[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

rijverbod??????


stille Willie 57

Recommended Posts

  • Forumlid

Zondag moet ik richting Flensburg voor maandag te lossen.

Nou ga ik plm.half5 rijden met 4,5 uur ben ik dan ongeveer bij cloppenburg,ga over Meppen-haselune.

Vraag,mag ik over de B213 naar cloppenburg voor 22.00 uur?

Daar wil ik dan 3 kwartier rust maken om dan via de A1 vervolgens verder te rijden tot voorbij Hamburg om de elbe tunnel door te zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zondag moet ik richting Flensburg voor maandag te lossen.

Nou ga ik plm.half5 rijden met 4,5 uur ben ik dan ongeveer bij cloppenburg,ga over Meppen-haselune.

Vraag,mag ik over de B213 naar cloppenburg voor 22.00 uur?

Daar wil ik dan 3 kwartier rust maken om dan via de A1 vervolgens verder te rijden tot voorbij Hamburg om de elbe tunnel door te zijn?

Een rijverbod geld ook voor de bundesstrase in Duitsland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geld voor heel duitsland. Dus ook de bundesstrasse. En de polizei weet ook dat er veel nederlanders voor 22 uur de grens over gaan.. Dus er staat regelmatig controle.

Er is mij lang geleden verteld dat het enkel voor der autobahn und bundesstrasse is. Dus theoreties zou je via allerlei smalle wegen wel mogen rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nee ibo, het is een algemeen rijverbod geldend op alle wegen.

Maar ik hoorde het aan de bar in een chauffeurs cafe.... Dan moet het toch waar zijn.

Dat rare zondags rij verbod, al menig uurtje staan te kamperen bij een lullig restaurantje... Ze waren wel zo vriendelijk om je ergens heen te laten rijden waar je kon eten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar ik hoorde het aan de bar in een chauffeurs cafe.... Dan moet het toch waar zijn.

Dat rare zondags rij verbod, al menig uurtje staan te kamperen bij een lullig restaurantje... Ze waren wel zo vriendelijk om je ergens heen te laten rijden waar je kon eten.

Natuurlijk. Als ze je dat aan de bar in een chauffeurscafe hebben verteld zal dat wel waar zijn. Want aan de bar word alleen de waarheid vertelt (kuch kuch)

En ja als je geluk het laten ze je door rijden naar een plekje om te eten. Als je pech hebt word het een duur etentje. ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is mij lang geleden verteld dat het enkel voor der autobahn und bundesstrasse is. Dus theoreties zou je via allerlei smalle wegen wel mogen rijden.

Afgezien van het algemene rijverbot, moet je als "Maut-plichtige" de wegen gebruiken die hiervoor uitgewezen zijn. Rij je via binnewegen maak je je tevens schuldig aan het ontduiken van "Maut" en dat geld heb ik hier in Dld hard nodig :D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zondag moet ik richting Flensburg voor maandag te lossen.

Nou ga ik plm.half5 rijden met 4,5 uur ben ik dan ongeveer bij cloppenburg,ga over Meppen-haselune.

Vraag,mag ik over de B213 naar cloppenburg voor 22.00 uur?

Daar wil ik dan 3 kwartier rust maken om dan via de A1 vervolgens verder te rijden tot voorbij Hamburg om de elbe tunnel door te zijn?

Als je om 16.30 vertrekt zondag, betekent dat dat je maandag om 07.30 ben uitgewerkt.

Je doet een maandag dan niks meer.

Als ik jou was, zou ik zondag veel eerder weg gaan, op Klazinaveen (of de gok wagen, en naar Haselunne rijden)me uren maken, en maandag vroeg gaan rijden.

Bv om 01.00, dan mag je maandag iig weer tot 16.00.

Om helemaal met de 'moderne' tijd mee tegaan tegenwoordig, zou je beter vandaag kunnen vertrekken, je ga dan bv naar Hamburg, koop daar mss vanavond een biertje. Zondag gebruik je op gelijk 24uur temaken. Maandag rij je dan naar je adres.

Maandag is dan de eerste werkdag van een nieuwe week, en kan je door tot zaterdag.

Nu vertrek je op zondag, en kan die dag niet veel doen. En vrijdagavond ben je uitgewerkt.

Een andere 'moderne' oplossing is. Je vertrekt op zondag en rij naar de grens, daar trek je je kaart eruit, je belt Freddie, en laat Freddie de auto naar Hamburg rijden. Je maak je 9uurtjes vol, en stop je kaart er weer in. Freddie kan dan met de trein weer terug. Of je houd Freddie in de auto, en laat hem maandagavond, als die ze 9uurtjes er weerop heeft, je auto terug rijden tot de grens.

Op die manier kan je met de auto nog wat werk verzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ha ha dat lijkt me een slimme finse oplossing,goed bedacht:banaan:

Als je om 16.30 vertrekt zondag, betekent dat dat je maandag om 07.30 ben uitgewerkt.

Je doet een maandag dan niks meer.

Als ik jou was, zou ik zondag veel eerder weg gaan, op Klazinaveen (of de gok wagen, en naar Haselunne rijden)me uren maken, en maandag vroeg gaan rijden.

Bv om 01.00, dan mag je maandag iig weer tot 16.00.

Om helemaal met de 'moderne' tijd mee tegaan tegenwoordig, zou je beter vandaag kunnen vertrekken, je ga dan bv naar Hamburg, koop daar mss vanavond een biertje. Zondag gebruik je op gelijk 24uur temaken. Maandag rij je dan naar je adres.

Maandag is dan de eerste werkdag van een nieuwe week, en kan je door tot zaterdag.

Nu vertrek je op zondag, en kan die dag niet veel doen. En vrijdagavond ben je uitgewerkt.

Een andere 'moderne' oplossing is. Je vertrekt op zondag en rij naar de grens, daar trek je je kaart eruit, je belt Freddie, en laat Freddie de auto naar Hamburg rijden. Je maak je 9uurtjes vol, en stop je kaart er weer in. Freddie kan dan met de trein weer terug. Of je houd Freddie in de auto, en laat hem maandagavond, als die ze 9uurtjes er weerop heeft, je auto terug rijden tot de grens.

Op die manier kan je met de auto nog wat werk verzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vraag of Freddie morgen mee kan. Vraag aan je werkgever of het goed is dat die Freddie 100Euro zwart betaald :zegtniets:

Dan ga jij zondag om 19.00 rijden, dan ben je om 22.30 aan de grens. (is de drukte weg) Dan laat je Freddie naar Flensburg rijden. Lossen, naar je laad adres rijden, en laden. En nog een stukje terug doen. Dan neem jij het stuur weer over. Zet Freddie aan de grens er weer uit, en als je dan bv geladen heb voor Belgie, sta je Maandagavond op je losadres in Belgie.

Zoals je het nu wil gaan doen, ben je heel de zondagnacht bezig, lig je maandag overdag op bed, en ben je maandagnacht weer bezig. Dinsdag ben je dan weer terug in NL of B, en zijn je uren weer op. Je verliest er gewoon een dag mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maandag is dan de eerste werkdag van een nieuwe week, en kan je door tot zaterdag.

Nu vertrek je op zondag, en kan die dag niet veel doen. En vrijdagavond ben je uitgewerkt.

Begint het bier alweer te werken Willem??

Zondagavond vertrekken om 19.30, dan mag je werken tot zaterdagavond 19.29.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog geen bier gehad Herman.

Maar is dat wel zo wat jij nu zegt?

Als de TS een beetje strak door kan werken, kan die op vrijdag al 6 'nachtrusten' hebben gemaakt.

Geld die 6 dagen werken volgens het 24uurs principe, of volgens 6 'dagen' volgens de rijtijden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nog geen bier gehad Herman.

Maar is dat wel zo wat jij nu zegt?

Als de TS een beetje strak door kan werken, kan die op vrijdag al 6 'nachtrusten' hebben gemaakt.

Geld die 6 dagen werken volgens het 24uurs principe, of volgens 6 'dagen' volgens de rijtijden?

Blokken van 24 uur, zoals ik al aangaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kosten van het rijden tijdens een rijverbod in brd: euro 100,00............. (iig een jaar geleden nog betaald)
Plus 1 of 3 punten toch?
bij eur 100,00 krijg je nog geen punten, dus het valt nog mee

Boete chauffeur : € 75.00 + 1 punkt

Boete baas : € 380.00 (indien hij opdracht geeft) + 1 punkt.

Bron :http://www.bussgeldkatalog.biz/geschwindigkeiten-lkw.html

Gute fahrt und gruss gott(wenn m siehst):D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat is het toch een achterlijk iets die rijverboden?! :stom:Daar heb ik het nut nog nooit van begrepen?! Zowel van het zondagsrijverbod, als de zaterdag rijverboden in de vakantieperiode. :rolleyes: Wat een debiel land is het toch eigenlijk. :zegtniets: Evenals die eeuwige inhaalverboden op een 3X3 baans autobahn. :hamer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is het toch een achterlijk iets die rijverboden?! :stom:Daar heb ik het nut nog nooit van begrepen?! Zowel van het zondagsrijverbod, als de zaterdag rijverboden in de vakantieperiode. :rolleyes: Wat een debiel land is het toch eigenlijk. :zegtniets: Evenals die eeuwige inhaalverboden op een 3X3 baans autobahn. :hamer:

Je hebt helemaal gelijk Barry,alleen is het zo dat de wet dat daar bij hun regelt en of dat achterlijk is of niet doet niks terzake;als jij je in dat land bevind moet je je aan hun regels houden,je komt er"vrijwillig"niemand dwingt je om er op zondag te verblijven.

Overigens is het zo dat dit rijverbod (werkverbod)niet alleen voor chauffeurs is ingesteld:in hun wet word heel duidelijk geregeld wie wel mag werken op zon en feestdagen,dat is geregeld in het "Arbeidsgesetz",daarin word ook de "sonntagsruhe"geregeld.

Arbeitszeitgesetz

Voor chauffeurs is zelfs een uitzondering gemaakt;die mogen twee uur eerder beginnen( 22.00 uur) :D:D

let wel:ik verdedig het niet,dat rijverbod,en heb me er soms ook wel eens niet aan gehouden(meer niet dan wel :D) maar ik schrijf slechts hoe hun er dar over denken.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is het toch een achterlijk iets die rijverboden?! :stom:Daar heb ik het nut nog nooit van begrepen?! Zowel van het zondagsrijverbod, als de zaterdag rijverboden in de vakantieperiode. :rolleyes: Wat een debiel land is het toch eigenlijk. :zegtniets: Evenals die eeuwige inhaalverboden op een 3X3 baans autobahn. :hamer:

Als jij iets niet begrijpt en je niet de moeite doet de achtergronden van regelingen uit te zoeken is dat jouw probleem.

Te beweren dat Duitsland een debiel land is zegt iets over jouw niveau. Denk eerst na voordat je je eigen mening vormt voordat je je grote mond opentrekt.

Ow ja en zoals al gezegd, je hoeft er niet te komen hoor, liever niet.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden