[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

storing op de bak


daffyduck

Recommended Posts

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Even gegoogled: dit is de bak die ik heb:

Midland 278 export versie

Als je me een paar basics kan vertellen/leren ben ik je al dankbaar.

Is dit een goeie trouwens? Hij is er door de dealer indertijd ingezet.

-

Midland heeft maar paar type''s op de markt gebracht waar ik mijn twijfels over had en daar valt de 278 NIET onder :) hihi

Prima bak voor in de auto zelfs !

Kort maar bondig :

SCUELCH: hiermee kun je het ruis geluid onderdrukken, Hoe verder je deze knop om draait des te minder stations er door komen. zie het als een soort MUTING

AM/FM : binnen de benelux (maar ook ver daar buiten) is de gebruikelijk modulatie FM gemoduleerd. zorg er dus voor dat je in het display FM ziet staan.

EMG : Emergency knop om snel te kunnen schakelen van een willekeurig kanaal naar het noodkanaal (kanaal 9) maar dit word al jaren zo goed als niet meer gebruikt.

SCAN: Behoeft volgens mij geen uitleg toch :)

Q. UP / DOWN : is een kanalen kiezer Q UP wanneer men daar op drukt kan men naar een hoger kanaal (en uiteraard Viceversa)

Op de microfoon zitten 3tal druk knoppen (1) Kanaal omhoog (2) kanaal omlaag (3) Scannen

Trouwens het leuke van de export versie is dat hij een standaard uitzend vermogen heeft van 10watt (4watt is toegestaan) hou hier wel rekening mee waneer men ooit de behoefte heeft om een linear aanteschaffen !! meeste linears kunnen NIET over zoveel ingangs vermogen.

Mocht ik iets vergeten zijn of je hebt een vraag hierover dan meld je het maar.

Mvg,

Robbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ZETAGI BV 2001 BASIS LINEAIR - Handelsonderneming Dile - Handelsonderneming Dile

Jawel hoor, deze jongen kan dat wel.....:D

(1-10 watt am/fm)

Tja :D wat zal hiervan zeggen ? Hihi

bij 10watt input / 600 watt uit zet dat maar eens op een standaard antenne :cool:

En inderdaad de meeste buizen versterkers kunnen die input wel hebben, Maar een transistor linear meestal niet !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Midland heeft maar paar type''s op de markt gebracht waar ik mijn twijfels over had en daar valt de 278 NIET onder :) hihi

Prima bak voor in de auto zelfs !

Kort maar bondig :

SCUELCH: hiermee kun je het ruis geluid onderdrukken, Hoe verder je deze knop om draait des te minder stations er door komen. zie het als een soort MUTING

AM/FM : binnen de benelux (maar ook ver daar buiten) is de gebruikelijk modulatie FM gemoduleerd. zorg er dus voor dat je in het display FM ziet staan.

EMG : Emergency knop om snel te kunnen schakelen van een willekeurig kanaal naar het noodkanaal (kanaal 9) maar dit word al jaren zo goed als niet meer gebruikt.

SCAN: Behoeft volgens mij geen uitleg toch :)

Q. UP / DOWN : is een kanalen kiezer Q UP wanneer men daar op drukt kan men naar een hoger kanaal (en uiteraard Viceversa)

Op de microfoon zitten 3tal druk knoppen (1) Kanaal omhoog (2) kanaal omlaag (3) Scannen

Trouwens het leuke van de export versie is dat hij een standaard uitzend vermogen heeft van 10watt (4watt is toegestaan) hou hier wel rekening mee waneer men ooit de behoefte heeft om een linear aanteschaffen !! meeste linears kunnen NIET over zoveel ingangs vermogen.

Mocht ik iets vergeten zijn of je hebt een vraag hierover dan meld je het maar.

Mvg,

Robbert

Een hele vette BIG thanx!!!!!

Hier snap ik wat van.

--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Effe wat gegoogled....

Ik denk dat ik de oplossing al gevonden heb Robbert. Beter en duidelijker dan in deze test uitgelegd word kan haast niet. En met Nederlandse handleiding erbij.

Toch evengoed bedankt :ok: !!

deze bak ken ik niet uit persoonlijke ervaringen maar wel andere leden van de President familie en over het algemeen zijn zij een doorgewinterde fabrikant van CB apparatuur, En dat kun je vaak ook merken in het gebruik (lees: GOED)

de NBL / ANL is eigenlijk alleen te gebruiken in de AM mode en kun je dus per direct vergeten :)

Ik zie op de site ook een leuk stukje staan over de HI-CUT

"De HI-CUT functie is een filter om storingen te onderdrukken. Door de knop enkele seconden ingedrukt te houden activeer je de DW (Dual-Watch) functie. Met de DW functie kun je 2 kanalen tegelijk in de "gaten"houden."

Het kan uiteraard geen kwaad om hiermee eens te expirimenteren, maar mijn ervaring hiermee is dat ik het vooral een onhandige functie vond.

Meestal gebruikt President een type speaker die ik persoonlijk redelijk dof vind klinken maar of dat met dit type ook zo is ??

Leuke site trouwens Pierre !

Groeten,

Robbert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden