[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Tja..... wat moet ik hier nog van zeggen?


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid
En de spanning die op de stang staat, komt dan ook op je lichaam te staan.

Hmm ..., ik zeg maar niks ..

Maar gebruikt u de methode met "het voetje erop"? Dat is inderdaad fysiek weinig inspannend.

Ik sluit me bij Teddybeer aan, veel mensen hebben geen benul van de kracht die maar gezet moet worden.

En nee, niks "voetje erop". Gewoon sleutel erop, stang loodrecht naar boven ... en vast is vast. Vrijwel ieder dag sta je wel eens ergens even te wachten, dus het hoorde bij het dagelijks ritueel. En echt niet altijd alle 10 de moeren van ieder wiel (of je moet weten dat-ie los is geweest), maar steekproefsgewijs. En natuurlijk zowiezo de visuele controle, meerdere keren op een dag bij het rondje om de wagen.

Heel herkenbaar - voor mij - hoe RobNiat daarop reageerde: het hoort gewoon bij je werk. Als je 4,5 uur gereden hebt, of je stopt ergens voor de douane, of om te lossen (maakt niet uit), dan maak je gewoon je "vaste" rondje om je spul. Klinkt misschien raar in de oren van velen, maar via de ene kant loop je naar - bijvoorbeeld een kantoortje - en via de andere kant loop je weer terug naar je cabine. Kost hooguit een paar seconden extra (als we al van tijd willen spreken), maar je zit wel continue met een goed gevoel achter het stuur.

En als er dan onverhoopt nog iets "mis zou gaan", dan sla je in ieder geval niet jezelf voor de kop vanwege de stommiteit dat je op zulke lullige dingen niet hebt gelet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Wat een raar andwoord zeg, ik zou me dus moeten schamen.

wat kan ik er nu aandoen, koppel een trailer aan en controleer visueel die trailer.

op: schades, wielen/banden, wielmoeren, verlichting, en of ie goed aangekopeld is,

Niets aan de hand zoals heel vaak en dus rijden maar.

En dan opeens werd ik gelukig gewaarschuwd door een inhalende colega chauffeur.

Ik zal in het vervolg wel even nadenken voordat ik weer wat op het wereld wijde web (het chauffeursforum.nl) neer zet.

voor dat je het weet geven ze je de schuld of zeggen ga jij je maar ff schamen.

Beetje jammer dit.

Groetjes Valencia ;)

Je hebt eigenlijk gewoon pech gehad,maar als je je wielen verloor word je er formeel wel op afgerekend,ik bedoel als bij een evt schade de rechter een veroorzaker aan wijst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt Teddybeer,

ik heb wielmoeren nog nooit erg vast getrokken, dat wil zeggen, ik draaide ze vast (meter pijp, 75 kg) en ik 'voelde' net zo lang als nodig was om ze vast te krijgen. Meestal is twee keer natrekken en twee keer nacontrole voldoende. En af en toe deed ik sowieso steeksproefgewijs een aantal moeren controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hmm ..., ik zeg maar niks ..

Ik sluit me bij Teddybeer aan, veel mensen hebben geen benul van de kracht die maar gezet moet worden.

En nee, niks "voetje erop". Gewoon sleutel erop, stang loodrecht naar boven ... en vast is vast. Vrijwel ieder dag sta je wel eens ergens even te wachten, dus het hoorde bij het dagelijks ritueel. En echt niet altijd alle 10 de moeren van ieder wiel (of je moet weten dat-ie los is geweest), maar steekproefsgewijs. En natuurlijk zowiezo de visuele controle, meerdere keren op een dag bij het rondje om de wagen.

Heel herkenbaar - voor mij - hoe RobNiat daarop reageerde: het hoort gewoon bij je werk. Als je 4,5 uur gereden hebt, of je stopt ergens voor de douane, of om te lossen (maakt niet uit), dan maak je gewoon je "vaste" rondje om je spul. Klinkt misschien raar in de oren van velen, maar via de ene kant loop je naar - bijvoorbeeld een kantoortje - en via de andere kant loop je weer terug naar je cabine. Kost hooguit een paar seconden extra (als we al van tijd willen spreken), maar je zit wel continue met een goed gevoel achter het stuur.

En als er dan onverhoopt nog iets "mis zou gaan", dan sla je in ieder geval niet jezelf voor de kop vanwege de stommiteit dat je op zulke lullige dingen niet hebt gelet.

Met de moersleutel rond hoort dat bij het dagelijks ritueel???

Nou ik moet met mijn gedachte toch wel een enkele jaren terug

dat ik een chauffeur met zen moersleutel rond de auto zag sjokken:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met de moersleutel rond hoort dat bij het dagelijks ritueel???

Het zal aan het werk liggen, of iemand altijd z'n vaste spul heeft of niet.

Maar ja hoor, in de ene hand de sleutel (om ook mee op de banden te slaan of ze hard zijn) en in de andere tegelijkertijd de stang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Deze vraag was aan mij gericht?

Ik ga er voor de zekerheid maar nooit vanuit dat mijn waarde collega's dat echt gedaan hebben. Zelfs niet als ik een trailer overneem van een collega en hij zegt dat alles in orde is. Al te vaak collega's gehad die alles konden en deden. Met d'r mond.

Als ik op de band "natrekken" nog kan lezen pak ik altijd de wielmoersleutel erbij om te controleren of dat ook daadwerkelijk gedaan is.

Een uur te lang rijden of iets sjoemelen schrik ik niet voor terug. Maar op loszittende wielmoeren zullen ze mij niet pakken. Want dit is levensgevaarlijk.

Dan heb je er wel een dagtaak aan als je eens bij ons komt, op alle trailers staat nog wel natrekken, succes.

Trouwens, als ze op moment zijn gezet, hoef je ze meestal maar 1 keer na te VOELEN! Ik zie sommige wel eens met 150 kilo op een stang staan stampen maar bij een klapper zich afvragend waarom die moeren niet los gaan!:cool: (Bij een bandenboer gewerkt.)

Heb trouwens ook eens bijna een wiel verloren, een platte oplegger van de firma K-Tron aangekoppeld in Vlissingen, alles zat goed op het oog, en in Middelburg stonden een paar moeren los.:ja: Dat is 10km Rob, minder dan 4,5 rij uur.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Technische simpele oplossing om heel eenvoudig te kunnen zien of je wielmoeren 'vast' zitten ...

(..)

Niet om het één of ander.

Maar als ik dat als chauffeur nodig had, dan liet ik liever de moeren stiekem vastlassen, zodat het niet zo opviel voor iedereen .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet om het één of ander.

Maar als ik dat als chauffeur nodig had, dan liet ik liever de moeren stiekem vastlassen, zodat het niet zo opviel voor iedereen .....

Heb je op zich wel gelijk in Karel, zeker als je net als ik je eigen spulletjes hebt. Maar waar veel gekoppeld wordt met (ferry)trailers is dit op zich wel een oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Laat ik vanochtend nou stom toevallig weer net dat geluk hebben om een trailer aan te moeten pikken waar alle 6 de wielen van af zijn geweest.. :rolleyes::D.

En u gelooft nog steeds dat ze op de zaak niet meelezen hier?

Maak uw borst maar nat. Nu ze gelezen hebben dat u één van de weinigen bent die ook echt nog de moeite nemen om eens om die wagen heen te lopen, weet u waar u voorlopig op kunt rekenen ... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden