tijd begint zeg tussen 3 en 5uur, echt geen einde oefening is tussen13.00 en 15.00 uur.

die komen dus duidelijk in conflict met de arbeidstijdenbesluit maar niet met de rijtijdenbesluit.

of zie ik dat nu verkeerd.

Waarom zouden die in conflict komen?als jij om 03 .uur begint moet je om 18.00 uur met je dagelijkse rusttijd beginnen.

Je mag echter maar 10 arbeids uren maken,hoe je dat oplost ligt aan je eigen creatieviteit,als je meer arbeids uren maakt kom je i.d.d. in conflict,je moet dan je tacho wat meer op rust zetten als je staat te lossen.

Tussen het begin en einde van je diensttijd mag nog steeds 15 uur zitten,je mag er alleen maar 10 van arbeiden.:D

Als je b.v om 3 uur begint,een route rijdt tot 8 uur en dan terug bent op standplaats heb je 5 uur gewerkt,ja gaat naar huis en om 13 uur ga je weer een route maken,tot 18 uur,,,,,dan heb je 10 uur arbeid verricht en 5 uur gerust en ben je perfect in orde.

Toen ik nog reed en als ik naar verdere bestemming moest gebeurde het wel eens dat er onderweg nog een klantje uit moest,je moest dan wel eens vroeg vertrekken.

Als ik dan om,b.v. 4 uur vertrok, reed ik 4,5 uur vol,maakte pauze,45 min of n uur,reed weer wat,loste mijn klantje,zeg 1 uur,en reed mijn uren vol tot 9 rijuren,en begon dan aan mijn dagelijkse rusttijd(evt verkort)

2x 4.5 rijuur = 9 uur+1 uur lossen = 10 arbeids uren maar 11 diensturen,als ik twee uur pauze maakte is er ook niks aan de hand,nog steeds maar 10 arbeids uren op 12 diensturen.

Zou dit lossen echter 2 uur duren mag ik maar 8 uur meer rijden,maar dat controleert niemand.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom zouden die in conflict komen?als jij om 03 .uur begint moet je om 18.00 uur met je dagelijkse rusttijd beginnen.

Je mag echter maar 10 arbeids uren maken,hoe je dat oplost ligt aan je eigen creatieviteit,als je meer arbeids uren maakt kom je i.d.d. in conflict,je moet dan je tacho wat meer op rust zetten als je staat te lossen.

Tussen het begin en einde van je diensttijd mag nog steeds 15 uur zitten,je mag er alleen maar 10 van arbeiden.:D

Als je b.v om 3 uur begint,een route rijdt tot 8 uur en dan terug bent op standplaats heb je 5 uur gewerkt,ja gaat naar huis en om 13 uur ga je weer een route maken,tot 18 uur,,,,,dan heb je 10 uur arbeid verricht en 5 uur gerust en ben je perfect in orde.

Toen ik nog reed en als ik naar verdere bestemming moest gebeurde het wel eens dat er onderweg nog een klantje uit moest,je moest dan wel eens vroeg vertrekken.

Als ik dan om,b.v. 4 uur vertrok, reed ik 4,5 uur vol,maakte pauze,45 min of n uur,reed weer wat,loste mijn klantje,zeg 1 uur,en reed mijn uren vol tot 9 rijuren,en begon dan aan mijn dagelijkse rusttijd(evt verkort)

2x 4.5 rijuur = 9 uur+1 uur lossen = 10 arbeids uren maar 11 diensturen,als ik twee uur pauze maakte is er ook niks aan de hand,nog steeds maar 10 arbeids uren op 12 diensturen.

Zou dit lossen echter 2 uur duren mag ik maar 8 uur meer rijden,maar dat controleert niemand.

Gr Peter.

ja zoals jij het er neerzet klopt het maar ik moet de eerste distibutie chauffeur nog tegenkomen die maar 1 losadres heeft meestal gaan die jongens/meiden met een adresje of tig weg(is mij verteld).

bv huisman gaat ook met een adres of tig naar amsterdam, heen en terug ben je toch al gauw een uurtje of 6 mee zoet en er tig adressen uitgooien in 4uur en van klantje naar klantje rijden, misschien nog wat retour laden, kom je volgens mij niet uit met je arbeidstijd, maar wel volgens het rijtijdenbesluit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ja zoals jij het er neerzet klopt het maar ik moet de eerste distibutie chauffeur nog tegenkomen die maar 1 losadres heeft meestal gaan die jongens/meiden met een adresje of tig weg(is mij verteld).

bv huisman gaat ook met een adres of tig naar amsterdam, heen en terug ben je toch al gauw een uurtje of 6 mee zoet en er tig adressen uitgooien in 4uur en van klantje naar klantje rijden, misschien nog wat retour laden, kom je volgens mij niet uit met je arbeidstijd, maar wel volgens het rijtijdenbesluit.

Ik zeg ook niet dat t niet gebeurt,ik gaf alleen een voorbeeld aan,ikzelf heb me er ook nooit aan gestoord,d.w.z. ik heb nooit gedacht;o ja,ik ben voor 5 uur beginnen en nu moet ik er op letten dat ik niet meer dan 10 uur werk.

Controle is er momenteel niet of nauwelijks op,maar dat kan gaan veranderen zoals Ger in zijn vorige posting aangaf.

Verder weet ik niet hoe de Nederlandse autoriteiten werken,maar als je in het geval zoals bij het bedrijf van El Biondo d Italia(posting 72) ;

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?26619-bedrijfscontrole-italie/page5

door het verkeers ministerie gepakt word en die geven het aan alle instanties door,zoals de arbeids inspectie enz,dan is het einde oefening.

Ik maak er verder ook geen punt van,ik reageerde alleen even op Angelique dat het niet klopte wat zij schreef.

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zeg ook niet dat t niet gebeurt,ik gaf alleen een voorbeeld aan,ikzelf heb me er ook nooit aan gestoord,d.w.z. ik heb nooit gedacht;o ja,ik ben voor 5 uur beginnen en nu moet ik er op letten dat ik niet meer dan 10 uur werk.

Controle is er momenteel niet of nauwelijks op,maar dat kan gaan veranderen zoals Ger in zijn vorige posting aangaf.

Verder weet ik niet hoe de Nederlandse autoriteiten werken,maar als je in het geval zoals bij het bedrijf van El Biondo d Italia(posting 72) ;

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?26619-bedrijfscontrole-italie/page5

door het verkeers ministerie gepakt word en die geven het aan alle instanties door,zoals de arbeids inspectie enz,dan is het einde oefening.

Ik maak er verder ook geen punt van,ik reageerde alleen even op Angelique dat het niet klopte wat zij schreef.

Gr Peter

snap het verhaal, maar ik gaf alleen aan waar het op een conflict uitdraaide met de 2 wetten(besluiten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dan jammer voor betreffende chauffeur, hij zal er mee moeten leren leven.

We moeten rekenen met 48 uur en niet meer met 60 uur, er is meer als werken op deze wereld, zaak is wel dat we een fatsoenlijk loon hebben, dus maak je sterk.

klopt ger we kunnen nu nog 55uur maken, maar dat is ook op termijn verleden tijd.

maar je bent toch wel met me eens dat men voor 48uur niet de hele week van huis wil zijn, want dat kost meer als dat het oplevert

betreft dat fatsoenlijk loon, las vandaag in een krant dat de fnv de looneis op 2.5% wil inzetten, wat volgens mij neerkomt op achteruit boeren(met wat ze in denhaag gepresenteerd hebben vandaag)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We gaan nu wel off topic.

Ik ben nu ruim 10 jaar weg uit NL, maar toendertijd was er al spraken over geld/salaris, en dat het telaag was.

Van de week las ik hier op het forum ergens dat het salaris voor een buitenlandchauffeur ergens rond de 3000€ zou moeten zitten. Dat is naar in aanneemt het geld wat men op de bank gestort krijgt. Dus incl onkostenvergoeding etc.

Nou kon ik een 10 jaar terug met flink werken een salaris verdienen van bijna 6000 GLD. Omgerekent een 2700€. Als ik even simpel reken, en ik tel er 1% per jaar bij, dan zou je dus nu rond de 3000€ zitten.

De inflatie ligt echter al hoger als 1%.

Ik snap de goede insteek van sommige hier wel. Dat van samen sterk. Maar ik hoef alleen maar een beetje op internet rond telezen, om te kunnen concluderen dat de meeste, laat ik zeggen 70% van de chauffeurs eigelijk geen ruk intreseert. Teminste, het intreseert ze wel, maar ze zien er geen toekomst in, en daarom hoef je van hun geen actie teverwachten.

Ondanks alle goede hoop van sommige hier, geef ik het gewoon geen kans.

Ik zal een poging doen om tezeggen waardoor het komt.

Vroeger werkte de man, en deed de vrouw de dingen thuis.

Nederland is een 2 verdieners land geworden. De man brengt nu 3000€ binnen, en de vrouw werkt ook. En laat ik zeggen die brengt 1500€ binnen. samen is dat 4500€

Laat de man 500€ salaris inleveren, en ze houden nog 4000€ over.

Een ruim inkomen.

Dat men zich 1000€ tekort doet zullen ze misschien wel weten, maar ze hebben het nu "goed"

Vraag mensen in het algemeen of ze per maand meer geld willen verdienen, en ze zullen je lachtend antwoorden van ja natuurlijk.

Vraag ze ook of ze daarvoor dan wat moeite willen doen. Ze zullen ja zeggen, maar zulllen gelijk vragen wat ze er dan voor moeten doen.

Als je dan enige voorbeelden geeft, word dat voor de meeste teveel moeite.

Conclusie, ze willen wel meer, maar willen er niks voor doen.

De hoop dat het salaris zal stijgen heb ik allang opgegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Wanneer ik dit allemaal (de uitleg om hoe en wat mbt uren) gelezen heb kan ik maar 1 ding concluderen:

Het hele chauffeurs bestaan is verziekt door een idiote wetgeving en controle op het aantal uren! Arbeidstijd, diensttijd, dagelijkse rust, wekelijkse rust. Ze zijn HELEMAAL van de pot gerukt!

Sorry, maar vind ff geen andere uitdrukking.

Ben blij dat ik nu gewoon op een bus rij, IN NOORWEGEN en dat we vlgns diensten rijden en vrijgesteld zijn van die absurde wet en controle (wij zijn niet wettelijk verplicht de tacho te gebruiken). Wij hebben met onze basisloon een leuk inkomen, overuren worden er bijna niet gemaakt en we doen het dus met 37 1/2 uur in de week!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Noren heb wat betreft daggeld makelijker.

Ook hier is de betaling simpeler. Bedrag x per uur + onkostenvergoeding per 24u. Op een kladje kan je salaris uitrekenen.

In Nl is het zo'n zootje, dat volgens mij een boekhouder het nog niet snapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De Noren heb wat betreft daggeld makelijker.

Ook hier is de betaling simpeler. Bedrag x per uur + onkostenvergoeding per 24u. Op een kladje kan je salaris uitrekenen.

In Nl is het zo'n zootje, dat volgens mij een boekhouder het nog niet snapt.

Noem eens wat bedragen dan Willem,wat heb je zo per uur?hoeveel brutto en hoeveel netto??

En wat heb je dan per 24 uur aan onkosten vergoeding???

als je geen bedragen noemt weten wij t niet en kunnen we ook niet vergelijken`.

dat jij veel uren kunt werken hebben we al begrepen,:D:D, wij zijn aan regels gebonden en als we die regels niet respecteren kost dat meer aan boetes dan dat t opbrengt.

Of laat ik de vraag anders stellen:wat heeft een Finse chauffeur die tussen Noorwegen en Finland werkt als hij van maandag t/m vrijdag 60 uur werkt?

En hoeveel extra als hij op zaterdag of op zondag werkt?

Als je dat ons laat weten krijgen we een helderder beeld over jullie.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wanneer ik dit allemaal (de uitleg om hoe en wat mbt uren) gelezen heb kan ik maar 1 ding concluderen:

Het hele chauffeurs bestaan is verziekt door een idiote wetgeving en controle op het aantal uren! Arbeidstijd, diensttijd, dagelijkse rust, wekelijkse rust. Ze zijn HELEMAAL van de pot gerukt!

Sorry, maar vind ff geen andere uitdrukking.

Ben blij dat ik nu gewoon op een bus rij, IN NOORWEGEN en dat we vlgns diensten rijden en vrijgesteld zijn van die absurde wet en controle (wij zijn niet wettelijk verplicht de tacho te gebruiken). Wij hebben met onze basisloon een leuk inkomen, overuren worden er bijna niet gemaakt en we doen het dus met 37 1/2 uur in de week!

Dezelfde vraag,die ik net aan Willem stelde,ook voor jou,het lijkt me wel wat als we eens van de bronnen horen hoe een salaris is samengesteld.

Overigens dat jij met de bus geen tachograafplicht hebt is niks uitzonderlijks hoor;

Verordening (EG) nr. 561/2006 van het Europees Parlement en de Raad van 15 maart 2006 tot harmonisatie van bepaalde voorschriften van sociale aard voor het wegvervoer, tot wijziging van Verordeningen (EEG) nr. 3821/85 en (EG) nr. 2135/98 van de Raad en tot intrekking van Verordening (EEG) nr. 3820/85 van de Raad (Voor de EER relevante tekst) - Verklaring

Artikel 1

Deze verordening geeft voorschriften voor de rijtijden, de onderbrekingen en de rusttijden van bestuurders in het wegvervoer van goederen en personen, met als doel de voorwaarden voor concurrentie tussen verschillende wijzen van vervoer over land te harmoniseren, met name met betrekking tot de wegvervoersector, en ter verbetering van de werkomstandigheden en de verkeersveiligheid. De verordening heeft tevens tot doel betere controle en handhaving door de lidstaten en betere arbeidsomstandigheden in de wegvervoerssector te bevorderen.

Artikel 3

Deze verordening is niet van toepassing op wegvervoer door:

a) voertuigen die gebruikt worden voor geregelde diensten van personenvervoer over een traject van niet meer dan 50 km;

b) voertuigen waarvan de toegestane maximumsnelheid niet meer dan 40 km per uur bedraagt;

c) voertuigen van, of zonder bestuurder gehuurd door, de strijdkrachten, civiele bescherming, brandweer en korpsen voor de handhaving van de openbare orde voorzover het vervoer plaatsvindt in het kader van de taak waarmee deze organen zijn belast en onder hun controle valt;

d) voertuigen, met inbegrip van voertuigen gebruikt bij niet-commerciële vervoersoperaties met betrekking tot humanitaire hulp, die gebruikt worden in noodsituaties of voor reddingsoperaties;

e) speciaal voor medische doeleinden gebruikte voertuigen;

f) voertuigen die speciaal zijn uitgerust voor reparaties en wegslepen, binnen een straal van 100 km rond hun standplaats;

g) voertuigen die op de weg worden beproefd met het oog op de technische ontwikkeling, reparatie of onderhoud, en nieuwe of vernieuwde voertuigen die nog niet in gebruik zijn genomen;

h) voertuigen of een combinatie van voertuigen die worden gebruikt voor niet-commercieel goederenvervoer en waarvan de toegestane maximummassa niet meer dan 7,5 ton bedraagt;

i) commerciële voertuigen die krachtens de wetgeving van de lidstaat waar ermee wordt gereden een historisch statuut hebben, en die voor niet-commercieel vervoer van personen of goederen worden gebruikt

Gr Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden