[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vermeer Doetinchem failliet


Recommended Posts

  • Forumlid

Geschreven door Marcel van der Voort op 14.09.2011, 17:45

DOETINCHEM - Update do. 15-09, 10.30 uur - De rechtbank van Zutphen heeft dinsdag 13 september Vermeer Transport Doetinchem failliet verklaard.

Bij de onderneming werkten elf chauffeurs. Ze krijgen van curator mr. H. Grootjans, eveneens uit Doetinchem, hun ontslag.

Vermeer Transport had zich gespecialiseerd in het transport van windturbines en werkte als onderaannemer voor transportbedrijf Ter Linden, die bekend staat vanwege het vervoer van windmolens en kranen.

De oorzaak van het faillissement is volgens bronnen dat er momenteel weinig windmolens worden gebouwd. En dat komt door teruglopende investeringen van de overheid. Hierdoor had Ter Linden minder werk voor Vermeer Transport en kwam de laatste vorig jaar in de problemen.

Aan het begin van het jaar leek het erop dat er verbeteringen waren en investeerde het bedrijf. Kort daarna stortte het transport van windturbines in.

Er zou weinig hoop zijn op een doorstart van de gesneuvelde onderneming.

Onbekend

"Het is nog onbekend of ik ga doorstarten", meldt de directeur Gert-Jan Vermeer van het failliete bedrijf donderdagochtend aan Transport Online.

"In de media verschijnen berichten die doen vermoeden dat het faillissement min of meer door Ter Linden komt. Dat is niet waar", benadrukt hij. En belooft even later: "Ik vind het heel spijtig dat het allemaal zo gaat. En ik wil later uitleggen hoe het precies zit."

©Transport Online / Marcel van der Voort

[TABLE]

[TD][/TD]

[/TABLE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weer een bedrijf dat ter ziele gaat dat ook voor Europe Flyer trok. Ik zag ze regelmatig met hun trailers!

Mannen succes daar in Doetinchem!

Wat wil je daarmee zeggen?

Dat het oa door EF komt/kwam?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het ging slap met de windmolens, toen kwam er effe een opwelling, en Vermeer ging meteen investeren in nieuw materiaal. Zou mijn keuze niet zijn. En om dan Europe Flyer de schuld te geven... Vind ik ook niet zo juist.

Wij rijden bewust 2-3 jaar langer door met de trekkers. De recessie is nog steeds niet voorbij. 2e kwartaal 2011 was effe wat beter, en er wordt meteen een record gevestigd met auto verkopen. Nog geen spatje vet op de botten en het geld wordt al weer uitgegeven. En dan betaald een opdrachtgever een keer te laat, en het bedrijf valt om, want reserves hebben ze niet. Maar wel investeren in nieuw spul, vet gefinancieerd over 60 maanden en met hele grote letters je eigen naam erop. Maar in realiteit geen cent te makken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Zie steeds meer polen met de bladen rijden.....sprak met een begeleider van hun(was een duitser)hij gaf aan dat het zo onverantwoordlijk is wat ze nu doen....De begeleider kan niet met de chauffeur communiceren:(:(

Denk eerder dat de polen en ch ook dit werk gaan doen....

Reken maar uit, een Ned die een rit doet of een pool, ch, die die zelfde rit doet.......

Maar het is idd ook wel wat rustiger geworden met die molens, wij doen er ook werk voor....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zie steeds meer polen met de bladen rijden.....sprak met een begeleider van hun(was een duitser)hij gaf aan dat het zo onverantwoordlijk is wat ze nu doen....De begeleider kan niet met de chauffeur communiceren:(:(

Denk eerder dat de polen en ch ook dit werk gaan doen....

Reken maar uit, een Ned die een rit doet of een pool, ch, die die zelfde rit doet.......

Maar het is idd ook wel wat rustiger geworden met die molens, wij doen er ook werk voor....

Ik denk dat een Zwitserse chauffeur niet zo gek is om voor een appel en een ei te gaan rijden, althans niet voor de bedragen waarvoor een Tsjech zou gaan rijden.;):D:ok:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zie steeds meer polen met de bladen rijden.....sprak met een begeleider van hun(was een duitser)hij gaf aan dat het zo onverantwoordlijk is wat ze nu doen....De begeleider kan niet met de chauffeur communiceren:(:(

Denk eerder dat de polen en ch ook dit werk gaan doen....

Reken maar uit, een Ned die een rit doet of een pool, ch, die die zelfde rit doet.......

Maar het is idd ook wel wat rustiger geworden met die molens, wij doen er ook werk voor....

Moest nu even denken aan die trein die een jaar ofzo terug door een stootblok reed ergens in NL. Daar zat ook een mengelmoesje op, uit heel EU op.... Die elkaar niet begrijpend aankeken.:rolleyes:

Ondertussen richt de polkitie nu hun volle aandacht op een hollander die drie seconden tekort heeft gerust, want dat mensen , is levens gevaarlijk... Net zoals een spatlap die twee milimeter te kort is.

Daarom ben ik maar weg gebleven uit de post hoe goed en fijn de politie is.

Holland gaat ten onder, en het is niet eens het water waar ze eeuwenlang bang voor waren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden