Spring naar bijdragen
adriaantje

Wegrestaurant 't Anker is failliet verklaard

Recommended Posts

Het bekende wegrestaurant 't Anker aan de Wouwbaan 165 is in staat van faillissement verklaard door de rechtbank in Breda.

Curator is mr. Peter Jansen. Rechter-commissaris is mr. D. Huskes.

Uitbater P. Gelsema heeft het faillissement zelf aangevraagd. Hij voelde zich daartoe gedwongen door de oplopende schulden. Volgens hem liep het restaurant niet meer 'omdat de hele transportsector op zijn gat ligt'. Ook het rookverbod in horecazaken met personeel heeft volgens Gelsema 't Anker lelijk parten gespeeld.

Volgens curator Jansen speelden zaken als slechte bereikbaarheid tijdens de langdurige restauratie van de Wouwbaan, en de rijtijdenwet, eveneens een rol.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bergen op Zoom. Straatnaam probeer ik nog ff te achterhalen ;)Toch jammer dat ze failliet zijn, heb er 'vroeger' in de tijd van Sjef Louwe (hoop dat ik het goed schrijf :D) héél wat (nachtelijke) uurtjes gezeten :D.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Drie verkennertjes,een van 14 jaar en twee van elf staan langs de weg te liften als er een dure cabrio stopt met een blonde stoot achter het stuur.

die twee kleintjes gaan achterin endie oudste zet zich gelijk naast die blonde en komt in gesprek,zegt die blonde: zijn jullie trekkers?

Waarop die wijsneus zegt: hullie daar achterin wel.maar ik zelf neuk al wel eens.

:banaan::D:p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bergen op Zoom. Straatnaam probeer ik nog ff te achterhalen ;)Toch jammer dat ze failliet zijn, heb er 'vroeger' in de tijd van Sjef Louwe (hoop dat ik het goed schrijf :D) héél wat (nachtelijke) uurtjes gezeten :D.

Aan de wouwbaan in Roosendaal,vroeger was Jef Lauwen de baas daar , inderdaad,en de toko was toen nog dag en nacht open.

Heel veel mensen die naar Zeeuws Vlaanderen kwamen daar als ze de laatste pont zouden gaan missen in Kruiningen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast schrootmalloot
Het bekende wegrestaurant 't Anker aan de Wouwbaan 165 is in staat van faillissement verklaard door de rechtbank in Breda.

Curator is mr. Peter Jansen. Rechter-commissaris is mr. D. Huskes.

Uitbater P. Gelsema heeft het faillissement zelf aangevraagd. Hij voelde zich daartoe gedwongen door de oplopende schulden. Volgens hem liep het restaurant niet meer 'omdat de hele transportsector op zijn gat ligt'. Ook het rookverbod in horecazaken met personeel heeft volgens Gelsema 't Anker lelijk parten gespeeld.

Volgens curator Jansen speelden zaken als slechte bereikbaarheid tijdens de langdurige restauratie van de Wouwbaan, en de rijtijdenwet, eveneens een rol.

Nou das weer lekker dan,kwam er graag...Was echt 1 van de oud hollandse chauffeurstentjes... Ben dr een week of 3 geleden nog geweest,enne volk zat daar :confused:

Eten was goed,niet goedkoop moet ik zeggen...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou das weer lekker dan,kwam er graag...Was echt 1 van de oud hollandse chauffeurstentjes... Ben dr een week of 3 geleden nog geweest,enne volk zat daar :confused:

Eten was goed,niet goedkoop moet ik zeggen...

Hij liep de halve avond buiten dat we strak naast elkaar moesten parkeren omdat ie de wagens anders niet kwijt kon!!

De prijzen waren ook niet echt mis daar. Raar verhaal.

Iedereen die ik er over spreek vind het een raar verhaal,ook ik met mijn meer dan veertig jaar horeca ervaring(wel aan de kant van de bar waar de krukken staan,dat dan weer wel) sta hier versteld van.

Hij kon de auto's s'avonds niet kwijt op zijn parking zodat ze ook in de zijwegen geparkeerd stonden.

Moet ik er eerlijkheids halve wel bij vermelden dat ik niet weet wat hij deed om ook overdag zijn toko vol te krijgen,toeristen?fietsers?ook het industrie terrein Borchwerf is op een steenworp afstand,deed hij daar wat aan klanten winning?? er zitten bedrijven zat daar,en er zit op "de stok"(de recreatie zone bij afslag Roosendaal- west)een restaurant dat loopt als een yecko,

Want laten we eerlijk zijn: de hedendaagse chauffeur gaat overdag ,om slechts 45 min pauze te maken ,niet zo gauw meer van de snelweg af,en als eigenaar van een chauffeurs restaurant moet je daar op inspelen.

Of.........hij leest hier op t forum mee,en......komt over een week of zo met een "doorstart":D:D:D:D:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hij liep de halve avond buiten dat we strak naast elkaar moesten parkeren omdat ie de wagens anders niet kwijt kon!!

De prijzen waren ook niet echt mis daar. Raar verhaal.

Even algemeen:

Zo lang de uitgaven hoger zijn dan de inkomsten is het niet zo moeilijk om op de fles te gaan.

Ik ken die hele toko niet, laat staan die man, maar sommigen weten blijkbaar niet met geld om te gaan. Of juist wel...........:stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Even algemeen:

Zo lang de uitgaven hoger zijn dan de inkomsten is het niet zo moeilijk om op de fles te gaan.

Dat klopt, maar welke kosten hij dan maakte weet ik niet, ik vondt het de laatste keer dat ik er was een beetje verlopen en niet erg schoon binnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast eric

Was een hele fijne tent. Jan liep de hele avond auto's te dirigeren om er zoveel mogelijk kwijt te kunnen. Dan kwamen er een paar speciaaltransporters die met 3 auto's voor 7 auto's ruimte in beslag namen maar dat was geen probleem. Volgens mij had Westdijk daar gewoon een dependance. Was gezellig, lekker eten en zoveel mogelijk vers.

mvg Eric :bey:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vrijdag j.l was ik op de opening van de nieuwe bewaakte parking in Roosendaal(A17 afslag 20) en daar was de introductie van een multifunctioneel faciliteiten gebouw("facility point"in goed Nederlands) bij deze parking.

E.e.a zal worden gebouwd door de DC Berkel groep en er word ook een horeca gelegenheid in gerealiseerd.

Wat of hoe t word aan horeca is nog niet helemaal duidelijk,wel is toegezegd dat het meer zal zijn dan een koffieautomaat en een "bal uit de muur"

En misschien start t Anker wel door of komt er een nieuwe exploitant in,,afwachten maar

Gr Peter

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Volgens het filmpje in het artikel van TO zou er weinig kans op zijn dat er ooit nog een chauffeurscafé terugkomt.

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8930

De bron van het filmpje in het artikel van T.O. is omroep Brabant en hier word gezegd dat er een rijverbod voor vrachtwagens is.

Dit is niet helemaal juist,dit rijverbod begint pas 1000 meter na de inrit van de parking van Het Anker,en geld alleen voor het doorgaande verkeer door de plaats Wouw.

http://maps.google.nl/maps?q=Roosendaal&hl=nl&ll=51.528275,4.41456&spn=0.004599,0.011362&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.585004,11.634521&vpsrc=6&hnear=Roosendaal,+Noord-Brabant&t=h&z=17&layer=c&cbll=51.528275,4.41456&panoid=_RGi6I_2ndWH3Rux5-JEpw&cbp=12,275.28,,0,1.87

IK kan me voorstellen dat de gemeente daar misschien een rijverbod wil maken ,maar tegenover het Anker ligt ook nog de doorgaande weg naar Kruisland.

Voordat dit zover is zijn we ook weer wat jaren verder,

Ik weet niet hoe dit juridisch in elkaar steekt ,maar als men naar een daar gevestigd bedrijf,wat het Anker dus is,wilt gaan ben je bestemmingsverkeer en heb je het recht om daar te rijden.

Als de curator het bedrijf wil verkopen rust er nog steeds een horeca bestemming op dus denk ik dat de gemeente niet zo maar voor neus en lippen weg daar een rijverbod kan opleggen en zodoende een evt exploitatie in gevaar brengen.

Gr Peter.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bron van het filmpje in het artikel van T.O. is omroep Brabant en hier word gezegd dat er een rijverbod voor vrachtwagens is.

Dit is niet helemaal juist,dit rijverbod begint pas 1000 meter na de inrit van de parking van Het Anker,en geld alleen voor het doorgaande verkeer door de plaats Wouw.

http://maps.google.nl/maps?q=Roosendaal&hl=nl&ll=51.528275,4.41456&spn=0.004599,0.011362&sll=52.469397,5.509644&sspn=4.585004,11.634521&vpsrc=6&hnear=Roosendaal,+Noord-Brabant&t=h&z=17&layer=c&cbll=51.528275,4.41456&panoid=_RGi6I_2ndWH3Rux5-JEpw&cbp=12,275.28,,0,1.87

IK kan me voorstellen dat de gemeente daar misschien een rijverbod wil maken ,maar tegenover het Anker ligt ook nog de doorgaande weg naar Kruisland.

Voordat dit zover is zijn we ook weer wat jaren verder,

Ik weet niet hoe dit juridisch in elkaar steekt ,maar als men naar een daar gevestigd bedrijf,wat het Anker dus is,wilt gaan ben je bestemmingsverkeer en heb je het recht om daar te rijden.

Als de curator het bedrijf wil verkopen rust er nog steeds een horeca bestemming op dus denk ik dat de gemeente niet zo maar voor neus en lippen weg daar een rijverbod kan opleggen en zodoende een evt exploitatie in gevaar brengen.

