[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo allemaal.

Na 14 jaar op de camion heb ik het stuur aan de wilgen gehangen, en ben nu veiligheidsadviseur. Ik wil graag mijn kennis ter beschikking stellen van bedrijven en chauffeurs die dat nodig hebben, bedrijven mogen daar natuurlijk voor betalen, maar chauffeurs kunnen mij een berichtje sturen met de vraag die ze hebben via het forum.

Groeten uit Helmond, Sander Faber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben zo vrij geweest om via de Email http://www.veiligheidsadviseurs.org/contact.htm te vragen of één van hun VeiligheidsAdviseurs wat vrije tijd in dit forum zou willen steken om vragen te beantwoorden.

Hopenlijk zullen ze hier op in gaan.

Over het algemeen is namelijk de VeiligheidsAdviseur bij een bedrijf in de praktijk NIET bereikbaar voor vragen van Chauffeurs!!!

Ik ben veiligheidsadviseur en kreeg via de VVA de oproep. Ik was wel al wat actief op dit forum maar wil best over ADR wat toelichting geven.

Over het algemeen is de stelregel bij het vervoer van gevaarlijke stoffen als volgt: Vervoer van gevaarlijke stoffen is verboden, tenzij aan álle voorschriften van het ADR wordt voldaan. En dat zijn er nog al wat, 9 hoofdstukken met in totaal zo'n 1000 pagina's.

Met betrekking tot de vraag of een tank van 3000 liter niet onder het ADR zou vallen, uiteraard valt dit er wel onder. Hierbij is het nog even de vraag of het gaat om een afneembare tank of een transporttank, want in het laatste geval moet ook het leeg, ongereinigd vervoeren volgens het ADR gebeuren. IBC's en kleine tanks mogen (leeg) bijvoorbeeld wel volgens 1.1.3.6 (1000-punten regeling) vervoerd worden. Maar om het echt zeker te weten zou ik de betreffende tank moeten zien.

Aan brandstof is totaal 1500 liter per transporteenheid toegestaan, 1400 liter op de vrachtwagen én 200 onder de oplegger mag dus niet!

En vervoer van ín machines aanwezige gevaarlijke stoffen (brandstof) is vrij. Ook het vervoer van gevaarlijke stoffen door ondernemingen van wie dit vervoer niet de hoofdactiviteit is is vrij, tenzij het gaat om distributie. Dus: Een bouwbedrijf mag wel gasflessen meenemen naar een klus ten behoeve van laswerkzaamheden, maar als deze leeg zijn, mag een collega geen nieuwe komen brengen, want dit is distributie! Tenzij die collega dus de klus afmaakt...

Verder wil ik van de gelegenheid gebruik maken om te wijzen op http://www.uwveiligheidsadviseur.nl/

Bij 'nieuws' staan nieuwsbrieven over de werking van de 1000-punten regeling en de Limited Quantity regeling, waarvan ik denk dat het voor iedereen interessant kan zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal.

Na 14 jaar op de camion heb ik het stuur aan de wilgen gehangen, en ben nu veiligheidsadviseur. Ik wil graag mijn kennis ter beschikking stellen van bedrijven en chauffeurs die dat nodig hebben, bedrijven mogen daar natuurlijk voor betalen, maar chauffeurs kunnen mij een berichtje sturen met de vraag die ze hebben via het forum.

Groeten uit Helmond, Sander Faber.

dit vermelden onder copie ADR ofzo kunnen wij het altijd direct terug vinden

Sander welkom

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden