[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Veiligheidsadviseurs


Recommended Posts

  • Administrators

Aan de hand van dit bericht van AngeliqueBS:

Ik ben zo vrij geweest om via de Email http://www.veiligheidsadviseurs.org/contact.htm te vragen of één van hun VeiligheidsAdviseurs wat vrije tijd in dit forum zou willen steken om vragen te beantwoorden.

Hopenlijk zullen ze hier op in gaan.

Over het algemeen is namelijk de VeiligheidsAdviseur bij een bedrijf in de praktijk NIET bereikbaar voor vragen van Chauffeurs!!!

Hebben er inmiddels twee veiligheidsadviseurs gereageerd. Zij zijn bereid om hier op het forum vragen van ons te beantwoorden:ok:

Omdat dit een veelomvattend onderwerp is, heb ik er een nieuw forum voor aangemaakt onder "Wetten en Regels:

http://www.chauffeursforum.nl/forumdisplay.php?293-Vraag-het-de-veiligheidsadviseur

Alvast dank aan Angelique, Sander en Erik en dat het een succes mag worden!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Aan de hand van dit bericht van AngeliqueBS:

Ik ben zo vrij geweest om via de Email http://www.veiligheidsadviseurs.org/contact.htm te vragen of één van hun VeiligheidsAdviseurs wat vrije tijd in dit forum zou willen steken om vragen te beantwoorden.

Hopenlijk zullen ze hier op in gaan.

Over het algemeen is namelijk de VeiligheidsAdviseur bij een bedrijf in de praktijk NIET bereikbaar voor vragen van Chauffeurs!!!

Hebben er inmiddels twee veiligheidsadviseurs gereageerd. Zij zijn bereid om hier op het forum vragen van ons te beantwoorden:ok:

Omdat dit een veelomvattend onderwerp is, heb ik er een nieuw forum voor aangemaakt onder "Wetten en Regels:

http://www.chauffeursforum.nl/forumdisplay.php?293-Vraag-het-de-veiligheidsadviseur

Alvast dank aan Angelique, Sander en Erik en dat het een succes mag worden!

Maarten

Ik heb mn helm, veilgheidsvest ,schoenen met stalen neus, val beveileging reflecterend hesje, veiligheidsbril,helm, condoom, volgelaatscherm zuurbestendige overal al aan,want ze lezen mee :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb mn helm, veilgheidsvest ,schoenen met stalen neus, val beveileging reflecterend hesje, veiligheidsbril,helm, condoom, volgelaatscherm zuurbestendige overal al aan,want ze lezen mee :angel:

Haha met de voorzorgsmaatregelen is niets mis, maar ik zie een veiligheidsadviseur vooral als iemand die aan de kant van de transportbedrijven/chauffeurs staat...

M.a.w. wij zijn (gelukkig) geen politie/IVW ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi allemaal,

Erik heeft volkomen gelijk dat de veiligheidsadviseur aan de kant van de bedrijven en de chauffeurs staat. Wat de veiligheidsadviseur doet is voornamelijk de wetgeving lezen, en zorgen dat het bedrijf waar hij voor werkt zich aan de wet houdt. Bedenk wel dat de veiligheidsadviseur slechts adviezen geeft aan de bedrijfsleiding. Zij zijn in geen enkel opzicht verplicht het advies over te nemen. Daarnaast maakt de veiligheidsadviseur een jaarverslag, zodat het bedrijf kan aantonen dat ze volgens de regels werken. Ook kan de veiligheidsadviseur de chauffeurs voorlichten over belangrijke wijzigingen in de wetgeving. Dit alles doet hij niet voor de politie of BAG of wat voor controlerende instantie dan ook, maar alleen voor de chauffeurs en de bedrijven waar hij werkzaam voor is.

Dus het condoom, volgelaatmasker en andere PBM's kunnen weer opgeborgen worden... ;)

Groeten, Sander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Hoi allemaal,

Erik heeft volkomen gelijk dat de veiligheidsadviseur aan de kant van de bedrijven en de chauffeurs staat. Wat de veiligheidsadviseur doet is voornamelijk de wetgeving lezen, en zorgen dat het bedrijf waar hij voor werkt zich aan de wet houdt. Bedenk wel dat de veiligheidsadviseur slechts adviezen geeft aan de bedrijfsleiding. Zij zijn in geen enkel opzicht verplicht het advies over te nemen. Daarnaast maakt de veiligheidsadviseur een jaarverslag, zodat het bedrijf kan aantonen dat ze volgens de regels werken. Ook kan de veiligheidsadviseur de chauffeurs voorlichten over belangrijke wijzigingen in de wetgeving. Dit alles doet hij niet voor de politie of BAG of wat voor controlerende instantie dan ook, maar alleen voor de chauffeurs en de bedrijven waar hij werkzaam voor is.

Dus het condoom, volgelaatmasker en andere PBM's kunnen weer opgeborgen worden... ;)

Groeten, Sander

Laat ik nu het idee hebben ,dat ze er zijn om je tegen te werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, ze werken je niet tegen, ze zijn te gedreven in hun werk.

En dat is wel eens frustererend.

Tja, half werk leveren hou ik ook niet van. Er zijn veel regels en de boetes zijn hoog... Onze opdracht is dit onder de aandacht te brengen. Maar wel altijd vanuit het oogpunt van de chauffeur/transporteur.

En ik ben zelf ook nog vaak op de auto te vinden en heb ook wel eens drie kwartier naar een gasdokter staan kijken die minstens 20 buisjes uit een zeecontainer trok terwijl ik nog terug moest laden, dan vind ik 'te gedreven' voor zo'n man ook wel een goede kwalificatie ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee, ze werken je niet tegen, ze zijn te gedreven in hun werk.

En dat is wel eens frustererend.

Uitermate frustrerend.

Per 1 november is bij een grote klant van ons het op het HELE terrein verplicht, om reflecterende hesjes, veiligheidsschoenen en een helm te dragen.

Op zich niet verkeerd, maar nu hebben die "specialisten" bedacht dat het terrein van de zandwinning daar ook onder valt. Dus als we nu achterop het 100 ha grote terrein een vrachtje zand staan te laden en we lopen buiten de auto dan willen ze ook hebben dat je zo'n helmpje draagt. En dat terwijl we dan ongeveer 1500 meter van de fabriek zelf verwijdert zijn.

Zal een schijtende meeuw dan zulke zware stront hebben? :confused::confused::confused:

Ook hebben ze over het hele terrein loopzone's gemaakt. Een groene geverfde streep van ongeveer 2 meter breed. Daar is die verplichting niet van kracht. Terwijl daar de mensen gewoon tussen de heftrucks, vrachtwagens en shovels door moeten lopen. Blijkbaar zullen vallende stukken steen zoveel respect voor groene verf hebben dat die de loopzone's niet raken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden