Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Instructeur `vergeet` ff het belangrijkste te vermelden... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Peggel Geplaatst 16 oktober 2011 Share Geplaatst 16 oktober 2011 en gezakt:ja: letterlijk:zegtniets: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 16 oktober 2011 Auteur Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Gevat Peggel...:D:D Maar wat deed ie fout? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Peggel Geplaatst 16 oktober 2011 Share Geplaatst 16 oktober 2011 ik ben er niet voor opgeleid hoor:angel: maar zo snel mogelijk laten zakken, en geen bocht doorgaan, topzwaar, wat onderaan 5 centimeter uitwijk kan boven al snel een meter zijn. ben ik nu wel geslaagd? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Wat een helder licht die machinist. Mensen met zo weinig inzicht stromen nu ook gewoon binnen in de transportsector ....... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid corydon Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Als hij te snel de bocht omging was ie de andere kant gevallen. Denk een combinatie van slecht wegdek, en in het begin hoor je dat t flink waait. Volgende keer beter. Beetje vremde manier van dozen stapelen trouwens. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 16 oktober 2011 Auteur Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Hij had `m idd eerst moeten laten zakken alvorens in te sturen dus ja Peggel, je bent geslaagd:p Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Peggel Geplaatst 16 oktober 2011 Share Geplaatst 16 oktober 2011 in de praktijk heb ik het ook nog nooit zo gezien hoor. maar zal puur en alleen de vaardigheid zijn, ook vanwege het feit dat het een 45 Fter is, en dit werk gaat echt over centimeter werk, dus dat ze het moeilijk maken oké. maar dat hij niet recht naar achter is gereden, die bak tot een paar meter boven de grond heeft laten zakken is zijn fout geweest. en ik heb wel zo'n vermoeden dat als hij deze oefening mag doen hij dit zeker had moeten weten, maar kan ook zenuwen zijn geweest. ik doe het op deze manier maar niet na, ga er ook niet onder staan:p Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Peggel Geplaatst 16 oktober 2011 Share Geplaatst 16 oktober 2011 Hij had `m idd eerst moeten laten zakken alvorens in te sturen dus ja Peggel, je bent geslaagd:p hhmmm tegenwoordig krijg ik dat ook altijd al te lezen met "het nieuwe pinnen" ik slaag vaak de laatste tijd, maar hoor het ut liefst van een kenner hoor:D:D Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Beetje vreemde manier van dozen stapelen trouwens. Lijkt me een soort test van die nieuwe Linde. Maar wat ze daar aan het knoeien zijn, dat dient geen enkel doel. Waarom bijvoorbeeld die container oppakken, terwijl de truck tussen die opgestapelde containers staat? Oké, misschien het (uit-)zicht testen. Maar waarom dan niet vooruit wegrijden, zodat hij die 45'ft meteen kan laten zakken? Het is wel 5 ton gewicht waar je even mee aan het "spelen" bent op zo'n 15 meter hoogte. En waar hij achteruit tussen die containers vandaan komt rijden, ziet u dat er een soort "greppeltje" ligt. Behalve dan waar de heftruck tussen die containers moet doorsteken ... En bij het wegdraaien, draait hij daar precies met z'n rechter voorwiel in .. En inderdaad zoals Peggel aangeeft, beneden een paar centimeter is (op zo'n hoogte) bovenin al snel een meter uit het lood .... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Marnix Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Dit soort problemen horen toch bij testen naar voren te komen? Test geslaagd dus! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 16 oktober 2011 Auteur Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 hhmmm tegenwoordig krijg ik dat ook altijd al te lezen met "het nieuwe pinnen" ik slaag vaak de laatste tijd, maar hoor het ut liefst van een kenner hoor:D:D Ben niet echt een kenner, althans heb er zelf nog nooit in gereden maar heb ze vaak genoeg bezig gezien. En wie z`n ogen open houdt leert vaak ook een hele hoop;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Peggel Geplaatst 16 oktober 2011 Share Geplaatst 16 oktober 2011 ik heb er ook nog nooit in gereden hoor:nee: maar met dit soort dingen kan het een groot voordeel zijn dat mocht je van de wagen af willen gaan, dat je in dit soort dingen wel een soort van inzicht heb;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Dit soort problemen horen toch bij testen naar voren te komen? Test geslaagd dus! Ja .... En voor de vergelijking (want geen test, zonder enig referentiekader) proberen ze ditzelfde geintje nog een keer uit te halen met eenzelfde Kalmar en Fantuzzi, die net buiten beeld al staan te wachten. Die laten ze ook omvallen en bekijken welke van de 3 nu het meeste schade heeft opgelopen ... Want daar was deze vergelijkende test eigenlijk op gericht. Alleen die filmpjes hebben ze nog steeds niet geplaatst. Die hadden geen schade na zo'n akkefietje en rijden nu op z'n kop in Rotterdam en Moerdijk. ... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Marnix Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 De uitkomst is dus dat je met een container hoog geheven erg goed op moet letten op details in de ondergrond. Had hij de bocht wat ruimer genomen, dan was er niets aan de hand geweest. Maar wat u al zei: zo snel mogelijk die container omlaag en je hebt nergens last van. Zou het apparaat veel schade opgelopen hebben trouwens? Hefmechanisme zal wel een beetje krom zijn? En de container zal niet veel meer waard zijn dan de oud ijzer prijs;) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Peggel Geplaatst 16 oktober 2011 Share Geplaatst 16 oktober 2011 De uitkomst is dus dat je met een container hoog geheven erg goed op moet letten op details in de ondergrond. Had hij de bocht wat ruimer genomen, dan was er niets aan de hand geweest.Maar wat u al zei: zo snel mogelijk die container omlaag en je hebt nergens last van. Zou het apparaat veel schade opgelopen hebben trouwens? Hefmechanisme zal wel een beetje krom zijn? En de container zal niet veel meer waard zijn dan de oud ijzer prijs;) hefbomen zijn rijp voor de schroot, want een 45Ft weegt idd zo'n 5000kg. en dat met een vaart van zo'n 15 meter kan je niet meer met die hef. over en uit. maar als je een een heftruck uit test doe je dat niet zo, dan pak je gewoon hoog een container op, en ga je capriolen draaien, niet eerst voorzichtig eg rijden, zou het toch een examen zijn? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 16 oktober 2011 Auteur Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Ik heb op Mainhub in A`werp eens een stacker zien liggen. Volgens de gasten daar had ie een container van 3 hoog afgepakt en was gelijk gaan draaien. Cont. lag met de zijkant op de straat met de spreader en de rest van de stacker er nog aan. Piloot afgevoerd naar het ziekenhuis. Heb daar toen nog stieken foto`s van gemaakt, zal ff zoeken of ik de nog kan vinden. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Zou het apparaat veel schade opgelopen hebben trouwens? Het zou me hogelijk verbazen als daar - aan het eind van het filmpje - niet een tonnetje of 45 oud ijzer ligt. Oké .., + 5 ton voor de container, dat maakt 50 ton. Met andere woorden, die truck is total loss ...... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Ik heb op Mainhub in A`werp eens een stacker zien liggen. Volgens de gasten daar had ie een container van 3 hoog afgepakt en was gelijk gaan draaien. Cont. lag met de zijkant op de straat met de spreader en de rest van de stacker er nog aan. Piloot afgevoerd naar het ziekenhuis. Bijvoorbeeld zoiets? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Karel65 Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Of zo: Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 16 oktober 2011 Auteur Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Ja, iets in die aard ja. Al was de mast van die ik heb zien liggen niet zo ver uitgeschoven als op jou plaatjes... Ik denk dat er in de haven meer gebeurt dan waar zelfs een doorgewinterde containerboer(in) weet van heeft... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid europeaan Geplaatst 16 oktober 2011 Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Hij had `m idd eerst moeten laten zakken alvorens in te sturen dus ja Peggel, je bent geslaagd:p HIj kan m dus pas laten zakken als hij tussen de twee stapels containers uit is,en dan kan hij niet ver genoeg meer achteruit om te draaien want dan zwaait ie tegen die stapels,,,,,,of ben ik nou gek???? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Forumlid Kapitein Haak Geplaatst 16 oktober 2011 Auteur Forumlid Share Geplaatst 16 oktober 2011 Nee, je bent niet gek.. Je hebt gelijk, in de praktijk staan op de depots de stapels containers ook meestal te dicht op elkaar om ze volgens de regels te kunnen laten zakken alvorens weg te rijden. Bij CMA depot in A`werp staan de bakken 9 hoog en de gangen zijn daar op sommige plaatsen te smal om met een 40ft door heen te rijden dus die gasten hebben geen keus. Maar die rijden wel met zwaardere machines dan die kruiwagen die in het filmpje te zien was... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Recommended Posts