Gr Peter.

beste peter (ja nu de goede naam;))

ken jij nog wegrestaurant de jachtweide in holsloot?

toen de N37 verbouwd werd tot volledige autoweg met ongelijke kruisingen, werd de afrit naar de jachtweide gewoon verwijderd.

de eigenaar heeft op vele manieren protest aangetekend tegen het opheffen van die afritten, maar zonder succes.

rijkswaterstaat en de gemeente stelden heel simpel dat er geen vuiltje aan de lucht was.

de klandizie kon immers weliswaar door 10 km om te rijden, nog steeds bij de jachtweide komen.

het gevolg laat zich raden, de jachtweide is nu al enkele jaren gesloten, domweg omdat de klanten weg bleven.

dus de overheden trekken zich helemaal niks aan van zaken die er al jaren gevestigd zijn of wat dan ook.

aan de nu nog N33 heb je nog zo een geval in bareveld.

ook daar moet een chauffeurscafe zich maar zien te redden, de afslag vervalt daar ook.

en zo zijn er in het verleden wel meer chauffeurscafe's ter ziele gegaan doordat wegen of afritten verdwenen.

de overheden trekken zich niks aan van ondernemers in zulke gevallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
beste peter (ja nu de goede naam;))

ken jij nog wegrestaurant de jachtweide in holsloot?

toen de N37 verbouwd werd tot volledige autoweg met ongelijke kruisingen, werd de afrit naar de jachtweide gewoon verwijderd.

de eigenaar heeft op vele manieren protest aangetekend tegen het opheffen van die afritten, maar zonder succes.

rijkswaterstaat en de gemeente stelden heel simpel dat er geen vuiltje aan de lucht was.

de klandizie kon immers weliswaar door 10 km om te rijden, nog steeds bij de jachtweide komen.

het gevolg laat zich raden, de jachtweide is nu al enkele jaren gesloten, domweg omdat de klanten weg bleven.

dus de overheden trekken zich helemaal niks aan van zaken die er al jaren gevestigd zijn of wat dan ook.

aan de nu nog N33 heb je nog zo een geval in bareveld.

ook daar moet een chauffeurscafe zich maar zien te redden, de afslag vervalt daar ook.

en zo zijn er in het verleden wel meer chauffeurscafe's ter ziele gegaan doordat wegen of afritten verdwenen.

de overheden trekken zich niks aan van ondernemers in zulke gevallen.

Ik ken de jachtweide niet,maar herken het probleem wat je beschrijft.

Maar in dit geval ligt het anders,een snelweg herstructureren om het algemeen belang ,en daarbij een afslag afsluiten of ,zoals hier,gewoon een weg afsluiten voor vracht verkeer,is niet dezelfde vergelijking.

Toen jaren geleden hier de A 58 tussen Etten leur en Roosendaal werd aangelegd zijn er ook een stuk of 5 wegrestaurants verdwenen,2 bij de kruising "Maple Farm"bij de afslag Rucphen en een verderop waar nu parking Hoezaar is verdween restaurant het Heidebloemetje,en verder nog een paar kroegen die langs die weg lagen.

De Wouwbaan naar het Anker is altijd opengebleven voor de bereikbaarheid van dit restaurant en als verbindingsweg naar de daarachter gelegen polder en het dorp Kruisland.

Deze weg nu afsluiten zou geen enkel nut dienen,tenzij de gemeente zou meewerken aan het voortrekken van een ander horeca object t.o.v. een exploitant van Het Anker.

Overigens is het zo dat deze tendens al een tijd aan de gang is:een chauffeurs restaurant verdwijnt,door faillissement,of gedwongen door de overheid wegens reconstructie van wegen,of door brand,zoals de Nieuwe Kar laatst .

Dikwijls komt er niks voor terug,de eigenaar neemt zijn geld,verkoopt het pand en chauffeurs zijn gedwongen om ergens langs de snelweg te gaan verblijven waar toch meestal een andere ambiance heerst.

Vooral in Frankrijk is dit al jaren aan de hand;chauffeurs blijven weg omdat men de autoweg niet wil,of kan, verlaten,overdag blijft de klandizie achter,velen doen na het diner van vrijdagmiddag de deuren al op slot en in t weekend(ja,ja,er zijn ook het weekend nog Nederlanders onderweg).

Dikwijls zie je deze panden voor je ogen verpauperen en loopt de kwaliteit achteruit en na verloop van tijd gaat de deur op slot en nooit meer open.

Veel van dit soort gelegenheden zijn puur op de chauffeur gericht,de zaken man zie je er niet dikwijls,jammer want als men hier op inspeeld dat deze mensen hier ook komen,dit gaat toch meestal over de uren tijdens de dag,zou dit misschien net genoeg zijn om de exploitatie wel rond te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.