[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Aandokken met ouderwetse aanhanger ( om een hoekje)


pieter90

Recommended Posts

  • Forumlid
Even een vraag, hier zijdelings van toepassing: waarom staan jullie altijd langs de weg te lossen i.p.v. bij garages op het terrein?? Achteruit-rij probleem of te weinig ruimte? Op die autostrada's kan ik er mee leven, maar vaak genoeg zit er ook de zgn volumineuze detailhandel in de buurt. Daar kan ik dan niet meer bij...:(

Niet om te katten, gewoon benieuwd;)

Meestal te weinig plek op het terrein,of het is te druk,zeggen ze(dealers) meestal blijf maar buiten staan.

Er kunnen zoveel redenen zijn dat we niet op dealer terrein lossen.

Kan ook zijn dat chauffeur haast heeft,effe lossen en dan weer weg.

Ad

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Doordenkertje....;)

De meeste duitser zijn hier geen kei in.....:o

Ach sooo iek begraip :D

Heb trouwens goddank geen vangmuil op mijn bakwagen.

Ze hebben bij m'n werkgever namelijk ook 2 schamelaanhangers :kill:

Heb al gezegd dat ik het verrek ook maar ooit met zo'n ding te gaan werken...krijg ik toch never niet achteruit (nul ervaring na het halen van E....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen ik mijn rijbewijs net had(gelest met wipkar) ben ik begonnen bij Gebr. Boezer in Waspik en daar heb ik een paar dagen met een chauffeur meegereden met een molenstel. Hij heeft me de beginselen geleerd en zelf ben ik verschillende zaterdagen naar de zaak gereden om daar een paar uur achteruit te rijden met z'n aanhanger. Op de hand en van de hand. Door 't inderdaad veel te doen leer je 't. Maar je moet er ook wel aanleg voor hebben, denk ik. Ik heb later ook wel eens een chauffeur meegekregen om 't 'm te leren. Maar er waren erbij die 't nooit zullen leren. Altijd rustig aan, niet proberen te corigeren als ie te ver doorgelopen is,maar gewoon weer optrekken. Dan maakt 't ook nog uit of ie boven of onderlangs is aangekoppelt. Maar als je 't onder de knie hebt verleer je 't NOOIT meer. Zelf heb ik 7 jaar met zo'n combi gereden En 't blijft altijd mooi om met zo'n span achteruit te rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het is inderdaad oefenen, maar je moet er gevoel voor hebben. Sommigen leren het NOOIT!!

Ik ken niet anders dus ik ben er helemaal aan gewend.

Ben laats 1 dag met een wipkar op pad geweest, maar ik had me dan toch een moeite met aandokken..... tering. Voelde me echt een beginneling.

Ook de bochten en de rotondes nemen is heel anders.

Ben blij dat ik m'n eigen schamelahw weer terug had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid
ik heb een tijdje geleden mijn E gehaald met een trailer, echter zit ik nu op een combi bakwagen met schamelwagen. het is leuk rijden recht achteruit gaat makkelijk, met een bochtje gaat ook nog wel, maar dan dat haaks aandokken bij ons dat is een ramp meestal is er geen plaats om hem eerst helemaal recht voor het dok te krijgen

zie foto (meestal staan er voor de auto nog 2 dik trailers geparkeerd en moet ik aandokken tussen 2 trailers in dus dat is altijd even zweten

heeft iemand tips hoe ik dit makkelijker voor mijzelf kan maken

en 2

weet iemand waar je zo`n ding mag parkeren, ben al verschillende keren weggeiaagd van parkeerplaatsen en een paar keer zat er een leuke sticker op van JAWEL 65 keiharde eurotjes en natuurlijk moeten wij deze zelf betaalen.

ik moet meestal lossen in de binnensteden (utrecht, den haag, rotterdam, amsterdam) om hem dat op parkeerplaatsen te zetten buiten de stad kost wat te veel tijd als ik weer een klant moet halen uit de hanger

In de eerste plaats altijd veilig parkeren dus met de rij richting mee je zou niet de eerste zijn die terugkomt bij zijn aanhanger waar dan een auto aan de dissel hangt,tip druk een reflecterende oranje pion over het oog van de dissel deze kun je gewoon laten zitten. En zorg dat je stand verlichting op die aanhanger hebt dan doet de politie vaak niet zo moeilijk.

Rij al 12 jaar met een aanhanger nog nooit een bon voor gehad.

En wat betreft het achter uit rijden gewoon veel oeffenen je hebt maar 4 assen zo te zien dus dat moet nog wel een keer lukken.Ik rij zelf met een 3 asser motorwagen en een 3 asser aanhanger met 40m3 containers,

Mvg Dinand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In de eerste plaats altijd veilig parkeren dus met de rij richting mee je zou niet de eerste zijn die terugkomt bij zijn aanhanger waar dan een auto aan de dissel hangt,tip druk een reflecterende oranje pion over het oog van de dissel deze kun je gewoon laten zitten. En zorg dat je stand verlichting op die aanhanger hebt dan doet de politie vaak niet zo moeilijk.

Rij al 12 jaar met een aanhanger nog nooit een bon voor gehad.

En wat betreft het achter uit rijden gewoon veel oeffenen je hebt maar 4 assen zo te zien dus dat moet nog wel een keer lukken.Ik rij zelf met een 3 asser motorwagen en een 3 asser aanhanger met 40m3 containers,

Mvg Dinand

btje oud topic om te antwoorden?:stom:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

stel je moet links insteken...

Je rijdt aan voor de andere opleggers. Als het draaipunt achteraan je vrachtwagen (bij 1 as is dit het middelpunt van de as, bij 2 assen, het middelpunt tussen de twee assen) ter hoogte is van het begin van je poort dan draai je volledig af nar rechts, beetje doortrekken en dan volledig overdraaien naar links zodat je aanhanger schuin voor je dok komt en de motorwagen er +- haaks opstaat. draai dan heel lichtjes tegen bij het achteruitrijden en begin dan al maar terug voor je aanhanger te komen. eens je aanhanger +- recht voor de dok komt zorg je dat je met je motorwagen netjes voor je aanhanger komt en dan laat je em er recht naar de dok rijden.

Het is niet echt makkelijk uit te leggen, maar wel zalig als je hem er na enkele keren proberen probleemlos inkrijgt. Als je op een bepaald bedrijf regelmatg moet aandokken probeer je ook richtpunten te zoeken op het beton ofzo zoals reeds bij een ander bericht aangegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu we het toch over hengers afkoppelen hebben, wat is eigenlijk de regelgeving ten opzichte van het parkeren van de henger. Zie namelijk regelmatig hengers staan 'aan (voor mijn gevoel) de verkeerde kant van de weg', met de triangel tegen het verkeer in dus. Iets wat bij een aanrijding niet echt meewerkt :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
stel je moet links insteken...

Je rijdt aan voor de andere opleggers. Als het draaipunt achteraan je vrachtwagen (bij 1 as is dit het middelpunt van de as, bij 2 assen, het middelpunt tussen de twee assen) ter hoogte is van het begin van je poort dan draai je volledig af nar rechts, beetje doortrekken en dan volledig overdraaien naar links zodat je aanhanger schuin voor je dok komt en de motorwagen er +- haaks opstaat. draai dan heel lichtjes tegen bij het achteruitrijden en begin dan al maar terug voor je aanhanger te komen. eens je aanhanger +- recht voor de dok komt zorg je dat je met je motorwagen netjes voor je aanhanger komt en dan laat je em er recht naar de dok rijden.

Het is niet echt makkelijk uit te leggen, maar wel zalig als je hem er na enkele keren proberen probleemlos inkrijgt. Als je op een bepaald bedrijf regelmatg moet aandokken probeer je ook richtpunten te zoeken op het beton ofzo zoals reeds bij een ander bericht aangegeven.

Rufus?? Hee jongen,ik dacht dat je dood was:D Welcome back. Word t geen tijd om jezelf eens voor te stellen? Leuk weer eens iets van je te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Doordenkertje....;)

De meeste duitser zijn hier geen kei in.....:o

Heb ik nog een mooi verhaal over.

Ik reed een dag met trekker/oplegger voor de firma Visser in Duiven.

Na de route had ik een klein beetje retourvracht, dat wilde ik gaan lossen bij Visser.

Net als 's ochtends dacht ik willekeurig een deur uit te kiezen, omdat ik ook zo weer weg zou zijn. Trailer opengegooid, netjes tegen het dok gereden en net op dat moment komt er megadikke duitser schreeuwend naar me toe; Ich soll dar stehen, of zoiets. Dus ik rustig vanuit m'n raampje, sorry, wat is het probleem?? Ik snapte m wel, maar dat geschreeuw kon ik niet waarderen.

Dus hij nog een keer, ik moet daar lossen blablabla in het duits.

Ik mijn trekker/oplegger weggereden, hij met veel moeite z'n eigen trekker/oplegger ervoor. Die trailer moest afgekoppeld worden, dat deed hij met zoveel haast, wel de schotel los, ook de slangen los, maar de poten dacht hij niet aan, de stommeling. Jammer genoeg had hij het in de gaten en bleef de trailer op de laatste 5 cm van het chassis hangen, maar ik lag al in een deuk en heb die Deutscher even hoofdschuddend aangekeken, zo'n grote mond, en dan niet fatsoenlijk een trailer af kunnen koppelen, prutser!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rufus?? Hee jongen,ik dacht dat je dood was:D Welcome back. Word t geen tijd om jezelf eens voor te stellen? Leuk weer eens iets van je te lezen.

jaja de rufus is back in town.... ik ben terug gekeerd naar mijn "roots" en werk nu mee als zelfstandig, dus mijn lange dagen in de truck zijn een beetje voorbij nu maar wees gerust, je komt me nog tegen.... echter niet meer met de tankwagen (momenteel toch nog niet, dat komt wel terug).

Momenteel rij ik terug met mijn oude trekker van welleer rond meer met een citytrailer er achter voor het vervoer van olie, smeermiddelen, vetten en aanverwanten....

west-vlaanderen, oost-vlaanderen tot antwerpen en henegouwen kan je me vrij vaak tegen komen.

Hopelijk heb ik nu dan ook terug af en toe een beetje vrije tijd over om mijn sociale contacten hier terug een beetje te onderhoudne he want ik mis het ook wel een beetje dit forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat zie ik op je profiel? Niet meer in de mazout, maar met een Fiat in t hout!

fiat? nen iveco ja.... int kleur van ferrari :) da klinkt beter haha....

Tja dat hout heb ik gedurende 10 maand mee gereden maar als je gewend bent om je eigen baas te zijn dan wordt je het echt niet gewend om te moeten doen wat een ander je opdraagt.... En dus ben ik dan maar teruggekeert.... ik moet enkel nog mijn profiel aanpassen nu :)

Kmoet wel zeggen dat ik een schitterende baas had die vree correct met me was, maar die drang om je eigen ding te doen bleef toch te groot eerlijk gezegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden