Spring naar bijdragen
adriaantje

hotel restaurant de gouden leeuw

Recommended Posts

De Gouden Leeuw behoeft verder geen toelichting voor de meesten denk ik, ik was er tot gisteren nog niet eerder geweest.

Kan er niets anders van zeggen dat het een prima gelegenheid is en alles heeft wat je als chauffeur kunt wensen: lekker eten voor een betaalbare prijs, gratis douchen, bijzonder schoon sanitair en gratis wifi.

Wat me dan weer wel verbaasd is wanneer ik zo'n onbeschoft en schaamteloos varken zie die 's ochtends aan komt rijden, de douche induikt en zo weer wegrijdt zonder ook maar een bak koffie te nuttigen.

Overigens gewoon Nederlands chauffeur. Zielig....met als gevolg dat met name door dit soort figuren na verloop van tijd ook daar gewoon betaald voor moet worden......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
De Gouden Leeuw behoeft verder geen toelichting voor de meesten denk ik, ik was er tot gisteren nog niet eerder geweest.

Kan er niets anders van zeggen dat het een prima gelegenheid is en alles heeft wat je als chauffeur kunt wensen: lekker eten voor een betaalbare prijs, gratis douchen, bijzonder schoon sanitair en gratis wifi.

Pierre hoever sta je dan van huis af ?

Groet Harrie

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat me dan weer wel verbaasd is wanneer ik zo'n onbeschoft en schaamteloos varken zie die 's ochtends aan komt rijden, de douche induikt en zo weer wegrijdt zonder ook maar een bak koffie te nuttigen.

Overigens gewoon Nederlands chauffeur. Zielig....met als gevolg dat met name door dit soort figuren na verloop van tijd ook daar gewoon betaald voor moet worden......

Dat was ik!!! Weet je wel wat een bak koffie kost?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pierre hoever sta je dan van huis af ?

Om precies te zijn 43km. en 35 minuten Harrie.

Ik kwam van België en ging door richting Rotterdam.

Wanneer ik naar de firma was gereden is het van Hazeldonk op en neer zo'n goeie 50 km.en drie kwartier rijden.

Die paar tientjes OKV zijn goedkoper....;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Daar koop ik ping stoommaaltijden voor!

Je hebt groot gelijk! Ons Zeeuwen bent zuunig....:D

En dat moet ook ieder voor zich weten, maar dan niet op dit forum lopen blèren waarom de één na de andere chauffeustent of Truckstop zijn deuren sluit.

Als ik als uitbater zo'n ping-of kistvreter bij mij onder de douche zie springen zonder te betalen of even iets te nuttigen in mijn toko dan trek ik 'm aan z'n haren onder die douche vandaan en stamp 'm spiernaakt zo de parking op!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast combidriver

^^^ Pierre, ik denk dat die uitbaters, net als wij, met de tijd mee moeten gaan en hun strategie daar op aan moeten passen. Dan denk ik aan o.a. Kleding wasserette en dat soort zaken alla Amerikaanse truckshops. Wees eerlijk, we moeten allemaal om de dag douchen, en als je dan gelijk een wasje kan draaien, eet je ook gelijk daar. De ene hand was dus de andere.

Er zijn nog mogelijkheden genoeg om je brood te verdienen, maar je moet het restaurant erbij doen, en niet meer vast blijven houden aan "het restaurant" zelf. Tijden veranderen, en ook hun moeten mee veranderen. Kijk naar de HEMA, die doet buiten haar winkels er ook verzekeringen en dergelijke bij. Dit doen ze echt niet alleen uit luxe hoor. Net zoals het openen van winkels in Frankrijk, Spanje en Engeland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
ik denk dat die uitbaters, net als wij, met de tijd mee moeten gaan en hun strategie daar op aan moeten passen. Dan denk ik aan o.a. Kleding wasserette en dat soort zaken alla Amerikaanse truckshops. Wees eerlijk, we moeten allemaal om de dag douchen, en als je dan gelijk een wasje kan draaien, eet je ook gelijk daar....

Wat heeft een wasserette nu weer te maken met dit onderwerp?

Ik schat dat misschien wel 90% van de hoofdzakelijk Nederlandse chauffeurs niet langer weg is dan hooguit 4-5 nachten, uitzonderingen daargelaten dus die hebben genoeg kleding bij voor een hele week. Diegenen die dan langer weg zijn en hun kleding moeten wassen doen dat waarschijnlijk ergens in het buitenland want ik geloof niet dat ze na 3 weken onderweg hier in NL ook weer een weekend overstaan, op 50 km van huis....

De rest wat dan eventueel wel een wasserette zou gebruiken is dan weer dat volk wat 's avonds met hun gasstel en een stuk karton langs hun palletkist staat te koken en die wil je als restauranteigenaar waarschijnlijk helemaal niet op je parkeerplaats hebben.

Waar het eigenlijk om ging is dat er figuren met een halve hersencel rondrijden die het blijkbaar normaal vinden om zonder iets te besteden gewoon gebruik maken van faciliteiten die een eigenaar zoals de Gouden Leeuw beschikbaar stelt aan zijn GASTEN.

Ergens op een parkeerstrook langs de autobaan hun kant-en klaar maaltijdje voor de standkachel opgewarmd, daarna even gratis gedoucht bij de Gouden Leeuw en vervolgens 's avonds via de gratis Wi-Fi bij McDonalds hier op het forum lopen janken over Moe-Landers en waarom er steeds minder eetgelegenheden (geen wasserettes....) voor beroepschauffeurs zijn die wel gebruik willen maken van een maaltijd in een restaurant.

Maar dit topic gaat een hele verkeerde kant op, het ging er om dat ik uitstekend gegeten heb bij de Gouden Leeuw en het vooral een bijzonder fijne bijkomstigheid vond dat ik als GAST gebruik kon maken van een gratis douche en internet.

Zolang het duurt.....;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
^^^ Pierre, ik denk dat die uitbaters, net als wij, met de tijd mee moeten gaan en hun strategie daar op aan moeten passen. Dan denk ik aan o.a. Kleding wasserette en dat soort zaken alla Amerikaanse truckshops. Wees eerlijk, we moeten allemaal om de dag douchen, en als je dan gelijk een wasje kan draaien, eet je ook gelijk daar. De ene hand was dus de andere.

Die douche en die wasmachine moeten natuurlijk kostendekkend zijn voor een uitbater,en hij moet er zijn investering uithalen.

Maar het kan niet zo zijn dat hij daaruit nog een inkomen verdient,dat inkomen moet van de gasten komen die bij hem eten,en als "service" kun je daar dan gebruik maken van de douche,de WC, en de wasmachine.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
het ging er om dat ik uitstekend gegeten heb bij de Gouden Leeuw en het vooral een bijzonder fijne bijkomstigheid vond dat ik als GAST gebruik kon maken van een gratis douche en internet.

Zolang het duurt.....;)

IK heb ook de "oude" gouden leeuw gekend,en daar was dezelfde kwaliteit van t eten en kreeg je t zelfde warme onthaal als in de "nieuwe"nu t geval is.

Dat concept heeft men haarzuiver weten te behouden daar.:ok::ja:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast combidriver
^^^ en dat is uiteraard prima. Pierre, wees eerlijk. Ook een "Gouden Leeuw" kan het op den duur niet meer trekken, door de steeds minder wordende klandizie. En wat daar de reden van is, is even niet belangrijk. Wil "hij" bestaansrecht houden, dan zal "hij" er wat bij moeten gaan doen, wat klanten naar zich toe trekt.,en dan was een wasserette maar een voorbeeld. Doet hij dit niet, dan zal ook de "Gouden Leeuw" het niet lang meer vol houden, ook al zijn ze erg gast vrij, en is het eten prima. Je ziet toch ook steeds minder Routiers in Frankrijk??? Ook een restaurant zal klanten aan zich moeten blijven binden, door die faciliteiten te bieden, die een klant behoeft. En juist die behoeftes veranderen op dit moment.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
IK heb ook de "oude" gouden leeuw gekend,en daar was dezelfde kwaliteit van t eten en kreeg je t zelfde warme onthaal als in de "nieuwe"nu t geval is.

Dat concept heeft men haarzuiver weten te behouden daar.:ok::ja:

Ook ik ben "vroeger" regelmatig bij pa en ma geweest in de oude zaak, maar ondanks dat ik niks aan te merken heb op de "nieuwe" zaak vond ik de oude toch ff beter.

Daar kreeg je je bord niet leeg, terwijl ik op de nieuwe locatie nog wel eens dacht van: nou, er kon nog wel wat bij (in het buikje).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat de formule bij de gouden leeuw heel goed is en de sanitaire voorzieningen uitstekend, en als 1 van de weinige staat het gewoon ieder avond vol en zitten we ook allemaal binnen, en bv gaat mijn voorkeur uit naar de gouden leeuw omdat het mij tegenstaat dat ik bij andere, voor een toiletgang moet betalen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Pierre, wees eerlijk. Ook een "Gouden Leeuw" kan het op den duur niet meer trekken, door de steeds minder wordende klandizie....

(...)

Wil "hij" bestaansrecht houden, dan zal "hij" er wat bij moeten gaan doen, wat klanten naar zich toe trekt.,en dan was een wasserette maar een voorbeeld. Doet hij dit niet, dan zal ook de "Gouden Leeuw" het niet lang meer vol houden....

Waar baseer je dit nou in hemelsnaam weer op?

Ben er dinsdag voor het eerst geweest, maar ik denk dat er weinig tot geen chauffeursrestaurant is wat zo druk bezocht is als de Gouden Leeuw. Het stond gewoon ramvol, zowel binnen als buiten de parkeervakken. En dat zal heus niet alleen toevallig deze dinsdagavond geweest zijn.

Dus waar jij die wijsheid vandaan haalt?:confused:

Beste meneer de Combi-Driver: de Nederlandse chauffeur heeft maar behoefte aan één ding: goed eten en een goede borrel voor een fatsoenlijke prijs, en daarnaast schoon sanitair en douches, maar zeker geen wasmachines, een haardroger of een pedicure op lokatie. In die eerst genoemde dingen voorziet De Gouden Leeuw, evenals diverse andere gelegenheden zoals Hank, De Tweede Steeg, Mendel etc. meer dan voldoende in...;).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je hebt groot gelijk! Ons Zeeuwen bent zuunig....:D

En dat moet ook ieder voor zich weten, maar dan niet op dit forum lopen blèren waarom de één na de andere chauffeustent of Truckstop zijn deuren sluit.

Als ik als uitbater zo'n ping-of kistvreter bij mij onder de douche zie springen zonder te betalen of even iets te nuttigen in mijn toko dan trek ik 'm aan z'n haren onder die douche vandaan en stamp 'm spiernaakt zo de parking op!!

Oei,heb weinig haar op mij kop dus dat zal niet meevallen....... :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik denk dat de formule bij de gouden leeuw heel goed is en de sanitaire voorzieningen uitstekend, en als 1 van de weinige staat het gewoon ieder avond vol en zitten we ook allemaal binnen, en bv gaat mijn voorkeur uit naar de gouden leeuw omdat het mij tegenstaat dat ik bij andere, voor een toiletgang moet betalen

En bij die andere het eten ook niet echt van superkwaliteit is......

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De oudere onder ons kunnen de oude gouden leeuw herinneren, het was een kroeg met een parkeerplaats voor vrachtwagens met voor die tijd goede faciliteiten. Kanters in een nieuwkomer die dacht dat hij de chauffeurs een oor aan kon naaien door ons voor alles te laten betalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
De oudere onder ons kunnen de oude gouden leeuw herinneren, het was een kroeg met een parkeerplaats voor vrachtwagens met voor die tijd goede faciliteiten. Kanters in een nieuwkomer die dacht dat hij de chauffeurs een oor aan kon naaien door ons voor alles te laten betalen.

Als we vroeger van vakantie terugkwamen gingen we daar altijd eten, kan me er niet zoveel meer van herinneren maar was altijd leuk!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kanters in een nieuwkomer

:eek::eek::eek: i beg your pardon?????

Kanters Restaurant is al 3 generaties, ± 80 jaar een familie-

bedrijf.

Bron:Kanters Restaurant

De familie Kanters had al een soort van pleisterplaats( later tot truckstop omgedoopt:D) toen er nog geen Moerdijkbrug bestond en was de eerste (of laatste )'gelegenheid) voor t pontje van Moerdijk naar willemsdorp.

Als ik moet kiezen ga ik naar de Gouden leeuw hoor,maar Kanters is toch al heel lang daar,ere wie ere toekomt

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden