[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

storing op de bak


daffyduck

Recommended Posts

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Als die vrouw die ik eigenlijk de hele dag door op kanaal 19 hoor de centraliste van een Russische taxicentrale is dan wil ik wel eens weten hoe hoog de antenne van die gasten is en met welk vermogen ze zenden.

Ik heb vroeger bij de scouting tijdens de jota aardig wat ssb en am projectjes gedaan op de 11 meter band (dit is de 27MC die wij in de auto hebben) en dat was nooit zo constant, over de fm maar te zwijgen want dat wil niet zover ivm de curve van de aarde.

Verbeter me als ik ernaast zit, de laatste jota is voor mij ook al weer 20 jaar geleden

Gr,

Marco

bewerkt door marco555
toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als die vrouw die ik eigenlijk de hele dag door op kanaal 19 hoor de centraliste van een Russische taxicentrale is dan wil ik wel eens weten hoe hoog de antenne van die gasten is en met welk vermogen ze zenden.Ik heb vroeger bij de scouting tijdens de jota aardig wat ssb en am projectjes gedaan op de 11 meter band (dit is de 27MC die wij in de auto hebben) en dat was nooit zo constant, over de fm maar te zwijgen want dat wil niet zover ivm de curve van de aarde.Verbeter me als ik ernaast zit, de laatste jota is voor mij ook al weer 20 jaar geledenGr,Marco
als je genoeg kw op de fm zet ben je ook in DK te ontvangen, en tegelijk een ontvangst rapportje uit France. :p Was een station hier uit de buurt. Toen waren er wel conditie's. Als er conditie's zijn, zijn hier ook spaanse en italiaanse zenders te ontvangen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die condities zijn er elk jaar wel maar nooit zo lang constant en zeker niet op fm.

Als ik Russisch zou kunnen verstaan dan kan ik haar letterlijk volgen.

Ik ga eens wat oude apparatuur en antennes uit de kelder halen.

Moet alleen mijn vrouw even uitleggen dat die spullen maar tijdelijk in de logeerkamer staan.:D

Een vergeten hobby is weer een beetje aangewakkerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
als je genoeg kw op de fm zet ben je ook in DK te ontvangen, en tegelijk een ontvangst rapportje uit France. :p Was een station hier uit de buurt. Toen waren er wel conditie's. Als er conditie's zijn, zijn hier ook spaanse en italiaanse zenders te ontvangen.

Met alle respect,

Waar haal jij Kilowatts op de 11 meterband vandaan? Vast niet uit een versterkertje achter je bakkie.

Dat wat jij schrijft kan prima, maar niet op de fm.

Dat kan op de 11 meterband in SSB of AM of eventueel CW als je een morsesleutel hebt en daar kom je nog veel verder mee.

Kilowatts pompen deden de zeezenders vroeger, eerst op de middengolf (AM) en later op de FM (3 meterband)

Ik denk dat je over 3 meter zenders praat, daar gaat het over Kilowatts.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zorgen Dat je een korte golf heb.En 500 watt er op Dan kun je alles aan

Met F.M. van Venray naar Nijmegen geen probleem

Huub

Huub bij de groene Vos uit Oss reed er destijds een die ( Toen waren er nog

geen mobieltjes:D) stond in Milaan en zat vervolgens s,avonds rustig effe

te tokkelen met zijn vrouw in Oss:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Venray en Nijmegen liggen ook niet zover uit elkaar hè, dat lukt prima op de fm.

Milaan Oss kan ook makkelijk alleen niet op de fm, dat zal dan wel op ssb (usb of lsb) geweest zijn.

Ik heb vroeger ook veel met Italië en Spanje gesproken, altijd op de usb.

Ook wel eens met Amerika maar daar moesten de eerder genoemde condities dan weer goed voor zijn en dat was op de am.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden