[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

boetes duitsland


GSjuhh

Recommended Posts

  • Forumlid

goede avond allen;)

ik reed vandaag weg in erwitte en OEPS even niet aan desnelheid gedacht *FLITS*.

maar nu wat kosten deze snelheids overtredingen in duitsland? en hoe zit t met die flensburger punten (gevalletje de klok hroen luiden maar niet weten waar de klepel hangt).

ik reed 63 waar je 50 mag binnen de bebouwde kom!

hoop dat jullie iets weten!

alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goede avond allen;)

ik reed vandaag weg in erwitte en OEPS even niet aan desnelheid gedacht *FLITS*.

maar nu wat kosten deze snelheids overtredingen in duitsland? en hoe zit t met die flensburger punten (gevalletje de klok hroen luiden maar niet weten waar de klepel hangt).

ik reed 63 waar je 50 mag binnen de bebouwde kom!

hoop dat jullie iets weten!

alvast bedankt!

Hangt ervan af!

Als je ADR vervoert kan het hoger uitpakken.

Maar in dit geval kost het je zo'n 30 euri's.

Flensburger-punkte krijg je pas vanaf 30 km/u te snel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Roland1980

Ik woon in duitsland, volgens het boekje wat ik thuis heb is het vanaf 30 km te hard 1 punt en rond de 60 euro, afstand op de snelweg minder dan 50 meter 76,50 euro en 3 punten (heb ik ook net gehad, was net 2 maand puntenvrij) maar heb gehoord dat ze de puntjes gaan verdubbelen vanaf 1 januari 2008, dus dan is de stempelkaart wat sneller vol, en kun je wat vaker naar de idiotencursus in Flensburg, ben er nu 2 x geweest is een lachertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
  • Forumlid

*wekt topic tot leven*

boete is inmiddels binnen geweest a 25euri inderdaad.

nieuwe probleem:P

vandaag binnen

een brief aan robertus van de pol (dat ben ik niet geloof ik;) ) van kreis Steinfurt of ik even bekend wil maken wie er op 27-11-07 mte **-**-** (mijn vrachtauto) minder dan 50 meter achter zijn voorganger gereden heeft.

ik was dit dus iig wel zelf maar ze weten dus niet mijn correcte naam, huisnummer en postcode?

wat moet je hier mee doen hij is over precies n week 3 mnd oud.

heb hier ooit gelezen dat t na 3mnd verlopen is?

Hoop dat jullie meer weten!

alvast bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi, in de regel vervallen ze niet meer na 3 maanden, maar duidelijk later.

Als de chauffeur niet aangewezen kan worden wordt de boete meestal aan de houder van het voertuig gegeven. Zo hebben ze het iig bij kennissen van mij gehandhaaft.

grt Noudi

maar in dat laatste geval heb ik iig geen punten op mijn naam? aangezien t voortuig van t bedrijf is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons in Dld wordt het als volgt gehandhaaft, indien de eigenaar van het voertuig de punten niet op zijn naam wil hebben omdat hij de "fout" niet begaan heeft, moet hij in Flensburg aangeven en evt. bewijsen wie het voertuig bestuurde. De punten kunnen dan alsnog de bestuurder worden toegewezen.

Het hangt er dus oa. vanaf hoe je baas hierop reageert.

Hopelijk in jouw voordeel. grt Noudi

PS hoe heet dat op z'n duits "ohne Gewähr"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Bij ons in Dld wordt het als volgt gehandhaaft, indien de eigenaar van het voertuig de punten niet op zijn naam wil hebben omdat hij de "fout" niet begaan heeft, moet hij in Flensburg aangeven en evt. bewijsen wie het voertuig bestuurde. De punten kunnen dan alsnog de bestuurder worden toegewezen.

Het hangt er dus oa. vanaf hoe je baas hierop reageert.

Hopelijk in jouw voordeel. grt Noudi

Dat wist ik niet!! bedankt voor goeie tip!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

nou kreeg vorige week ook fanmail.

was begin januari aangehouden met adr nou agent van alles zoeken en tja dan vind je wel wat maar goed ben net 2 weken aan het werk bij het bedrijf en 1x adr.

goed agent erg vriendelijk en nadat ik een paar foute dingen goed gemaakt heb krijg ik een boete voor geen 2de gevarendriehoek (lampen stuk).

boete 40 euro direct betalen.

nou vorige week de fanmail van de bag

totaal bussgeld 100 euri

40 euri betaald aan de weg

60 euri over plus btw 80euri plus administratiekosten 83.50 nabetalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar.....€123,50 boete, da's nou niet om er een heel groot probleem van te maken. Wees blij dat je het er met dit bedrag afbrengt.

Zal de laatste boete niet zijn

ik maak er ook zeker geen probleem van vond de agent ook erg schappelijk.

dus mij hoor je hier ook echt niet klagen :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden