[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ik werd afgesneden en moet nu voor de politierechter verschijnen help!!!!!


de klos

Recommended Posts

  • Forumlid

ik sta met losse trekker te wachten voor in te voegen na het rechterbaantje, rechtdoor is het spits!!

dus sta me te verheugen op een bakkie koffie, linker baan is vrij want die is na de andere kant van de snelweg.

ik zie een bestelbakwagen komen over de linkerbaan,dacht die gaat de andere kant op. binnen enkele seconde snijt deze 2 personen mijn af in een gaatje van 0,5meter me spiegel staat tegen hun bak aan en ik kan me deur niet openen schrik me rot,reactie was raam na beneden en verhaal halen van wat zijn jullie aan het doen dus tik op het raam krijg een scheld baricade na me toe geworpen van standaard woorden ikzelf ook geen kleine jongen word kwaad.jullie zijn fout!!!ik wil de bijrijder grijpen maar haakte af wat ik kon er niet uit en kwam er niet bij wagen zit iets lager dan mijn truck.ik rij verder na menige woordenwisseling hun achter me. 15 minuten later politie 4man sterk. gearesteerd op verdenking van mishandeling en bedreiging. 8 uur vast gezetten. verklaring afgelegd en verder de rit op. nu 1jaar later dagvaarding met tenlasten ligging:zware mishandeling bedreiging tot iemands leven gericht artikel 285 lid 1 met mes ze hadden een scherp glansend voorwerp in me handen gezien. ik draag grote ringen om me duim en vingers van zilver ik was dul maar kan me niet herinneren dat ik wat in me handen heb gehad. dat soort dingen maak je vaker mee als int chauffeur. nu staat in dat artikel; dat de eis 2jaar is en boete van19000 euro!!!!!

ik ben nog nooit in aanraking geweest met justitie op deze manier.heb nu een advocaat ingeschakkeld en het is nu af wachten wat ik hierop krijg. sinds die tijd dat ik nu die dagvaarding binnen heb rem ik voor alles wat me afsnijd of rare manouvres uithaal. ben bang dat dit me weer overkomt. heeft iemand hier ervaring mee??? ik weet echt niet wat me te verwachten staat. kosten van de advocaat is al niet mis wat ik begreep.

m.v.g De klos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar is dit gebeurd als ik vragen mag?

Zal wel in een corrupt land wezen.

Zonder getuigen kunnen ze je niets maken lijkt mij?

In Duitsland wel, heb het zelf deze vakantie nog meegemaakt met me pa, moet ook nog voor de rechter komen..

En heb het ook al van andere personen gehoord, jaja onze oosterburen zijn krom:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar is dit gebeurd als ik vragen mag?

Zal wel in een corrupt land wezen.

Zonder getuigen kunnen ze je niets maken lijkt mij?

Denk dat er meerdere personen in de bakwagen zaten aangezien "de klos" van hun en jullie spreekt, dus dat word heel simpel het word hen tegen hem, en dat kon hem wel eens fataal gaan worden of hij moet zelf een aantal getuigen hebben die voor hem pleiten.

Gr Ab

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat soort dingen maak je vaker mee als int chauffeur. nu staat in dat artikel; dat de eis 2jaar is en boete van19000 euro!!!!!

Dat is een heftige eis!!

"Dat soort dingen maak je mee als int chauffeur", dus in het buitenland gebeurd??

Zou je iets duidelijker kunnen omschrijven wat er gebeurde? Rechtdoor is spits, dus file?

Wie wisselde er nou van rijstrook en werden er over en weer gebaren gemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is hun woord tegen het jouwe. Maar aangezien het zo lang geleden is ben je misschien vergeten dat die dag toevallig nog een collega (geen familie) van je een dag mee was gereden? Die heeft vast wel gezien dat jij heel netjes bent gebleven toen HUN met messen gingen zwaaien. Je hebt zelfs gehuild ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het is hun woord tegen het jouwe. Maar aangezien het zo lang geleden is ben je misschien vergeten dat die dag toevallig nog een collega (geen familie) van je een dag mee was gereden? Die heeft vast wel gezien dat jij heel netjes bent gebleven toen HUN met messen gingen zwaaien. Je hebt zelfs gehuild ;)

Ik denk dat er bij zulke icidenten gelijk de bijrijder(s) ook worden opgschreven als eventuele getuige, was bij ons tenminste wel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar is dit gebeurd als ik vragen mag?

Zal wel in een corrupt land wezen.

Zonder getuigen kunnen ze je niets maken lijkt mij?

Gezien de strafeis niet in Nederland.Dan had je een aai over de bol gehad en een klein preekje dat je niet zo agressief moet zijn :D

In ieder geval veel sterkte met deze niet zo leuke ervaring.

dit is gewoon in ons vaderland gebeurt;

[h=1]Artikel 285 lid 1 Wetboek van Strafrecht[/h]

[h=3]Titel XVIII. Misdrijven tegen de persoonlijke vrijheid[/h]

[h=5]Artikel 285[/h]

[h=6]1.[/h]Bedreiging met openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor gevaar voor de algemene veiligheid van personen of goederen of gemeen gevaar voor de verlening van diensten ontstaat, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Bron:http://lexius.nl/wetboek-van-strafrecht/artikel285/lid1

Categorieën

[TABLE=width: 0]

CategorieGeldboete in euro's

[TD=bgcolor: #F2F2F2]Eerste categorie[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]€ 380,-[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]Tweede categorie[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]€ 3.800,-[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]Derde categorie[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]€ 7.600,-[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]Vierde categorie[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]€ 19.000,-[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]Vijfde categorie[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]€ 76.000,-[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]Zesde categorie[/TD]

[TD=bgcolor: #F2F2F2]€ 760.000,-

[/TD]

[/TABLE]

Bron:http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straffen-en-maatregelen/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-zijn-de-boetes-in-nederland.html

Hier op het forum weten wij bijna alles,maar in het geval van T.S. zou ik toch maar voor juridische bijstand zorgen,anders ga je t schip in.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik rij verder na menige woordenwisseling hun achter me. 15 minuten later politie 4man sterk. gearesteerd op verdenking van mishandeling en bedreiging. 8 uur vast gezetten. verklaring afgelegd en verder de rit op. m.v.g De klos
Het is hun woord tegen het jouwe. Maar aangezien het zo lang geleden is ben je misschien vergeten dat die dag toevallig nog een collega (geen familie) van je een dag mee was gereden? Die heeft vast wel gezien dat jij heel netjes bent gebleven toen HUN met messen gingen zwaaien. Je hebt zelfs gehuild ;)

Helaas gaat deze vlieger dus niet op omdat de topic starter aangehouden is en meegenomen naar het bureau. Dan had hij dat gelijk moeten vermelden bij de aanhouding dat hij net zijn passagier er uit had laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Over het algemeen, waar twee vechten hebben twee schuld.

Maar na je bericht een derde keer gelezen te hebben denk ik, Waarom zit je in je spiegel te kijken terwijl je, zoals je zelf schrijft, stilstaat?

Denk eerder dat jij hem er niet tussen wilde laten, wat ik altijd maar kinderachtig gedrag vind. Als je iemand voorlaat zwaait men en iedereen is gelukkig.

Dat linkse rijbaan die vrij is, en de rechtse staat stil, waarom?

Plus, als professioneel chauffeur weet je dat er volk is dat het niet zo nauw neemt met de regels, helaas ben jij geen politie agent of rechter.

Dus.... een boete uit de zesde categorie lijkt me meer op de juiste plaats.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja zoals je het zelf beschrijft, was er wel sprake van bedreiging van jouw kant. Maar er zijn verzachtende omstandigheden...

En die boete en gevangenisstraf die genoemd worden, dat zijn maximum bedragen. Als je een goeie advocaat hebt, dan weet die er vast wel wat van af te pingelen bij de rechter.

En ik geef je een tip: als je voor moet komen bij de rechter, blijf kalm en probeer de situatie, wat er gebeurt is, helder uit te leggen. Probeer hem in ieder geval niet ook bij de strot te grijpen...

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tja zoals je het zelf beschrijft, was er wel sprake van bedreiging van jouw kant. Maar er zijn verzachtende omstandigheden...

En die boete en gevangenisstraf die genoemd worden, dat zijn maximum bedragen. Als je een goeie advocaat hebt, dan weet die er vast wel wat van af te pingelen bij de rechter.

En ik geef je een tip: als je voor moet komen bij de rechter, blijf kalm en probeer de situatie, wat er gebeurt is, helder uit te leggen. Probeer hem in ieder geval niet ook bij de strot te grijpen...

Succes!

en als je hem bij de strot grijpt druk dan door ,krijg je minder hier in nl .:rolleyes:

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het is in nederland gebeurd, ik zag ze achter het rijtje vandaan komen waar we allemaal in staan te wachten, ik keek in me spiegel omdat ik dacht die gaan linksaf dus kijk weer na stoplicht en op dat moment dat het groen werd die baan waar ik in staat loopt over in rechtsaf en rond dat tijdstip is het altijd druk, ik wil gaan rijden tot ik daarmee werd afgesneden door die desbetreffende personen(2)... en inderdaad ik werd ook kwaad na eerst een scheldpartij van deze personen ik weet dat ik dan nog rustig moest blijven. maar gaan ze gewoon naast me staan ff hand omhoog knippertje. tuurlijk ga dan voor maar niet op deze manier en als ik dan vraag waar zijn jullie mee bezig en dan gelijk een grote bek ja sorry dan kan ik me ook niet meer in houden. ik weet dat ik daar ook fout in ben geweest khad gewoon me bek moeten houden en dit zo laten gebeuren. ik laat het wel over me heen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het is in nederland gebeurd, ik zag ze achter het rijtje vandaan komen waar we allemaal in staan te wachten, ik keek in me spiegel omdat ik dacht die gaan linksaf dus kijk weer na stoplicht en op dat moment dat het groen werd die baan waar ik in staat loopt over in rechtsaf en rond dat tijdstip is het altijd druk, ik wil gaan rijden tot ik daarmee werd afgesneden door die desbetreffende personen(2)... en inderdaad ik werd ook kwaad na eerst een scheldpartij van deze personen ik weet dat ik dan nog rustig moest blijven. maar gaan ze gewoon naast me staan ff hand omhoog knippertje. tuurlijk ga dan voor maar niet op deze manier en als ik dan vraag waar zijn jullie mee bezig en dan gelijk een grote bek ja sorry dan kan ik me ook niet meer in houden. ik weet dat ik daar ook fout in ben geweest khad gewoon me bek moeten houden en dit zo laten gebeuren. ik laat het wel over me heen komen.

Heb dit nog nooit gehoord van Nederland, wel van Deutschland...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden