[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Douwe Z wil CF voor de rechter.


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

We hebben nu iemand gevonden die het CF voor de rechter wil dagen.

Enige tijd geleden kregen wij het verzoek om de naam Douwe Z (inmiddels ook hier veranderd). te veranderen in D.Z uit Emmen ofzoiets..Omdat hij hier last van zou hebben in zijn verdere carriere bij werk zoeken ofzoiets.

Echter wij zien hier geen noodzaak in en zijn dan ook van mening dat niet wij maar hij verantwoordelijk is voor zijn naam negatief in de media.

Daar komt bij het stuk waar het om gaat is een copy van een andere nieuwssite.

Beetje vreemd allemaal.

--== Freddy ==--

AANVULLING :

Wij willen even iets uit de wereld helpen.

Douwe Zijlstra van huureenluxeauto.nl heeft NIKS met bovenstaand te maken.

De eigenaar Douwe Zijlstra van huureenluxeauto.nl heeft deze vraag al vaak moeten aanhoren.. Bij deze willen wij dit dan ook duidelijk hebben voor de forummers en lezers.

--== Freddy ==--

bewerkt door Freddy
Aanvulling vanwege overlast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Lijkt me dat de betrokkene eerst bij de betreffende nieuwssite moet zijn. Of is daar de naam al van de website verdwenen? Zie het hoe dan ook met vertrouwen tegemoet.

In het ergste geval moet je het weghalen of rectificeren oid. Maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En who the fuck is d.z.?

Effe googelen op die naam, heb ik ook gedaan want het zei mij ook niks.

Staat een linkje bij naar het cf, is erg duidelijk.

Waarschijnlijk is dit ook te vinden via de zoekfunctie van het forum maar dat heb ik dan weer niet geprobeerd.

bewerkt door marco555
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Lijkt me dat de betrokkene eerst bij de betreffende nieuwssite moet zijn. Of is daar de naam al van de website verdwenen? Zie het hoe dan ook met vertrouwen tegemoet.

In het ergste geval moet je het weghalen of rectificeren oid. Maar dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

Inderdaad.. ik weet niet waar het artikel precies meer staat, ik weet wel dat het volgens mij een copy van een andere nieuwssite was... En zo kunnen we inderdaad toetsen in hoeverre dat zoiets gaat.
En who the fuck is Douwe Z.?
Google doet wonderen. vooral het joetjoep filmpje.. :D

--== Freddy ==---

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jahhh... misschien is deze info iets : Emmer directeur transportbedrijf zwaar onder vuur

Dan wel deze : FNV wil directeur failliet RRW weren - TTM.nl

of deze : http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/53551/ex-boekhouder-klaagt-altinus-klaassen-aan

Wat dat aangaat er is zoveel te vinden en het forum is slechts een doorgeefluik over deze mediaberichten, daarom vinden wij het verbazend dat hij ons aanspreekt..

Ook niet echt handig denk ik dan. Beter is het om het juist uit de media te halen en als laatste het forum aanschrijven en niet andersom..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb net gekeken op TO en daar is de naam veranderd in D.Z.

Maar in de cache van google staat wel de naam voluit. (heb een printscreen ervan)

Of zou TO ook een aanmaning hebben ontvangen.

Ik zal eens bij ons zoeken naar het orginele persbericht van TO en dar ook maar de boel veranderen voordat wij ook voor het hekje moeten komen.

Edit: gevonden bij ons maar dat is een artikel van RTV Drenthe daar staat meneer met volle naam vermeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je niet slecht in het nieuws wilt komen, moet je jezelf niet slecht gedragen..

Als je daar op ingeeft is het hek van de dam, dan staat er morgen een moslim aan de deur te kloppen...., of een protestant. Of iemand met rood haar.

De joden werden ook niet in 1X op de trein gezet, het begon allemaal heel klein en langzaam, plus, vrijheid van menings uiting.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je niet slecht in het nieuws wilt komen, moet je jezelf niet slecht gedragen..

Als je daar op ingeeft is het hek van de dam, dan staat er morgen een moslim aan de deur te kloppen...., of een protestant. Of iemand met rood haar.

De joden werden ook niet in 1X op de trein gezet, het begon allemaal heel klein en langzaam, plus, vrijheid van menings uiting.....

:cool: Sluit me hier volledig bij aan.......:stom: raar verhaal weer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

laster

Uitspraak: ˈlɑstər de -woord (mannelijk) Zelfst. Naamw. beschamende leugens over iemand. Synoniem: kwaadsprekerij

Gevonden op http://www.woorden.org/woord/laster

Maar als jij het artikel (naam) van een andere nieuwssite hebt geplukt, en je hebt daar een bronvermelding bij gezet, dan kan hij je in principe niks maken.

Wikipedia:Bronvermelding - Wikipedia

Wie ontevreden is over een andere persoon of een bedrijf, kan zich op een website, blog of mailinglijst afreageren op die persoon of dat bedrijf. Dat mag, maar wanneer daarmee iemands eer of goede naam wordt aangetast, kan sprake zijn van belediging, smaad of laster. Het opzettelijk aantasten van iemands eer of goede naam door verspreiding van een bepaald feit is een misdrijf: smaad. Als dat schriftelijk gebeurt, en publicatie op een website is "schriftelijk", maakt de dader zich schuldig aan smaadschrift. Een verwant misdrijf is laster: het opzettelijk verspreiden van iets waarvan de dader weet dat het een leugen is.

Smaad, laster en belediging op internet @ iusmentis.com door Arnoud Engelfriet

bewerkt door Teddybeer
[size] verwijdert
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je kan het ook vragen aan ene arnoud engelfriet , schijnt een ict-jurist te zijn die er aardig wat verstand van heeft op het gebied van internetrecht. Zijn blog is ook best interessant.
Die gaf aan : Heeft het nieuwswaarde dan mag het staan blijven. .. Nu nog de vraag .. Heeft het nieuwswaarde ? :D

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Die gaf aan : Heeft het nieuwswaarde dan mag het staan blijven. .. Nu nog de vraag .. Heeft het nieuwswaarde ? :D

--== Freddy ==--

Heb je dat bij Arnoud E. zelf gevraagd ... of heb je dat begrepen uit de artikelen op zijn website(s)???

Vraag ik uit interesse ...

Ik bedoel we schrijven wel eens vaker namen voluit toch?

En dan noem je die namen in een DISCUSSIE ... lijkt mij dat daar weinig mee mis kan zijn of je moet iedereen zijn/haar naam gaan verkorten tot Douwe Z. uit Emmen of zelfs uit E.? Arnoud. E uit ?, Eric de V uit Zeist, J. de Koning uit B. ... B. van Oranje-Nassau uit D.H. ik noem er maar een paar op! ;)

Mag je een plaatsnaam waar iemand woont danwel met zijn bedrijf gevestigd is/was dan wel voluit noemen?

Maar goed, je wilt geen gezeik ... en dus kies je voor de weg met de minste weerstand en dus die namen gewoon aan te passen ipv ze voluit te schrijven ZOALS ZE IN DE KRANT(EN) HEBBEN GESTAAN!

In dit geval waren het immers overgenomen berichten vanuit de Media om er verder over te discussiëren en dat doe je toch op een Forum?

'ts immer toch geen SCHANDPAAL ... MAAR EEN DISCUSSIE-FORUM!!!

Kijk iemand aan de Schandpaal nagelen dat mag niet ... MAAR een Discussie op basis van een ARTIKEL zoals het in de krant & op internet heeft gestaan??? Da's m.i. een GEHEEL ANDERE ZAAK.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden